Recenze (1 273)
Cizí holka (1984) (TV film)
Emotivní příběh, ale to idealistické pojetí socialistického dětského domova a způsob jakým přes protekci s dětskou lékařkou je rodině přiděleno dítě a ředitelka dětského domova jí dítě přidělí jako v sámošce "Máme tu jednu volnou dívku. Kluka nemám." Doktorka dítě pro svého bratra prostě vyzvedne a odveze do rodiny, která není moc nadšená, ale doktorka to bagatelizuje "O nic nejde" a holku zpraží slovy "Prostě o tebe máma nemá zájem". Také dojemná závěrečná scéna "Mne si máma vybrala ze všech dětí z domova" v této souvislosti zcela postrádá smysl.
Dobrodružství Robina Hooda (1938)
Je to perfektní. Jen nechápu to označení dobrodružný či dokonce akční. Podle mého názoru je to hlavně naprosto skvělá komedie. Poněkud to připomínalo kreslenou disneyovku, ale bylo to o mnoho lepší. Synchronizované šplhání zbojníků na stromy bylo naprosto dokonalé a takových scén je ve filmu mnoho.
Zlatá labuť - Epizoda 1 (2023) (epizoda)
Velké zklamání. Herečky v rolích prodavaček příšerné, ten mladý Kučera strašný a osvědčení herci hrají pouze křoví. Děj nezáživný a založený na milostných avantýrách. Toto se opravdu nepovedlo.
Milada (2017)
Silný film, který ukazuje, že komanči byli prakticky horší než náckové. To, co udělali Horákové nebo Janu Masarykovi byla jen špička ledovce. Většinu národa se jim podařilo ohlupovat a ty u kterých se jim to nepodařilo, dokázali velmi rafinovaně týrat. Trochu mi vadili ti cizí herci ve filmu, ale jako obraz doby to bylo velmi výstižné.
Pytel blech (1962)
Jak by řekla Chytilová, toto není film pro blbce. Kdo čeká nějakou hollywoodskou story, tak bude velmi zklamán. Je to čisté cinema verité. Krásná ukázka doby a komunistického stylu "výchovy" mládeže. Dokonalý je ten způsob provázení filmem kamerou, která je očima a komentáři pronášenými jakoby v duchu jednou z dívek
Smrt za oponou (1966)
Horníček jako kriminalista hrozný, Satoranský ještě horší. Detektivní námět bez nápadu a s důrazem na to, že všechno zlé pochází ze západu a naše socialistické zřízení navíc narušují tím, že k nám pašují drogy. Zajímavá je tam pouze postava pašeráka Orbignyho v podání Waldemara Matušky, ale má bohužel jen malou roli.
O vodě, lásce a štěstí (1981) (TV film)
Jedna z těch typických studiových pohádek z období komunismu. Tradičně výborný Zindulka, perfektní Karlík, poněkud přehrávající Vlasta Fialová, ale jinak velmi slabí Navrátil a Miroslava Šafránková. Takže z toho vychází pouze průměrná pohádka.
Enderova hra (2013)
Kniha je daleko lepší, ale výkony dospělých herců z toho dělají film na velmi dobré úrovni. Je to ovšem film určený hlavně pro mladší diváky a je i poněkud naivní, přesto mne poměrně zaujal. 70 %
Balón (2018)
Strašná doba, ale pro filmaře výborný námět, ovšem to zpracování, herecké výkony a v neposlední řadě i mizerný český dabing, to z toho udělalo pouze průměrný film.
Život je život (2015)
Obsazení kvalitních herců ještě neznamená, že film bude kvalitní. Toto bylo opravdu tak uhozené, že se na to nedalo dívat, nedávám často odpad, ale tady jsem neměl jinou volbu. Česká komedie ztrácí humor a přibývá v ní trapnosti.