Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (868)

plakát

Logan: Wolverine (2017) 

Překvapilo mně, jak (ne)málo si z puberty na první X Meny pamatuju. Aljaška. Kosa jak z nosa. Wolverine jede někam zavřenej v kufru. Partie nudných šachů v bílý místnosti. Někdo became Magneto! Po 17 letech tu máme hrdiny v poněkud dědkoidním podání. Bez pořádný generační obměny není pořádnej konec! (Nevěřím, že tohle by byl konec.) Ještě něco, kluci. Bylo to dojemný.

plakát

Vetřelec: Covenant (2017) 

Co jsem to, u sta otevřených hrudních košíčků, zase viděl za nealienózní digitální cypovinu? Ohavnost! Blasfémie! Nactiutrhání! Čarodějnictví! Alienismus! Letos je to přesně devatenáct let, co jsem ze svého astmatického výstelku pod rodinný obývákovým stolečkem uzřel prvního Vetřelca, který byl pro změnu přesně devatenáct let stár, ohryzával nervama těsně polistopadový nevalný televizor značky Daewoo a košilatě přemýšlel nad pánevní oblastí Sigourney Weaver, a od té doby se neurodil žádný pořádný vetřelec - enem chujoviny! (Konec grcání nostalgických výronů pozitivně selektivní paměti.) _____ Hýřivý Covenant je samozřejmě efektně natočen a snaží se být dějově vícevrstevnatý, jestliže ale po place běhají (a zejména umírají) nezajímavě napsané a většinou i zahrané postavy, pak má film problém. Stejně jako jinak slušný letošní Life všemožně oživuje nápady a leckdy i celé scény z předchozích kvalitních vetřelců (čímž pochopitelně nemyslím všechny ty komiksové pubertální potraty kolem roku 2005) a podobně jako v Life vypadá posádka "top astronautů on a mission" asi jako výběr top intelektuálů ve filmu Absurdistán. Katherine Waterston je navíc hrozně antisexy :-) a za Sigourney Weaver - etalonem ženských "look sexy & kick some asses" hrdinek - herecky a charismaticky zlehýnka zaostává. Část posádky člověk rozezná teprve až když je něco pokouše nebo rovnou sní ("wow, tenhle týpek tam byl taky?") - žádnou Vasquez či Hudsona zde nehledejte. _____ Zdaleka nejlepší "alienismus", co jsem absolvoval, je tak zhruba od Vetřelce 3 videohra Alien: Isolation, která má tíživější atmosféru, velmi dobrou heroine (A. Ripley), lépe napsané postavy a přes až přehnanou úctu k látce & mnohé kopírování působí koherentněji a realističtěji. Paradoxně to vypadá, že na dvojku už jaksi nebudou krejcary, což zřejmě nebude významný problém Ridleyho ansámblu...

plakát

Vražda v Orient expresu (2017) 

Jelikož jsem poprvé četl knížku snad ve 12 letech, nemám ani páru, do jaké míry je tahle nová adaptace pro nezaujatého diváka funkční nebo předvídatelná. Z toho, jak Poirot dedukuje věci kulometnou palbou a rozdrtí asi tisíc lží za minutu, mně přišlo, že způsob a motiv vraždy je úplně jasnej. Žádný velký majstrštyk to teda nebyl, ačkoli se na to docela dobře koukalo. Co by na zaláskovaného, sebestředného a vysynchronizovanéhoo obsendantně-kompulzivního Poirota asi řekla Agáta, kdyby žila.

plakát

Černé zrcadlo - Série 3 (2016) (série) 

Pro většinu lidí kultovní, pro mě spíše nevyrovnaná série. _____ PÁD STŘEMHLAV: S přehledem nejlepší díl série a nejspíš i celého seriálu, skvělá a dokonale zrealizovaná i zahraná (jako obvykle příšerná) myšlenka. Bryce Dallas Howard (která jako by z oka vypadla jedné mé bývalé spolužačce co rovněž nadměrně řešila své okolí) v roli falešné mějměrád pipiny doslova válí. Hvězdičkové ohodnóco vládne všemu a všem (Hello CFSD! Hi Pomo!), na hlubší průzkum člověka jako "produktu" nemáme čas, spěcháme přeci za dalšími hvězdičkami. Pomalu se to děje. Pane ynternetu - děkujeme! 100% _____ ZKUŠEBNÍ VERZE: x-té zpracování látky o čuráckých zákoutích virtuálna, citově zploštělých developerech apod. V hlavní roli uvěřitelný mladý tápající backpacker, kterých jsem po Asii či Latinské Americe potkal ťapat mraky. Nepřišlo mi to bůhvíjak zajímavé, snad kromě osobní linky mezi dvěma mladými lidmi (která se řekněme nestihla nikam rozvinout). 60% _____ SKLAPNI A TANCUJ: řeší téma online vydírání přes noťas. Normálně vzatý thriller, opět nepřináší nic nového. Borderline materiál, skoro až narušuje povahovou charakteristiku seriálu. 50% _____ SAN JUNIPERO: zabývá se otázkou simulace věčného mladého života po smrti. Originální a vhodné téma, ale tento díl mě vyloženě nebavil a nepřišel di dobře zpracovaný ani zahraný (ty mladé herečky mě docela iritovaly). 40% _____ MUŽI POD PALBOU: velmi slušný post-apo díl. Čitelné, ale zábavné. Armáda je sviňa. 70% _____ NENÁVIST NÁRODA: Black Mirror meets X-Files (Gethsemane, 3. série). Online hlasující "vyhlasují" likvidaci za pomoci nejmodernějších technologií pro jeden lidový terč za určité hlasovací období - dokud si neodnesou svůj díl viny. V hlavní roli skvělá Kelly Macdonald (2x Trainspotting) s břitkým skotským výrazivem a humorem. Škoda že to ustřihli a neudělali delší. 90%

plakát

Naked Attraction (2016) (pořad) 

Docela chytlavá šou, nijak mě to nepobuřuje. Docela mě baví tipovat, jak bude asi nositelka prvotřídní kundičky a epesních cickejnů vypadat (abych tak řekl hezky ostravsky) po pysku nebo kdo by mohl být čí typ. Pičovat nad povrchností nebo pokleslostí mi přijde pokrytecké. Ani ty vyhnilý zuby apod. jsem u žádného aktéra nezaznamenal. To se možná někteří místní zanedbaní nerdi zrovna viděli v zrcadle... No jo. Souhlasím s kritikou, že půlka lidí jsou ztetovaný jak mukli. Nechat si nad frndu vyrýt pokyny typu ruce pryč nebo přečíst si manuál chce asi slušný nedostatek úsudku. Což ještě není nic proti borce, která měla psaníčka rozdělená na obě půlky prdele... Podle mě to degraduje určitá nezajímavost, resp. účelová vyšinutost některých aktérů, o které by půlka nahých protagonistů v barevných boxech neopřela ani zrezlé, zadřené kolo zn. Ukrajina. Ale objevilo se tám i pár příjemných civilních (a hezkých) lidí a pak jsou z toho fajn díly. Dále mě nebavily homosexuální díly, kde se chlapi mlsně koukali po klobásách a holky... hmmm. Díl s transgenderem byl super, to jsou ti největší šoumeni, exoši a exoti.

plakát

Rapl (2016) (seriál) 

Komplikovaný pracovitý fízl s tráblem v osobáku, pomyslným meta-případem, který se jako Ariadnina nit táhne napříč epizodama, je asi nový klišé kriminálek moderního střihu, ale proč ne, byly tu i horší doby. Je to sice Rapl, ale já tam cejtím takové to Pičo, pardon, vlastně True Detective. Dokonce tak trochu čekám, kdy budou vyslíchat Médeu z jáchymovského močálu .-) Zápletky jsou banální, ale v rámci kvality vizuálu a hereckých výkonů mně to většnou stačí. Víc od Čechů nečekám, ejčbíou kope úplně jinou ligu. Protože ani náhodou nejsem Krušnohorák, a ani tohle Ostravsko dvě neznám, jak moc jsou vybrané kulisy ruin banální a v rámci kraje prej zatím trestuhodně nevyčerpané (jak jsem se leckde dočet), nehodnotim. Uvidím, co bude dále, a chci to tak, protože Kuneš. _____ Pozn. z míry drsnotemnoty případů ze seriálu vyznívá, že je Jáchymovsko druhým Brooklynem, a vybavení a prostory policajtů vs. běžných plebs-the-pigs mnohem víc, než realitu připomínají doby Battlefield Earth, kde Travolta atomovými paprskomety céčkově kosil z punkevní jeskyně se právě vyhrabavší kostinosy :-)

plakát

Tajemství smrti slečny Neznámé (2016) 

Alerta, alerta, spoiler-fascista! Sexy čarodka s chlupatou frndou se záhadně vyspawnuje do 21. století, aby robila lidem, co se s ní nepářou a klidně ji rozpářou, problémy jak cyp. Od začátku bylo jasné, že nevyholená kočka s vosím pasem asi nebude žádné moderní děvče :-) První racionální přízemní půlka, kdy se řeší "co to kurwa jest", popř. "co prozradí vnitřnosti", jednoznačně lepší, já moc nežeru takové ty horory, kdy se vědecky pojatý horor na pětníku změní v céčkovou paranormální chujovinu, triky jako oheň, nebo otevřená Janička, a teď opravdu nemluvim o její frendly povaze, ba ani přístup děvčete k mužskému plemeni nedostává se na přetřes, vypadají jakoby také přišly ze 17. století. Na druhou stranu práce se světly a stíny je velmi dobrá, celkově jde o takový čtyřhvězdý v klidu horůrek, co ve vás probudí cinefila, nekrofila, úchyla a amatérského vymítače ďábla...

plakát

Volyň (2016) 

Film z cyklu Festival otrlého diváka. Neměl by se na něj dívat nikdo, kdo nemá z hlediska naturalismu natrénováno na Gibsonovi nebo úchylech typu Pasolini nebo Zahler. Možná bych se nebál postupně začít u podobného snímku Idi i smotri (který mi přišel méně šílený, než Volyň). _____ Film nemá nic společného se slaďoučkýma a směšnýma hollywoodskýma filmama emerickou optikou o východní frontě či partyzánech, funguje jako reálná sonda do života v podstatě i našich předků. Natočil jej Polák a na Ukrajině je dodnes zakázán (no comment), a já jsem velmi rád, že mezi ČR a Ukrajinou je dlouhý špunt jménem Slovensko (kterého, protože spolu máme "dospělý" vztah na úrovni, naopak velmi lituji). Jedná se o "válečnou road movie" matky, za kterou se postupně batolí až capká malé děcko (které postupně přijde o 1 vlastního a 2 nevlastní otce, aniž by bylo z filmu zcela jasné, kdo je biologickým otcem). _____ Matka předčasně dospívá z naivní blbky, protože se v krátkém časovém úseku musí vyrovnat s: majetkovým sňatkem, nacisty (ti jsou poměrně v pohodě, protože jejich zabíjení má řád, je předvídatelné a nemučí), bolševiky (+rozkulačení), banderovci. Počet žijících lidí v sociálním kruhu rodiny se s postupem války stále zmenšuje až nakonec není kam utíkat. _____ Film je ukázkovým mementem, proč na pořádně nevymezeném prostoru nemůže dlouhodobě pospolu žít více odlišných národností a kultur vzájemně velmi dlouho znesvářených. Z pouhých komentářů pod trailerem na Youtube navíc zřetelně vyplývá, že máme možná za sebou jen poločas, protože se ten problém bude velmi pravděpodobně "řešit" v příští válce (která určitě přijde), tedy v nejbližším období chaosu a bezpráví. _____ Přitom je to jen pár hodin cesty autem, velmi znepokojivé. Posledních 30 minut filmu je naprostý zmar a maras, podpořený fakt obskurními ambienty.

plakát

Most špiónů (2015) 

Můj oblíbený herec (a mnoho dalších kvalitních) hrající ústřední roli v mém oblíbeném tématu, všehovšudy za tři ČSFD fíky, značí jediné. Špilda, kterého mám očividně v oblibě pro jiné filmy, např. poutavou, nechtěně pulpovou pičovinku DUEL, než se konvenčně nosí, už dávno nekope první režisérskou ligu. Celé je to takové suché, jakoby s jednou koulí ušmiknutou, profesorské a ničím nepoutavé (nikoli však bezemoční). Next, please.

plakát

Sázka na nejistotu (2015) 

The Big Short, opět obskurně přeložený do češtiny, je pravděpodobně nejlepší film, který jsem za posledních 10 let viděl, na ČSFD podhodnocený v přímé úměře k nepochopení a zmatení nad obsahem, který kulometnou rychlostí hustí do průměrného (českého) diváka průměrné inteligence a podprůměrného finančního vzdělání. Prakticky všichni herci jsou zde excelentní, od vyzrálého Pitta nebo Marisy Tomei jsem to očekával, ale přidali se i méně pravděpodobní Gosling s Carellem a jako víno zrající Christian Bale, který z mého pohledu vyrůstá z estrádních, popcornových druhořadých rolí typu Batmani... Opravdu skvostné a relativně obsáhlé dílo, natočené s fantastickou lehkostí (talent neochčiješ), od druhého shlédnutí mi film připadá příliš krátký. Každá druhá scéna je geniální, z filmu bych i přes 130min stopáž nevyndal nic. Je sice pravděpodobně dalek věrného zpracování tematiky hypoteční krize (ve 2 hodinové kinoverzi ani nemůže), ale satiricky a komendiálně je geniální. Skvěle ho v recenzi popsal Fuka na fffilmu - přečtěte si. _____ Q: kdopak zacáluje příští krizi? A: typicky divák, který ohodnotil za 3 a méně hvězdiček.