Recenze (60)
Johnny Mnemonic (1995)
Dnes ten film moze vyzniet mierne usmevne a beckovo, ale v case vzniku bol technologickou a aj vizionarskou spickou. Ok, tak aspon vysokou triedou. Reziser Longo Gibsonove dielo nespotvoril natolko ako sa to v ostatnom case dari ludom - John Woo a jeho Paycheck alebo Steven Spielberg a jeho Minority Report - s nametmi genialneho Philipa K. Dicka.
Šakal (1997)
S povodnym Sakalom to ma spolocny asi len nazov. Pre mladsich divakov ktori nevideli Den Sakala http://www.csfd.cz/film/10147-den-sakala-sakal-day-of-the-jackal-the/ a hlavne necitali Forsythovho Sakala by to mohlo mat vdaka Willisovi (a pre divacky mozno aj vdaka Gereovi) ake-take kuzlo.
Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly (2003)
Depp bol skvely a Legolas prijemne prekvapil. Zaverecny boj vojakov piratov o lode sa mi zdal trosku zmateny. Detail pre autora popisu k filmu: duse piratov neputuju starocia, su to byvali Sparrowovi kamosi, teda su mrtvi maximalne par rokov.
Ronin (1998)
Nahanacky ako z osemdesiatych rokov.
9 a 1/2 týdne (1986)
*** za film a * naviac za chladnickovu scenu, ktoru 100% pisala zena.
Karate Kid (1984)
Svojho casu skvely film. Pekny priklad toho ze ucitelia nam niekedy (na nasu skodu) nepovedia naco sa niektore veci ucime a az ked zotrvame, dozvieme sa hlbsi zmysel veci.
Cesta do fantazie (2001)
Krasa. Nedosahovalo to sice hlbku pribehu Nausiky (Kaze no tani no Naushika), a niektore prvky deja som proste nepochopil (preco Beztvarak vsetko jedol) ale boli tam nadherne postavy (6-ruky dedko kuric / miesac kupelov, domace psy - hlavy, dvojicky jezibaby, skakajuci lampas / poulicna lampa) a krasny priklad dobroty a pozitivneho myslenia (starost aby neznamy nepremokol, vratenie ukradnutej vzacnej veci a ocakavanie odpustenia), Japonskej profesionalnej hrdosti (snaha neurazit neprijemneho hosta, vitanie specialnych hosti majitelom kupelov) a Japonska dvojtvarnost (navonok nesuhlas so vsetkym novym a zaroven vnutorne prijimanie zmien a pomoci). Slovensky dabing bol prijemny, ziadne vyrazne nevhodne hlasy som nenasiel. Nerozumiem len, preco tuto skvelu rozpravku zaradila STV na druhy kanal a dokonca na 21.30.
Naušika z Větrného údolí (1984)
Mnohi toto dielo oznacuju za japonskeho Pana prstenov a musim im dat ciastocne za pravdu. Tento film ma nadherny smutno-vesely pribeh, neuveritelnu hlbku aj sirku napadov a majstrovske spracovanie.
Basquiat (1996)
Scena s malovanim portretu cokoladovou polevou je skvela.
Tajemství hradu v Karpatech (1981)
Falesny plnovous? Padouch, oklamal mne! Na stromy, naskokem skok!