Režie:
Miloš FormanKamera:
Miroslav OndříčekHudba:
Evžen IllínHrají:
Hana Brejchová, Vladimír Pucholt, Vladimír Menšík, Ivan Kheil, Jiří Hrubý, Milada Ježková, Josef Šebánek, Josef Kolb, Marie Salačová, Jana Nováková (více)Obsahy(1)
... a byli spolu šťastni až do rána. Hana Brejchová a Vladimír Pucholt v hořké komedii Miloše Formana... Mladičká blondýnka Andula pracuje v obuvnickém závodě a žije na internátě v malém středočeském městečku. Na jednoho muže tu připadá deset žen, přičemž většina těch mužů je už ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejích kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Poté, co vedení závodu zorganizuje seznamovací taneční zábavu ve spolupráci s Československou lidovou armádou, prožije Andula mimořádně trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků. Téměř podlehne jednomu z nich, ale pak se o ni začne ucházet mladý pražský klavírista Milda, který celou dobu hrál k tanci. Když s ním Andula stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. O dalším víkendu se za svou láskou vypraví do hlavního města. Když se však seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak... Dnes již klasický snímek Miloše Formana patří k vrcholným dílům české nové vlny. Sklízel úspěchy na celém světě, v roce 1967 byl jedním z pěti neanglicky mluvených filmů, nominovaných na Oscara. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (411)
Abych pravdu řek, čekal jsem trochu víc. Z celýho filmu se mi líbila jednak ta část na zábavě, kde se Menšík a další dva vojáci snažej něco ulovit, a potom samozřejmě posledních cca 25 minut se Šebánkem To je za 5 hvězd jednoznačně. Zbytek je takovej dost o ničem - nenadchne, neurazí. Aspoň jsem konečně zjistil, že samply v písničce Muriel Moreno - Army of sundays jsou právě z tohoto filmu. ()
Je dobré, že si jeden z tvorcov tohto filmu všimol bezradnú dievčinu vláčiacu po Prahe veľký otlčený kufor. Všimol, zaujalo ho to, dostal nápad, presvedčil o ňom ďalších a vznikol jeden z troch najlepších Formanových predemigračných filmov (spolu s Černým Petrem a Hoří, má panenko). Súčasne tiež filmov, ktoré sú tak české, až je to niektorým z postihnutých nepríjemné. Lásky nerobí výbornými iba stávka na vtedy mimoriadne populárneho Pucholta, dojemne prirodzenú Hanku Brejchovú a geniálnu dvojicu Šebánek - Ježková, ale najmä autentickosť príbehu a dialógov. Pri zmienených Formanových filmoch mám vždy dojem, že ich jeho dvorný kameraman nakrúcal cez kľúčovú dierku. Ale päť hviezdičiek tomuto výbornému filmu aj tak nedám. Ani nie tak pre postavy záložákov, pri sledovaní ktorých som sa mrvil v kresle, ale najmä preto, že schopnosť vnímať a oceniť všetky dejové a dialógové nuansy končí na hraniciach vtedajšieho Československa. ()
Parta postarších záložáků přijíždí do malého městečka, kde na jednoho muže připadá deset žen, plavovláska si hledá životního partnera a všechno to působí velmi krásně. Forman v Láskách jedné plavovlásky naznačil genialitu (zejména scéna na tancovačce), která naplno vytryskla v Hoří má panenko. V jeho režii působí situace všední až obyčejné tak neobvykle a krásně, že jsem měl hned po zhlednutí chuť pustit si celý film ještě jednou. Zlatá česká 60. léta. Pro mě osobně po Přeletu nad kukaččím hnízdem a Hoří má panenko Formanův nejlepší film. ()
Dalsi super film od Formana natocenej jeste u nas, ale u Hori ma panenko jsem se precejen bavil asi vic, ale to je tim, ze tohle je i krapet drama. Nejvic mi na filmu vadila asi Brejchova, ne ze by zahrala nak hur nez ostatni, koneckoncu tu je opet spousta nehercu, jen se mi proste nelibila. Jinak ty ruzny situace, co Forman nachystal, jsou fakt trapny - vtipny a super a dialogy jsou taky skvely, misty to hercum zadrhava nebo to nemuzou vykoktat a pridava to na realisticnosti. Kdybych mel hodnotit jen naky scenky, treba Mensik a spol bali holky, Brejchova u rodicu, tak bych okamzite narval 5*, ale jako celek film precejen sem tam vytuhne, takze jen hodne dobry 4*. ()
Po Petrovi nám mladá, novo-filmově uvažující trojice Forman, Papoušek, Passer umožňuje nahlédnout do jedné bezvýznamné továrny, kde se právě řeší velký problém. " To jsou poupata, to je mládí, které potřebuje to, co jste potřeboval Vy, soudruhu majore, i já..." Splynutí herců i neherců v reálném prostředí a skvostné dvojice i trojice, řešící v podstatě neřešitelné. Pucholt - Brejchová, Menšík - Kheil - Hrubý a dodělá to Šebánek - Ježková. Jedinečná autentická atmosféra, která je více než typická pro zmíněné tvůrce, tedy komediálně dramatický, velmi jemný, lidský příběh. ()
Galerie (27)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (48)
- Snímek málem nevznikl, jelikož hlavní dramaturg Barrandovského filmového studia tehdy prohlásil, že je to nejnudnější scénář, jaký v posledních letech četl, naivní a nepravdivý. Naštěstí vedoucí tvůrčí skupiny Barrandovských filmových studií Jiří Šebor a Vladimír Bor projekt nakonec prosadili. Argumentem pro výrobu projektu byla také skutečnost, že měl minimální rozpočet. (Kubrickon)
- Film se natáčel částečně ve Zruči nad Sázavou, kde sídlila veliká továrna na výrobu obuvi a s ní související dívčí internát. Jeho vedení se cítilo být po premiéře filmu poškozeno na dobré pověsti. Po uvedení filmu se tam začaly údajně sjíždět pánské výpravy. (Kubrickon)
- Film mal pracovný názov Láska jako trám. Pôvodný názov bol napísaný na klapke, ktorá bola zachytená na jednej fotografii z natáčania. (Kubrickon)
Reklama