Poslední recenze (57)
Duna: Část druhá (2024)
Zdá se mi, že tyhle filmy poznamenává mýtus uměleckého génia - cargo cultu producentů, podle kterého člověk, který je podepsaný pod úspěšným filmem bude plodit další úspěšné filmy. Ve skutečnosti filmy vznikají symbiózou spousta talentovaných lidí. Duní série má skvělou atmošku (herce, hudbu, vizuály) ale scénář stereotypního akčňáku s vycpávkovými dialogy, které by reální lidé nikdy nevypustili z úst. Vilenůf sám zmínil, že dialogy nesnáší - dude, Holywood je plný lidí, kteří by pro možnost je napsat zabíjeli!
Rachel Stoneová: Sázka na Srdce (2023)
Skvělá premisa, co klade nejdůležitější otázku současnosti: Jak naložíme s vyspělou AI? Na rozdíl od většiny akčňáků good guys i bad guys schvalují drsné metody pro záchranu světa, akorát se neshodnou jaký svět budují. Bohužel, druhá půlka sjede do takových stereotypů, že se zdá, že scénář psala AI a veškerá nuance, morální šeď a tvůrčí odvaha jde z okna.
Zaklínač - Série 3 (2023) (série)
Co dělalo Zaklínače zajímavým? Lidské postavy vržené vprostřed epického fantasy, což občas tvoří zajímavé emoce (hlavně "identita monstra" - Renfri, Yennifer, Nivellen, Dugy). Bohužel "epičnost" postupně svůj smysl vytlačila a ze série se stává plochá marvelovka, kde repliky musí jen komunikovat děj a znít cool.