Bajda

Bajda

Ondřej Bacík

okres Blansko
Cinefil

35 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 13.6.2009  12:44

    Jak říká Véča "Velká vlaková loupež" to není, ale i tak se jedná o relativně zdařilý pokus o kombinaci dokumentu a akce. Záchrana ženy je divákovi ukázana zevnitř i zvenku domova, což nám dnes může přijít zvláštní, ale opakování jediné akce z více záběrů v tomto období nebylo neobvyklé.

    • 9.6.2009  18:51

    Podle mě nejlepší, nejnápaditější a nejvtipnější film ze série tzv. Silly comedies, které začalo studio Walta Disneyho produkovat na přelomu 20. a 30. let (s nástupem zvuku) jako alternativu k filmům s myšákem Mickeym a ve kterých nešlo o hlavní postavu, ale o hudbu. Základní piliř pro veškeré v budoucnu natočené hudební scény s kostlivci. Jestli Burton po Mrtvé nevěstě tvrdí, že tohle neviděl....lže :-)

    • 9.6.2009  09:13

    Když byl Disneymu "ukraden" králík Oswald, vymyslel Mickey Mouse. První dva filmy s touto kreslenou postavičkou nenašly distributora, až tenhle třetí (už zvukový) se uchytil, dostal do kin a doslova vystřelil Walta Disneyho na špičku byznysu s animací. 4* za filmík a 1* za zrod legendy :-)

    • 27.5.2009  23:04
    Fiddlesticks (1930)
    **

    Jazz Singer animovaného filmu. Největší klad obou filmů je totiž prostý fakt, že byli zvukové. Krom toho, že zvuků uslyšíme díky zvířatkům pestrou škálu se žádná invence nekoná.

    • 27.5.2009  19:31
    Critic, The (1963)
    ****

    I don't know much about psycho-analysis, but I'd say this is a dirty picture! ... Film, který zesměšuje plno věcí, které tady vypsal Subjektiv. Sledujeme abstraktní obrazce tak, jak je známe z tolika krátkometráků a slyšíme přitom komentář rozezleného kritika-sedmdesátníka, který "za tenhle shit zaplatil dva dolary." Trochu samoúčelné, ale vážně vtipné.

    • 25.5.2009  17:56
    Bobule (2008)
    ***

    Sice je námět a polovina scénáře zkopírovaná z Dobrého ročníku, ale aspoň (návštěvností) uspěl český film, který je natočený a vyprávěný trochu jinak než Hřebejk. Sice jsem jako moravák musel přetrpět, jak se pražáci snaží mluvit moravsky a melou o víně věci, který ví snad každej, ale zase se mně pěkně dívalo na Terku Voříškovou :-) Sice to nebyl nadprůměr, ale ani podprůměr...takže fajn. Mimochodem Bařina očividně točit celkem umí, tak uvidíme, co se stane až dostane lepší scénář.

    • 19.5.2009  13:38
    Diskjockey (1981)
    ***

    Krátký animovaný film o tom, jak je život diskjockeje...kulatý :-) Nápad je to pěkný; já bych jenom všechno zrychlil a stáhl stopáž.

    • 19.5.2009  13:20

    Kevin Smith je geniální bavič, což dokázal už svým prvním Evening with Kevin Smith. Gagy, u kterých se smějete nahlas, skvělé vypointované historky, příjemná atmosféra celé show - to má druhý díl taky. Ale bohužel je to proloženo asi destinásobným počtem slovíček fuck, fuckin' a shit. Nejsem žádný puritán a navíc zrovna Kevin umí tyhle slovíčka ve svých filmech používat brilantně a na správných místech, ale tady jich bylo už vážně moc. JENOM pro to 4*

    • 16.5.2009  19:05

    TOHLE je směr, kterým se má ubírat český animovaný film!!! Na půdě určitě není bezchybné dílko a existuje plno věcí, které by mu šly vytknout. To ale nic nemění na tom, že má krásnou atmosféru, nenudí, neurazí, pobaví děti i dospělé (ověřeno v kině) a pokračuje v tradici českého animovaného filmu, což už téměř nikdo nedělá. Místo toho se radši snažíme napodobovat a vydělat na úspěchu moderních Pixaráckých filmů a vznikají takové nesmysly jako Kozí příběh. Uvidíme, kolik vydělá Půda a třeba se dočkáme dalších, podobně roztomilých filmů.

    • 4.5.2009  22:18
    Anténa (2007)
    ****

    "Vzali nám naše hlasy, ale ještě nám zůstala slova". La Antena je velmi milou poctou němé éře kinematografie a jejím největším velikánům. Film z tohoto období čerpá nejen motivy, ale i některé techniky, které více či méně ozvláštňuje; například mezititulky nejsou do filmu vkládány pomocí střihu, ale jsou přímo vloženy do obrazu tak, že je postavy vnímají jako skutečné. Takovýchto nápadu je v Anténě mnoho. Některé jsou originální a zajímavé, jiné na mně působily trochu nadbytečně. Děj je narozdil od promyšleného obrazu záměrně osekán na jednoduchý lineární příběh s několika málo postavami tak, aby ještě více vyniklo vizuálno a některé myšlenky. Zlo je podpořeno tak jednoduše rozpoznatelnými symboly jako je hákový kříž (v opozici k židovské hvězdě) a postavy se jmenují Pan TV, Hlas a podobně. Připomíná vám to pohádku? Nepletete se. Jednoduchost byla záměrná a tak ji nemůžu filmu vytýkat, přesto je ale díky ní především první polovina filmu rozvleklá a občas malinko nudí. Na závěr si neodpustím ještě jednu poznámku. Hodně uživatelů tady používá spojení "němý film". Tím Anténa rozhodně není, ani si na něj nehraje! Němota postav je vysvětlena dějem a některé postavy ve filmu mluví! Jedná se pouze o poctu tomuto období. Projekt 100 2009. Víc na mém blogu.

    • 4.5.2009  17:37

    G. A. Smith si jako jeden z prvních uvědomil možnosti využití střihu k vyprávění příběhu. Po záběru z exteriéru (vlak vjíždí do tunelu) následuje scéna odehrávající se v kupé a krátký film je zakončen opět záběrem vlaku vyjíždějícího z tunelu. Děj není na svou dobu vtipný ani originální, nicméně z hlediska technického vysoce inovativní.

    • 6.4.2009  21:47

    Projekt 100 2009. Když pomineme poselství filmu, které nemá cenu hodnotit, protože je převzato z knihy, o nic světoborného se nejedná. Disneyovskou animací prostě nejde dosáhnout té správné atmosféry. Farma zvířat není kniha ani film pro děti a proto nechápu, proč se ve filmu vyskytovaly některé scény (například s nemotorným kačátkem). Někteří v něm viděli další symbol, ale já opravdu ne. Celou dobu mě navíc iritoval naprosto nadbytečný hlas vypravěče, který pouze komentoval to, co se děje na plátně. Zklamání.

    • 1.4.2009  11:27
    Jan Cimbura (1941)
    **

    Jan Cimbura je nejpoctivější, Jan Cimbura má síly za deset, Jan Cimbura přepere celou hospodu ... asi už chápete, jaká je hlavní postava filmu. A z toho pramení jeho největší nedostatek. Při každé potencionálně napínavé scéně víme, že Jan Cimbura se zachová správně a všechny dobře dopadne. Kromě toho, že je film známý svým antisemitismem je to strašná nuda.

    • 27.3.2009  16:16

    Variace na pohádku o Jackovi a kouzelných fazolích přenesená do dnešní doby. Jack patří do střední třídy obyvatelstva a připadá si stejný jako všichni ostatní. Touží po tom být jiný, unikátní a prostřednictvím pohádkových kouzelných fazolí je mu umožněno si tuto "jedinečnost" vyzkoušet. Originálně zpracovaná morální kritika.

    • 27.3.2009  14:00

    Boogie-Doodle vznikl bez použití kamery, kresbou přímo na 35mm film. Boogie, které k filmu hraje, není nějak synchronizované s obrazem, ale dotváří atmosféru. Mnohem dokonalejší a promyšlenější je podle mě jiný McLarenův krátkometrák Begone Dull Care.

    • 27.3.2009  13:47

    Krátký film, plný absurdity, který nesází na formu (jednoduchá animace), ale na obsah (typický humor Richarda Condieho), který vám prostě buď sedne nebo ne. Ve své jednoduchosti je ale film díky svému závěru dojemný.

    • 27.3.2009  13:34

    Zajímavá experimentální visualizace příjemné jazzové hudby od Oscar Peterson Trio. Obraz výborně koresponduje se zvukem a je plný nápadů, nicméně stopáž je podle mě lehce přetažená. Film určitě nebylo snadné udělat (a to je to, co na něm obdivuji především), protože Norman McLaren a Evelyn Lambart kreslili přímo na filmový pás!

    • 20.3.2009  09:56

    Natočení Funny Games znovu a uplně stejně rozhodně nevidím jako zbytečnost. Naopak. Je to Hanekeho provokace na druhou. Teze, které tímhle filmem předkládá, jsou dokázány už jenom tím, že ho tolik lidí vidělo v původní verzi a pustilo si i remake.

    • 19.3.2009  00:04

    100% GUILTY PLEASURE :-) Bavil jsem se, Shelly byla sexy a dokonce jsme se párkrát nahlas zasmál. Možná za to ale může fakt, že jsem si před Domácím mazlíčkem pouštěl 10 dní, které otřásly světem - němý sovětský film z roku 1927..uuf..to byl ale večer :-)

    • 18.3.2009  10:29

    Jean-Luc Godard řekl o Hitchcockovi, že tvořil thrillery, které se bez problémů vyrovnají literatuře. Shadow of a Doubt je toho dokonalým příkladem.

    • 16.3.2009  16:45

    My všichni seškrabáváme nálepky, zlatíčko. A když se člověk proškrábe skrz kůži, skrz všechny tři vrstvy, a skrz svaly, a vyvrhne všechny orgány, dostane se až na kost...víte co udělá pak? -Ne. -Když se člověk dostane až na kost, ještě to není konec. Uvnitř kosti totiž něco je. Morek. A na ten se musí dostat! Většina filmů, jejichž tématem jsou vztahy, se dostane maximálně na kost. Kdo se bojí Virginie Woolfové se dostává až na morek. Stejně mrazivě jako to zní, to i působí i přes minimalistickou/divadelní/komorní formu. Mistrovské dílo, pro které by bylo třeba vytvořit speciální ratingovou kategorii. Násilí ani sex v něm není a jediné dítě "mrazivost" filmu nepochopí...dospělí na tom ale budou hůř.

    • 8.3.2009  22:23
    Svatba podle Margot (2007)
    odpad!

    Už jste se někdy hodinu a půl nudili, totálně jste nechápali proč se všechny postavy ve filmu chovají tak jak se chovají? Štvali vás už někdy všechny postavy filmu po celou jeho dobu? Ne? Jste na tolik ujetí, že chcete tuhle zkušenost mít? Tak se podívejte se na svatby podle Margot! WTF?!

    • 1.3.2009  17:03

    Letos jsou ty animáky hezky odstupňované. Wall-E 5*, Kung-fu Panda 4*, Bolt 3*...přesto jsem se bavil, několikrát zasmál a od Bolta bych rozhodně nikoho neodrazoval. Nepřekvapí, neurazí.

    • 19.2.2009  10:13

    Welcome to Dongmakgol je film, jehož ústředním tématem je neuvěřitelné klišé. Jihokorejský přístup ho však dělá filmem zvláštním, odlišným..a krásným. Pokud nemáte asijskou kinematografii rádi nebo na ni nejste zvyklí, vydržte první polovinu a můžu vám zaručit, že v té druhé se dočkáte mnoha krásných a dojemných momentů, kvůli kterým si tenhle film storpocentně zapamatujete. Na závěr nemůžu nevyzdvihnout nádhernou hudbu mého oblíbence Joe Hisaishiho, bez které by byl film poloviční.

    • 18.2.2009  23:42

    Veřejný nepřítel mě zklamal. James Cagney mi nebyl vůbec sympatický. Chápu, že to ani nebyl účel, ale existuje mnoho dalších filmů s negativním hlavním hrdinou, který je mnohem zajímavější a mnohem lépe se na něj dívá. Většina postav ve filmu byla podle mě příliš extrémně napsaná a jednalo se spíš o karikatury. Například matka obou sourozenců mi vážně pila krev od začátku až do konce. Vím, že Veřejný nepřítel je z roku 1931, ale bohužel musím říct, že už jsem viděl mnoho lepších filmů z tohoto období.

    • 31.1.2009  23:13
    Sedmikrásky (1966)
    ***

    Na tomhle filmu je nejlepší odvaha s jakou do toho Věra Chytilová šla a kontext v jakém film vznikal. Vizuální stránka je zajímává a film je rozhodně "jiný" než zbytek české filmové tvorby 60. let. Objektivně ale nemůžu dát víc než 3*. Většinu času jsem se nudil a čekal až přijde něco nad čím bych se mohl zamyslet (když už nepřichází děj). Dočkal jsem se až v druhé polovině a to ještě bohužel v malé míře.

    • 8.1.2009  21:26
    Meetin' WA (1986)
    ***

    Je pravda, že forma jakou Godard zvolil pro natočení dokumentu je...přinejmenším zvláštní :-) A mě neseděla podobně jako dalším lidem tady. Přece jenom má ale dokument určitou hodnotu, protože zobrazuje Woodyho jako Allena Stewarda Konigsberga. Tedy skutečnou osobu - ne toho nešikovného, neurotického šaška, na kterého si hraje ve všech svých filmech. A to je tvář, kterou tenhle režisér veřejnosti často neukazuje.

    • 6.1.2009  22:55

    Na tenhle film jsem se moc těšil a díkybohu právem. Tradiční Coenovský scénář plný absurdity a geniálních hlášek umožňuje všem hlavním představitelům předvést herecký koncert, ve kterém nikdo není horší než ostatní. Nejvíc mě ale překvapil Brad Pitt, který mi zasadil podobnou ránu jako Tom Cruise Tropickou bouří. Jen tak dál hoši :-) - a tím nemyslím jen Pitta a Cruise, ale i Coeny, u kterých mě nejvíc těší, že si stále drží svůj styl.

    • 3.1.2009  20:07

    Slušné herecké výkony (především Bernal) a kamera bohužel nezachrání celý film, který trpí hlavně roztříštěným scénařem. Jednotlivým postavám (včetně těch hlavních) je dán neuvěřitelně malý prostor. Prakticky nic se o nich nedozvídáme, a nejen proto se s nimi nedokážeme ztotožnit. Místo nějaké rozumně udělané expozice sledujeme v průbehu filmu krátké zlomky mnoha situací, ve kterých jednotlivé charaktery působí pouze jako loutky scénaristy. Bohužel slabší 3* - očekával jsem lepší zážitek.

    • 24.12.2008  12:27

    Tak předně...nemám rád Adama Sandlera. Musím ale uznat, že jako kadeřník Zohan si získal moje sympatie. Konečně přešel na styl filmu, který místo toho nejnudnějšího, neurážlivého, komerčního humoru, používá ten, který známe z filmů režírovaných třeba Benem Stillerem. Zohan navíc nestojí na nějakém trapném tématu (třeba "chtěl bych ji, ale jsem takový looser"), ale relativně odvážně a hlavně velice trefně reflektuje izraelsko-palenstisko-americké vztahy. edit: Mimochodem po Zohanovi se Sandler uvrtal k další neoriginální romantické komedii Pohádky na dobrou noc, takže tohle byl asi jenom takový úlet...škoda.