nash.

nash.

P. Beneš

okres Praha
ronin z vlastní vůle

homepage

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 9.5.2010  06:56

    Nápad zpracovat Dickensovu Vánoční koledu jako napravení promiskuitního sobce nebyl sám o sobě vůbec špatný, dokonce i některé momenty fungovaly tak jak měly, jenže tomu všemu těžce dával na frak děsivý McConaughey, zástup vedlejších figurek potácejících se často na hranici parodie, a dlouhá řada nezvládnutých scén, bezradných a často bolestivě selhávajících nejen v pointách.

    • 6.5.2010  22:38

    Nenáročná blbinka, lehce stravitelná a stejně lehce předvídatelná. Několik zábavných momentů, několik vtípků a sympaticky svérázná Reese Witherspoon, kvůli níž stojí za to, dokoukat to až do konce. Nic víc, nic míň.

    • 3.5.2010  07:11
    Děvče od sousedů (TV film) (2008)
    *****

    Citlivě podaný, křehký, ale velmi silný příběh o bolesti, ztrátě a pocitu viny. O tom jak těžko se některé rány hojí, o tom jak těžké je někdy promluvit si, o bolesti, před kterou se nelze ukrýt. A byl by stejně silný i kdyby vypustil pro mě trochu nadbytečný motiv nemoci a soustředil se jen na postupně odhalovaný motiv minulosti.

    • 30.4.2010  18:15

    Nepříliš veselé psychologické drama s nádechem náboženské mystiky, okouzlující svou křehkostí a citlivým zachycením rodiny, v níž každý hledá a tím neúmyslně přispívá k jejímu rozkladu. Ať už je to matka poznamenaná dávnou tragédií, dcera toužící po pozornosti otce, syn jenž se po ztrátě výsadního postavení v rodině snaží najít ztracenou rovnováhu, ale především otec posedlý mystikou slov, netušící jak svou sobeckou zaslepeností a lehce despotickým nátlakem ubližuje všem kolem sebe. Pro citlivého diváka strhující příběh, přestože vyprávěný poklidně, bez velkých gest, stojící na hereckých výkonech tradičně skvělé Juliette Binoche, Gereho, jenž nečekaně dobře ztvárnil svým způsobem nejsmutnější postavu filmu, ale především úžasné Flory Cross, jako křehké jedenáctileté Elizy, toužící po otcově pozornosti, ale současně citlivě vnímající rozpad rodiny a obětující se nakonec pro její záchranu.

    • 30.4.2010  07:28

    Téměř dokonalá pohodovka zvolna se přelévající mezi rodinným dramatem a romantickou komedií, kde občasné sklouznutí do tradičních žánrových klišé vyrovnává sympatický Carrell jako „dobrý otec, ale občas špatný táta“ a dokonale okouzlující Juliette Binoche (je neuvěřitelné s jakou lehkostí krásou, šarmem i herecky strčila do kapsy o dvacet let mladší Emily Bluntovou). Příjemně ubíhající nenáročný příběh o jednom rodinném setkání a komplikacích s láskou na první pohled s několika scénami, které opravdu rozesmějí, několika kouzelnými romantickými chvílemi, několika dojemnými momenty a také řadou míst, ve kterých se pozná nejen nejeden láskou zaskočený muž, ale také nejeden otec.

    • 25.4.2010  23:26

    Lehce nadprůměrné béčko s několika vydařenými mlátičkami, jedním, možná dvěma, vynikajícími akčními momenty a několika, nejspíše neúmyslně, komickými scénami. A navíc Jet Li řádící s akupunkturními jehlami. Kdo by odolal.

    • 25.4.2010  20:51

    Dokonalé propojení jízlivě suchého britského humoru a dramatu s tragickými podtóny, plné vybroušených dialogů, okouzlující dobové atmosféry, skvěle rozehraných situací a výtečně vykreslených postav, kterým dominuje Colin Firth v roli sarkastického komentátora. Film, který vás chytne sice pomalu a možná i nenápadně, o to však důkladněji, a hlavně, nepustí nejen až do strhujcího závěru, ale dokonce ani po jeho skončení.

    • 23.4.2010  06:41

    Příjemná romantická komedie, která si díky pravidelnému přísunu vtipných hlášek a zábavy po celou dobu držela přitažlivou lehkost a šarm, a co tratila v nepříliš zajímavé a zábavné rovině vztahu Hitche se Sárou, to bohatě nabrala zpět ve vtipné a příjemné rovině Albertovy snahy získat si srdce Allegry (zejména jejich první rozhovor ve dveřích kanceláře byl kouzelný). Takže pro mě nebylo těžké urazit těch 90% cesty k jasným 4*, jenže pak to film těmi zbývajícími 10% pokazil a v trapném „kukátkovém“ závěru ztratil šarm, vtip i naději, že by z toho mohl být trvalejší vztah.

    • 21.4.2010  07:09
    Na dotek (2004)
    ****

    Drama o lásce zraňované nejen sobectvím a zradou, ale také pravdou používanou jako zbraň či dokonce mučící nástroj, rozehrané mezi čtyčmi postavami z nichž ani jedna není čistokrevně kladná, je až nepříjemně působivé, a to nejen díky výtečnému scénáři, plnému skvělých i když občas mírně divadelních dialogů, ale také vynikajícím hereckým výkonům. Mezi těmi jasně dominuje výkon Julie Robertsové, která přirozeným podáním učinila z Anny skutečnou živou bytost, na rozdíl od Owena, Lawa a občas i Portmanové, na nichž je možná až příliš vidět, že své postavy sice dobře, ale přesto hrají a občas poněkud přehrávají.

    • 20.4.2010  09:34
    Smrtelná nákaza (TV film) (2006)
    *

    Sice si tvůrci neumí představit jak by to vypadalo a co by se dělo, kdyby svět zachvátila smrtící chřipková pandemie, ale kupodivu jim to nebránilo v natočení filmu. Dětinsky naivního, bez napětí, bez atmosféry, bez nápadu, bez šťávy. Všichni se tu pohybují spořádaně, zvolna, téměř bez zájmu, a to i ve scénách, které měly být nejspíš dramatické (rvačka o potraviny v poloprázdném obchodě) a přestože lidé umírají po tisících, všechno stále funguje. Vláda vládne a pořádá hojně navštěvované tiskovky, telefony zvoní, všichni si pomáhají nebo v klidu s moudrými proslovy umírají. Idyla.

    • 19.4.2010  08:09
    Smolař (2003)
    ****

    Lehce drsná pohádka o štěstí a smůle, spíš smutná než veselá, každopádně velmi vydařená. Pomalejší tempo a náladová hudební složka vytváří dokonalé podmínky pro herecký koncert představitelů hlavních rolí. Ať už je to William Macy jako dobrák smířený s údělem smolaře, Maria Bello jako životem zkoušená servírka, překvapená svými city a bojující o nalezenou naději, nebo Alec Baldwin jako konzervativní majitel kasina, možná nejlepší a nejvýraznější postava příběhu, drsná a přece nečekaně lidská, struhující i tragická na své cestě k pochopení, že ne Bernie, ale on je tím skutečným smolařem.

    • 18.4.2010  08:46
    Jeden navíc (2005)
    *****

    Drama, které neřeší žádné velké otázky života a smrti, nesnaží se šokovat zvraty, rozmáchlými gesty ani bombastickou produkcí. Je na hony vzdáleno tradičním hollywoodským produkcím, je příjemné svou střídmostí i moudrou shovívavostí s níž popisuje nepříliš romantický vztah jedné obyčejné mladé ženy ke dvěma zcela odlišným mužům. Steve Martin jako scénárista, a také autor literární předlohy, dokazuje, že není jen známým komikem, ale především citlivým inteligentním pozorovatelem, který se dokáže podívat na život s nadhledem, humorem, ale také s pochopením a empatií. Jako herec navíc vynikajícím způsobem podává roli Raye a umožňuje divákovi nejen rozumět jeho chování a chybám, ale také soucítit ve chvílích, kdy chybuje, ubližuje a ztrácí. A totéž platí také o Claire Daines, jejíž Mirabele je sice sebevědomější než její literární předloha, ale stejně chybující a v důsledku také ubližující, když přehlíží Rayem otevřeně vytyčené hranice jejich vztahu a buduje si za nimi vlastní mylnou představu o společné budoucnosti, do níž se ho snaží vtáhnout dříve než si Ray uvědomí své skutečné city. Oba se tak ve své lidské omylnosti stávají stejnou měrou viníky i obětmi. Jejich vztah je v příběhu natolik výrazný, že třetího hráče, Jeremyho v podání Jasona Schwartzmana, odsunuje na zcela vedlejší kolej, ale to příběhu nijak nevadí. Prodavačka je nenápadný vztahový film, lepší než cokoli, co jsem v této kategorii viděl za hodně dlouhou dobu.

    • 18.4.2010  07:54
    Anděl smrti (2005)
    **

    Thriller s drsnou Alison Eastwoodovou, náboženskou mystikou a nečekanou pointou, který sice nepostrádá jistou temnou atmosféru, ale přesto se mu bohužel nepodařilo uniknout za hranice laciné béčkovosti, ať už vinou nenápadité režie a střihu, nevýrazné gradace nebo sadou tradičních klišé mezi nimiž nechybí ani zcela zbytečná erotická scéna.

    • 16.4.2010  08:35
    Iron Man (2008)
    ****

    Přestože tu není žádná dech beroucí akce, žádná velká překvapení a ková, soustruží, sváří a montuje se tu víc než v socialistických budovatelských agitkách padesátých let, má to svižné tempo, nenudí, občas pobaví a jako celek nečekaně dobře funguje. Trojice Downey – Bridges – Paltrow je dokonalá a dodává podívané koňskou dávku sympatické svěžesti a lehkosti. A sblížil mě s postavou Iron Mana, k níž jsem předtím nedokázal najít cestu a tak stála kdesi na periferii mého comicsového zájmu.

    • 15.4.2010  07:29

    Nenáročná levná blbinka s jedním či dvěma vtipnými momenty a místy sympatickou Sarah Chalke.

    • 15.4.2010  07:11

    Protivný frajer a nudná holka k sobě ze zcela nepochopitelných příčin zahoří láskou. Nikde žádná jiskra, nikde žádná sympatie, nikde nic, co by stálo za pozornost. A totéž platí o celém filmu.

    • 14.4.2010  09:41

    Zvláštní. Na první pohled banální sbírka kýčovitých klišé a bizarních figurek ze sady „svérázná rodina“, nezáživný příběh, nepříliš věrohodný Orlando Bloom a vtípky, kterým se příliš nedařilo proniknout k humoru, takže to pomalu začínalo vypadat na fiasko. Jenže pak se z toho nenápadně začalo vynořovat cosi, co, ač nikdy nevysloveno, mě silně zasáhlo nejen tím, jak dokonale to souznělo s mými pocity a postoji. Navíc se přidaly skvělé scény telefonického maratónu, pohřební vyznání Susan Sarandon a vše ještě jistila okouzlující Kirsten Dunst, která pokaždé když se objevila na scéně, učinila svou bezprostředností z filmu tak kouzelné místo, že se ho člověku nechtělo opouštět.

    • 11.4.2010  09:00

    Spousta lákavého jídla, atraktivní Catherine Zeta-Jones, věčně rozjuchaný Aaron Eckhart, motivy smutné i veselé, legrácky, dojetí, romantika.. všeho je tu plno, přesto to jaksi nemělo šťávu.. ony správné přísady nestačí, když kuchaři za kamerou zapomenou podlévat.

    • 8.4.2010  09:20

    "Dej si pozor na svá přání, aby se ti náhodou nevyplnila"... říká stará moudrost a přesně to se stane Martymu. Nenáročná legrácka s výborným nápadem, slušným rozjezdem a několika vydařenými vtípky, která však ve druhé půli ztrácí dech, aby se nakonec po několika trapných momentech zcela zhroutila v bezradné závěrečné půlhodince..

    • 5.4.2010  08:34

    Po vcelku zábavné jedničce je dvojka mírné zklamání, a to přesto, že na scénu dorazila jedna z mých nejoblíbenějších comicsových postav, Silver Surfer. Na vině je především příliš dlouhý rozjezd kde šmrnc a hravost typické pro FF nahradily nudné svatební přípravy a vzdychání nad těžkým údělem celebrit, takže v okamžiku, kdy se začne něco dít, je už divák poněkud znuděn. Alba, která není až taková krasavice, je navíc ještě protivnější než v jedničce, ubylo kočkování mezi Benem a Johnnym, a Surfař, který to všechno mohl zachránit, byl trestuhodně nevyužit jako statista co se občas někde mihne, něco způsobí a zase zmizí. Přes všechny vady na kráse je to však, stejně jako jednička, taková pohodová comicsovka, kterou si užívám zejména dnes, kdy se comicsový žánr zvrhl do až depresivně temných psychologizujících osudovostí.

    • 4.4.2010  09:14

    Fantastická čtyřka byla vždycky takový americký Čtyřlístek určený mladším čtenářům, odlehčenější a také infantilnější než série s jinými hrdiny. A přesně takový je i film. Jsem rád, že z něj neudělali temnou nebo hlubokomyslnou podívanou se snahou o psychologizaci postav a přestože člověk na každém kroku zakopne o nějaký ten laps, nesmysl ve vnitřní logice příběhu nebo alespoň filmařské zaškobrtnutí, nenudil jsem se a dokonce dostal chuť vytáhnout ze skříně několik sešitů FF, což jsem vzápětí také udělal a s chutí se začetl..

    • 3.4.2010  07:59

    Mohl to být skvělý a děsivý příběh. Kdyby ve filmu zůstala původní nesestříhaná verze holandského prologu (doporučuji dohledat), která s citlivým divákem opravdu zamává, a kdyby Satan zůstal jen tušenou hrozbou v pozadí všech událostí. Takto totiž působí jako pouhý statista, který proti hrůzám páchaným lidmi nemá se svými lacinými pouťovými triky šanci vyvolat ani záchvěv strachu či děsu.

    • 1.4.2010  21:57
    Pán Domu (2005)
    *

    Nenápaditý a bohužel také nepříliš vtipný pokus o kočkování starého suchara s pěticí rozjívených postpubescentek. Film, kterému selhaly všechny životní funkce - švih, napětí, vtip, originalita, hravost i kouzlo - a ani šarm Tommy Lee Jonese to nedokázal udržet naživu.

    • 1.4.2010  07:07
    Temnota (2002)
    ***

    Okořenit klasický příběh o strašidelném domě, se všemi jeho obvyklými proprietami, kingovským motivem otce propadajícího šílenství (když se dobýval do dveří k ženě, opravdu jsem čekal, že si skočí pro sekeru), příběhu sice pomohlo, ale ne tak jako v první půli strach a napětí budované pomocí nenápadně gradujících náznaků a některá mrazivá odhalení v půli druhé. Výsledkem je slušná a místy působivá variace tradičního žánrového motivu, která ve své váhové kategorii obstála se ctí.

    • 31.3.2010  11:27

    Přestože ubylo humoru i hravých momentů, přestože loupež postrádá napětí a více méně i gradaci, ještě stále je to příjemná, pohodová dvouhodinka s partou sympaťáků, kteří zcela bez námahy oškubou majitele nedobytného kasina.

    • 30.3.2010  09:18

    Pojmout vymítání nikoli jako horror, ale jako soudní drama je netradiční stejně jako rafinovaný kontrast hollywoodsky tuctového přelíčení s působivě děsivými retrospektivami posedlosti a vymítání, které zcela deklasovaly Friedkinova Vymítače. Žádné nadpřirozené otáčení hlavy o 360°, žádná levitace ani hektolitry zvratků chrlené přes půl pokoje, přesto děsivé, mrazivé a znepokojující svým střízlivým pojetím, podpořeným zručnou filmařinou a výkonem Jennifer Carpenterové. A hlavně žádný jednoznačný závěr s dodatečným odhalením, který by misku vah naklonil jedním či druhým směrem. Je na divákovi zda přijme medicínské vysvětlení stavu a smrti Emily nebo připustí možnost druhou a uvěří. Provokativní, inteligentní, působivé, sugestivní.

    • 29.3.2010  06:48

    Sympatická oddychovka, která šlape jako hodinky. Pohodová, svižná, zábavná. Nic víc, nic míň.

    • 26.3.2010  06:26

    Pokud jde o loupení a jednotlivé parťáky, pak bohužel slabší než jednička a ta třetí hvězdička je opravdu na hraně. Ani jedna z postav nedostává příliš prostoru a pokud ano, tak to nevypadadá jako by dostávala příliš prostoru. A totéž platí o loupežích, které nakonec působí podivně mdle a nezajímavě, což je u filmu o loupeží docela problém. Skóre trochu vylepšují nečekané zvraty a boudy jejichž cilem je dokonce i divák, ale především humor, třeba momenty s Tess hrající Julii Roberts a nic netušícím Brucem Willisem.

    • 22.3.2010  09:24

    Jistě, je to předvídatelné, ale nevidím v tom důvod k výtkám. Od Hamleta taky nikdo nečeká překvapivé zvraty a toto je svým způsobem podobné. Několik tradičních motivů smíchaných do příběhu, který sice není nijak oslnivý, přesto zaujme. Nabídne slušné herecké výkony, několik povedených momentů, vedlejší rovinu Derekova vztahu s Malakaiem, která je občas zajímavější než přímočaře ubíhající rovina Sářina návratu k odvrženému snu, a také výbornou finálovou taneční scénu, okořenou navíc prostřihem na Malakaiovu osudnou jízdu. A ano, Julia Stiles není baletka, takže vyčítat jí dubla v baletních scénách mi přijde zcestné, protože pokud jde o hraní, svou baletku zahrála velmi uvěřitelně a poutavě, a to ve všech odstínech.

    • 21.3.2010  09:33
    Návrh (2009)
    ***

    Méně zábavná a méně romantická variace na Zelenou kartu, kde je sice Sandra jako nesnesitelná šéfka ukrývající citlivou dušičku občas zábavná i kouzelná, ale kazí jí to řada scén, které by byly vtipné kdyby měly poloviční délku. Navíc příliš nezafungovala vztahová chemie a chybí tu ona jemná nit drobností vedoucí nezadržitelně k citovému vzplanutí, které tak bylo scénáristy dodáno pouze jako povinná součást standardního závěrečného klisé. To vše bohužel odsouvá film do kategorie "jednou se to dá, ale nic víc".

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace