Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (600)

plakát

Trust (2018) (seriál) 

Seriálový klenot roku 2018. Tak parádně a precizně a přitom invenčně natočený seriál jsem dlouho neviděl. Zejména zpočátku, kdy každý díl sleduje jinou postavu či skupinu postav, mění prostředí a spolu s tím i režijní a vizuální styl. Nadto geniálně přesný scénář balancující na hraně dramatu a černočerné absurdní komedie, vynikající Donald Sutherland, ještě lepší Brendan Fraser a správně krutý Luca Marinelli. A ještě jednou, fantastická kamera, padnoucí hudba, no prostě velká radost!

plakát

matka! (2017) 

Matku nelze vnímat jako běžný, příběhový film, matka! perfektně funguje jako metaforické podobenství i jako video-art. Nechápu ten humbuk kolem a nerozumím nepochopení - sám Aronofsky řekl, že je to jeho výkřik, výkřik nad tím, kam se lidstvo řítí, jak se chová k sobě, svým modlám a zejména (matce) přírodě. Film lze taky vnímat jako kritiku náboženství, obžalobu boha, který je posedlý sám sebou, světem, který stvořil a nedokáže lidstvo ukočírovat. Biblické obrazy a alegorie jsou explicitní a doslovné, přitom ale funkční a strhující. Prostředí a rámec, do kterého Aronofsky svůj manifest zasadil, fungují v propojení s výše zmíněným perfektně a na atmosféře se velkou měrou podílí nádherná a důmyslná kamera (film využívá jen málo střihů naznačujících změnu času, většinou si jen pomáhá ve změně pohledů na dlouhé scény, v nichž kamera v podstatě neustále sleduje postavu Jennifer Lawrence) a absence jakékoliv hudby - pracuje se pouze se sound designem, a to skvěle. Jennifer Lawrence je ve své roli přesná, strhující, zranitelná a nádherná zároveň. Nelze ji nefandit, nelze po shlédnutí filmu věřit dál v lidstvo, nebo boha. Pro mě je matka! ne nejlepší, ale rozhodně jeden z nejzajímavějších filmů desátých let.

plakát

Rozpolcený (2016) 

Ani nevíte, jak jsem šťastný, že je Shyamalan zpátky. Split je výtečný a osobitý film, který nemá potřebu prvoplánově uspokojit divácké choutky a jde si svou cestou. Buduje napětí neznámým, McAvoye nechá prodat herecké kvality a výtečně pracuje s hudbou, zvukem a obrazem. A je tak víc psychologický, než hororový, kteréžto prvky si schová až na příjemně krátké a svižné finále. Původně jsem chtěl dát čtyři hvězdičky, ale Split ve mně uležel a dozrál a s přihlédnutím k závěru a tomu, že se nemůžu dočkat filmu Glass, dávám plný počet.

plakát

Uteč (2017) 

Supercreepy megaweird mindfuck. Poctivě natočený, atmosférický psychologický horor s aktuálním a vážným podtextem, se jen tak nevidí, ale Jordan Peele nám jej servíruje v luxusním balení. Kromě výtečných herců a hudby navíc postupuje podle osvědčených žánrových šablon tam, kde má, (které ale dnes ustoupily spíš prvoplánovým lekačkám a Get Out je tak v něčem krásně staromilský film) přičemž jinde se vyvarovává klišé a očekávaných momentů, které zejména ve strhujícím závěru umně bourá. Takhle má vypadat psychologický thriller/horor. Jen houšť!

plakát

To (2017) 

Ani ne tak horor (což podle mě ani neměl být), jako spíš coming-of-age 80's Stand By Me drama. A to se mi na It právě líbilo - nádherný vizuál, neskutečně přesný dětský casting a takový ten dětsky osudový letní vibe, který by až na přítomnost zla zhmotněného vraždícím klaunem byl i good vibe. Skarsgard je v roli Pennywise přesný, byť nedostal tolik prostoru, kolik by zasloužil, na druhou stranu díky tomu převažuje právě ta dětská linka, která je ale ve finále silnější a zajímavější. Koncept s rozdělením na dva filmy je dobrý a už teď se těším na dospěláckou část.

plakát

Smrt ve tmě (2016) 

Takhle to mám rád. Po tmě, bez příšer a duchů, ale drsně! Jane Levy is the new Jamie Lee Curtis.

plakát

Castle Rock (2018) (seriál) 

Nevyužitý potenciál nebo naopak přemrštěná délka pro námět na minisérii, nebo i jediný film? Krátce po shlédnutí jsem na vážkách, nicméně nemůžu říct, že by se mi Castle Rock nelíbil. Skvělé řemeslo s příjemně kingovskou atmosférou a dokonalí herci v čele se Sissy Spacek a Billem Skarsgardem, které ale zabíjí závěrečné a uspěchané rozuzlení, kterému na druhou stranu předchází spousta zbytečných nebo naopak nevyužitých dějových linek a příběhů vědlejších postav. Lepší tři hvězdy. EDIT: Po druhé řadě zvedám na čtyři. Tady se naplno rozjel potenciál seriálu a hravé doplňování Kingova multiversa. Lizzy Caplan i Elsie Fisher jsou úchvatné.

plakát

Ostré předměty (2018) (seriál) 

Atmosférická lahůdka o městečku jen o málo podivnějším, než bylo Twin Peaks. Neskutečně plíživá, pomalá a creepy atmosféra prostupuje každý díl seriálu, který jen pomaličku odhaluje pointu, kterou sice odhadnete, ale i twistu se nakonec dočkáme. Casting je fantastický v čele s hlavními třemi ženskými hrdinkami, ale i oběma policisty. Zatím asi top seriál letošní sezóny.

plakát

Útes smrti (2010) 

Výhodou i nevýhodou Útesu smrti je jeho realističnost. Na jednu stranu konečně přesné a nepřehnané chování žraloka, na druhou stranu filmu právě kvůli tomu chybí napětí, je předvídatelný a povětšinou nudný. Nesympatické herecké obsazení navíc způsobí, že jsou vám osudy postav šumafuk. Plus za skutečně záběry žřaloka, jinak tenhle film ale hned zapomenete.