Recenze (2 350)
Tři mušketýři: D'Artagnan (2023)
Tvůrci si mě dnes večer povodili jako marionetku, ode mne je to bez připomínek, já sedla na lep od prvních minut a nechala se báječně pohoupat, herecký ansámbl skvostný, krásně natočené, nádherná výprava, hudební podmaz příjemný a moc se těším na pokračování s Milady, Eva Greenová je fantastická mrcha, krásná žena a výborná herečka, co víc si přát?
Svědek času (1988) (TV film)
Zdařilý dvoudílný životopisný snímek věnovaný F. Palackému, pochvalu zaslouží podmanivá atmosféra a příjemní herci/herečky, k tomu moc pěkná hudba Jiřího Svobody.. Původně jsem měla v úmyslu dát krásné čtyři hvězdy, ale přihazuji i tu pátou, tohle by dle mého mělo být v červené barvě.. Takových výjimečných osobností není mnoho, zaslouží si naši pozornost, klidně to mohlo být delší, míněno pro mě..
Příběh z Bronxu (1993)
Tvůrci mě díky hudbě přenesli do šedesátek a já jsem se okamžitě ocitla na filmové vlně, ten malý chlapec byl úžasný, no a příběh o vztazích mezi otcem, synem a mafiánským bossem nesmírně zajímavý a poutavý.. Robert De Niro zaslouží obrovskou pochvalu, tohle je kus poctivé práce, Chazz Palminteri je na tom dost podobně, pochvala za scénář i hlavní roli.. Pravdou je, že v té době jsem ještě byla na houbách, takže mohu jen napsat, že pánové dokonale naplnili mou představu o 60. letech v Americe.. Moje hodnocení je čistě pocitové, užila jsem si to a moc se mi to líbilo..
Ať žije život (1984)
Claude Lelouch nezklamal ani tentokrát, tuším, že je to můj patnáctý film z jeho tvorby a opětovně mi potvrdil, že to se mnou umí.. Ode mne je to bez připomínek, nenásilné snoubení různých žánrů, zajímavý a poutavý příběh dvou manželských párů, výborní herci, krásná hudba a pochopitelně mi udělal radost Jean-Louis Trintignant, bylo mi potěšením..
Romeo a Julie (1968)
Nádherné zpracování literární klasiky, mladinká Olivia Husseyová dokonale naplnila mou představu o Julii a stejně tak Leonard Whiting jako Romeo přesvědčivý, jejich výkon byl pro mě strhující, byla jsem ve Veroně s nimi, cítila tu nenávist Monteků a Kapuletů, zejména tedy Mercutio a Tybalt mi zatápěli, no a v závěru jsem bulela jak želva.. Ode mne dnes večer bez připomínek a do režisérského nebe posílám poděkování...
Zabiják (2023)
Tvorba Davida Finchera se mi líbí, jeho filmy mám ráda (Sedm, Hra, Klub rváčů, Úkryt, Zmizelá), Michael Fassbender patří k mým oblíbeným hercům a mám ho v topce, tedy výchozí pozice výborná, no a tento snímek je skvělý, prostě skvělý.. Já měla naladěno hned od začátku, to pomalé vyprávění, čekání, usínání, probouzení, sledování lidí, vcucla mě podmanivá atmosféra noci, tlumeného světla a stínů.. A pak přišel výstřel, který nezasáhl cíl a rozjelo se to strhujícím způsobem, míněno pro mě, samozřejmě.. Bitka se surovcem dech beroucí a poslední večeře s Tildou skvostná.. Pravdou je, že bych se obešla bez epilogu, nicméně je to komiksárna, tak budiž..
Sláva (1989)
Působivé válečné drama se strhujícím příběhem několika mužů, kteří se dobrovolně přihlásili a bojovali ve válce Severu proti Jihu.. Mladý Matthew Broderick se s důstojnickou rolí popasoval dobře, ovšem Denzel Washington je o parník lepší, strhává na sebe pozornost, jen se objeví a pravdou je, že tímto filmem mě provedl právě on.. Za zmínku jistě stojí i účast Morgana Freemana, byl skvělý, ostatně jako vždy.. Vše, co by se dalo vytknout, promíjím, když se bojuje za svobodu a platí se cena nejvyšší, na to já slyším..
Budapešťské povídky (1977)
Úplně ze všeho nejdřív musím napsat, že pan István Szabó už u mě své místečko po filmech Na miskách vah a Mefisto má, tedy jsem se ničeho neobávala, trochu jsem tušila a hlavně se těšila, co asi tak dostanu za filmové sousto tentokrát.. A opět trefa do černého, pan režisér si mě zase povodil a nabídl mi velice zajímavou jízdu žlutou tramvají bez čísla i bez šťávy, k tomu válkou vyplivnuté „trosečníky“ bez zázemí a kousky jejich životů, ať už v drobných epizodách či osudových dramatech, se vším, co k lidem patří, např. lhostejnost, manipulace, krutost, strach, no a na druhou stranu je tu patrná i touha po životě, naději, dětech.. Poděkování kolegovi Willy Kufalt za tip..
Zázračná planeta - Série 1 (2006) (série)
Pozoruhodná záležitost s podmanivou atmosférou, nádhernými záběry, při kterých se tají dech, někdy i zastavuje, zároveň funguje jako zábavná i poutavá lekce biologie, hudební podmaz velice příjemný, tvůrci zaslouží veliké smeknutí klobouku za vše (čas, trpělivost, odvaha) a ode mne plný počet hvězdiček.. Krásné nahlédnutí do různých zemí a zajímavých koutů, do hloubky moří i oceánů, bylo mi potěšením a s radostí jsem hltala každý díl, jeden lepší než druhý, všechny úžasné..
Earth: Den na zázračné planetě (2017)
Nádherný dokument se spoustou zajímavých informací, nevěděla jsem, že by včela mohla zaútočit na kolibříka, netušila jsem, že se žirafí samci perou a mláďata leguánů bojují o život ihned po vylíhnutí, krása i krutost každého dne.. Nade vší pochybnost potěšení pro oko a naše krásná Země za doprovodu podmanivého hlasu Ivana Trojana, kterého mám ráda, tak jsem si to naplno užila od začátku do konce..