Recenze (522)
Babicovy dobroty (2008) (pořad)
A až i poslední babičce u obrazovky ukápne slza na naditou igelitku z Lídla, Babica se spokojeně vrátí k tomu, co mu jde nejlépe: půjčování lyži.
Banshee (2013) (seriál)
Poté, co šlo Californication do kytek, nové guilty pleasure. Mimochodem, akční scénky jsou zde o úroveň výše, než ve většině současné filmové produkce dohromady. Béčko bez kompromisů a zaváhání._______ A závěrečná třetí série, to už je čistá radost z pulpu.
Barbar Conan (1982)
...a nepřečíst si tu o té hudbě předem, tak si jí v tom filmu ani nevšimnu. Conan působí jako nepodařený kříženec tureckého Kurtana Adama a Trierových Idiotů - parta vymaštěnců (jakože asi barbaři) mezi podivnými sexuálními scénami (motivovanými například smyslným třením diamantu o malíček) pobíhá či pojíždí po poušti a občas crčí/nechá crčet krev. Atmosféra nula, výprava a ZUŠ kostýmy nic. A to, že nikdo nemluví, je rozhodně výhoda, protože když se tak stane, tak sou to vyloženě svině perlám. Tento film by byl absolutně pětihvězdičkový jako béčková fantasy parodie od party nadšenců z fitcentra. Jenže ouha, on není.
Batman: Návrat Temného rytíře, část 2. (2013)
Motivačně obsahově zcela zbytečný první díl a animace na výtvarné úrovni obalu cereálií. A pak je tu Millerův životní záblesk se stárnoucím pachatelem dobra, republikánským dvojblokem Regan&Clark a psychoanalytickým Jokerem.
Battle Royale (2000)
Japonci prostě umí neuvěřitelně originální filmy. Tahle školní vyvražďovačka nemá chybu, obvzláště pasáž s instruktážním videem (nervní Kitano a "mangainstruktorka" jsou dokonalí). Škoda, že jsme podobnou hru nehráli u nás ve třídě na gymplu.
Bestiář (2007)
Hlavní hrdinka je kráva a potká (mně velmi názorově kompatibilního) Rodena (takový sympatičtější Mr. Big v rámci českých možností). S tím jí to nevychází podle představ a jelikož je nejen kráva, ale i feministka, tak se rozhodne, že z ní bude navíc kurva a chlapům to natře. Jak to ovšem u těchto prožensky zaměřených děl bývá, chlapi (kteří jsou teda taky místy slabší, ale celkově a hlavně v kontextu tohodle filmu celkem sympaťáci) jsou daleko příjemnější než hlavní hrdinka a tak jí celých sto minut přejete různá pekelná muka. Ale kdyby to bylo aspoň vtipné...jenom Vašut sem tam zaperlí (jinak je to zase nejdebilnější chlápek z filmu, pokud teda nejí nebo nehláškuje). Čili ve výsledku: Až se bude Nesvadbová zase nudit a bude se chtít emancipovat, ať se nejdřív naučí třeba vařit nebo se podívá na pár ukázek s Carrie Bradshaw, že i tyto pochybné myšlenky se dají uplatňovat s jistou dávkou elegance (a 800 dolary na obutí v kapse).
Big Lebowski (1998)
John Goodman for president!!! Bez něho by tohle byla "pouze" celkem originální komedie, ale Walter...ten mě vždycky totálně rozsekal.
Bitva v Ardenách (1965)
Dokázali by Američané v dnešní době natočit takhle neideologicky objektivní válečné filmy, jako to uměli v 70. letech? Je rozhodně na zamyšlení, jak se v nynějším "čase svobody" paradoxně operuje s informacemi mnohem schématičtějším, konformistickým způsobem. Stejně jako například v Tora tora tora! je operace se střídáním optiky obou znesvářených táborů perfektně vyvážená a zcela se vyhýbá pitvořivému karikování "špatné" strany. O historickou akurátnost v těchto velkofilmech opravdu nejde a ničemu to nevadí.
Black Books (2000) (seriál)
Výborný sitcom z konečně pořádného prostředí, a ne z gauče v obýváku. Mám rád (nejen) irské alkoholiky, obvzláště když se zajímají o literaturu. Top díly: s vínem pro papeže a psaní dětského bestselleru.
Blade 2 (2002)
Marek Vašut ve své nejlepší filmové roli, aneb "Kurva piča!" featuring Hollywood.