Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (1 655)

plakát

Gigant (1956) 

No na tomhle filmu mě zklamalo téměř vše vyjma přítomnosti Jamese Deana a Elizabeth Taylor. Ale i jejich herectví korespondovalo s duchem celého filmu, tudíž i oni pro mě byli vlastně zklamáním. Gigant od začátku až do konce sbírá jedno předvídatelné klišé za druhým. Charaktery postav jsou neuvěřitelně ploché, těžko uvěřitelné, prostě hrozně umělohmotné. Každá z postav si omílá tvo svoje pořád dokola, za celý film se tak vlastně téměř nic nestane. Stárnutí postav je směšné, mladí herci s tunou vtipného makeupu a s intenzivním modrošedým přelivem ve vlasech, který celou tu frašku v závěru brilantně dokresluje. Gigant se pro mě stal 200 minutovým nudným mučením, které v samotném závěru dospělo do tak absurdních scén, že jsem se alespoň zasmál. Pakliže je pro 3 hodinový film literární předlohou povídka, nelze se asi divit, že výsledek je zdrcující. 2/10

plakát

Místo na výsluní (1951) 

Nečekaně zajímavý film. Skvělé obsazení (Clift a Taylorka) táhne především nevšední pojetí charakterů postav a jejich uvěřitelné dilema. Skvěle vystavěná situace tudíž dostává diváka do podobné polohy jako hlavní postavu. Nevíte, jestli hlavního hrdinu odsoudit, anebo pochopit. Opravdu klobouk dolů, že v roce 1951 ožily natolik opravdové a neploché charaktery. 7/10

plakát

V pravé poledne (1952) 

Odmala jsem název tohoto slavného westernu vnímal jako synonymum pro western jako takový. Zároveň jsem ho ale nikdy neviděl a nevěděl jsem, oč v něm jde. Příjemným překvapením se tak pro mě stal fakt, že se celý děj odehrává během hodiny a půl. První hodinu jsem se opravdu bavil a bohužel paradoxně v momentech, kdy už pomalu začíná jít do tuhého, jakoby film ztrácel dech. Nejenže jsou scény, jako je například bitka ve stodole, hrozně směšně natočené a sestříhané, ale postavy jsou najednou ploché, odbyté a vztah, který jsem si k nim během první hodiny dokázal vybudovat, zůstává zcela nevyužit. Je to škoda, protože V pravé poledne je nevšední a zajímavý western, který by mohl být ještě o kus lepší, než nakonec je. 6/10

plakát

Přepadení (1939) 

Velká klasika westernového žánru, která mě ale nijak extra nezaujala. John Wayne působí trošku úsměvným dojmem a jeho závěrečné vyřizování účtů mě pak už skoro ubíjelo nudou. Vztahy mezi postavami během cesty v dostavníku byly na celém filmu to nejzajímavější. Samotné přepadení se pak odehrálo už jen tak jakoby mimochodem a já už byl v té chvíli značně otupělý nudou. 5/10

plakát

Čarodějnice (2015) 

Jako nijak valnému fandovi hororů, se mi líbí ten trend, mísit hororové prvky s artovým psychologickým pojetím. Čarodějnice dobře pracuje s prostorem a díky vypiplaným detailům dává zapomenout na malý rozpočet. Skvěle jsem udělal, že jsem si dal Čarodějnici pěkně v poklidu v odpoledních hodinách. Nejsem si jistý, jak by moje kalhoty vypadaly kolem půlnoci. 7/10

plakát

Bahno z Mississippi (2012) 

Tak Jeff Nichols mě mile překvapil i napodruhé. A opět je tu cítit nějaký ten spielbergovský odér. Ani bych nevěřil, že podobný film se ještě v dnešní době může natočit. Perektní dětští herci a zajímavý příběh. Nichols ho navíc dokáže podat tak, že se do něj ponoříte a opravdu si ho prožijete. Je to náznak těch velkých filmových příběhů, které diváka vezmou a zanesou ho na 2 hodiny někam úplně jinam. A o tom by filmový příběh měl být. Jeffa Nicholse si připisuji na seznam sledovaných. 8/10

plakát

Počítání mrtvých (1999) 

On to vlastně není vůbec špatný film. Ale je natolik podivný, jak po obsahové, tak po formální stránce, že si nejsem vlastně jistý, jak moc se mi líbil a jak moc ne. Zpětně nemůžu neocenit atmosféru, kterou Scorsese po celou dobu udržuje, k čemuž určitě i napomáhá mnohdy dost podivný střih (docela bych si chtěl o některých pasážích s Thelmou popovídat). Chvílemi se však celé tohle podivné obludárium dostává na hranu absurdnosti, která mě trochu mátla a tlačila mě do divácké nekonformnosti. Nepochybuji, že to byl i účel tvůrců, ale já bych asi uvítal k celé té látce o malinko racionálnější přístup. Zůstává otázkou, nakolik by to pak narušilo tu podivnou a zárověň fungující atmosféru. 6,5/10

plakát

Milenci těch druhých (2015) 

Tohle je má představa o filmu, u kterého si chci odpočinout. Je to v podstatě Když Harry potkal Sally dnešní doby. Je to vtipné, je to hodně otevřené a v mých očích se to drží na té hraně trapnosti, kterou mnohé podobné komedie překračují. A Jason Sudeikis s Alison Brie tvoří nečekaně sympatický pár, kterému jsem chtěl a musel fandit. 7/10

plakát

Vzpomeň si (2015) 

Na rozdíl od většiny ostatních, Remember mě svým scénářem spíše zklamalo. Z Egoyanovo snímku Sladké zítřky jsem měl pocit, že jeho síla tkví v takové určité atmosferické nedoslovnosti. Remember sice atmosféru má, má skvělého Plummera, ale scénář mi přijde doslovný až běda. Pokud jste navíc viděli Tady to musí být, Zlomené květiny a třeba i Nadaného žáka, uvědomíte si, že všechno už jste v těchto, anebo jiných filmech viděli, a že Egoyan jede po té nejjednodušší a nejočekávanější cestičce, zatímco se ale snaží diváka uvádět v nejistotu a hrát na něj jakousi habaďůru. Film se tak, vlastně ne svojí vinou, stal pro mě trochu směšným, nemluvě o "shyamalanovském" twistu v samém závěru. 6/10

plakát

Deadpool (2016) 

Všechny nové úspěšné komiksové filmy jsou pro mě velkou výzvou, jelikož z důvodu potřeby filmového přehledu musím jednou za čas podobné mučení podstoupit. O Deadpoolovi jsem toho slyšel, četl a viděl až až. Ten jeho neurvalý přístup díky bohu trochu eliminuje tu zajetou nudu všech podobných Avengerů a Xmenů a díky své romantické lince dokonce vyvolává i jisté emoce. No a dokonce jsem se i párkrát zasmál. 5/10