Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (398)

plakát

Abeceda hvězd (2002) (pořad) 

V podstatě pořad na stejné brdo jako relace "Jsou hvězdy, které nehasnou". Rozhodně to nebylo špatné, ale těchto pořadů i napříč různými soukromými televizními stanicemi vznikla na počátku nového milénia opravdu nepřeberná řada. V každém případě produkce České televize z toho podle mého názoru vyšla ze všech stanic nejlépe, zejména pak po kvalitativní stránce věci.

plakát

Admirál (2008) 

Velmi dobře zpracované válečné drama reflektující významnou osobnost ruských dějin, admirála Alexandra Vasiljeviče Kolčaka. Tato osobnost byla významnou personou rusko-japonských válek, přičemž v době Velké říjnové revoluce se přidala na stranu "bílých" a v určitou dobu měla dokonce ambice stát se novým vládcem celé Rusi. Její osud byl ovšem tragický. Snímek zachycuje nejdramatičtější úsek Kolčakova života, konkrétně období let 1915-1920.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Záhada na zámku Styles (1990) (epizoda) 

První případ Hercula Poirota po příjezdu z Němci okupované Belgie, odkud se musel náš hlavní hrdina odebrat do britského exilu. Poznáváme se zde i z dalšími důležitými postavami, které s Poirotem spolupracují, a sice kpt. Hastingsem a inspektorem Jeppem. Skvělá podívaná, v níž exceluje David Suchet se svými zmíněnými spolupracovníky. Je úctyhodné, že Suchet v této roli zářil více než čtvrt století.

plakát

Amadeus (1984) 

Film jsem viděl poprvé a musím říci, že mě velmi pozitivně překvapil. Tvůrci snímku velmi přesvědčivě převedli na filmové plátno příběh výjimečného hudebního skladatele Amadea Mozarta, který i přes své velmi výstřední a ne vždy úplně společenské chování stal významnou a uznávanou osobností v oblasti vážné hudby, která je uznávána již po několika staletí. Musím také vyzdvihnout, jak se tvůrcům podařilo vystihnout vlastnosti lidského charakteru, zejména potom lidskou závist a touhu po společenském uznání. Myslím si, že právě tento aspekt je velmi charakterický pro všechny snímky z dílny Miloše Formana a že je naprosto nenásilně a přitom důvěryhodně prezentován každému divákovi. Je jedním slovem úžasné to, jakým způsobem Miloš Forman obohatil nejen českou, ale především světovou kinematografii a jakých pronikavým úspěchů ve své tvorbě dosáhnul. Vynikající herecký výkon předvedl zejména F. Abraham, který ztvárnil roli Salieriho a představil svýma očima příběh významného hudebního kompozitora, jehož skladby lidé obdivovali, obdivují a obdivovat budou.

plakát

Ambassada (2013) 

No, upřímně řečeno, mě se tento film příliš nelíbil a docela mě i překvapuje relativně vysoké hodnocení recenzentů. Samozřejmě, že pod komedií si asi každý představí něco trochu jiného, ale tohle mě tedy opravdu moc neoslovilo. Téma je bezesporu zajímavé - cestování v čase, ale to zpracování z mého pohledu už tak slavné nebylo. Polští režiséři již několikrát velmi zřetelně ukázali, že ve zpracování vážných, zejména historických látek jsou skutečnými mistry, a to zdaleka nemluvím pouze o Andrzeji Wajdovi, nebo Agnieszce Holland. Co se ale týče žánru komediálního, tam už to dle mého soudu až tak slavné není. Dokonce jsem toho názoru, že zde se tvůrci úplně zbytečně degradují na úroveň ne příliš povedených televizních satir a sitcomů a to je dle mého názoru velká škoda. Možná jsem od toho měl až příliš velká očekávání, protože jsem si myslel, že by to mohlo být podobné např. úspěšné české sci-fi komedii Jindřicha Poláka "Zítra vstanu, a opařím se čajem". To se ovšem nestalo ani náhodou. Hlavní dvojice Mela a Przemek je mi krajně nesympatická, zejména pak Mela v podání Magdaleny Graziowske, která zde naprosto přehrává, dělá ze sebe hloupější než ve skutečnosti je a Przemkowa postava upřímně také není žádné velké terno. Ten humor mi přijde až příliš nucený a v některých okamžicích je to úplně mimo. Jediné, co hodnotím jako pozitivum, je postava Fuhrera A. Hitlera v podání výborného Roberta Wieckiewicza. Jinak těch pozitiv tedy bylo jako šafránu. Ale bezesporu se najde i mnoho hodnotitelů, kteří budou mít na věc opačný názor, který je radno respektovat.

plakát

Anatomie zrady (2020) (TV film) 

Upřímně řečeno, měl jsem od tohoto dvoudílného televizního projektu větší očekávání a myslím si, že se z toho dalo a mělo vytěžit i víc. Tvorbu Bisera Arichteva mám rád, je autorem úspěšných a oblíbených seriálů, mj. Horákovi, Vyprávěj nebo První republika. Ačkoliv se jedná o jednu z nejkontroverznějších osobností, kterou Emanuel Moravec bezpochyby byl, měl jsem při sledování tohoto televizního filmu pocit, že je to všechno hrozně zjednodušované, útržkovité a že řada věcí byla zmíněna jenom tak mimochodem - ať už se jednalo např. o atentát na Heydricha, Pražské povstání nebo jednání Moravce s protektorátním prezidentem Háchou. Nemám také vůbec nic proti Marianu Labudovi ml., myslím si, že talent po svém otci bezpochyby zdědil, ale mnohem lépe si myslím, že by do té role pasoval např. Daniel Landa, který si mimochodem Emanuela Moravce už jednou zahrál, a sice v cyklu České století. Zrovna tak by do té role pasoval např. Pavel Nečas, který rovněž stejnou roli ztvárnil v hraném dokumentu o Moravcovi. Také jsem si myslel, že film bude taková hlubší sonda do Moravcovy duše, a když je v názvu filmu Anatomie, tak půjde o nějaký hlubší rozbor Moravcova myšlení, aby si divák mohl vůbec udělat názor na to, co Moravce k těmto podlým rozhodnutím a činům vedlo, a proč se z hrdinského legionáře a muže, k němuž První republika měla úctu, stal jeden z největších kolaborantů a zrádců naší novodobé historie. To všechno jsou otázky, na které bohužel ani tímto projektem nebylo zcela zodpovězeno. V žádném případě tento film ale nehodnotím negativně, myslím si, že taková témata a stinné stránky naší historie je zapotřebí si stále připomínat, abychom se do budoucna vyvarovali podobných scénářů A samozřejmě také proto, že paměť našich lidí slábne a zájem o historii nejen naší země velmi upadá.

plakát

Anděl Páně 2 (2016) 

Vynikající filmařský počin Jiřího Stracha a myslím si, že tohle je jeden z mála filmů, kdy pokračování ještě předčilo první díl. Divák se po celou dobu bude výborně bavit, protože ve filmu opravdu je jedna hláška lepší než druhá. Jsem přesvědčen o tom, že až příští rok poběží tato pohádka na Vánoce v televizi, potěší jistě mnoho diváků a určitě se jim bude líbit daleko více, než ty, které každoročně vídáme na Štědrý den a které bývají kolikrát opravdu hodně nepovedené. Hodnotím zcela zaslouženě plným počtem bodů.

plakát

Ano, Masaryk 1.-3. (1997) 

Ačkoliv jsem viděl zatím jeden díl této trilogie, musím konstatovat, že mě tato série velice zaujala a že se jedná o velmi zdařilý projekt, který mapuje obdivuhodnou cestu jednoho z našich nejvýznamnějších Čechů. V první části sledujeme Masarykovu životní dráhu od jeho narození, přes studia až po období tzv. hilsneriády. Nicméně jednu výhradu k tomu přece jen mám. Přišlo mi, že se těch informací vyskytuje v jednom díle až příliš mnoho. Chvílemi to působilo docela přehuštěným dojmem a běžný divák se v tom penzu nových poznatků určitě mohl ztrácet. Já samozřejmě rozumím tomu, že tvůrci myslí. resp. snaží se zprostředkovat sebemenší detail, ale někdy to zacházení do přílišných podrobností může být spíše na škodu. Z tohoto pohledu bych radši sérii rozdělil na více dílů, třeba 6*30 min. a informace rovnoměrně rozdělil. Co se týče průvodce Zdeňka Mahlera, vůbec nepochybuji o jeho rozsáhlých znalostech historie, myslím si, že úlohy moderátora se zhostil velmi dobře, ale rovněž se mi v určitých fázích zdálo, že často opakuje stejná slova např. "jmenovitě". Jsem toho názoru, že tak vzdělaný člověk musí mít určitě bohatou slovní zásobu a čeština je tak krásný a rozmanitý jazyk, který nabízí širokou škálu možností, jak vyjádřit své myšlenky a dojmy.

plakát

Apartmá v hotelu Plaza (1971) 

Ačkoliv je to velmi známé a populární dílo, které je rovněž koncipováno jako divadelní představení, musím bohužel konstatovat, že mě příliš nezaujalo. Snímek jsem viděl poprvé a troufám si v tuto chvíli říct, že podruhé se již na něj nepodívám, protože mě to zkrátka vůbec nezaujalo. Bylo to takové zdlouhavé, nudné a s výjimkou hlavního představitele mužské role- Waltera Matthaua, který ztvárnil ústřední roli ve všech třech povídkách mě žádný další pozitivní prvek nenapadá. Zkrátka, každému se líbí něco jiného a každý má trochu jiný vkus...

plakát

Arabela (1980) (seriál) 

Vynikající český pohádkový seriál v režii Václava Vorlíčka, na kterém vyrostly a ještě určitě vyrostou celé generace dětí. Tento seriál neměl snad žádné hluché místo, v seriálu se nám představuje široká plejáda těch nejlepších českých herců, kteří dali nejen tomuto seriálu ten pravý šmrnc. Je až neuvěřitelné, jaké skvělé pořady se v Československu za minulého režimu natočily a které za celou dobu své existence vůbec nezestárly a baví širokou diváckou veřejnost dodnes.