Recenze (3 094)
Den díkůvzdání (2023)
Už tu byly slashery na všechny svátky, Díkuvzdání asi chybělo. Gore je povedené, často vyhrocené až ve splatter, chvílemi dokonce snímek zavání exploitation atmosférou (scény s mrtvolami okolo stolu). Příběh jednoduchý, cílený na diváky 16-25 let.
La settima donna (1978)
Tady se Italové moc nevytáhli, nuda od začátku do konce, alespoň že v závěru udeřila woman power.
Fuck Me (2000)
Viděno kdysi dávno, snímek se umisťuje v žebříčcích kontroverzních exploitationů, ale je to čistý odpad. Pamatuji si, že i přes krátkou stopáž jsem to musel dokoukat na čtyřikrát. Nesmyslný trapný počin.
Headless (2015)
Amatérský úchylný trash, který fanoušky žánru nepotěší. Schéma odpovídá spíše parodii na sériového vraha, než pokusu o slasher.
Americká idyla (2016)
Kniha čtenáře odrovná, je košatá a zdrcující - film sice není špatně natočený, jako dobová výpověď je dokonce výborný, ale pointa předlohy je zde plytká a nevýrazná.
V lepší společnosti (2010)
Gosling v roli, ve které ho moc neznáme - nepříjemná a nesympatická postava nám nedává jasné rozuzlení případu, který už navždy zůstane zahalen tajemstvím. Dunst se do role hodila.
Jan Palach (2018)
Po tragických událostech z konce roku 2023, které ČR prožila, se prostřednictvím snímku divák vrací na místa, která tuto tragédii spojuje i s Janem Palachem - na FF UK, prostředí před Rudolfinem atd. Jan Palach byl bojovník a idealista, který se jednoduše nespokojil s nastavením společnosti. Snímek jako takový je podle mě povedený, zároveň nepřináší příliš silné vtáhnutí do děje a vychází z toho jako lehce nadprůměrný počin. který je hlavně objevováním nadaných mladých herců.
Stíny horkého léta (1977)
Zabijáci z Ukrajiny obsadí horské hospodářství - už samotný námět by dnes neprošel a už nikdy neprojde. Celkově mě snímek příliš nenadchnul, ale poprvé jsem viděl Kukuru za mlada a smekám klobouk, nedivím se, že se z něho stal herec evropského formátu. Dále výborný Valach, depresivní hudba a Vláčil typický ve střídání naivních scén s těmi tíživými.
Piargy (2022)
Tíživé vykreslení slovenské dědiny na začátku 2. světové války se všemi zvyky i krutostmi. Perfektní kamera, působivá scénografie, technicky bez chyby včetně hereckých výkonů. Srovnatelné se Sekalem ve všech ohledech.
Seminář (2023)
Tragická první polovina plná nesympatických typů se změní v dynamický čistokrevný slasher, který svou brutalitou potěší i skalní diváky.