Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (3 511)

plakát

Milionář z chatrče (2008) 

Boylův rukopis evidentně není všespásný. Naopak, z námětu ze kterého by Indové uměli skrz svou specifickou poetiku vykutat hezkou pohádku, se pod Boylovým "cool" vedením stává přiblblý kýč.

plakát

2 zbraně (2013) 

Musí se tomu nechat, že je to lehoučké a svěží.. Pokud jste fandové žánru a nevadí vám podesáté koukat na zápletku kde se postavy A a B roztomile špičkují, postavy C a D podělají A a B a všechny se je snaží ojebat big boss E aby to nakonec A a B elegantně skouleli a vykličkovali z toho se vší parádou a kouskama C,D a E na podrážkách, Připište si klidně hvězdu navíc.

plakát

Dukla 61 (2018) (TV film) 

Já to nechápu kurva.. Ostrava je plná kvalitních herců, ale nějaký degen tam zase musí nacastingovat pražské xichty aby se každému kdo zná ostravský přízvuk zaručeně zkroutily i nehty na nohou.. Je to to první co člověka praští do nosu a s čím musí celou 150.minutovou stopáž bojovat.. To je pak těžké užít si pořádně nějakou tu glorifikaci pracovitých "buranů".. Nevím no, měl jsem pocit, že z takhle specifického prostředí se dá filmařsky vytěžit mnohem více drahocené suroviny... Žádný velký zázrak (jako v případě Metanolu) se tentokrát sice nekoná, ale když už vám z umělohmotného přízvuku slezou ty nehty, je to pak vcelku slušně dokoukatelné.

plakát

Black Panther (2018) 

Nevím, asi jsem fakt z jiné galaxie nebo co, ale jestli tahle břečka trhala rekordy v tržbách a chvále kritiky, tak už asi nerozumím vůbec ničemu. Jebat, neřeším, že je to tendenční záležitost pro uspokojení černošského publika, ale doprdele, to jako fakt stačí takové velké nic po povrchu namalované jakože africkýma barvama aby se z toho svět zvencnul? Vždyť je to snad tupější než Avengeři. A to už je co říct.. Nudil jsem se ve chvílích kdy to má být jakože akční. Bylo mi trapně ve chvílích kdy se mělo celé kino jakože kolektivně smát "nenucenému vtipu".... Snad jen ten Opičák z hor měl hezkou masku-to jsem ocenil...

plakát

Kdo přežije - Ghost Island (2018) (série) 

Jedna z nejslabších sérií... Chtělo by to přestat překombinovávat a zaplavovat hráče imunitama a zase se začít soustředit na základ hry..

plakát

Robinsonův ostrov II (2018) (pořad) 

No... Chvilkama mě to sice bavilo trošku více než paralelně běžící Ghost Island, ale ty věčné produkční veletoče, které bez varování klidně rozmrdaly něčí hru aby následně podstrkávali výhodu někomu jinému, ve výsledku srazili skoro vše co zde mělo potenciál... Finálová trojka pak byla tak slabá, že osobně vůbec netuším komu bych to nakonec připsal.... Podtrženo sečteno: Robinsonův ostrov je po technické stránce rovnocennou alternativou ke svému USA předobrazu, ale bohužel trpí českou představou, že my to tady teď vymyslíme lépe než ti amíci kteří v tom mají už 15let praxi a za tu dobu už stihli otestovat které uličky jsou slepé :/

plakát

War Machine (2017) 

"Hyperrealistická" Hlava 22.. Nejslabší článek je kupodivu Pitt, jehož pofidérní hra s obočím podkopává nohy všemu tomu scénáristickému snažení které se na papíře určitě snažilo rafinovaně balancovat na hraně realistického pohledu na válku v Afghánistánu.. Něco do sebe to má a vůbec bych se nedivil kdyby to mělo k pravdivému obrazu dnešní USA armády blíže než si umíme představit.. ale záživné je to jen těžko...

plakát

Okja (2017) 

Jedna z mála smysluplných vegeagitek.. Film netlačí na pilu, pracuje s nadhledem, analogií a stylizací. Neútočí na diváka syrovostí brutální reality. Spíše se snaží vykreslit přátelský vztah dívky a prasete a dále s divákem pracovat na základě tohoto pouta. Joon-ho Bong se navíc ukazuje jako mistr mixování neslučitelného, protože natočit koreisko-americký film který balancuje na hraně komedie a dramatu a doprovod tvoří balkánská dechovka.. to už chce hodně citu aby to dohromady fungovalo..

plakát

Poslední lovci (2010) 

Z mého pohledu je Lichtag průměrný filmař kterému se dostává zvláštní pozornosti jen proto, že prostě točí podmořské filmy a nemá v tom našem rybníčku víceméně žádnou konkurenci. Forma dokumentu je stavěna stále podle šablony z přelomu 80. a 90. let. Hromadu obrazového materiálu drží pohromadě jen komentář popisující co se zrovna děje. Akční scény jsou nevkusně podkreslovány jakože akční hudbou. Nedozvídáme se nic hlubšího, nic opravdu důležitého. Jediné s čím Lichtag přichází je jakési dilema na konci ke kterému se ale taky nedokáže postavit kreativně a ze všech stran... Chápu, že jsem asi zmlsaný a ne každý může být geniální dokumentarista jako Herzog, ale tohle je sakra slabota.

plakát

Gangy z Birminghamu (2013) (seriál) 

Někde mezi 3 a 4.. Sice mě to docela bavilo, ale je to točené tak moc na efekt až to občas sklouzává do karikatury. Jedním příkladem za všechny je Brodyho variace italskoamerického gangstera který je se svým párátkem v hubě, gestikulací a kloboukem sraženým až absurdně do čela, souborem těch nejprimitivnějších klišé které ve výsledku působí až komicky (nehledě na to jak kvalitně hajzlovsky je ta postava napsaná).. Faktem taky je, že opravdu napjatý jsem začal být až v průběhu čtvrté série. Do té doby mi to bylo tak nějak jedno a vlastně jsem neměl o nikoho strach (jednak jsem věděl, že se z toho vždycky nějak vysekají a druhak bylo fakt těžké vytvořit si vztah k postavám které jsou v zásadě banda dementů bez hodnot).. Zde často zmiňovaný Boardwalk Empire je o několik levelů výše.. U Peaky Blinders jsem za celou dobu vlastně ani nerozluštil o čem to jako celé vlastně je. Jakože jasně, že chápu děj, ale nějaký ucelující motiv s přesahem, něco co by tomu celému dalo smysl, co by mě připoutalo k obrazovce a donutilo držet postavám palce..to jsem tam nenašel.. Ale Murphy, Hardy, Anderson, Wallis a pár dalších s podporou Cavea a PJ to tahají nahoru a nakonec tomu člověk ledasco odpustí.. Takže vlastně dobrý.. EDIT: Pátá série pořád s přehledem drží standard.. Zase ale platí, že jde o hodně poutavý příběh, vyprávěný skrz pozérské obrazy..