Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (5 936)

plakát

Spojenec (2006) 

Velmi dobře obsazený film o vyloupení banky má sice chytrý scénář, ale ne zase tak, aby člověku utkvěl. Lee umí budovat napětí a s bravurou zvládá akční scény. Neodpustil si alespoň drobné zmínky na téma rasismus a hlavní hrdina je samizřejmě černoch. Zábavný film, který rychle vyprchá z hlavy.

plakát

Kdyby byly ryby (2014) (TV film) 

Komoří je pěkný všivàk, Liška je bohužel stejný jako vždy, hraje tu svoji jedinou roli a už značně nudí. A tak díky za Zuzanu Bydžovskou a především za roztomile laxního kata Norberta Lichého. Nejvtipnější mi z celé pohádky přišel odmítavý zvuk z MS Windows, když proutek odmítal vykonat nějaký příkaz, což je trochu málo.

plakát

Slíbená princezna (2016) (TV film) 

Kde udělali tvůrci největší chybu? Neznají české publikum, které právě opustilo výrobní linku konzervàrny Hamé jako nejlépe ošetřený výrobek milénia. Sice v poslední zatáčce před zabalením do krabice křičí, že chce nějakou změnu, že vßechno již vidělo, ale běda! Na české narodní pohádky se nesahá. A dovolit si Zlatovlásku zmodernizovat, přidat do ní spousty vtipně pojmenovaných postav v čele s piráty, to se neodpouští. Když je navíc vánoční pohádka okořeněna nebývalým vtipem, je na katastrofu zaděláno. Milé konzervy, nažhavte elektronky ve svých černobílých televizorech a pusťte si nějakou úhlednou starosvětsskou pohàdku. Já se zatím budu skvěle bavit u této svěží moderní pohádky, která porušuje všechny možné stereotypy a konvence. Jen mě mrzí, že do českých zahnívajících pohàdkových vod se hned tak někdo neodváží přijít s něčím novým, když vidí s jakým nepochopením se může setkat. Doufám, že Iva Procházková nezahořkne a navzdory všem frflalům bude psát dále. Její scénář ke Slíbené princezně je natolik vycizelovaný drahokam (tedy asi bych měla spíše napsat, že je perla), že mi vůbec nevadil ani Cina. Punk´s not dead.

plakát

Jednej správně (1989) 

Líně plynoucí film pomaličku poodkrývá první jiskřičky rasové intolerance v černošské komunitě. Vše spěje ke stále větší radikalizaci za přihlížení policistů, kteří s chápavým úsměvem neřeší násilí v zárodku, ale místo prevence zasahují až jako represivní složka. Tohle není nahlednutí pod pokličku rasismu, Lee vám rovnou vrazí obě ruce do vřícího kotle a vědoucím pokyvovàním čekà na váš řev, že to pàlí. Ale neumožní vytáhnout ani jednu z popálených rukou, uchopí vás za kotníky a mrskne vás do kotle komplet. Kdo má odvahu na duševní popáleniny třetího stupně, může se přidat k Leeho bezchybné jízdě.

plakát

Čaroděj ze země Oz (1939) 

Chytře zrežírovaná roztomilá pohádka se zřejmě nelíbila české distribuci, a tak ji opatřila tím nejpříšernějším možným dabingem. V roli Dorotky by snad byl lepší i šeplající Trávníček se záduchou. Za tuto pohanu ovšem původní film nemůže, může však za svúj nehorázně sentimentální konec. Škoda, celou dobu to byl skvělÿ film, ale čeho je moc, toho je příliš, i kdyby to bylo důležité sdělení, že všude dobře, doma nejlíp.

plakát

Past (2020) (TV film) 

Po dlouhé době film vyrovnávající se s konunistickou minulostí se ctí. Snímek není černobílý, není špatně zahraný a není špatně zrežírovaný. Mezi svými kolegy tedy ční hodně vysoko. Pokud budeme film vnímat pouze jako životopisné drama, je dosti strohý. Velmi mě mrzí, že nebyla více rozvinuta postava herce sžírajícího se vinou za své angažmá u soudu. Zàběry z věznice byly jalové, místo nich bych si dokázala představit boj o sebeodpuštění, který by zajisté filmu dodal větší šťàvu. Oceňuji, že se Polesný nesnažil o patetické drama. Dokonce nabízí divákovi k zamyšlení i scénu z přechodu hranic tak, že se musí ptát, jestli zodpovědná matka vystaví vlastní čtyřleté dítě takovému nebezpečí, jako to učinila Štěpničková. Snímek má i několik chyb, mezi nimiž prazvláštně vyniká ta technická, kdy je zpočátku filmu dvakráte uvedeno v popisném titulku totéž datum. Ale je to první český porevoluční snímek, v němž postavy nejsou černobílé a nešustí papírem a především nás každým zàběrem nepodbízí, co si máme myslet. Přidám jednu hvězdičku, hvězdičku za naději, že se konečně přestanou točit primitivní protikomunistické agitky a česká kinematografie se s naší minulostí konečně začne vyrovnávat se ctí.

plakát

Nebát se a nakrást (1999) 

Odvážná satira na divoká devadesátá léta, především dialog z vězení má grády. Sobota nezvykle dobře zvládl dvojroli, Fanda je jeho typické přehrávání, ředitel je mnohem kultivovanější. Dvojice padouchů je skvělá, Přeučilova stsndardní slizkost se k roli velice hodí. Trapný byl enormně přehrávající Wimmer, jehož Ostravak byl na ranu. Nechce se mi věřit, že zkušený režisér by natočil film tak, jako tento, bez zřejmého záměru. Film o hovadech musí mít hovadský styl, důkazem budiž neskutečně primitivně natočená zadní projekce u vodopádů.

plakát

Akira (1988) 

Neuvěřitelně dokonalá animace naprosto odzbrojujícího snímku o síle přátelství, zpupnosti mocných a naději.

plakát

Kingsman: Tajná služba (2014) 

Tak nějak nevím, v čem se to vlastně liší od Bondů. Oceňuji jeden velmi zdařilý nápad se závěrečným ohňostrojem, tak se má zacházet se současnými elitami. Jinak je to roštomilounká komedie pro náctileté, při níž zapomenou na své všední starosti s uhrovatou pletí. Omlouvám se, ale takhle parodie skutečně nevypadá.

plakát

Ruská archa (2002) 

Malý průvodce velkou Ermitáž je bezesporu výborný nápad, ale snímání zvuku, při němž většině není rozumět, je možná zajímavý umělecký záměr, ale stačilo by, kdyby nám Sokurov předvedl, co pěkného ho to napadlo, a pak by se pokorně vrátil ke klasickému zvučení filmů. Tohle je bohužel škaredá piha na pěkném filmu.