Recenze (324)
Zlaté oko (1995)
Stupídny scenár na úrovni céčkového filmu vo všednom prevedení. Palec hore jedine za naháňačku s tankom a sympatických hercov.
Zombieland (2009)
Vo filme sa nachádza značné množstvo kvalitných gagov, ale celé je to také nijaké. Nič sa tam nedeje, prvá časť filmu sa odohráva v podstate v aute a na konci pravdaže musí prísť klasická sladká klišé omáčka.
Zombieland: Rána jistoty (2019)
Je to o kúsok lepšie ako prvý diel a má to vtipnú postavu Zoey Deutch. Aj tento krát je vo filme veľa podarených gagov ale celé sa to utápa v totálne lacnom vizuálne a miestami to doslova pôsobí ako lepšie homemade video. Kdejaká indie blbina ma niekoľko násobne kvalitnejšie vyzerajúcu produkciu a celkové spracovanie (gag s Pisou (mimochodom dosť trápny) ako keby vyšiel vizuálne z lacnejšieho filmu zo začiatku tisícročia, resp. z novších dielov filmových Resident Evil, ale to je len taká čerešnička na torte). Ako inak ale docela fajn jednohubka, ktorú už nikdy viac neuvidím.
Zóna zájmu (2023)
Film o ničom. Ústredná zaujímavosť, že rodinka zdieľa záhradku so stenami Auschwitzu by sa dal spracovať do kraťasu. To všetko okolo je totálne nezaujímavé a tým pádom nudné.
Zoolander (2001)
Chcel som dať dve hviezdy, ale bolo to krátke.
Ztracené město Z (2016)
Brilantne natočený, pôsobivo nasnímaný a zaujímavo poňatý skoro-životopis. Ku koncu drhne vďaka veľkej stopáži ale zanechá v divákovi príjemný pocit, že snívať sa oplatí aj keď to možno nie vždy dopadne podľa predstáv. Silné a pútavé. Charlie Hunnam strhujúci.
Ztraceno v překladu (2003)
Celé tie roky som si myslel, že to je o prekladateľke/ovi a ono to je nakoniec o dvoch veľmi sympatických postavách, ktoré sa týždeň nudia v luxusnom hotely v Japonsku, ničomu v tej krajine nerozumejú a celý čas po sebe hádžu očkom. Nakoniec, presne tak ako som odhadol v strede filmu, si to napriek vzájomnej náklonnosti spolu nerozdajú a na konci si aspoň dajú kamarátsku pusu. Sofia Coppola sa snaží film posunúť na rádoby umelecký priam až éterický zážitok rôznymi zábermi na bilbordy a Tokyo v rytme chytľavej hudby, ale príliš to na mňa nefungovalo. Našťastie film je doslova iba o dvoch postavách a tie sú stvárnené na jednotku. Držal som im palce nech sa ešte niekedy po udalostiach filmu stretnú.
Zúčtování (2016)
Veľmi dobrý thriller. Ten typ filmu, ktorý sa už v dnešnej dobe moc netočí. Napätie, akcia, zvraty, emócie, kvalitní herci, to všetko tam je. Vytknúť sa dá len koniec a to, že to je vlastne len béčko. Ale dosť dobré béčko.
Železná srdce (2014)
Krásne natočený, správne špinavý film s precíznymi hercami. Ako opis dňa jednej skupiny vojakov a ich tanku je to výborné. Nič viac nič menej.
Ženy v běhu (2019)
Zbierka ochotníckych herečiek a hercov sa neúspešne snaží vtipne odohrať tuctový scenár plný tých najväčších klišé a predvídateľných momentov. Počas filmu ma pri väčšine scénok častokrát napadlo, ako by sa dali oveľa zábavnejšie vypointovať len bohužiaľ tvorcovia asi nemali chuť sa príliš snažiť.