Recenze (3 957)
Adaptace (2002)
Po Bartonu Finkovi další umělecky založený scenárista v pekle tvůrčího bloku a nekonečných pochyb o sobě samém. Cage je skvělý v zábavné dvojroli rozdílných bratrů-scenáristů.
Joker (2019)
Taxikář+Král komedie+Klub rváčů. Jenom ne komiksový film, což je jedině dobře. Krásně (post)sedmdesátkově znepokojivý a depresivní psychologický sestup jedince do náruče šílenství a velkoměsta do revoluce. Phoenix válí.
American Horror Story - Pan Rolnička (2019) (epizoda)
Z vyvražďovačky se nám stává duchařina a já začínám pojímat podezření, že vyvraždění tábora v sedmdesátém dost možná proběhlo jinak, než jaká je oficiální verze... Scéna mezi šéfkou tábora a Night Stalkerem bylo pořádné WTF. Celkově z toho pořád nejsem nějak extra nadšen.
Devadesátky (2018)
Povedená citlivá, melancholická nezávislárna o dospívání v devadesátkách se skejťáckými kámoši. Hledání si kamarádů a místa v partě, žárlení, obdivování starších kluků, první pití a kouření, první kontakty s holkami, vzpoura proti rodičům... Výborná atmosféra i mladí herci.
Neuvěřitelná - Epizoda 1 (2019) (epizoda)
Solidní rozjezd. První půlka "jen" procedurálka o znásilnění, v druhé se to začne zajímavě komplikovat. Kaitlyn Dever skvělá.
American Horror Story - Tábor Redwood (2019) (epizoda)
Čekal jsem víc, než že se jen splácá Pátek třináctého s Halloweenem a za osmdesátkových songů se bude zesměšňovat aerobik. Ale kemp v lesích u jezera má atmosféru a krvavé scény jsou správně nepříjemné. Nevím, co si mám myslet o tom, že jsou tu dva vrazi, kteří mají od začátku oba odhalenou tvář. No, uvidíme, co z toho vyleze.
Sviňák (2013)
Svižnější a zábavnější verze Ferrarova Bad Lieutenant. McAvoy válí.
Poručík (1992)
Chtělo by to trochu míň fetování a trochu víc děje. Ale Keitel dobrý.
Hra s ohněm (1990)
Luxusní herecké obsazení, velmi slabý film. Zápletka o vztahu zabijáka a umělkyně, která viděla, co neměla, připomene pozdějšího Freemana s Dacascosem, jehož komiksová předloha vznikla už 1986-88, takže tohle klidně mohla inspirovat.
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Rozjezd v chrámu je parádní a právem ikonický, ale prostředek mi - s výjimkou solidní autohoničky - přijde poměrně nudný. A hororové finále je zase fajn.