Recenze (52)
S nasazením života (1993)
Zjišťuji, že jsem neviděla spoustu starých dobrých filmů... O hvězdném obsazení nelze pochybovat, oběma role bezvadně sedla. Že hraje John Malchovich záporáky a hraje je dobře, je taky známá věc, ale tady je ve své roli přímo odporný a jde z něj strach.
Probuzená skála (2003) (TV film)
Klasický pohádkový motiv ve hvězdném obsazení a z řady nedělních pohádek se vymyká tím, že je zasazená do Španělska a díky režisérovi má i pohádkovou atmosféru, což se o většině TV pohádek natočených po roce 1990 říct nedá. Když hraje Veronika Feimanová fúrii, je to vždycky takové zvláštní, ale přesvědčivé. I další vedlejší role se mi líbily.
Univerzální uklízečka (2005)
Šílené, ale pobavilo. Díky hereckému obsazení měl film i "grády".
Falešné obvinění (2003) (TV film)
Mám ráda Viktora Preisse, proto jsem se na film dívala. Já jsem zklamaná nebyla. Líbily se mi i výkony i zpracování.
Duch (2022) (seriál)
Když k seriálu nepřistupuju jako ke kriminálce, ale jako ke komedii s prvkem fantasy, hodnotím vysoce, protože jsem se po dlouhé době pobavila. Predrag je skvělý a jsem ráda, že si zahrál trošku větší roli, než jsme zvyklí. Už ta kontrastní dvojice Bjelac-Benoni je komická.
Ochránce (2021) (seriál)
Z pozice učitelky musím konstatovat, že mi šel mráz po zádech z toho, že jsem zatím řešila samé hlouposti - přestože mi přivodily první šediny. Obsazení bylo hvězdné. A herecké výkony bravurní, i v epizodních rolích (zejména Jan Čenský mi vyrazil dech). Řidič Starý alias Řezníček dokonalý... Je fajn, že takový seriál vznikl. Ukázal naši profesi zevnitř. Někdy neřešitelné problémy, nebo řešitelné, ale s hrůznými důsledky.
Vánoční hvězda (2012) (TV film)
Milý vánoční příběh. Nic náročného ani světoborného, ale milého určitě.
Havel (2020)
Trochu se stydím, že jsem film viděla až letos v televizi. Václav Havel pro mě vždy byl ikona, ideál a miláček. On byl hlavně idealista, jen ty jeho ideje se moc nenaplnily. Po zhlédnutí filmu jsem ideál-Havel trochu ztratila, ale vlastně tím víc se mi Havel – člověk líbí. Obsazení hlavní role - V. Dvořák - bylo grandiózní (přestože opravdu to ráčkování nejde napodobit). Aňa mi do role Olgy moc neseděla, ale kdoví... Atmosféra byla zachycena perfektně. A scéna, kdy Havel měl koupené vstupenky do divadla, ale nedostal se tam (protože to byl Havel, tedy nesplňoval určitý "certifikát")... nežijeme ve stejné diktatuře dnes???
Otec a otec (1983)
Po dlouhé době jsem viděla tento film a musím uznat, že kombinace V+C+R+D je balzám na duši a záruka kvality. Kontrast povah obou hlavních protagonistů, ale jejich stejné poslání - touha být otcem, dobrým otcem, tím nejlepším otcem - je zkrátka dechberoucí... Klasika. Francouzská komedie s hudbou V. Cosmy je nepřekonatelelná.
Muž z Acapulca (1973)
Můj nejoblíbenější film s božským Jeanem. Snad proto že tíhnu k literatuře a že jsem se viděla v roli Kristýny alias Ariany (spíš teda Kristýny). Mám ráda prolínání různých rovin příběhu. A to je vše. Dokonalý film.