major.warren

major.warren

okres Český Krumlov
student , milovník dobrého filmu

18 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Osm hrozných (2015)

    Velmi zajímavý western. No není to úplně běžný western, ale pro mě ohromný zážitek. Hlavní je to, že je to vynikající film s výborným dějem. Tarantino dělá už od počátku své kariéry skvělé filmy (Pulp Fiction, Hanebný Pancharti, Nespoutaný Django). Ve filmu se celý děj odehrává v jeden jediný den. V zimním prostředí ve Wyomingu, na cestě do Red Rocku. Dát film do zimního období je fantastická myšlenka, která se mi neskutečně zamlouvá. Tarantino je machr na skvělé dialogy, ale i monology. Neuvěřitelný herecký výkon předvedl Samuel L. Jackson alias Major Marquis Warren. Samuel L. Jackson je něco jako Tarantinův dvorní herec takže přece nemohl v tomto filmu chybět. Výborný byl také Kurt Russell alias John Ruth, zvaný kat. Vynikající hudba Ennia Morriconeho a kamera Roberta Richardsona. Samozřejmě byli výborní i všichni ostatní herci. Skvělá Jennifer Jason Leigh nebo Walton Goggins. A samozřejmě tvůrce filmu, Quentin Tarantino, který napsal výborný scénář. Natočit western v zimním prostředí mi přijde hodně sympatické a zimní westerny jako Velké ticho mám moc rád. Tarantino opět vymyslel zcela jedinečnou zápletku. Samozřejmě nechybí velká dávka černého humoru a rasistické poznámky. A samozřejmě typická Tarantinova překvapení. Začínáme skvělým seznamováním v dostavníku a po přesunu do galanterie na kopci se otočíme k westernové detektivce. Podle mě jsou nejlepší scény Chester Charles Smithers a Kdo otrávil kávu. U mě má tento film to nejlepší hodnocení. Naprostá spokojenost. Jeden Oscar za nejlepší hudbu. A jsem rád, že Maestro Ennio konečně proměnil svou už šestou nominaci. Když jsem viděl Osm hrozných v kině, nechtěl jsem, aby ten film skončil. Chtěl jsem, aby jel dál, dál a dál. A hlavně tenhle film mi řekl, abych sám točil filmy a odstartoval mou zálibu chodit do kina, protože mi dokázal, že v kině se dá zažít něco neskutečného jako Osm hrozných. Nuda? Ani náhodou. U mě to nejlepší hodnocení, protože je to film, na který se můžu vždycky spolehnout.

  • poster

    Tenkrát na Západě (1968)

    Tenkrát na Západě je film, který sahá za hranice westernu. Nejlepší western všech dob. At si Američani říkají, co chtějí, ale k tomuhle snímku se nedá nic podotknout. Excelentní film. Božská hudba Ennia Morriconeho, který každé hlavní postavě složil její téma. Nádherné záběry Tonina Delli Colliho. Úchvatná výprava Carla Simiho. Perfektní střih Nina Baragliho.Tenkrát na Západě je nejlepší film Sergia Leoneho. Hvězdné herecké obsazení: Charles Bronson, Henry Fonda, Claudia Cardinale, Jason Robards. Drsný Charles Bronson byl ještě lepší než v Sedmi statečných a to už je opravdu co říct. Jason Robards alias Cheyenne byl vynikající a předvedl toho nejlepšího "banditu" filmové historie, a Claudia Cardinale jako Jill, tak to je žena západu a herecký koncert. Henry Fonda si poprvé a naposled zahrál padoucha. Jeho "smutné" modré oči ve filmu skvěle vynikly. Ještě že ho Sergio Leone přesvědčil, aby si nebral kontaktní čočky, protože to co Fonda na plátně předvádí se nedá slovy vyjádřit. Tento film má tu nejlepší filmovou hudbu jakou kdo kdy napsal. Ennio udělal každé hlavní postavě její hudební téma: Jill's theme, Muž s harmonikou, Farewell to Cheyenne, Frank nebo As a Judgement. Ale jestli si člověk něco vybaví - pak je to harmonika, která pořád hraje...:-). Od Sergia Leoneho jsem neviděl jediný špatný film. Dolarová trilogie, Tenkrát v Americe, ale Tenkrát na Západě je prostě jednička všech jeho filmů. Pamatuji si, že ze začátku na mě tenhle film působil hodně vážně, a neměl jsem ho v lásce jako jiné westerny, protože on sám byl jiný. Dneska už v tom vidím jen to nejlepší. Je to naprosto strhující umělecký filmový epos, který odchází i s mýtem starého divokého západu. Nejlepší scény jsou první scéna, setkání Harmoniky s Cheyennem a souboj Harmoniky a Franka. Tento film je mou srdcovkou a považuji ho za jeden z nejlepších snímků všech dob. 100% a nejlepší hodnocení.

  • poster

    Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

    Tohle je ten nejkultovnější film jaký byl kdy natočen. Podle mě je to nejlepší film devadesátých let a jeden z nejlepších vůbec. Tarantino se tímto dílem navždy zapsal do historie kinematografie. S Rogerem Avarym napsali naprosto geniální scénář. Výborná kamera Andrzeje Sekuly a vybraná neoriginální hudba stylu Surf Rock. Legendární skladby Misirlou a Surf Rider a píseň Girl, You'll be a Woman Soon. Ale především nezapomenutelné herecké výkony Johna Travolty a Samuela L. Jacksona jako dva zabijáci Vincent a Jules. Oba dva jsou moje snad nejoblíbenější filmové postavy. Skvělá byla i Uma Thurman a Bruce Willis a všichni herci hrají perfektně. Christopher Walken, coby kapitán Koons, výtečně něžná Maria de Medeiros jako Fabienne, Amanda Plummer a Tim Roth, coby Yolanda a Pumpkin, Ving Rhames, jako šéf podsvětí Marsellus, či Eric Stoltz, coby dealer Lantz. Uma Thurman se do role Mii tak ponořila a dala jí takové kouzlo, že se vůbec nedivím, že jí Quentin zbožňuje. Ve filmu se mi moc líbil Harvey Keitel, který si zahrál muže jménem Wolf, jehož kompetencí je řešit problémy. Moc se mi líbilo, že historky byly časově zpřeházeny, protože Quentin tak opět přišel s "novým" stylem vyprávění. Nejvíce se mi líbila historka třetí Situace kolem Bonnie. Pulp Fiction je prostě dokonalý film a má u mě to nejlepší hodnocení. O Pulp Fiction se toho už moc říct nedá, proto je komentář takový jaký je:-). Stačí jednoduché shrnutí: 100%. Film získal jednoho Oscara za scénář a sedm nominací včetně ceny za nejlepší film.

  • poster

    Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)

    Přelet nad kukaččím hnízdem - Film, který když vidíte poprvé, nechcete, aby skončil. Druhý nejlepší film jaký jsem zatím viděl. Lepší byl jen Forrest Gump. To je ale úplně jedno. Hlavní je to, že je to excelentní film podle románu Kena Keseyho, který je též vynikající. Když jsem Přelet viděl poprvé, byl jsem uchvácen. Žádný jiný film mě tak nepoznamenal. Miloš Forman dělá už od začátku své kariéry neuvěřitelné filmy. Přelet se mi líbil ještě malinko víc než Amadeus. Nevím co bych k Přeletu nad kukaččím hnízdem podotknul. Všechno je skvělé. Herecké výkony, scénář, kamera, krásná hudba Jacka Nitzscheho a hlavně nezapomenutelné výkony Jacka Nicholsona a Louise Fletcher. Oba dva byli za své role oceněni po právu Oscarem. Z herců byli skvělí i William Redfield jako Harding, Brad Dourif jako Billy Bibitt, Sydney Lassick jako Chesvick, Danny DeVito jako Martini, Christoph Lloyd jako Taber, ale hlavně skvělý Will Sampson, který si zahrál postavu němého náčelníka. Všichni tito pacienti představují jakési otroky "Velké sestry," které z jejích spárů vytáhne až největší rváč a frajer historie kinematografie Randle P. McMurphy. Samozřejmě nesmíme zapomenout na režiséra filmu Miloše Formana a producenty Michaela Douglase a Saula Zaentze, bez nichž by tento skvost světové kinematografie možná nikdy nevznikl. Za mě to nejlepší hodnocení, protože si ho tenhle film zaslouží. 100%. Nejlepší scény jsou příjezd do léčebny, rybaření, skupinové terapie, Náčelník zahodí koště a finální scéna, která si zaslouží sto procent sama o sobě. Pět Oscarů za nejlepší film, režii, hlavního herce, hlavní herečku a adaptovaný scénář. Tento film patří mezi tři nejlepší filmy historie:-).

  • poster

    Vykoupení z věznice Shawshank (1994)

    Jeden z nejsilnějších příběhů kinematografie, Morgan Freeman a Tim Robbins ve věznici Shawshank. Podle mě je tento film jedním z nejlepších filmů vůbec. Mám rád filmy odehrávající se ve vězení (Motýlek, Zelená míle). Film natočený podle novely Stephena Kinga. Vynikající herecké výkony Tima Robbinse a Morgana Freemana v rolích dvou vězňů, kteří našli i za branami věznice opravdové přátelství. Všechno skvěle doplnila fantastická hudba Thomase Newmana, excelentní kamera Rogera Deakinse a výborný scénář režiséra filmu Franka Darabonta. Podle mě jsou nejlepší scény vyrovnání se sestřičkami a Andyho útěk. Film měl sedm nominací na Oscara. Jenže v ten rok (1994) byla obrovská konkurence (Forrest Gump, Pulp Fiction) takže film bohužel nezískal ani jednoho Oscara. Film má právoplatně divácký i kritický úspěch. Je považován za jeden z nejlepších filmů historie a já nemůžu nic než souhlasit. Film se mi moc líbil a měl krásný závěr. Vykoupení z věznice Shawshank je film o svobodě a smyslu v naději a myslím, že by se na něj měl podívat snad každý, protože každému tento film něco přinese. No, strach dělá z lidí vězně. Ale naděje jim dává křídla:-).

  • poster

    Kmotr (1972)

    To je nabídka, která se prostě nedá odmítnout.... Tak zní slova Marlona Brandoa alias dona Vita Corleoneho. Mistrovské dílo Maria Puza, který napsal ten nejlepší mafiánský román jaký byl kdy napsán. Skvělý herecký výkon Marlona Brandoa, ale i ostatních herců. Al Pacino, James Caan nebo Robert Duvall, Talya Shire či John Cazale. Výborný adaptovaný scénář Francise Forda Coppoly a spisovatele Maria Puza, kteří onu knihu přepsali do tří skvělých filmů. Z celé trilogie není film, který by se mi nelíbil, ale jak to většinou bývá jeden byl pro mě prostě nejlepší a jeden nejslabší. Nejvíce se mi líbil tento a nejméně druhý díl. Naprosto skvělé kostýmy, masky, výprava a kamera Gordona Willise, která záběry ze Sicílie převádí do báze rozkoše, poetiky a smrti, ale hlavně nezapomenutelná hudba Nina Roty. Já osobně mám nejraději Love theme. Tady není moc co napsat. Kmotr je klasickou gangsterkou, ale zároveň se svým půvabem a neskutečnou lidskou nelítostností zcela vymyká jakémukoli jinému filmu. Kmotr je gangsterský epos, celá trilogie. Finále vyúčtování během křtin, je epické samo o sobě. Coppolova a Puzova smrtící dávka práce dělá z Kmotra něco neskutečného. Jeho brutalita, která v duši Michaela Corleoneho po smrti otce, bratra a ženy navždy zůstane, půvab, který si nese ono vyprávění a nezapomenutelné scény činí z Kmotra, tu nejlepší gangsterku, jaká byla kdy natočena. Je to třetí nejlepší film jaký jsem zatím viděl a to jsem už viděl opravdu hodně filmů. U mě to nejlepší hodnocení. Celkem tři Oscary za nejlepší adaptovaný scénář, hlavního herce a film.

  • poster

    Forrest Gump (1994)

    Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš. To je případ snímku Forrest Gump. Nejlepší film jaký jsem viděl. Robert Zemeckis natočil tento skvělý film podle knihy Winstona Grooma a tím, že se film stal ihned možná nejlepším v historii, předčil svou předlohu. Podle mě je nejlepším rokem na filmy právě rok 1994. Tři skvělé filmy - Forrest Gump, Pulp Fiction a Vykoupení z věznice Shawshank. Tento film z té vrcholné trojky ale nakonec vyhrál. Naprosto dokonalý Tom Hanks v roli prostáčka, který byl u všeho a všude. Vynikající adaptovaný scénář Erica Rotha a kamera Dona Burgesse. Skvělá byla ovšem i hudba Alana Silvestriho, který napsal neskutečně krásnou a jemnou hudbu, která dokáže člověk dohnat k slzám. Z herců se mi moc líbil Gary Sinise jako poručík Dan. Robin Wright Penn předvádí v roli Jenny výkon kariéry a Tom Hanks, tak se bavíme o výkonu historie. Podle mě jsou nejlepší scény peříčko, "Utíkej Forreste," setkání s Jenny ve Washingtonu a loď v bouři. Opravdu jsem se nasmál, když poručík Dan během bouře na moři nadával a sprostě ukazoval na boha prostředník. Nemám k tomuto filmu jedinou výtku, všechno bylo skvělé. Za mě to nejlepší hodnocení.100%. Tohle není jen obyčejný americký blogbuster. Tohle je film, který vypráví o životě a jehož shlédnutí nikdy neomrzí. Šest Oscarů za nejlepší film, režii, hlavního herce, adaptovaný scénář, střih a vizuální efekty. Forrest Gump je pánem historie filmů a mě se moc líbil.

  • poster

    Nespoutaný Django (2012)

    Výborný film. Tarantino mě opět překvapil - no vlastně nepřekvapil, protože to byl můj první film, co jsem od něj viděl. Naprosto dokonalý Jamie Foxx a Christoph Waltz ani nemluvě. I Leonardo DiCaprio mě překvapil. Jelikož ho nemám moc rád, tady byl jeho výkon skvělý. Waltz zde předvedl vedlejší výkon historie. DiCaprio zase ukázkového padoucha a Sam Jackson, tak to je nejodpornější majordom všech dob. Nespoutaný Django není úplně typický western. Je to pocta legendárním spaghetti westernům. Film byl zalitý kalužemi krve a, když Django vezme do ruky pistoli tak se každý otřese, když vstoupí do místnosti kde střílel. Jde o nejvíce vážný Tarantinův film s jasným citovým filmovým podtextem, založeném na zlu otrokářství. Nejvíce se mi líbila přestřelka na Candylandu. Mordoval je tam pořádně. Walton Goggins mě tenkrát moc nenadchnul. Mnohem lepší je v Osmi hrozných. Pravda, ale je, že jaká je postava takový je ve filmu herec a mě spíš štvala jeho postava než on. Takže i Goggins si zaslouží uznání, jen prostě neměl tolik prostoru. Moc se mi líbila i scéna s Ku-klux-klanem. Don Johnson alis Big Daddy se mi opravdu líbil. Kdybych ho porovnal s tím jak vypadal v Miami Vice asi bych ho nepoznal. V Djangovi měl fantastickou masku. Moc se mi líbila vybraná hudba. Písně Django, I Got a Name nebo Trinity. A samozřejmě výběr Ennia Morriconeho. Skladby z filmu Dva mezci mezi sestru Sáru či Il Crudeli nebo pro film speciálně napsaná píseň Ancora qui. Úchvatné:-). Kamera byla vynikající, akční přestřelky a záběry na Djanga uhánějícím na koni jsou nádherné a původní scénář jedinečný a famózní. Tarantino vymyslel zcela originální zápletku plnou černého humoru a suprových hlášek, a hlavně s nelítostnou dávkou zabíjení. Nejlepší scény jsou Ku-klux-klan, přestřelka na Candylandu, Djangův útěk zpět na Candyland a finální scéna. Nenávidím zabití doktora Schultze, ale musím říct, že Quentin dokáže být velký romantik a má cit i pro silně emotivní scény. Scény se setkáním Djanga a jeho ženy nebo návrat Djanga do kůlny a jeho následné rozloučení s doktorem Schultzem jsou jedny z nejsilnějších a nejkrásnějších Tarantinových scén. Quentin tímto vzdal hold všem skvělým westernům a dokázal, že tento skvělý žánr pořád ještě žije. Prostě nemám slov. Od mých sedmi, osmi let je to Můj film, který mě nikdy neomrzí. Když jsem si ho v roce 2013 na Hod Boží, poté, co jsem ho objevil pod stromečkem, poprvé pustil a doktor Schultz se se svým zubařským vozem objevil na scéně a poslal dva otrokáře z fleku do pekla a protočil svou pistoli, řekl jsem něco jako: Co to je? A už tehdy jsem to věděl:-). Dva Oscary za původní scénář a vedlejšího herce.

  • poster

    Tenkrát v Hollywoodu (2019)

    Tenkrát v Hollywoodu je oslavou filmu, a taky pořádná zábava…Devátý film Quentina Tarantina jsem sledoval od samého počátku - tedy, když před dvěma lety Quentin oznámil, že připravuje projekt 1969 o postavách Rick a Cliff. Dá-se říci, že poslední týdny jsem kvůli Tenkrát v Hollywoodu nespal. A včera se okamžik dvouletého čekání naplnil. Výsledek zní jasně: Dokonalost:-). Tarantino se v tomhle příběhu opravdu našel. Rick Dalton a Cliff Booth jsou prostě borci, a duo DiCaprio/Pitt přináší na plátno herecké výkony kariéry, a souhru, která tu nebyla od Newmana s Redfordem. Quentin po své westernové éře (mj. je western silnou součástí i tohoto příběhu) přichází s filmem, kterým sám oslavuje Hollywood a filmy. V tomhle tématu se skutečně našel, protože je od útlého dětství jeho součástí a zná ho jako svoje boty. Tenkrát v Hollywoodu to skutečně rozjel. Popustil všechny uzdy, zlikvidoval všechny překážky a přes citlivé téma Mansonovy rodiny se přehoupnul s humorem a jemností. Roman Polanski bude mít z tohohle filmu dle mě vyloženě radost (herec, který ho ztvárnil je vynikající). Tarantino se tentokrát nevyžívá v nadávkách ani v násilí, a přesto je Tenkrát v Hollywoodu film více než jeho. Struktura vyprávění je vynikající, stejně jako scénář samotný, který je jedinečný od samotného námětu, až po finální pointu, na kterou se vyplatí počkat celých 162 minut:-). Je vidět, jak moc je toto téma Quentinovi vlastní, a jak moc si hraje s každým záběrem a přivádí ho k dokonalosti. Rick a Cliff jsou naprosto fantastičtí. Leonardo i Brad předvádějí výkony kariéry a jsou sehraní, jako by spolu skutečně prožili celé kariéry a doufám, že je spolu nevidíme naposled. Cliff je Rickovi životní oporou, ať už se jedná o přátelství v osobním životě, kaskadeřinu v povolání, či technické služby typu opravy antény. Zatímco Rick bouchá a prožívá krizi, Cliffovi nezmizí z tváře úsměv a klid, a skutečně bude Brad diváky bavit ještě více, než Leo, který však hraje na Oscara. A Brad navíc potěší i spojením se svou vycvičenou fenkou Brandy, kdy divák při scéně s krmením neudrží smích na uzdě. Margot Robbie se nádherně vžila do role Sharon Tate a vložila do ní neskutečnou dávku kouzla a elegance. Nejvíce krásná je scéna jejího příchodu do kina na vlastní film, kdy se nenápadně ztratí mezi diváky a ve slunečních brýlích a s úsměvem pozoruje jejich reakce, načež s úžasnou California Dreamin odjíždí starým Hollywoodem zpět domů. Všichni herci jsou famózní - od ústřední dvojice - přes nádhernou Margot - kameo Michaela Madsena - Bruce Derna, coby starého majitele filmového ranče George Spahna, na kterém se poslední dobu už jen přiživuje parta hippiesaček - naprosto lišácky geniálního Al Pacina v roli agenta Marvina, přes Timothy Olyphanta - úchvatnou Julii Butters - Margaret Qualley až po otce dubléra Mikea z Auto zabijáka Kurta Russella i se svou ženou Zoë Bell. Atmosféru Hollywoodu si Tarantino drží od první minuty, kdy vyslechneme rozhovor mezi Rickem a Cliffem s filmovým zpravodajem a dozvíme se leccos o práci kaskadéra, až k úžasným hereckým sekvencím se zapomenutým textem i malou holčičkou, která DiCapriově postavě větou: "To byl nejlepší herecký výkon, jaký jsem v životě viděla," z fleku zvedá sebevědomí. Atmosféru drží i luxusní vizuální stránka od kamery Roberta Richardsona, po překrásnou výpravu a kostýmy, luxusní výběr hudby od Los Bravos po Mamas and Papas, a samozřejmě perfektní masky hlavních dvou aktérů. Co se týče samotného soundtracku je složen prostě geniálně. Quentin zachází s hudbou perfektně, a to jak se zpívanou tak s instrumentální, kterou do děje chytře vložil. Ale při scéně na ranči by se Ennio Morricone vyloženě našel:-). A ještě něco málo k makeupu: Pitt působí více cool, než věčně opilý a vykouřený Leo, a Margot je největším ztvárněním půvabu v Tarantinově tvorbě. A ve finále, kdy Leo dostává nový účes a veze si s sebou domů krásnou Italku jsou s Pittem doslova jedním slovem "Paka:-)."Quentin vyprávět prostě umí - a když k příběhu přidá vlastní svět, který on sám tak dobře zná, musí vzniknout filmová dokonalost, pro všechny typy diváků. A vůbec nevadí, že se zrovna nejvíc neorientujete v Hollywoodu šedesátých let, ani v italské kinematografii, na kterou Tarantino krásně odkazuje (Corbucci a Leone jsou hlavní milníky v Tarantinově lásce k filmům takže...:-). Bavit se o nějaké kostře příběhu není třeba - Tenkrát v Hollywoodu totiž nějaký větší příběh ani nepotřebuje. Tarantino totiž vypráví všechno, co ho napadne, a ve finále tyhle své útržky, které od něj prostě milujeme, dovede k úžasné pointě, která se dle mě zapíše mezi nejlepší Tarantinovy scény vůbec. Tenkrát v Hollywoodu je film pro všechny bez rozdílu. Je tu humor i akce, vtip i násilí, a každý, kdo má aspoň trochu rád filmy se tady najde. Tohle je Quentinův svět - svět roku 1969 očima Quentina Tarantina. Jeho vlastní historie, kterou použil už v Panchartech, kde pro změnu podle sebe sám odvyprávěl druhou světovou válku, se v Tenkrát v Hollywoodu ještě více stupňuje a je ještě promyšlenější a rafinovanější. Chtěl bych toho říct ještě mnohem víc, ale to bych jen zbytečně žvanil a nikam by to nevedlo. Recenze na tenhle film by si totiž zasloužila celou knihu. Quentin mě opět nezklamal, a opět mi dokázal, jak silný zážitek si člověk může v kině vychutnat. Takový zážitek, který žádná streamovací společnosti nenahradí:-). Je to prostě mistr, a díky němu tu máme třetí film s počátkem Tenkrát..., který si můžeme vychutnat. Myslím, že pan Leone se v nebi tiše směje. U mě 100%. Tenkrát v Hollywoodu je vynikající film, a nebyl jsem na něm naposled. U mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší scény jsou s holčičkou, party se Stevem McQueenem, soubojem Cliffa s Brucem Lee, Spahnův ranč, a pak jedinečné finále, které nemá absolutně žádnou slabinu a jeho pointa skutečnou historii hravě předčí:-). Tenkrát v Hollywoodu je tak pozitivně nabitý, divácky zábavný a příjemný film, že to snad ani více nejde. Quentin totiž krom své lásky k filmům, přenesl na plátno i pouto životního přátelství, které Pitt a DiCaprio tak bravurně ztvárňují. Kvůli takovým filmům chodím do kina a kvůli takovým filmy miluju.

  • poster

    Rain Man (1988)

    "Kdo je na první metě, kdo tam stojí?,"...tak zní každodenní věta Raymonda Babbita alias Dustina Hoffmana. Rain Man je jedním z mých nejoblíbenějších filmů a já sám ho pokládám za jeden z nejlepších filmů vůbec. Proč? Protože jako vůbec první zasáhl do světa zprávou o autismu. A udělal to tím nejdokonalejším způsobem, který se dostal dále, než jen k divákům v kině. Pro svou naléhavost a závažnost lemovanou nádherným a pořádným hollywoodským příběhem je Rain Man moc důležitým snímkem. Dustin Hoffman v roli autisty, který žije ve svém vlastním světě a Tom Cruise jako jeho povedený bratr Charlie tvoří na dlouhé cestě ze začátku nesourodou dvojici a čeká je cesta starým veteránem napříč Amerikou. Zažijí plno vtipných okamžiků, ale někdy i pár hodně vážných. Oba dva dostihne minulost, city a vyrovnání. Oba dva se během cesty změní. Oba dva byli skvělí. Dustina Hoffmana jsem měl vždycky moc rád a miluji jeho filmy, např. Motýlek nebo Tootsie. Dustin umí hrát jen dva tipy lidí - blázny a blbce, nebo naopak velmi charismatické muže. Kdyby mu za tento výkon nedali Oscara tak už nevím. Toma Cruise jsem nikdy moc rád neměl, ale tady byl vynikající. Valeria Golino jako Susanna dvojici krásně doplnila. Krásná kamera Johna Seala nás provází tímhle úžasným příběhem, a hudba Hanse Zimmera, to je v tomto případě kapitola sama o sobě. Miluji skladby Rain Man theme a Las Vegas a celý soundtrack je vynikající. Nebál bych se říct, že jde o jeho nejlepší dílo a Oscara bych mu rozhodně dal. Zimmer dal své hudbě svůj vlastní svět, stejný svět, ve kterém žije i Raymond. Nemůžu říct, která scéna byla nejlepší. Moc se mi líbila scéna v casinu a na dálnici, ale také scéna prvního setkání. Finální scéna byla velmi smutná, ale zrovna tady to finále, kdy Ray odjíždí, řekne pár hlášek a pak už jen za Zimmerova pochodu vidíme skvělého Cruise, jak si nandá své brýle a smutně sleduje odjíždějící vlak, to je scéna, kterou dělal umělec. Barry Levinson je velmi dobrý režisér a myslím, že toto je neopakovatelný vrchol jeho kariéry. Úplně jsem zapomněl na scénář. Napsali ho Ronald Bass a Barry Morrow a lidé z celého světa by všem pěti měli poděkovat, protože dosáhli nevídaného. Skrze hollywoodský trhák dostali do světa mnohem víc, než pouhé čtyři zlaté Oscary:-). Ta zmíněná pětice je především Dustin Hoffman, Barry Levinson, Ronald Brass, Barry Morrow a Hans Zimmer. Ale stejně tak všichni, kteří Rain Mana podpořili. Výborný scénář, který si stojí na vnitřní propracovanosti a vykreslení charakterů hlavních hrdinů. Rain Man je jedním z nejlepších filmů a má u mě to nejlepší hodnocení. Čtyři Oscary za původní scénář, hlavního herce, režii a film. Nevím proč, ale u tohohle filmu se mi chce občas uronit slzu, a moc rád si ho vždycky pustím.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace