Recenze (339)
Četa (1986)
Zpočátku mi film připadal zdlouhavý a špatně jsem se orientovala v postavách, ale zhruba v půlce přišla změna – gradace a všudypřítomné napětí. Co se mi líbilo nejvíce, byla asi vizuální stránka – kontrast války s nádhernými záběry klidné džungle (v tu chvíli mne napadalo, jak ráda se procházím lesem a dýchám čerstvý vzduch – a jak rozdílné asi musely být myšlenky těch vojáků, kteří byli na místě), barevné ladění a jemná vznášející se mlha. Zprvu jsem chtěla dát 3*, ale druhá polovina (a již zmiňovaná kamera) pro mě vytáhla film na 4*.
Závody v dobývání vesmíru (2005) (seriál)
Skvělý dokument popisující soupeření Sovětů a Američanů o úspěchy v pronikání do kosmu. Jedná se o vynikající počin, který se soustředí na hlavní aktéry tohoto souboje (a to souboje bez uvozovek, bez nadsázky; tvrdého souboje na poli vědy, techniky a mezinárodní prestiže). Dozvěděla jsem se tu spoustu zajímavých informací – a bylo jich právě tolik, aby si je většina diváků zapamatovala a nepustila hned z hlavy. A Steve Nicholson jako Koroljov je skvělý.
Spaceballs (1987)
Vynikající parodie, která se pohybuje mezi 4 a 5*, ale nakonec dávám 5* - za nezapomenutelné scény s teleportací, „džemováním“ a sluchátky (a to je jen zlomek báječného humoru Spaceballs!). Vřele doporučuji i těm, kdo neviděli Star Wars (pak ale bohužel musejí počítat s tím, že mnoho vtipů nepochopí, i když se přesto hodně nasmějí).
Nekonečný svět (2001) (seriál)
Hezky zpracovaný třídílný film o tom, jak by to vypadalo, kdyby Herbert George Wells doopravdy zažíval události ze svých povídek. Objektivně vzato je to spíše na 3* - ale filmy se hodnotí subjektivně, proto dávám 4*. Kombinace „viktoriánské sci-fi“, krásné hudby a námětů od jednoho z mých oblíbených SF autorů je docela neotřelá a povedená. SPOILERY: Ti, kdo Wellse lépe znají, zjistí několik nesrovnalostí. Jane Robbinsová, kterou si ve filmu vzal, pravděpodobně neexistovala. V roce 1893 se Wells oženil se svou sestřenicí Isabel, později se rozvedl a vzal si svou studentku Amy Catherine. A jeho povídky (většinu z těch, které filmaři použili, naleznete ve sbírce Superaktivátor) jsou zde mírně poupraveny – ne sice vždy k lepšímu, ale ke zfilmovatelnějšímu. Nejvíce se mi líbila asi poslední z nich: Co by se tak stalo, kdyby se dnes mezi lidmi rozšířilo "sérum pravdy"? Vskutku zajímavá myšlenka… KONEC SPOILERŮ. Nekonečný svět rozhodně nemá být životopisným filmem o Wellsovi. Je to příběh mladého spisovatele, který koncem 19. století zažívá mnoho neuvěřitelných, fantastických příhod – a v tom tkví kouzlo filmu.
Buddy (1997)
Nebylo to špatné. 60 %
Madagaskar (2005)
"No tak, vždyť je tu v New Yorku krásně. Podívej, dokonce vyšla hvězda!" "To je vrtulník." * Parodie na závěrečnou scénu Planety opic... * Hrošice vyplavená na břeh jako bohyně Venuše... * Nakažlivé nadšení "zebráka"... * Zkrátka spousta skvělých těžko zapomenutelných scén a záplava smíchu.
Podfukáři (2004) (seriál)
První dvě řady naprosto perfektní, další už sice ne tak dokonalé, ale přesto skvělé. Vřele doporučuji!
2001: Vesmírná odysea (1968)
Knižní předloha byla dobrá a zajímavá, i když jako žádné veledílo mi nepřišla, a rozhodně mi připadala mnohem méně roztahaná než film. Co říct? Obrovské očekávání (vzhledem k aureole slávy kolem něj) a obrovské zklamání. Střídavě usínání a pocit, že nudou vyletím z kůže. Scény z lodě to trochu spravily ("boj" s HALem se mi líbil), ale pak to šlo zase z kopce. Tři hvězdičky jsou za efekty, ve své době nevídané.
Letiště (1970)
Je to sice nadprůměr, ale oproti Haileyho románu značně pokulhává. Připadalo mi, že herci místy přehrávají, a navíc filmaři vynechali jednu z mých oblíbených linií - letového dispečera Keithe. Slabší 4*.