Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (1 655)

plakát

Proč? (1987) 

Konečně film, který vysvětluje současný stav vagonů ČD. Každopádně tenhle vhled do socialistického buranova mnou prostě tak nějak prošuměl. Nevím, v jakém stavu byla subkultura hooligans na konci 80. let, ale když byste se dnes potkali s partou sparťanských (anebo jakýchkoliv jiných) ultras, myslím, že rozbitý vagon bude to poslední, co budete řešit. Proč? tak působí trochu úsměvným dojmem. Smyczek se snaží být syrový a nekompromisní, ale vlastně hned na samém začátku filmu se dozvíte, že se bude řešit "pouze" zdemolovaný vlak. Kdyby se podobný film točil dnes, pochybuju, že bysme se právem nedočkali nějaké té dlažební kostky v lebce. Fotbal mám opravdu rád, co nemám rád jsou naopak fanatičtí náckové v kotlích, nicméně tenhle snímek už silně postrádá na aktuálnosti a namísto filmové obžaloby vymaštěných idiotů je spíše už jen nechtěně úsměvnou výpovědí 80. let. 5/10

plakát

Úkryt v zoo (2017) 

Zookeeper's Wife nabízí dějové srovnání s třeba takovým Pianistou. Jenže tam, kde Polanski dokázal diváka spoutat nekompromisně osobním příběhem, oddává se Úkryt v zoo frigidně odosobněnému vypravování, které je tak typické pro pseudo velkoprodukční evropské historické snímky posledních let. Prostě se odvypráví příběh, vyhneme se jakékoliv možné stylizaci, jakékoliv snaze aktivně působit na diváka a filmovým způsobem ho ovládat. Výsledkem je tak zcela logicky emočně plochý film, který vás možná neurazí, ale rozhodně vám toho asi moc zajímavého nepředá. V pár aspektech mě Úkryt v zoo však přeci jen zaujal, a tak ho nemám tendenci úplně potopit. Mám slabost pro Jessicu Chastain, v úvodní expozici mě příjemně překvapilo, že jsem na první pohled neviděl nikde žádná CGI zvířata a pobavila mě také linka "milostného trojúhelníku", která při trošce fantazie připomíná ve svých základech legendární setting Hitchova Notorious. Niki Caro tedy natočila film absolutně postrádající jakoukoliv emoční nadstavbu, který ale může celkem bezkonfliktně zaplnit volný večer. 5/10

plakát

Hook (1991) 

Nechápu, co Spielberga přimělo k tak pitvořivé stylizaci, která v hrozných aťasových kulisách působí jak Vodní svět pro dětské publikum. Spielbergův rukopis je znát v úvodní půlhodině, ale jakmile se Peter ocitá v zemi Nezemi, jako by se jeho schopnost citlivé režie úplně vypařila. Určitě jedno z mistrových největších zklamání. 4/10

plakát

Spielberg (2017) (TV film) 

Vydatný dokument co se stopáže týče. Z hlediska informací o něco méně, čekal jsem za ty 2 a půl hodiny pořádnou nalejvárnu, namísto toho je tenhle dokument o Spielbergovi veden divácky přijatelnější cestou a tak ho zvládne asi v pohodě každý. 8/10

plakát

Podivuhodná cesta (2011) 

Dokument, který se půl na půl věnuje Mélièsovi a příběhu kolorované kopie Cesty na Měsíc. Právě druhá část sledující hon za restaurací Mélièsova nejslavnějšího díla je nejzajímavější a chvílemi nemá daleko k srdcervoucímu thrilleru. Tak či tak, kino projekce v kombu s kolorovanou verzí Cesty na Měsíc je hodně příjemná a pokud se o počátky kinematografie zajímáte, nebo chcete jenom doplnit chybějící mezery ve filmovém vzdělání, určitě neprohloupíte. 7/10

plakát

120 BPM (2017) 

První desítky minut jsem se téměř proklínal, na co že jsem to zabloudil. Hodně politiky, aktivismu, mnoho slov a téměř žádný prostor poznat či snad dokonce rozeznat jednotlivé postavy a mít tak šanci se nějak zaháknout. Evidentně to je ale tvůrčí záměr, který vás nechá přistupovat k postavám velmi pomalu. Díky dlouhým 140 minutám je na to čas a odměnou je pak o to silnější závěr. 120 BPM je velmi komplexní podívaná, kterou si sice musíte vysedět, možná (jako v mém případě) už ten film dokonce nikdy nebudete chtít vidět znovu, ale přes to přese všechno ho oceníte. Podobný film jsem ještě asi neviděl. 7/10

plakát

Wind River (2017) 

Jako kdyby Sheridan zrecykloval Sicaria, zatímco sledoval Sladké zítřky Atoma Egoyana. Právě to mrazivé truchlení Sladkých zítřků v zasněžené krajině pomáhá celému snímku snad nejvíc a dodává mu na emocích a naléhavosti. Výhrady mám však k samotné filmové řeči. Střih mi v mnoha případech přišel nevhodně neklidný a v podstatě tak šel přímo proti obrazové a dramaturgické snaze vyprávět příběh meditativní cestou v souladu s prostředím, ve kterém se děj odehrává. Renner a Olsenka jsou ale naštěstí výborně vybraní a Wind River tak ubíhá bez větších zaškobrtnutí. Nemůžu si ale pomoct, mám také ten dojem (jako asi řada jiných), že kdyby Sheridan přenechal scénář nějakému zkušenějšímu režisérovi, mohlo to být ještě o fous lepší. PS: Mám ještě jeden dojem, a to, jestli se Cave s Ellisem v oblasti filmové hudby trochu nevyčerpali. V poslední době mi jejich soundtracky přijdou méně a méně zapamatovatelné. 7/10

plakát

Earth: Den na zázračné planetě (2017) 

Dokument určený primárně asi dětem. Z tohoto důvodu bych měl tendenci nějaké ty chyby promíjet, nicméně i tak mi přišlo, že zapeklitá dramaturgická výstavba "příběhu" (odvyprávíme den na naší planetě tak, že budeme přestřihávat mezi tímhle zvířetem v oceánu a tímhle v džungli...) má velké rezervy. Jak už tomu u podobných dokumentů BBC bývá, vizuální stránka je nádherná. Nebo by alespoň měla být. Chvílemi totiž epické momentky vystřídají nedostatečně kvalitní záběry (pravděpodobně z akčních kamer). Netřeba mluvit o tom, že natáčet takto zvířata je nesmírně obtížná záležitost, ale podobných dokumentárních cyklů běží každý den v televizi hromada a mám pocit, že mnohé disponují kvalitnějším obrazovým zpracováním. Všehovšudy se jedná o milou záležitost, která ale, podle mého názoru, v nekonečném množství podobných a řekl bych i kvalitnějších a smysluplnějších (tady se moc faktů o zvířatech nedozvíte) zvířecích dokumentů zcela zapadne. 6/10

plakát

Lásky jedné plavovlásky (1965) 

Bezvýchodný humus života v socialismu ve Formanově "coming of age" podání. Pojetí snímku je natolik neutěšené, že mi z příběhu bylo vlastně pouze smutno a v mých očích se jednalo o solidně depresivní záležitost. Nemění to ovšem nic na tom, že jsem se dobrou polovinu filmu spíš nudil a z Formanovo československého období mi tak Lásky vycházejí jako asi to nejslabší dílo. 5/10

plakát

To (1990) (TV film) odpad!

Dokoukat to, to byl ten správný horor. Na téhle úděsné adaptaci není co pochválit. Scénář má s dějem knihy pramálo společného. Je to neskutečně nesoudržná patlanice, která není ani strašidelná, ani dobrodružně zábavná, pouze směšná a trapná. Trapnost však zajišťuje především úchvatná schopnost tvůrců nacastovat ty nejhorší herce na světě. Vydržet koukat na tenhle fail 3 hodiny, za to by se měla dávat nějaká odměna. 0/10