ostravak30

ostravak30

Jakub Glofák

okres Ostrava
Spisovatel...


Facebook: kuba.glofak

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
    • 26.5.2020  18:04

    Karel Höger výborný, ale přiznám se, že oproti jiným Čapkovým pohádkám mě příliš nebavila. Jiné jsou podstatně lepší. Ale jako večerníček pro nejmenší by to mohlo fungovat, pejsci vždy fungují na děti.

    • 26.5.2020  07:41

    Proč pane Vorlíčku, proč? Pohádky jste uměl, komedie jste uměl...tak proč kriminálku? Scénář se moc nepovedl a ani vedení filmu. Kriminalisté se objeví na začátku a pak v podstatě na konci. Zbytek vyšetřování obstarává Jan Marek. A zrovna dobře mu to nejde. Mě zaujal jen Jan Libíček jako skoro mafián. Jinak je to ale opravdu hodně nezáživná podívaná. Závěr je navíc přesně v duchu Vorlíčka. Honička auty v ulicích mi připomíná závěrečnou honičku auty na náměstí ve Francii v jednom z dílů Růžového pantera.

    • 26.5.2020  07:36
    Páni kluci (1975)
    ****

    Nejlepší film Věry Plívové-Šimkové beze sporu. Jako dítě jsem ho miloval hlavně pro tu bezstarostnou dobu. Chtěl jsem v té době žít a vyrůstat. I když ani tato doba nebyla ideální, ale která je. Film voněl dobrodružstvím a touhou po volnosti a bezstarostnosti dětsví. A pak samozřejmě ta legendární hudba. Anebo: "Nůžky, nouže, brousím." Skvělý Petr Nárožný, Iva Janžurová, která se tu vyřádila a Josef Somr. Samozřejmě i hodný strýček Karel Augusta. Tenhle film mě vrací do dětství a vždy vracet bude.

    • 26.5.2020  07:29
    Trhák (1980)
    ****

    Jeden z podceňovaných filmů Smoljaka a Svěráka. Možná proto, že ho netočil žádný "jejich" režisér a hlavně byl psán narychlo a bez předchozího plánu. Přesto si myslím, že hudba se kupříkladu hudba se povedla. Co píseň to hit nebo hitový song. Ve filmu se objeví plejáda výborných herců a zpěváků, což je docela unikátní příležitost. Korna nebo Matušku vidíte v řadě rolí, ale Petr Spálený nebo Jiří Schelinger jsou exotika. Příběh je přitom neskutečně jednoduchý, ale jak už to u asi nejlepší komediální scénáristické dvojice v Česku chodí nebo chodilo chcete-li, opět se zde najde celá řada vtipů, gagů a hlavně parodií na tehdejší způsoby natáčení. Není to z nejlepších komedií, kterou kdy dělali, to je pravda, ale na druhé straně je to výborný hudební film s komediálními prvky, což také není k zahození. A i všechno průměrné, co ti dva udělali, je pořád ještě nad všemi ostatními nadprůměrné.

    • 26.5.2020  07:21
    Sázka pro dva (TV film) (1978)
    **

    Třicetiletá Marta Vančurová byla tak hezká a sympatická. A to bychom měli výčet těch pohledných věcí v televizním filmu uzavřený. Průměrný scénář tak nemůže ani při slabší stopáži příliš zaujmout. Tím spíš ne, když překonáte ten hloupoučký fakt celé pointy. Ještě Oldřich Kaiser zachraňuje, co se dá, ale jde mu to stěží. Ovšem romantické duše si přijdou na své na konci, kdy dostává prostor červená knihovna. Nezaujalo.

    • 26.5.2020  07:16
    Lístek do památníku (TV film) (1975)
    *****

    Nemohu jinak. Další vynikající televizní film, který si zaslouží maximální ocenění. Je to jeden z nejlepších televizních filmů naší historie a že se jich natočilo. Oba hlavní herci hrají na maximum a předvádějí vrcholné výkony. Film je kvalitním hlavně svým obsahem, protože každý jednou bude ve věku. Je v ní obsažen žvot, životní moudrost a zkušenosti. Ing. Kalina se nakonec loučí se svou láskou s tím, že zase přijede, ale přitom tuší, že ne. Jeho sestra se zase obětovala pokaždé pro jiného muže a vděku se ji nedostalo. Právem cítí, že život promarnila, aniž by myslela pořádně na sebe. Všechen smutek, žal i zlost najednou propuká na povrch. I od Stelly Zázvorkové to byl vynikající výkon a přestože jsem nedávno tvrdil, že i ve vážných rolích se nedokáže zbavit komediálnosti, zde předvedla opak, ač scénář a dialogy byly prostě vynikající. Kalina si nakonec uvědomuje, že ho sestra potřebuje a uznává to. Tleskám, tleskám, tleskám.

    • 26.5.2020  07:09

    Ve filmu sice hrají dobří herci, ale jinak je to bohužel čistě agitativní práce. Zatímco například agitkové filmy s panem Marvanem jako revizorem Andělem byly alespoň humorné a sledovatelné právě pro pana Marvana, tady hrají herci opravdu příšernou partii hlavně pro hrozná scénář a příšerné dialogy. Místy není hercům ani pořádně rozumět, nejspíš proto, jak zrovna dřou u rachotících strojů v továrně. A tak jen dodám takový postřeh, jak moc se doba vyvíjí. Zatímco v padesátých letech se točily filmy o tom, jak práce je nejdůležitější na světě a nic není víc, o víc jak dvacet let později byl natočen film Holky z porcelánu, kde dělnice ve skladu pracují jen když se jim zrovna chce a slovo dřina je spíše sprosté. A dnes? Dnes se doba posunula ještě dál. Dělají se home office, v Evropě se podporuje zkrácení pracovní doby i pracovního týdne a zaměstnance čím dál více zajímá práce taková, s kterou půjde sladit volný čas a rodinný život a která nabídne mnoho benefitů právě pro chvíle, kdy člověk v zaměstnání není. Asi by koukali tvůrci filmu, herci i agitátoři, kam se ta doba posouvá. Kdo ví, kde budeme za sto let. Vizionáři říkají, že do práce se chodit nebude a budou dělat jen stroje. V tom případě pak bude nutné snímek přeřadit do kategorie historický, ale komedie bych tomu opravdu neříkal. Jenomže ono je to težko zařaditelné.

    • 26.5.2020  07:00

    Tohle je opravdu příšerný film. Hlavní příčinu hledat asi v tom, že Herz film odflákl tak nějak schválně. Jak jsem se dočetl, byla mu přikázána jeho výroba, aby mu byl zrušen zákaz. Divím se ovšem, že mu na základě tohoto braku povolili opět točit. Holky z orcelánu totiž nejsou bůhví jakou komedií. Je to spíš fraška o uječených holkách a jedné (ne)povedené inventuře. Pokud vám příšerně uvřískaná Veškrnová neleze na nervy po pár minutách, oceníte alespoň Mílu Myslíkovou, která to trochu zachránila. Jinak je ale příšerný scénář a jediná další věc, co tak stojí za řeč je hudba, která je poslouchatelná. To vše tak dělá z Holek z porcelánu opravdu nepovedený film, u kterého jsem nenašel jediný důvod, proč ho vidět znovu.

    • 26.5.2020  06:51

    A opět spolupráce, která púrostě fungovala. Svěrák, Smoljak a Menzel. Svěrák a Smoljak dodali humor, Menzel poetiku. Ani se mi nechce to nějak obdsáhle komentovat, protože věřím, že vše, co bych napsal, už zde bylo jisto jistě vyřčeno. Je to prostě legendární komedie s legendárními herci, legendárními hláškami a humorem. Jedna z těch, které se neokoukají a můžu se na ně dívat pořád dokola. Jednak díky té chalupě a jednak díky panu Komárkovi. Jak máti mnohokrát říkala, co by dala za takovou chaloupku, o které celý život sní, a za takového pana Komárka, který by ji rozhodně nevadil. Úžasný, milý film. Škoda jen, že se takové už netočí.

    • 24.5.2020  21:02
    Nezbedná pohádka (TV film) (1976)
    *****

    Ani jsem netušil, že se takový klenot v archivu nachází. A rázem patří mezi mé nejoblíbenější televizní pohádky. Škoda, že se nevysílá častěji. Vůbec si na ni nepamatuju, že bych ji kdy - třeba jako dítě, viděl. Když už dělat pohádku, která nemá skrývat, že je okolí namalované na kulisách, proč to nedělat krásně? A kresby od Josefa Lady do té kategorie rozhodně patří. Pak tady máme obrácenou pohádku, jako že princezna zachraňuje Honzu. Výborné obsazení a to i v komorních rolích přispívá ke kvalitě stejnou měrou jako úžasná hudba a veselé písničky. Jana Boušková byla navíc za mlada tak krásná a sympatická - přesně můj typ, jedna z nejhezčích mladých holek v tehdejším Československu. Ani vlastně nevím, co bych pohádce vytknul, takže se sám sebe ptám, proč nedat maximum. Mezi televizními pohádkami jedna z nejlepších.

    • 24.5.2020  20:19
    Jak vyléčit Ježibabu (TV film) (1997)
    ***

    Nakonec docela příjemná pohádka vzhledem ke stopáži. Miroslav Vladyka je skutečné strašidlo, skvěle nalíčené a hlas mu taky vyšel, ale zase ne tak moc velké, aby vyděsilo děti a hlavně díky němu se mohou dívat i ti nejmenší. Kulisy ani nevypadají studiově, naopak docela reálně. Magdaléna Chrzová je moc sympatická a Věru Kubánková sice hraje ježibabu, ale jinak je to docela příjemná babička do pohádky. Pozorný divák si všimne, že v úplném závěru Věra Kubánková a Miroslav Vladyka lehce improvizují, ale je to zábavné.

    • 24.5.2020  19:30

    Těsně před revolucí nebo už po ní? Bolek Polívka totiž v krátkém dokumentu mluví o svobodě, tak kdo ví. Dají se ocenit ty myšlenky o herectví a umění obecně. Na téma Chantal asi není třeba komentáře. Za pár věcma už by si asi dnes nestál.

    • 24.5.2020  19:28

    Je to taková chaplinovská standartka. Nevyčnívá, ale ani není úplně hrozný. Úsměvné momenty se mísí s těmi slabšími a totéž platí o hudbě.

    • 23.5.2020  19:02
    Česká muzika (TV film) (1993)
    ***

    Pohádce určitě pomohlo, že vhodně kombinovala studio s exteriéry. Navíc tohle už konečně připomíná pohádku. Zakletá dívka a černokněžník. A k tomu česká muzika, která je prostě nejlepší na světě. Jako nenáročná odpolední pohádka to jde. A že zaujala i mou tříletou dceru, která jinak běžné hrané pohádky ignoruje, to už je co říct. Ale to bude asi tím zakletím v pejska.

    • 23.5.2020  17:48
    Čarovné prstýnky (TV film) (1978)
    **

    Tak jsem sice jediný, který zůstane u dvou hvězd, ale já si za tím budu stát. Pohádka má strašně nezáživné tempo. Vlastně od začátku stojí na slabé zápletce, která se v různých obměnách stále motá dokola. Vesnice sice ve studiovém prostředí nevypadá zle a zámek vlastně taky ne, ale i přes kvalitní obsazení mě prostě přijde pohádka slabá.

    • 23.5.2020  16:57
    Šáteček a jablíčko (TV film) (1983)
    *

    Další z mnoha televizních pohádek, která nemá v podstatě co nabídnout. Nejde ani tak o ty příšerné studiové kulisy a liška, kterou jsem minulý týden viděl v O Ptáku Ohniváku. Ale spíše je to pohádka bez jasné dramatizace. Takové proklouznutí do pohádky připomíná spíše dnešní fantasy ve stylu Letopisy Narnie nebo Čaroděj ze země Oz. Taky král zrovna nepřipomínal krále a zakletá princezna nebyla tak docela zakletá. A protože ani herci nebyli z nejznámějších, tak opravdu není důvod si pohádku znovu pouštět.

    • 23.5.2020  08:31
    Láska rohatá (TV film) (2009)
    ***

    Tak není to špatná pohádka. Ovšem není to taky taková, která si vás získá napořád. Je to zkrátka pohádka, která zapadne mezi stovky pohádek a těžko na ni vzpomínat. Asi proto, že je dramaturgicky velmi slabá. Také proto, že chybí pořádné zlo, které by vlastně něco provedlo a bylo za to řádně potrestáno. Ale úplně nejvíc proto, že na pohádce sice je trocha humoru, ovšem chybí silnější příběh. Ani ty zlé babizny nejsou potrestány, protože jedna se napraví úplně, jedna brečí a vzlyká, ale není jasné, že by se napravila, prostě se jen čarodějce zželelo její hříšné duše. Celý problém tohoto díla je právě v tom, že pohádka není natočená špatně, jsou tam kvalitní triky, ale nemá to tu pravou pohádkovou duši. Nezíská si vás to. Těžko říct, čím to přesně je. Ještě musím závěrem dodat, že už si nepamatuju u které, ale u nějaké pohádky jsem psal, že je zajímavé, jak tvůrci dělají z pekla především instituci. Zde je to opět patrné. Zkrátka...pohádka prostě z průměru nevyjde.

    • 22.5.2020  20:23
    Komorná (2016)
    ****

    Přiznávám, hodně odvážný film. Ale pravdila toho, co je v kině dovoleno se hodně posunula - viz. Love. Erotické scény jsou na hraně pornografie. Nicméně asijská fimografie je zde pořád trochu orientální pro českého diváka. Komorná je rozdělena na tři části a jako by právě ty určovaly, kdo se má na ni dívat. První část je svým vyprávěním pomalejší jako klidná voda ve stojaté vodě. Divák se dozvídá příběh a myslí si, že vše ví. Zajímavé. Ovšem druhá část je najednou strhující, vášnivě erotická a má plno zajímavých zvratů. Ovšem třeří část je už skutečně chvílemi pro silné povahy. Záleží, kdo si na filmu co vybere. Je to výpravná podívaná pro dospělé plná skvělých hereckých výkonů ovšem s malým nadhledem do historie Jižní Koreje třicátých let. Výpravná hudba a kostýmy dodávají filmu na ještě větší výpravnosti. Filmu ubírá jistě i delší stopáž, která je dost únavná a není snadné se přes ni překousat. Ovšem stále trvám na to, že film je možná romantický, možná dramatický, ale především silně erotický a to nejen vizuálně, ale i skrytou podmanivou erotikou, jejíž hrana je dostatečně nahnutá k pornografii. Příběh to ale není nezajímavý.

    • 22.5.2020  19:34

    Příběh mě zrovna příliš nezaujal, ale animace byly místy zajímavé. Třeba čertí kouzla se povedly. Nicméně pozadí zase příliš ne. Bylo vidět, že zaní část je nějaká deska nebo paleta. Ovšem Václav Postránecký jako vypravěč je kvalitní doplněk.

    • 22.5.2020  19:01
    Tonda (TV film) (1998)
    **

    Povídka hezká, místy jistě dojemná - hlavně pro čerstvé otce a ženy - matky, ale nestačí ani na Bakaláře. Je to spíše jako historka k dobru.

    • 22.5.2020  18:47

    Filmeček není zase tak humorný, jak by se mohlo zdát. Teprve před koncem na noclehárně groteska připomíná grotesku když se chlapi začnou rvát. Také musím přiznat, že část hudby byla naprosto příšerná. Závěrem dodávám, že je docela poznat, že je film sestříhán z dalších. Chvílemi je to mišmaš.

    • 22.5.2020  16:22
    Honička sobotní noci (TV pořad) (1992)
    ****

    Oldřicha Kaisera a jeho humor je přesně můj šálek kávy. Škoda, že jako výborný komediální herec nedostal víc příležitostí, za což si ale bohužel může sám. Právě Možná přijde i kouzelník ale naplno rozvinul jeho talent, kde jeho možnosti sebe prezentace byly v podstatě neomezené. A většina scének je dnes už legendárních. Jen škoda těch trochu nemožných běhání sem a tam. Chápu, že nějakou hlavní linku pořad dostat musel, ale mě to nezaujalo.

    • 22.5.2020  16:18
    Až do konce (1984)
    ***

    Filmů, které by popisovaly konec války z pohledu němců věru mnoho není. Eduard Cupák a Vítězslav Jandák nám v celkem věrných hereckých výkonech předvádějí, jak moc morálka u německé armády klesala. Není divu. Bylo těžké dále respektovat velitele, kteří trvali na vytrvalém boji proti osvoboditelům, když ti sami utíkali. Můžeme také díky filmařům nahlédnout do duší děvčat, které každé prožilo válku jinak a mnoho z nich, přestože jsou němky, jsou vlastně také oběťmi. Bohužel je ve filmu také celá řada nezáživnějších a nic neříkajících momentů. Jako sonda do tehdejších nálad a pocitů to ovšem do jisté míry funguje.

    • 22.5.2020  15:56
    Václav (2007)
    ****

    Václav by mohl být obyčejným filmem, kdyby ovšem Václava nehrál Ivan Trojan, matku Emília Vášáryová, bratra Jan Budař a hudby se neujal Jan P. Muchow. Výborné herecké výkony jsou zkombinovány se skvělou hudbou. Režie Jiřího Vejdělka navíc pomáhá laskavosti vyprávění. I tak si ale troufnu tvrdit, že to není běžný film Jiřího Vjedělka. Protože samotný příběh není nejsilnější. Václav prostě blbne a čím dál víc a je jasné, že brzy musí k nějakému střetu dojít. A protože režisér není zvyklý vyprávět čistokrevné drama, máme tu i komediální prvky. Mohla by to být běžná televizní inscenace. Ale není. Především díky hercům, ale také protože se toho ujal právě takový vypravěč, jakým je Vejdělek.

    • 22.5.2020  15:35
    Jseš mrtvej, tak nebreč (TV film) (2010)
    **

    Josef Klíma psát kriminálky umí. Ale tahle zrovna není úplně to nejlepší, co vyprodukoval. Dvakrát po osmasedmsedáti minutách je zkrátka moc. Kdyby se oba díly o kousek zkrátily, tak to mohla být sice delší, ale dramatičtější. Oba díly mají hluchá místa a kriminálka tak nemá spád. Osobně už jsem tak spíše jen čekal na to, kdo vraždil. A samozřejmě moje oblíbená Kristýna Boková. Jinak osobně nevidím důvod hledfat na kriminálce něco dalšího. Zvláště v roce dva tisíce deset, kdy už každý ví, že zarytí komunisté prostě jen převlékli kabáty.

    • 21.5.2020  21:10

    Návrat domů je skvělý film právě pro to věrné zobrazení pocitů lidí vracejících se mezi své příbuzné, kamarády a nalezající prázdné byty či snad poslouchající jejich tragické příběhy. Ta tragičnost je zpodobněná i ve chvíli, kdy nadporučík Mareš vyhledá paní Stachovou a má ji oznámit, že její syn padl. Ona ale stále doufá, že se vrací. Běžel mi mráz po zádech. Stejně jako při dalších jeho návštěvách. Návrat domů není oslavná óda na práci sovětských vojáků - ač pár agitkových řečí proběhne, však je to natáčeno v roce čtyřicet osm. Ale je to film o radosti z osvobození, kterou ovšem kalí právě spousty odhalení osudů jejich přátel a blízkých. Mísí se tak radost s pokračujícím utrpením. Tohle vše dokázal film zobrazit a nepotřeboval k tomu velkolepou filmovou náruč. Kvalitní herci a vynikající scénář vykonali svou.

    • 21.5.2020  21:06
    Křídlovka pro Majoránka (TV film) (1985)
    ****

    Nedávno jsem hodnotil inscenaci Medvěd s Janem Werichem. Tvrdil jsem, že Stella Zázvorková se nedokázala úplně odprostit od komediálnosti. Zde to podle mě bylo naopak. Odprostila se od ní a i v lehce komediálním filmu působila docela dramaticky. Což šlo jen ku prospěchu věci. Žena, která myslí vždy na rodinu a po zmizení si uvědomí, jak moc ji syn a manžel chybí, takže jim odpustí i utracení peněz za nástroj, jí šla skvěle. I Zdeněk Řehoř hrál fantasticky. Film měl ještě jednu důležitou rovinu. To uvědomění si náhle získané svobody a tím pádem touhou realizovat své sny. A když se nesplnil mě, tak alespoň synovi, když má ten talent. Moc se mi líbilo. Za komunismu se moc filmů netočilo o době před první světovou nebo těsně po ní.

    • 21.5.2020  10:00
    Aplaus (TV film) (2012)
    **

    Díky kameře a střihu film působil docela dokumentárním dojmem. David Švehlík a Marie Málková sehráli kvalitně své party. Pozná se to proto, že Marii jsem měl chuť dát zleva zprava hned poté, co začala být nesnesitelnou hysterkou. Podle mě je slabší scénář. Taky není příliš logické stavět vztahy těch dvou na jedné nehodě. Při první menší krizi se rozcházejí, takže je vidět, že nebylo něco v pořádku mezi nimi už dřív. Mám také pocit, že nic není dotažené do konce. Ani útok bulváru, ani náhlý neúspěch u veřejnosti. A ani to sblížení s Janou Pidrmanovou. Je to sice televizní film, ale takovým nějakým způsobem lehce odbytý. Nebo zkrátka jen nezajímavý. Ale jsou celebrity, které by o podobné nehodě mohly vyprávět a zažily něco podobného, ovšem u nich to bylo mnohem horší, protože byl i soud a veřejnost na ně útočila mnohem víc. Tady pouze v náznacích.

    • 20.5.2020  23:19

    Docela povedená loutková pohádka s Václavem Postráneckým jako vypravěčem o tom, že bez práce nejsou koláče a že mnohdy plno šikovných lidí sedí doma, jen jsou prostě líní. A taky, že se člověk nesmí jen tak pro nic za nic něčeho bát.

    • 20.5.2020  23:06

    Chvílemi humorné, chvílemi dramatické. Chaplin dokonce leze po stromě a pere se. Ovšem konec je zase trochu smutný. Já bych kvitoval s nadšením ještě masky a jistý druh romantického prozření. Překvapivě se mi líbila hudba.

<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54