Recenze (584)
Orphan (2009)
Hodně podobné filmu Dobrý synek, i když ten byl přímočařejší. Orphan je temnější má celkově lepší scénář i atmosféru, ale prvních 50 minut mě nějak nestrhly. Musím ale říct, že oba filmy jsou dost přehnané a občas mnou lomcovaly emoce. Když tu potvoru nakonec skopla do vody, moje srdce zaplesalo radostí.
Ulice (2005) (seriál)
Kvalita tohoto ojedinělého televizního počinu a veledíla je na úrovni reklamy na dámské vložky. Ale bohužel, když jsem byl několik měsíců v nemocnici, tak jsem se na toto dílo denně koukal...:( Ale musím říct, že to bylo lepší, než ležet v posteli a koukat do stropu. Přesto však s odstupem času snižuji mé hodnocení na bod mrazu...
Smrt darebáka (1977)
Tento snímek jsem sledoval, abych se utvrdil v dojmu, že filmy s Delonem (většinou pseudodramata) jsou úplně o ničem a abych věděl, že jeho filmy už nemám sledovat. Delon je takový suchopárný a není mi moc sympatický. Dá se říct, že hraje pořád v jedné poloze. To Belmondo je jinej sekáč. Slabé 3.
Holubice (1960)
Upřímně, od tohoto filmu jsem čekal trochu více, i když ale musím říct, že je docela dobrý. I přesto, že je celkem jednoduchý a skoro bez dialogů. Chtěl jsem napsat, že to není až takové umění, ale vytěžit z minima maximum je opravdu umění. Tento poetický snímek získává body svou kamerou a zejména hudbou. Člověk ani nemusí film vnímat naplno (vím jen, že v něm jde o jakousi holubici :) a přesto zaujme.
Panu učiteli s láskou 2 (1996) (TV film)
Místy trochu naivní a občas trochu rychlý střih. Děj byl celkem nahuštěn do malého prostoru. Holt je vidět, že je to TV film. Ale na TV film je to podařený kousek. Sledoval jsem ho v originále s titulky a náležitě jsem si ho vychutnal. Ale konec mě docela dojal. A navíc jeden z nejlepších černošských herců (ano vím, že by nemělo být toto dělení). A proto hodnotím takto. P.S.: I když jednička byla určitě lepší.
Jak jsem poznal vaši matku (2005) (seriál)
Místy trochu naivní a plánovité, přesto opravdu hodně nápadité a proto podle mě nejlepší komediální seriál. Přátelé až na druhém místě. Tento sitcom mi vliv čerstvou krev do žil, stejně jako Teorie velkého třesku, ale v tom se řeší v podstatě pořád stejné věci a není to takový gejzír nápadů. A Barney? Není co dodat, prostě super...
Vetřelci (1986)
Možná ještě lepší než jednička. Napětí zůstalo a navíc akce vrchovatě. Klasický sci-fi akční film i díky chlapáckým řečem v posádce. Nezapomenu na scénu, kde Ripleyová hrozí královně zabitím jejich potomků. Ale takových scén je tam víc... Mám kolekci originál i director's cut a náležitě jsem si ji vychutnal.
Lásky mezi kapkami deště (1979)
Nádherný poetický příběh první opravdové lásky. A taky tvrdý chleba jednoho žižkovského živnostníka v předválečných letech. Aneb slovy Vladimíra Menšíka: "My jsme ten zlatej věk lidstva nějak propásli, nebo jsme se do něj snad netrefili..." Karel Kachyňa byl snad největší Československý režisér. Toto dílo je natočeno a má podobný styl jako Smrt krásných srnců Oty Pavla. Tím je zaručena absolutní kvalita. Mimochodem vždycky jsem fandil spíš Lukáši Vaculíkovi. A konec? "Co bylo, není, a co zůstává, jsou vzpomínky... na lásky, hořkosti i nedozrálé hrozny..."
Nelítostný Parker (2013)
Ze snímku mám rozporuplné pocity. Většinou jsem čekal na nějakou akci nebo aspoň nějaký větší smysl filmu. Je ale pravda, že místy v určitých dávkách akce a napětí byly. Nechyběla však celkem dynamická atmosféra, i díky decentní vhodné hudbě. Kvůli tomu i díky mému oblíbenci Stathamovi hodnotím takto.
Robocroc (2013) (TV film)
A opět skvělý herec Corin Nemec... Některé podobné klenoty (béčkové nebo snad céčkové?) si nahrávám a archivuji (pro pozdější potěšení :). Ale tento film není taková fantasmagorie jako například Sharknado nebo Píseční žraloci, proto nevím, jestli si ho nechám, a jestli budu opakovat to utrpení při dalším shlédnutí.