Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 056)

plakát

Pýcha a předsudek (2005) 

Základní fundament červené filmové knihovny 21. století, vycházející ze samotné Bible láskyplných románů. A plný tak skvělého obsazení, že to rychle vezme za srdce i sebevětšího cynika. Nebyl jsem tu jen kvůli dohnání další klasiky, nejen kvůli tomu, že to za chvíli zmizí z dostupného streamu, ale hlavně také jako vzdání holdu nedávno zesnulému Donaldu Sutherlandovi, který je v roli otce sester Benettových naprosto úžasný. A Rosamund Pike to tu sluší jako v žádném jiném filmu. [viděno na Netflixu 21.6.2024]

plakát

Men (2022) 

Téměř nikdy si nečtu komentáře ostatních, než sám ohodnotím, aby neovlivnili můj úsudek, ale u tohoto extrémně výstředního díla extrémně výstředního rejži Alexe Garlanda jsem se zkrátka musel prohrabat názory mnou sledovaných a utvrdit se v tom, že jsem viděl další prazvláštní výjev nekonvenčního studia A24. Který je ovšem tak vizuálně působivý a předkládá před člověka tak ošemetné otázky, že nelze hodnotit přísněji. Nevím, zda jde jen o mnou osobní interpretaci, ale už jen název Men skvěle skloubí dohromady význam samotného lidského druhu, co zde hraje zásadní roli a stejně tak osobní trauma hlavní postavy. [viděno na Maxu 18.6.2024]

plakát

Hodiny (2002) 

Až přespříliš unylá a melancholická sonda do života tří žen ve třech různých časových liniích, které se různě ovlivňují okatě i pouze rádoby a i když je obsazení napěchované hvězdami, ani jedna z postav mi nedokázala vlézt pod kůži tak, jak Daldry zajisté zamýšlel. Konec leccos dovysvětlí, ale na zadek vás stejně neposadí. Spíš vás nechá stát bez emocí jako celých předešlých 100 minut. [viděno na Netflixu 17.6.2024]

plakát

Sisu (2022) 

Finové se spolčili s Brity a dokázali konečně řádně prorazit za své mrazem a lesy prorostlé hranice a aby zaujali co největší masu diváků, rozhodli se stvořit svou vlastní ujetou verzi Terminátora. Ničím jiným se zdejší postava Jormy Tommily  totiž nazvat nedá a třebaže nejde záměrně o komedii, většinu stopáže jsem se cítil, jako kdybych sledoval třetí díl Mrtvého sněhu jen s tím rozdílem, že náckové nejsou oživlými zombies. Ani ty smrti nejsou nikterak originální, alespoň v to u filmu tohoto typu vždycky doufám. [viděno na Maxu 13.6.2024]

plakát

Četa (1986) 

Jeden z nejlépe hodnocených filmů o jedné z nejzbytečnějších válkách v dějinách jsem konečně jako správný filmový fanoušek mohl dohnat a ačkoli jde o silný zážitek, na jehož technické stránce není poznat ani jeden otisk zubu času, neodcházím v žádné podobě euforie, co by mi dovolila udělit plný počet. Willem Dafoe i Charlie Sheen vynikající, ale ve válečném ranku budu znovu sahat po jiných kouscích. [viděno na Maxu 12.6.2024]

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

Zběsilá cesta nasadila před 9 lety laťku setsakra vysoko, ale největší devizou oranžové postapo ságy je přítomnost jednoho režiséra u všech instalací do série a díky tomu, že George Miller stále ví, co dělá, je i prequelový návrat do Pustiny nabušeným akčním scífkem se skvělou hudbou, výbornými ústředními herci i správnou surovostí, která prezentuje zrod jedné pozoruhodné filmové postavy. Občas působí celé vyprávění poněkud zkratkovitě, ale nějakou tu dobu jsem v kině tolik nehltal neutichající dynamičnost děje a přesně pro takový zážitek byly kinosály a filmy do nich stvořeny. [viděno v Cinestar Plzeň 10.6.2024]

plakát

Mayday (2023) 

Tenhle subžánr už z portfolia hlavních studií celkem vymizel a díky tomu už není úplně in, když už se ale zjeví zástupce, co na první pohled nevypadá vůbec zle, tu šanci mu rád dám. Už jen proto, že se spíš zahlcuju těžkotonážními dramaty a semtam se mi zasteskne po jednoúčelové akci. Na to jsou filmy s Gerardem Butlerem zcela ideální, tenhle týpek nikdy nenatočil nic převratného a přesto má ve filmovém světě své místo a ani Letadlem úplně nešlápnul vedle. Akce tu není málo a třebaže se jediná postava nedokáže nijak rozvinout, nemůžu na film házet jakoukoli špínu. [viděno na Maxu 7.6.2024]

plakát

Zápisky o skandálu (2006) 

Cate Blanchett je nejkrásnější ze svých rolí tam, kde je to bohužel pro ten nejchoulostivější účel a Judi Dench dokazuje, jak proradné postavy umí odehrát. Trpké téma, co se může dít dnes a denně kdekoli ve světě, převedené do formy dramatu s prvky thrilleru, co se na poli pouhé hoďky a půl ani na chvíli nezastaví a nabídne divákovi nepříjemnou, ale kvalitní podívanou. [viděno na Disney+ 6.6.2024]

plakát

Bez dcerky neodejdu (1991) 

Překvapuje mě, kolik málo procent oplývá u nás poměrně známé drama o Američance, co si vzala Íránce a v době největšího napětí mezi oběma národy se rozhodla vycestovat do jeho domoviny bez ponětí, jaké podmínky ji čekají, obzvláště díky islámské revoluci, co změnila kdysi velkolepou Perskou říši k nepoznání. Region Blízkého východu pro mě bude vždycky vděčný skrze dramata, která mi přiblíží tamní specifickou kulturu, ale vůbec jsem nečekal, jak moc mě sevře pohled na tamní fanatiky v momentě, kdy rodina přiletí a hned po prvních minutách ví, že tam rozhodně nepatří. Nebo alespoň její část. Škoda trochu odbytého útěku, co velmi sníži do té doby na maximum nastavené napětí. [viděno na Prime Video 4.6.2024]

plakát

Je s námi konec? (2016) 

Pokračuju ve štaci ekoaktivistických dokumentů se silně vypovídající hodnotou a zrovna ten profláklý, který zprogaovala účast Lea DiCapria, je dalším příspěvkem do šuplíku ekofilmů, kterým by neměla ujít naše pozornost. Většinu zde zobrazených témat (pěstování palmy olejné v Indonésii, úhyn korálů, nadměrná spotřeba fosilních paliv v Číně) jsme už stačili za má čtyři léta vysoké školy probrat, i tak jsem si ale skrze Leovu cestu napříč kontinenty dokázal osvětlit jisté souvislosti a prohloubit si uvědomění, co nás čeká, když nepřestaneme ignorovat. [viděno na Disney+ 2.6.2024]