Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný
  • Romantický

Recenze (1 647)

plakát

Příběh dušičkový (1964) 

Když hovoříme o Janu Pivcovi, tak se mi zdá Láska jako trám krapánek lepší. Není ovšem divu, že ho televize nabídla Československému státnímu filmu do projekce v kinech, třebaže právě tam by asi byl poněkud cítit nádech televizní inscenace. Postava pněkud ušlápnutého Vavřince Konopky je tu postavena proti rozšafnému revidentu Koláčovi. Vavřrincovi uprchla jeho Petronila a začala mu sloužit hospodyně Trpalová, s níž se nakonec tak sbléížil, že spolu čekali děcko. Narodilo se ovšem v den, kdy se domů vrací Petronila... Čas dušičkový, čas nostalgický, ten má s příběhem mnoho společného...

plakát

Útěk (1967) 

Typický film 60. let - bez konce... Aneb - je na divákovi, aby si ten konec domyslel. Saša nebyl podrazák, O.K., ale co je moc, to je moc, že prý nikdy nelže - ale budeš lhát, jako všichni - a už to bylo tady. Přece kamaráda z několikadenního dobrodružství neprozradí. Drama o dvou hercích, kteří se toulají krajinou bez lidí a pobývají v cizí chatě u rybníka... Nuda.

plakát

Naděje (1963) 

Tyhlety snímky z pošmourných prostředí průmyslových podniků neurčitého určení s mnoha kovpvými konstrukcemi, které jsou ve filmu zcela nefunkční, navíc řada záběrů noirových, ty mě prostě tolik nesedí, i když je nutné vyzdvihnout herectví Rudolfa Hrušínského proti velice nudnému zosobnění prostitutky v provedení Hany Hegerové. Napoprvé to byla dost nuda.

plakát

Jak se krade milión (1967) 

Satirická komedie o tom, jak člověka láká vidina velkých peněz. To ale byla jen zeď příběhu, v níž se odehrávaly typické obrázky doby, které pokřivily obraz socialismu, ale byly jeho důsledkem. Přednášky plné frází, plané schůzování, pokrytectví... Když pak poctivý úředník zjistí, že lze získat peníze, aniž si toho přebujelá administrativa a dokonce kontrolní orgány jsou schopny všimnout, přes vešklerou tíži svědomí podlehne kouzlu bankovek, vydá se na cestu za velkým světem do Prahy, kde prohýří noc a dostane nádherné okno - a nakonec nikoho ze svých kolegů nedokáže přesvědčit, že ej lump a zloděj, nežzačne vyhazovat bankovky z věže kostela nanáměstí, aby světu dokázal, že po penězích vlastně touží každý. Hrušínský výborný, ostatní herci průměrní, vyznění filmu taky průměrné.

plakát

Mykoin PH 510 (1963) 

Pro někoho možná dost odborné, ale bylo to podáno velmi zajímavě, takže ani my, kteří jsme nikdy nedměli chemii v lásce, jsme jistě u televizní obrazovky vydrželi sledovat, jakým způsobem je možno najít nové léčivo, které zachraňuje milióny lidských životů. V dnešní covidové době zvlášť aktuální. A závěrečné zdůraznění, že jsme bývali ve výrobě léčiv na předním světovém stupínku, je zcela na místě. Možná, že naši vědci nové léky nacházejí, ale moc se o tom neví a přednost mají kšefty.

plakát

O slavnosti a hostech (1966) 

Film jsem viděl po delší době podruhé a tentokrát jsem se aspoň neztratil v ději, některé herecké výkony musím dokonce kvitovat (zvláště ten bláznivý Rudolf, rozšafný oslavenec v podání Ivana Vyskočila, ale i jednotlivé figurky té původní skupiny chystající se během pikniku na slavnost). Jinak ale vůbec nechápu, co tím chtěl autor říci, prostě klasická Ester Krumbachová a Jan Němec. Česká vlna šedesátých let mi prostě k srdci nepřirostla.

plakát

Drsňák (2006) 

Průměrný film, který bych jako kriminální moc neoznačoval, jde spíš o drama patnáctiletého chlapce,který se v novém prostředí obávané berlénské čtvrti dostane do spárů party výrostků, jejichž vydírání jej dovede k tomu, že se nechá zneužít partou arabských a tureckých překupníků drog. Zajímavá je sonda do jeho vlastní domácnosti, kde matka poté, co opustila manžela, se stává promiskuitní děvkou a na syna nemá moc času... Syrovost filmu je zdůrazněna černobílou kamerou jen občas střiženou v náznacích barvy .

plakát

Kariéra matky Lízalky (1937) 

Nezaslouženě málo uváděný český film s Antonií Nedošinskou v hlavní roli a milou Evou Gerovou jako její dcery, která touží stát se filmovou dvou a vydá se z kuchyně hotelu, v němž myje nádobu, na zkušenou do filmového studia, aby poznala, že ta cesta není tak jednoduchá. Milé babky klepny Balek-Brodská a Kysilková s paní domácí Steimarovou.

plakát

Šest medvědů s Cibulkou (1972) 

Bratři Lipští opět jako milovníci (na rozdíl ode mě) cirkusu, tentokrát veselohra pro děti, která se nám tolik líbila, jeden z těch filmů, které předznamenávali řadu crazy komedií Oldřicha Lipského, ovšemže s milouc šesticí medvědů a dalších zvířátek, chaptivým ředitelem, který chtěl vyměnit svá prasata za medvědy, blázinec ve škole způsobený neustálými převleky Cibulkovými, milá uklízečka Hajská... Takže až na to téma cirkusu...

plakát

Znamení kotvy (1947) 

Bůhvíproč tento film upadl do zapomenutí, byl trochu sentimentální, ale jinak se mu už pak dá vytknout jen to, že tím anonymním přístavem byla Bratislava,ačkoliv místní auta jezdila s pražskou značkou. A že voda nějak náramně stoupala do prudkého kopce. Skvělý výkon pomatené Zdeňky Baldové, Vítová v těchto letech už zato značně pokulhávala za svými dívčími rolemi, zajímavou postavu prostitutky sehrála Vlasta Fabianová. Mladičký Július Pántik byl pěkným osvěžením mezi nestor českého filmu - Štěpánkem, Strunou a Kohoutem.

Reklama

Reklama