Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 14.5.2012  20:51

    Promrdaný potenciál, promrdaný čas.

    • 30.10.2012  14:09

    Tetička Sibiř, nepředstavitelný zdroj biodiverzity a nerostného bohatství euroasijského chladného a mírného pásma. Depresivně velká prdel světa - co jen se tam vešlo gulagů a nuclear bombing territories. Žít bych tam nechtěl ani za boha a vidět znova tuhle upranou lyrickou šílenost taky ne.

    • 21.6.2011  17:25

    Nijak extra se mi to jako nelíbinkalo, ALE - takovej INCEPTION může tomuto filmu leda tak závistivě kouřit péro. Emoce bezmocně vlály někde tři dveře za daným ústředním párem, motivace záporných prdelek nejasná, otlapkávání skoro žádné. Závěrem bych zkusil ze sebe vymamlasit něco drobátko pozitivnějšího: Damon ani Bluntová nejsou jako jedni ze skutečně mála hrdinů přeplácaní mejkapem. Výborným fragmentem filmu jest ta improvizovaná řeč, kde Damon končí s baganama v rukách:-)

    • 24.10.2011  20:44
    Super 8 (2011)
    ***

    TY WOE, KÁMO, PŘILETĚL K NÁM ŇÁKEJ HAJZLPAVOUK Z VESMÍRU! _____ Film s jednou brutálně kvalitní katastrofickou scénou a zbytkem nemajícím daleko ke skutečnému kompostu kapitalistického realismu ala THE INDEPENDENCE DAY (aspoň že tam jsou nějaký ty kočky). A která že scéna to je? Půlka lidí to na 99% ví a druhá půlka to zřejmě dopředu vědět nechce.

    • 18.3.2012  19:36
    The Artist (2011)
    odpad!

    Všechno, co si na (starém) Hollywoodu tak svinsky hnusim, je odprezentováno v prvních třiadvaceti minutách tohodle filmu.

    • 22.10.2011  13:04
    United (TV film) (2011)
    ****

    **** Because football matters. Ale nikdo mi nevymluví, že tvůrci měli prachy jenom na jednu digitální scénu, a že herecký ansámbl nikdy předtim ani potom pořádně nekopl do balonu. _____ Podobný film jako MAURICE RICHARD, akorát víc "o sportu bez sportu". Lepší než DAMNED UNITED. Horší než hnědooký holky a pistácoivá Deli.

    • 23.7.2011  00:02
    X-Men: První třída (2011)
    odpad!

    Špetka kapitalistického realismu, špetička socialistického realismu, škopek studenoválečna (napsal bych i Studenoválečna, kdyby se daní kinematografičtí budovatelé co do skvostů techniky drželi dobového retrofuturismu, googie, art deca apod. - jako FALLOUT, nebo košatá dobová béčka formátu THE ANDROMEDA STRAIN) a nemálo nudného (ne)herectví = grandiózní kočičko-pejskovský dort, který jsem měl osobně v gatích dřív, než jsem stačil doběhnout na záchod. Přitom KICK-ASS je naprosto strhující prdel = rád bych věřil tomu, že mi letošní Vaughnova krmě ala kompot mojí babičky nějak jednorázově nesedla. _____ P.S. ta mutantka byla omrdabilní. 8))

    • 21.6.2011  01:24

    93 minut (ttj. speciální, zrychleně rostoucí odrůda 93 minut, co uběhne jak šedesát) s pusinou Michelle Monaghan, očičkama Věrky Farmingy, a vlastně i očičkama Jaka Gyllenhaala, a Ještěřák se baví jak pes! Toto je úplný militarizovaný THE BUTTERFLY EFFECT! Dobré jak chleba! Dobré jak cyp! Dobré jak Otta Rek! Toto je můj historicky první komentář psaný ve zvoláních!

    • 13.9.2012  00:39

    Grupa chuckonorrisoidních šikmookáčů těžce rokenroluje ve filmu, který má tempo asi jako Quake III. Arena, Autodromo Nazionale di Monza a Sex Pistols dohromady. Jaké překvapení, že se hlavní hrdina ve flashbacích vrací do klína své babymama těhule a zálibně jí škrabká bachorek, aby byl vzápětí laskavě usměrněn do reality dobře mířeným kopancem do nozder! Sofistikovaný film pro jemné lidi s citlivou duší:-)

    • 14.3.2011  23:52
    Česko Slovenská SuperStar (TV pořad) (2011)
    ***

    Po světě lazí určitá skupina lidí, kterýma si soukromě myslim, že bude prolezlá i CSFD. Věci jako Superstar nenávidí. Jsou totiž zkurveně alternativní. Filmy jako Black Swan, Mulholland Drive nebo Donnie Darko jim přijdou náramně úžasný, ale proč, to už vám neřeknou. Možná to někde četli. Možná se to od nich očekává. Jsou přece zkurveně alternativní, intelektuální, meta-člověčí a nadupaný. V zahraničí nepřežijou, jejich sloh je oproti mýmu pěkně na hovno, na zkoušce se červenaj a při referátu artikulujou jak Lassie. Fakt lidský těstíčko k zalowískování se. A protože jsem tady celkem dost hojně utrácel hvězdičkama, asi je dost jasný, že spíš fandim lidem, co fandí druhým lidem, co si i v tomhletom dovedou najít upřímný, lidský, pozitivní a mladicky naivně teplý emoce, a mnohem raději zajdu někam s týpkem, který možná nikdy neviděl Černou labuť, prdí na Mulholland, netrápí ho, že nešel na Donnieho Darka, ale tu Superstar si naživo zkusil, nebál se položit gule na špalek, a chce ho ošukat celá obora. Zřejmě měknu, jednoduším a nezdechnu mladej.

    • 7.10.2011  15:04

    Existují filmy, nad jejichž malinkatými životními etudami ústředních postav bych nejradši usedavě plakal dojetím. Tohle není ten případ. Zoufale prosraný a promrdaný potenciálně fajn námět s konečnou diagnózou "standardně vlezlé emerické juchuchů". Herci se na to vyhnědili úplně, trio "zabijáků" se úspěšně předhání v tom, kdo je větší mamrd. Charlie Day does not make my day, a jestli letos tu zlatou malinu chtěl, tak to vzal fakt zodpovědně a na jistotu. A ten bukvičí hlas, bože, jako by mu někdo ukrad koule. Vtipem film určitě neskolí, to už mě spíš raní mrtvica... PAK ABY ČLOVĚK NEFANDIL VE FILMECH TĚM ZLEJM!

    • 20.4.2011  00:53
    127 hodin (2010)
    ****

    Protože jsem srágora, cíťa, srola, bolestínek a hemofobik, přijal jsem amputaci ručky metodou švýcarského nože asi tak s povděkem jako vypasená filcka v lůně osmdesátkový francouzský herečky zastříhávač chloupků. Abych sebou nešlehnul a nezezelenal velmi, musel jsem opravdu hodně, hodně pít a hodně, hodně štelovat s dějem. _____ Apropo, rčení CO MŮŽE ZMĚNIT CHARAKTER ČLOVĚKA tímto filmem už zastaralo, nyní je aktuální: CO MŮŽE PŘIMĚT ČLOVĚKA VYPÍT VLASTNÍ CHCANKY?

    • 11.9.2017  21:15
    Armadillo (2010)
    ****

    Snímek, kde kameraman nesleduje na pětatřicátou klapku umělecké zájmy pintlich režiséra v křesílku opodál, nýbrž sleduje, aby primárně nedostal hedku od talibánce, bude asi vypadat trochu jinak, že? Armadillo je tak syrové, neučesané a nevypointované, že vysvětlí obsah hlášky "ty se asi moc díváš na americké filmy" lépe než tisíc slov. Armadillo má nulové umělecké, kreativní a morální vize, jediný záchvat občasné kreativity jsem zastihl ve střihu, na který měl kolega kameraman bratru více klidu. Často je všední a nudný, asi jako pobyt v zachlustané pouštní základně. V Armadillu nikdo neřeší žádné cool situace, nesype z rukávu žádné cool hlášky, u kterých předtím tucet lidí ze štábu řešil, jestli budou správně artikulovány a dost cool. Hudba je naflákána dost záhadně. Mrtví talibánci vypadají nervózní low-res kamerou jako beztvará hromda sraček, že to nikdy ani deset Spielbergů takhle odporně nenaaranžuje. Nejsou to pro mně žádný životňáky, ale vážím si - snad z logiky, že jich fakt moc neni - všech komorních válečných filmů, kde se podrobně řeší každá možnost smrti, každý zdánlivě bezvýznamný, ale optikou jednotlivce pro někoho zásadní, krok, jako to ukazuje třeba Umírání za dlouhého dne, nebo zdařilé vykreslení frustrace v logicky trochu nudném Jarhead, a myslím si, že úžasně daleko k jádru pudla zašel v deseti hodinách fanastický Band of Brothers, jenže jsou věci, které se filmem prostě ochcat nedají (70%).

    • 18.5.2018  11:57

    Jen technická poznámka: filmy o něčem tak divně odlišném, jako je Homo sapiens fotografiensis, by neměl nikdy otitulkovat normál, jehož ego a úsudek dosud nemá pevných hranic. Glosy typu "foť všechno krátkou čočkou" by fotograf samozřejmě nikdy neřekl, páč je to, jak jednou řekl komplexní velikán Jára Cimrman, kravina. Film samotný otevírá poměrně zajímavé morální otázky...

    • 24.3.2011  00:11

    Živý kůň s sebou vláčí mrtvého jezdce, nemůže se ho totiž zbavit. Voják objímá svého německého (Ha! Německého!) ovčáka. Oba mrtví. Chlap zlomený zřejmě o žebřiňák, ale je mu to jedno. Je totiž mrtvý. Bezradný muž likviduje zezadu stejně bezradnou choť. Tady kréposť, tady kréposť. Tutově barevné, ne rádoby umělecky zbledlý grc (PROTEKTOR, SORSTALANSÁG, CHANGELING). Proruské, špinavoučké, mystické a šťavnatoučky dravé. Jen vyražených zubů je tam málo. _____ 4 & 1/2.

    • 10.9.2014  23:29
    Broad Street Bullies (TV film) (2010)
    ****

    "If you want to avoid criticism, say nothing, do nothing, BE nothing." _____ Jak už to chodí, stála u zrodu extrému - katarze. Flyers dostali jednoho dnes už vcelku vousatého večera od St. Louis v souboji prvoročáků dost hnusně na budku. Uplyne pár let a zámořská, ale i evropská mužsta se děsí jmen, jako je třeba Bobby Clarke, "mimo led klasa a dokonalý gentleman," jak jednou napsal Wayne Gretzky; legendární bezzubý inzulinek, jehož toothless smile jsem nějakou dobu používal jako avatar, když jsem byl taky pyšně toothless. Co rozhodně nebylo bezzubé, byl jejich hokej, byť vyhráli "jen" dva Poháry, ale ten vliv na hru! Ještě Gretzky přiznával, že v době začátků "představovali vzor pro sestavení týmu NHL Flyers, urostlí kluci a hora svalů", dokud Freda Shera nevystřídal jiný vizionář puku, a sice Glen Sather, který si mimo jiné jistě ne náhodou také liboval v hláškách a jinotajích. ("Dnes nás čeká největší nerovnocenný zápas v dějinách hokeje. Možná nevyhrajeme, ale jsme na prohru lépe organizačně připraveni.") _____ Tehdy, mimo svět pojebaných platových stropů, odosobněných arén, bez pasti ve středním pásmu a extra trestů za odhození rukavic, se rodily skutečné dynastie. Není bez zajímavosti, že určité ledové buranství a vyšinutý zápal pro hru dodnes do velké míry žije v srdcích a očekáváních vždy náročných fanoušků Flyers, dodnes vzpomínajících na tyhle kluky, jakožto i na jejich nástupce, kteří se jim jistou cáklostí, zaujetím a přeháněním blížili. Mluvím tady o hráčích, jako je Eric Lindros, Chris Pronger, nebo Ron Hextall, plejerech, kteří v České republice s poněkud odlišnou hokejovou kulturou nejsou zrovna populární hráčský vzory. Oni by pro takové typy doslova chcípli, protože jim dali něco, co jejich ošklivý město nikdy nemělo, hrdost.

    • 20.10.2010  18:24
    Centurion (2010)
    ****

    Jeden z těch serióznějších a kvalitnějších akčních filmů l. p. 2010... Viděl jsem letos kompletní Velký vypatlaný čtyřúhelník (EXPENDABLES - PREDATORS - MACHETE - CENTURION), ale byl to kupodivu jenom relativně nezkušený ušák Neil Marshall, kdo nakonec předvedl víc, než nasliboval. CENTURION patří kvalitou, obsahem a cílovým zaměřením spíš mezi klasické historické filmy "velmi volně podle historické předlohy" GLADIATOR nebo BRAVEHEART. A všecky ženské zde zahrály velice dobře.

    • 19.2.2011  01:40

    Mnohem míň k smíchu než INCEPTION, zábavnější než THE SOCIAL NETWORK, Jennifer Lawrence ženštější než mnohé hnědooké brunetky. Holt malý pes s velkým někdy vyběhne, pucflíci! Myslel jsem, že takhle vypadá léto na Aljašce, a ono prd. Missouri!

    • 29.6.2010  02:18
    Doktor Smrt (TV film) (2010)
    ****

    Nejlepší herec Hollywoodu v jedné ze svých bezchybných rolí na hranici mé divácké pochopitelnosti. Boží talent - totální herectví.

    • 22.6.2011  13:48

    Vážený a milý Vůdče, mám nápad jak vyhrát válku. Stačí k tomu prostěradlo a jemný písek, myslím, že je to zrealizovatelné. Mein Führer, zatímco jste osvobodil Sudety, ušila jsem vám ponožky. Hey, Führer, pusťte "fau cvaj" na ta židovská sršní hnízda! Hitlere, Hitlere, chci s tebou mít árijské dítě. Vůdče, jsem sice židovka, ale přísahám, že mé smýšlení je německé. Hitleřisko jedno, naval mi tátu... Přes perly tyto a jiné je to strašně rutinní, nepřekvapivý, uondaný dokument, k němuž běží dobové obrázky, sem tam obarvené jako ty nejkrásnější kartinki z Rus.

    • 13.9.2010  18:21

    Dovedu si představit, že se Sly během natáčení docela dobře pobavil: uždibl si ždibíček vysoce erektivní Hispánky, sešel se s mnoha starýma pákama (nebo pakama - záleží na úhlu pohledu) a prolil ještě o pár hektolitrů krve víc, než většina jeho předchůdců (tento axiom lze uplatnit taktéž na krájení končetin).

    • 15.2.2015  13:22

    Jelikož v mých kulackých žilách koluje panevropská krev německo-polsko-židovská po otci a částečně švédská po mamince, nosnému tématu filmu jsem velmi dobře rozuměl a proto se i "pobavil". Shodou okolností i náš nikoli mlýn, ale grunt, tzv.Southwork pod kaštanem, z útrob jehož masitých a stále nasáklých osmdesátkových zdí píšu všechny své bohulibé komentáře, stojí na severní Moravě a musel k tomu přečkat nejednu fašistickobolševickou kurvárnu (záměrně je píšu dohromady, svině jako svině). Tento náš grunt byl postaven v 60. letech 19. století jistou rodinou Kachlů jakožto jedna z vůbec prvních nedřevjanek ve vsi, kdy velmi jemný písek potřebný pro stavbu usedlosti vozili koňmi až z řek na Opavsku a před domem také zasadili kaštan. Kachel byl ve své době v podstatě drobný živnostník, který ale bezdětný onemocněl, a krátce předtím, než si vzal svoji vlastní velmi pohlednou čeládku (což byl tenkrát docela skandální krok, protože čeledínky se zpravidla pouze šoustávaly), zařval na souchotiny. Ta poté nezaváhala a vzala si jistého Weissmanna, mého prapraněcodědečka, jehož potomek logicky zdědil i grunt. Weissmannovi se postupně stali druhými nejvýznamnějšími kulaky ve vsi, když se do časů největší prosperity narodila moje prabába (1913). Právě v rámci poválečného odsunu Němců (má rodina byla v suchu, neb chodila do českých škol) skýtal grunt s kaštanem již plně rostlým útočiště odsunuté rodině, jejichž potomci hledali moji prababku ještě začátkem 90. let, aby jí poděkovali. (Jinak moje prababi moc proněmecká nebyla, jelikož se po ní na půdě našla ukradená německá cedule a i pytel s háknkrojcem po náccích.) Po vítězném únoru jsou samozřejmě grunty kulaků, jako byli ve vsi Řeha nebo Weissmann, naprostým trnem v oku, celá rodina je zdiskreditována, odmajetněna a potupena. Moje babka (1938) pracuje jako selka, praděda za směšný peníz v lese, (opakovaně) se pokouší o sebevraždu a rozchlastává se, což se v rodině nově tak nějak dědí po generaci (mě to sice mine, ale nechci proto děti). Lidé na gruntu a nejen našem postupně přestávají mít vztah k půdě, ostatně i proto, že to pod komáry vcelku nedává smysl. Nevím, jaké totalitní bláto přesně přinese 21. století, dost možná přivane směrem od olizovačů análu pouštního prasáka mohameda, ale vím, že můj grunt to ustojí!

    • 31.1.2011  00:51

    Tuhle jsem INCEPTIONU tvrdě zalichotil tím, že je na něm nejlepší soundtrack. Na BOARDWALKU jsou to jednotlivé kreatůry a... titulky. _____ Řekněme si to na tvrdku, čsfďáci, BOARDWALK má houno děj, větví se, rád offtopicuje a celkově se tam nic směrodatnýho a prdel nakopávajícího neděje. Celkem dobrý je to díky hercům a postavám. Díky Buscemimu, který demonstruje, že i alfa samec a pářitel může mít zuby jak rozehraný šachy. Díky Buscemiho brunetce pelešnici, která demonstruje, že i s tágoidníma holkama se dá docela dobře zašukat. Díky válečnýmu hrdinovi, co má v levým očku parádní mušku a v pravým parádní důlek po nacistech. Díky nejlíp oblíkanýmu černochovi, co jsem kdy osobně viděl. Díky Lucky Lucianovi, co furt na svým malým Luciánkovi dole kontroluje, jak se má teta kapavka. A hlavně sakra díky tomu federálovi, kterýmu do sbírky sexuálních deviací a frustrací už chybí snad jen vyznávat pornofašismus. _____ Hodně seriálů z Ameru na tomhle fenoménu poslední dobou stojí - koncept kvalitní herci & lehké reálie & lehká erotika a ono to už nějak dopadne. (70%)

    • 13.6.2010  00:59
    Kick-Ass (2010)
    *****

    Letní krutonářez jak mraky, a snad ještě větší rokenrol, než loňský BOAT THAT ROCKED. Matthew Vaughn nechal papuče, Barbaru Streisand a normalitu doma, a natočil nejen kurewský nářez, ale díky cca dvěma souložím (z toho jedna na popelnici - to se u nás za hospodou dá dělat taky... just saying) a třem masturbacím taky kurewský nátěr. Klidně si zhňahňá dohromady supertvrďasy a supermamlasy, zvlhčovací scény a parodii zvlhčovacích scén, westernového Ennia Morriconeho a punkrockerku Joan Rettovou, a ono si to úplně kliďánko funguje. Podobný kulturní galimatyáš jsem si takto na plné kule užíval snad jen u Falloutích veleděl svého kamaráda Martina Brzáka, publikujícího pod přezdívkou Skaličan, v hodnotných a nadčasových povídkách "Felout" nebo "Teplometní granátníci" 1 a 2, kde se na scéně postupně objevil Vyvolený, heterosexuální Enklávani, homosexuální Enklávani, bukkake miny, gaykoni, Pamela Anderson, a Chuck Norris, tou dobou migrující do Mexika. _____ P.S. ta scéna, kdy 11ka likviduje barák s bossem (může to být v commentu komiksovýho filmu vůbec spoiler?), je největší masňárna, co jsem viděl za hodně hodně dlouhou dobu. _____ P.P.S. - a teď zvážněme - Chloe Moretz je veliký talent.

    • 14.5.2011  22:50
    Kokuhaku (2010)
    **

    Všechno doopravdy interesantní, co se ve filmu stane, začíná v 28:10 a končí asi tak v 28:20. Zbytek je jakási transcendentní lyrická japonská onanie tři prdele mimo racionalitu a zápaďácké chápání. Skutečná řiť je, že ten film chce očividně býti strašně inteligentní, asi jako můj bývalý spolužák, mimochodem brilantně natvrdlý člověk, když se v lázeňské kolonádě pokoušel utopit žábu, a čekal za to od holek kladnou validaci. (Ale dokoukal jsem to - film i tu žábu.)

    • 22.3.2011  10:32

    Nudný námět a nudné zpracování nemůže znamenat nic jinýho než velmi nudný film, který by mě možná jen možná bavil v sedmdesátých letech, a mě jako divákovi bylo sedmdesát. Přídavné jméno, který hledám, je "archaický"...

    • 3.10.2010  00:17
    Machete (2010)
    ***

    Když už nic jiného, nemůžu dát míň než tři hvězdičky filmu, kde si ženská vytahuje telefon z vlastní frndy, jako by se nechumelilo - jakkoli je násilí devalvující, amplifikovaný a totálně necivilní. MACHETE je jako krvavý biftek, který by mi měl sice papírově chutnat, ale v praxi mám z něj pořádnou sračku.

    • 4.8.2010  22:20

    Ňám, a ještě jednou veliké kinematografické ňááám. Na "Writerkovi" se mi nejvíc líbila ta nemodernost, přízemnost, a hromada náznaků, které obvykle skoro nijak nedopadly. (Chci ten uchcanej ostrov někam za barák a chci tam i to BMW!) Nadpřirozeno - absentuje. Efekty - Polanski na ně prdí. Vejbuchy - Polanski na ně rovnou kálí. Vlastně si natočil svůj vlastní SHUTTER ISLAND, který podle mě i překonal, přestože je GHOST WRITER tak nějak míň racionální a víc funguje jako pociťák. Přesto se oba fláky mají k sobě zhruba jako... Bob a Bobek.

    • 10.1.2011  23:33
    Město (2010)
    ****

    Něco pro fanoušky kanadsko-americké NHL: THE TOWN nabízí příběh maníka se storyline Alexandra Daiglea, Bernieparentovské masky, asi destileté budoucí spoluhráče nesmrtelného Marka Recchiho, a nějaký ten záběr na novou halu Boston Bruins. Nehledě na to, že jeden z hlavních federálů vypadá úplně jak Chris Chelios. _____ Jo a mimochodem taky po čertech zajímavý scénář & režii, doslova prosáklou všudypřítomnou Bostonskou atmosférou města zločinu, nedořešených osadnicko-přistěhovaleckých půtek, anglického klima, a Aerosmith.

    • 26.2.2011  01:07
    Odsouzení (2010)
    ***

    Začalo to fakt bezproblémově: (1) V lokále vyhrává nikoli Kutálka, ale My Sharona. Ogulený to song! (2) Jsem háklivej na to, když se ve filmech násilně rozdělujou děcka. (3) Hilary Swank je výstavní hnědooká MILFkobrunetka a úplně mimochodem i suverénní herečka. (4) Hilary Swank pořád brečí. A když brunetky brečí, pak mám často chuť taky brečet. Sečteno podtrženo, nyní už víme, že Hilary Swank je výstavní hnědooká MILFí suverénní brečící brunetka. _____ Film jsem ale nesledoval úplně ptákem napřed. Takže vím například to, že za polovinou je v prdeli. Pointu ani průběh není kam schovat a ani to netočil Fincher. Stárnutí některých postav je prapodivně řešeno. Ale ona Hilary Swank už v MDB hrála pro Eastwooda skoro v telecích letech životem rozšlápnutou... paní. Paní Herečka to každopádně je! (70%)