Pete

Pete

Petr Zemina

okres okres Praha

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 17.2.2020  15:10
    Happy end (1967)
    ****

    !REPUS

    • 17.2.2020  10:40
    Morgiana (1972)
    ***

    Ďábelská Janžurka, a secesní, psychedelický Herz, kterému bohužel neprošel schizofrenní nápad udělat ze dvou sester jednu. Je tu herecká elita, atmosféru to má slušně temnou a silnou, dojde i na nečekaný twist, a ten průvan..! Ale vadí mi nadužívání repetitivní hlasité hudby, a námět na povídku je na 99 minut příliš natažený.

    • 14.2.2020  11:58

    Prvok, Šampón, Tečka a Hangover. Komu přijde vtipné si ve čtyřiceti poprvé vyholit koule, vzít si extázi a jít s kámošema na třídní sraz pronést svůj "proslov", ten bude asi nadšen. Nutno Dánům přiznat, že klasické ingredience pánské jízdy v jejich poměrně decentním podání vyznívají jen minimálně trapně.

    • 12.2.2020  12:40
    eXistenZ (1999)
    ****

    Lyžák jako kabelka. Bioporty, nastřelené do páteře. Do nich zasouvané pulsující živé Gamepody ze pstruží farmy. Nebo to jsou vlastně plody, připojené pupeční šňůrou? Pistole, střílející lidské zuby, vyrobená z kostí zmutované žábomlokoještěrky, kterou vám připraví v čínské restauraci jako specialitu. To všechno a mnoho dalšího na papundeklovém buranském venkově alá Dogville. Tohle je skutečně pořádné Black Mirror! Bůh mechanik, americký Švankmajer, David Cronenberg.

    • 12.2.2020  08:56
    Génius - Einstein (série) (2017)
    ***

    Tvůrci zde dostali zadání, které prostě nemá řešení. Přiblížit myšlénky a svět génia obyčejným, průměrným lidem. Zjednodušit postgraduální fyzikální práce na elementární úroveň základní školy. Osobní, intimní i společenský život vědců z přelomu 19. a 20. století učinit atraktivní současným divákům, včetně modernizovaných dialogů, a třeba také postavení žen ve společnosti (včetně dost brutálního rozvodu). A poprali se s tím vším celkem se ctí, i když působí seriál místy nevěrohodně, a samozřejmě mohli pojmout biografii méně konvenčně, více nápaditě. Howardův pilotní díl namlsá barvitým kaleidoskopem, ale potenciál pak není zcela naplněn v až moc usedlém chronologickém vyprávění dalších částí. Rush znovu nastupuje do role teprve na konci 7.dílu příliš razantním přechodem, jako bychom sledovali úplně jiného člověka - polovina série s Flynnem se soustředí na osobní život a obhájení vědecké teorie, díly s Rushem pak spíše na politiku a dění ve světě. O geniální dílo se tedy rozhodně nejedná, stále je to však nadprůměrný životopis. E=70% P.S.: České reálie jsou zábavné, jenže většinou hrají úplně jiná místa, a ani toto na autentičnosti nepřidá.

    • 11.2.2020  14:05

    Přecejen již poněkud vyčpělá a přespříliš konzervativní psycho hříčka s dvojníkem výborného Moorea.

    • 11.2.2020  10:45
    Joker (2019)
    ***

    Nesdílím úplně všeobecné nadšení z tohoto Joker Begins, a pochybuji vůbec, že svět něco takového potřeboval. Nekoná se žádné překvapení, všechno už tu bylo. Formálně pečlivá popkulturní skládačka ze střípků klasických filmů je sice místy působivá, přesto žádná scéna není extra výrazná. Všechno slouží až zvrácenému účelu - příliš depresivnímu vidění světa, kde jediná možnost úniku před realitou je krvavá anarchistická revolta. Phoenix je vynikající a Stanislavský by měl radost - je to ale šíleně smutná studie psychicky nemocného charakteru.

    • 9.2.2020  19:48
    Nový papež (TV seriál) (2020)
    *****

    Mladý papež byl boží, tenhle Nový papež je přímo až božský. Přičemž jako červená niť nás oběma sériemi provází geniálně pragmatický člověk - kardinál Angelo Voiello. Nevstoupíš dvakrát do téže řeky, to On (Sorrentino) dobře ví. Proto změnil v řece vodu ve víno, přidal neony, více Armaniho, Benátky a Malkoviche. A přinutí nás žasnout - je to ještě pope, nebo už pop? Panenko skákavá, jenom ty titulky! Miluju, když někdo vzácně dokáže takhle citlivě, jemně, inteligentním způsobem, s noblesou i křesťanskou pokorou a láskou vztyčit prostředníček směrem k divákům. Ježíšmarjá, vymyká se to hodnocení (stejně jako realita, Bible, nebo Fellini), ale byl by hřích tomu celkově nedat absolutorium.

    • 7.2.2020  14:43

    Stylizace Wese Andersona mi není proti srsti, má všechny záběry jako vždy pečlivě vymazlené do detailů, Desplatova hudba k tomu výborně sedí, a herecké hvězdy se očividně baví. Jenže pořád si myslím, že by pro něj byl ideální kratší formát (30-40 minut), protože u celovečerní stopáže mě vždycky začne nudit. Jeho poetika se nicméně hodí k tvorbě pro mládež, zde obdobně jako u jeho animovaných filmů, a tak mu opět odpouštím příběhovou a myšlenkovou mělkost.

    • 5.2.2020  08:45
    Hotel Mumbai (2018)
    ****

    Terorismus je rakovina moderní společnosti, lidstvo si s ním jako s chorobou neví rady. Teroristé jsou zrůdy, slaboši s vymytým mozkem, ubozí zbabělci, neskutečně zabednění a hloupí, slepí k tomu, že zabíjením nevinných jdou proti Bohu, kterému nerozumí. Bohužel proti ztrátám na životech není obrany. Najdou se jistě hrdinové, kteří se jim postaví, čest a sláva jim. Ale teror nutno utnout razantně už v zárodku, při vědomí, do jak extrémních vede konců. To všechno velmi potřebný film Hotel Mumbai skoro dokumentárně ukazuje, napětí pracuje na plné obrátky, je to však až devastující podívaná, kterou by mělo zároveň vidět co nejvíce lidí, ale málokdo si to dopřeje sebemrskačsky podruhé.

    • 29.1.2020  23:46
    Fénix (2014)
    ****

    Zvláštní film, německy chladný. Vše důležité, o čem vypráví - válka, holocaust, láska - v něm vlastně explicitně není, stejně jako emoce. Než samotné jeho sledování, které místy nudí, je zajímavější následné přemýšlení nejen o výše uvedených širších tématech, ale také o tom, co vlastně tvoří naší identitu. Za to přidávám v hodnocení tomuto jinak veskrze průměrně natočenému snímku (židovskou) hvězdu.

    • 28.1.2020  16:50
    Podobizna (1947)
    ***

    Malíř, stižen kletbou podobizny lichváře Mur Chazaje, za kariéru, postavení, mamon ďáblu duši zaprodal.

    • 27.1.2020  17:16
    Divá Bára (1949)
    *****

    Liberální, čistá a krásná Bára to má v konzervativní, tmářské a zkostnatělé venkovské společnosti těžké. Dokáže přežít v konfrontaci se závistivou zfanatizovanou lůzou? Obrazově podmanivá a velice povedená adaptace české klasiky. Navíc ještě naprosto unikátní záběry zaniklé šumavské Hůrky.

    • 26.1.2020  21:59

    První pokus Zahlera o skutečný, komplexní film (po předchozích stylistických cvičeních), a za tu snahu mu hvězdu přidávám. Jinak se ale i tady pokřivené amorální postavy pohybují ve světě plném zla, a naivně vidí jedinou možnost spásy v pár hrstech dolarů navíc. Zůstává tu bohužel také zdlouhavost, laciné provedení, a umělé dialogy (byť tentokrát místy i vtipně napsané).

    • 26.1.2020  19:13

    Trochu vyšší úroveň než komedie s duem Aniston/Sandler, ale ne o moc.

    • 26.1.2020  18:03

    Lepší, než jsem se obával.

    • 25.1.2020  23:47

    Pamatuju se, že v době vzniku se mi to líbilo. S odstupem 30 let se to dá přežít jen s přeskakováním příšerných hudebních vstupů, je to až nesnesitelně trapná pitomost, ale jako obraz normalizace je to super autentické svědectví.

    • 25.1.2020  23:16
    Love Story (1970)
    ***

    Příliš old school, dokonce i na dobu svého vzniku. Tahle story by mi možná víc seděla jako čb film z 30.let. Synáčka továrníčkova máme nejdřív litovat proto, že ho tatíček vydědil, a on se musí živit rukama (což se nedaří). Druhá část o umírání jeho mladé ženy je prototypem filmů o lásce, ale zdlouhavost tenhle snímek zabíjí. Palec naopak nahoru za bleskově utnutý závěr.

    • 16.1.2020  14:39
    Boj (2015)
    ****

    Miluji tahle minimalistická dánská dramata, kde mají tvůrci snahu realisticky, až naturalisticky podat divákům maximum emocí. Pečlivě budovaná dusivá atmosféra zdánlivě nesouvisejícími a nedůležitými scénami všedního života pak pozvolna graduje teprve ke konci v silnou katarzi. Boj je v tomto spíše jen lehce nadprůměrný, kdy zobrazuje vedle osobního života, morálky a odpovědnosti postav navíc šílenou absurditu moderní války a byrokracie. A takhle se opravdu ten boj vést nedá. P.S. Každopádně vždy platí: Čím méně víme o ději dopředu, tím lépe - což jako obvykle nechápe distributor, který nám laskavě prozradí celou zápletku až do konce v kostce. Prožitek z filmu to naštěstí úplně zkazit nemůže.

    • 15.1.2020  15:37

    1945, konec války, důvod k radosti? Určitě ne tady v Sudetech. Zbyly tu jen pokřivené charaktery, prázdno, šílenství a smrt. A ta je také jedinou možností vykoupení z tohoto Bohem zapomenutého kraje, který je zde vykreslen jako depresivní peklo.

    • 14.1.2020  14:46

    Bratrstvo neohrožených WWI. z první ruky. Autentické vyprávění veteránů je místy silné a lidské, také však monotónní. Restaurovaných nabarvených záběrů z boje je velmi málo, většinou se jedná o statické obrázky, což mě trochu zklamalo. I tak je to působivé memento nesmyslných jatek války, a z piety k zničeným životům přidávám hvězdu.

    • 14.1.2020  08:18

    Mezi lidmi žádná změna, stále stejná česká malost, v hnisu rána otevřená, obnažená je až na kost. Strach vítězí, když světlo zhasíná, na sto zbabělců jen jeden hrdina.

    • 13.1.2020  15:20
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    ***

    Televizní inscenace ČT, která je technicky v pořádku (byť např. za produkcí HBO samozřejmě silně kulhá), děj (sice místy naivní a zjednodušující) je skoro po celou dobu napínavý, a hlavně odsejpá! Bylo by samozřejmě co zlepšovat, třeba vybrousit dialogy nebo některé výkony neherců, dramaturg zase zaspal. Škoda, že v druhém díle a hlavně pak ke konci, ubývá nasazená laťka realističnosti i svižnosti. Přesto celkem na ČT Svátek.

    • 11.1.2020  22:08

    Bílí cikáni, lupiči a loupežníci. Sonda do života komunity těchhle primitivů není až tak špatná, když se však s žádnou postavou nelze ztotožnit, projede celý film bez emocí jako nůž psím sádlem. A Fassbender mi v roli negramota, který se nedokáže vzepřít vlastní krvi, vyloženě neseděl.

    • 9.1.2020  14:02
    Metro Manila (2013)
    *****

    Dokumentárně a s citem nasnímané drama těžkého živobytí při stěhování obyčejné rodiny z chudé vesnice do slumu Manily má samo o sobě tolik emocionální síly a výpovědní hodnoty, že je vlastně jakýkoliv komentář nadbytečný.

    • 8.1.2020  13:14
    Hmyz (2018)
    odpad!

    Neskutečný maglajz, nehodný mistrova jména, a už vůbec ne autorů předlohy. Parodie poetiky Švankmajera. Snaživých herců je mi líto, už to nemohou zachránit. Rozhodnutí několikanásobně bořit čtvrtou zeď chápu, ale je to směrem k trpícímu obecenstvu. Prozrazování triků a ničení filmové magie už je opravdu přes čáru. Nech brouka být!

    • 8.1.2020  09:15
    Probuzení (1959)
    ****

    Láska z pasáže Lucerny to je, i když všichni ti Kamarádi do deště a veksláci sem přijdou až o generaci později. A možná má Probuzení atmosférou blíže spíš ještě k první republice. Tento obdobně lehce naivní a romantizující pohled na dobové pásky je ale určitě autentičtější, než nostalgické retro Šakalí léta, které se odehrává ve stejném roce, jen v jiné čtvrti. Chápu, že muselo dojít k mnoha kompromisům, aby vůbec snímek mohl spatřit světlo světa - a je vlastně malý zázrak, že se tak stalo. V kontextu české tvorby před novou vlnou unikát.

    • 7.1.2020  15:15
    Lady Bird (2017)
    ****

    Úplně normální indie filmeček o úplně normálním dospívání jedné úplně normální holky. Právě v tom, jak je normální a obyčejný, je trochu paradoxně také poměrně originální a pravdivý. A ono to úplně stačí, alespoň mě to bavilo, i když je to taková jednohubka. Se skvělou Saoirse navrch.

    • 6.1.2020  09:19
    Marie Terezie II (TV film) (2019)
    *

    Veškeré připomínky, které jsem měl k první části, platí i tady - byť možná lehce obroušené. Přidaly se však i některé další neduhy - svícení protisvětlem tak, že mnohdy mají postavy tváře ve tmě, to byl nějaký umělecký záměr? Vedení herců režisér moc nezvládá. Nešťastně přeobsazená hlavní role. Stále pěkná výprava a kostýmy. Největší pozitivum je, že lidé si možná dohledají, jak to opravdu bylo, a dozvědí se pak něco o skutečné politice a tehdejší společnosti. Mě třeba stať z učebnice dějepisu poskytla více napětí i zábavy, než celý tento nákladný televizní projekt.

    • 5.1.2020  21:08
    Everest (2015)
    **

    Nejedná se o žádnou záchrannou misi, ani objevnou expedici, ale čistě komerční výlet. Tahle parta chlapů do toho šla dobrovolně, a znala rizika. Sami vlastně úplně nevědí proč, ale táhne je to na vrcholky, nemůžou si pomoct. Další chlapíci pak jsou jim to ochotni za slušný peníz zprostředkovat. No a já s nimi všemi prostě nemůžu úplně soucítit v jejich neštěstí, i když to po mně ten film strašně chce. Kombinace Hollywoodu a dokumentu tady selhává, a nejvíc se mi asi líbil začátek (cesta do základního tabora), a úžasné autentické záběry na přírodu. Já totiž hory taky miluju.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10