Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (4 256)

plakát

Debbie a její parťačky (2018) 

Perfektně obsazená odbočka, která sérii ostudu nedělá. Myslím, že Dannyho ani nebylo zapotřebí tolikrát zmiňovat, protože Debbie a její parťačky by obstály i bez toho. Opravdu se nechystá film, ve kterém by se dámy a pánové potkali? A nechystá se ani dvojka parťaček, ve které bychom se dozvěděli, jestli je to mezi Debbie a Lou tak, jak se tu opatrně naznačovalo?

plakát

Nezvratný osud (2000) 

Dobrý nápad, ale v provedení, které by podle mě slušelo spíše komedii nebo rovnou parodii, ne napůl vážně míněnému hororu pro teenagery. Některé scény byly spíše směšné (voda, která se po jedné ze smrtí terminátorsky vsákne zpět do toalety), některé vyloženě k popukání svojí překombinovaností (smrt s počítačem, vodkou, plameny a kuchyňskými noži by se neztratila v žádné Bláznivé střele). Ale jak jsem řekl, nápad je opravdu dobrý a smrt má jako záporák velký potenciál. Jen si ji nesmíte při sledování filmu představovat jako kostlivce, který se někde v koutku pochechtává tomu, jak zábavný exitus zase vymyslel.

plakát

Žhářka (2022) 

Pokus o carpenterovský horor, na kterém je ale nejcarpenterovštější hudba (kterou John Carpenter zčásti vážně složil) a seznam tesařů v závěrečných titulcích (což je takový můj pokus o vtip). Předloha patří k těm Kingovým knihám, jež jsem četl před nějakými dvaceti lety a pamatuji si z nich jen základní děj, ale i tak je mi jasné, že ji tvůrci nepochopili a udělali z ní bůhvíproč nevýrazné, málem televizní béčko s nezajímavými postavami, které nezachránilo ani obsazení v čele se strašlivě nevhodně vybraným Zacem Efronem. Čím vážněji se film bere, tím je směšnější. Je mi to líto, ale je to jedna z nejhorších Kingových adaptací, co jsem zatím viděl.

plakát

Dannyho parťáci 3 (2007) 

Trochu se divím, že má trojka lepší hodnocení než předchozí díl, protože mně osobně připadala o něco slabší. Zápletka je vcelku jednoduchá a nejspíš právě proto na ni scenáristé navěsili tolik různých scén a scének, že je div, že to parťáci ustáli a nestal se z nich překombinovaný bolehlav. Vděčí za to hlavně Stevenu Soderberghovi, Davidu Holmesovi a tomu spolehlivému herckému ansámblu, v němž jsem tentokrát sice citelně postrádal Julii Roberts, ale zato jsem se dočkal Ala Pacina. Tři a půl zaokrouhluji nahoru za fajn pocit, který jsem z filmu měl.

plakát

Pentavirát (2022) (seriál) 

Jestli máte rádi Austina Powerse, jste tady správně. Jestli ne, no tak určitě najdete jiný seriál, který vás bude bavit, a tuhle typickou myersovinu necháte nám. Já jsem nesmírně spokojený a opravdu chválím Netflix za to, že Miku Myersovi dal příležitost (a prachy), aby si tak zařádil. V Pentavirátu nechybí nic, co od něj čekáte, a je v něm navíc i pár věcí, které byste nečekali.

plakát

Escobar (2017) 

Úžasné herecké výkony Javiera Bardema a Penélope Cruz dělají z Escobara opravdový požitek. Seriál, který tady tolik lidí vzpomíná, jsem ještě neviděl, a tak nemám srovnání a můžu bez obav napsat, že tenhle film je prostě skvělý. Obzvlášť se mi líbí podání hlavních postav, které nejsou nijak přikrášlené nebo naopak démonizované, ale jsou to prostě lidé, kteří dělají, co se jim chce, protože to dělat chtějí a mohou. Jednozáběrová scéna odhalení Escobarova úkrytu patří k těm, na které nezapomenu.

plakát

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022) 

Je to takové... No... Obyčejné.  Zápletka sice fajn, ačkoliv kdybych viděl seriál WandaVision, našel bych si k ní cestu rychleji a nemusel čekat, až mi film aspoň trochu vysvětlí / vyspoileruje, oč vlastně jde. Ale největší problém to nezakryje. Většina nového Doctora Strange na mě totiž působila jen "jako". Novou mladou postavu se nepodařilo úplně dobře představit, prostě tam najednou byla a všechno se začalo točit kolem ní. Strange a Wong mají schopnosti spíš jako Green Lanternové než jako ti mystici z prvního filmu, taková ta polobéčková atmosféra, kterou měl Sam Raimi už ve svých Spider-Manech, Strangeovi podle mě také nesluší, co chvíli se něco stane jen proto, že někomu přišlo jako dobrý nápad, aby se to stalo, ale moc to nedává smysl... A horor, který občas opravdu zavládne, zase - bohužel - vyvažují ne moc dobré vtipy. No a pak je tu ten mnohovesmír, od kterého jsem si tolik sliboval, ale který nakonec vlastně skoro není využitý! Postavy můžou teoreticky skákat z jednoho světa do druhého, ale přitom většinu filmu stráví ve dvou, přičemž ten, v němž se konají očekávaná camea (která ale také nejsou žádné terno), je docela nudný a odlišuje se hlavně tím, že se v něm přechází na červenou. Třeba Avengers: Engame využili cestování časem stokrát nápaditěji. Škoda. Pár dní před kinem jsem se podíval na Strangeův první film a líbil se mi mnohem více.______P.S. Ani ten Danny Elfman se bůhvíjak nevytáhl, protože sice používá Giacchinův super motiv, ale jeho vlastní hudba není nijak zajímavá._____P.P.S. Myslím, že Strange nemá moc co závidět sólovce Black Widow a určitě není horší než nedávný Morbius, tak jsem docela zvědav, jak se s tím kritici popasují :)

plakát

Dannyho parťáci 2 (2004) 

S filmy o podfukářích mám jeden menší problém - čekám podfuky až do úplného konce, takže ve výsledku nebývám moc překvapený tím, že něco není, jak se zdálo být, ale rád se nechávám překvapit tím, JAK to vlastně bylo. A když to má logiku, je to dobře natočené a zahrané, jsem spokojený, což je i případ druhých Dannyho parťáků. Jednička se mi sice líbila o něco více, ale vlastně ne o moc, a kdyby to bylo o souboji dvou zlodějských es už od začátku, dal bych i tu pátou hvězdičku.____P.S. Tess je Julii Roberts vážně podobná :)

plakát

Vlajka smrti (2022) (seriál) 

Úžasný seriál od prvního do (doufám, že jen dočasně) posledního dílu. Nebylo to možná nakonec až tak vtipné, jak se zpočátku zdálo, ale to neznamená, že jsem se skvěle nebavil. Naopak jsem nečekal, jak se seriálu povede ta dramatičtější rovina, kam to povede a jak krásné to bude. Všechno bylo dokonale vyvážené, a to samozřejmě i zásluhou herců, obzvláště pak Rhyse Darbyho (můj nový hrdina, kombinace Martina Freemana a Rowana Atkinsona) a zcela dokonalého Taiky Waititiho.

plakát

Seveřan (2022) 

Tak trochu jsem čekal film ve stylu Refnova Valhalla Rising alias Barbara, ale nakonec jsem překvapivě dostal něco docela jiného, k divákovi mnohem vstřícnějšího a přístupnějšího než nejen zmíněný film, ale i než Eggersovy dva předchozí počiny. Zejména tedy než Maják. Seveřan je dokonalá báje se vším všudy - udatný hrdina, příběh o pomstě, nějaká ta magie, respektive božské zásahy, žena, zrada, smrt, znáte to. I když vím, že je Robert Eggers mistr atmosféry, stejně mi vyrazilo dech, jaká pastva pro oči film je. A pro uši! Člověk se cítí, že je opravdu tam, ať už v zakouřené jeskyni, v níž se odehrává prastarý rituál, ve vesnici, kterou vlčí nájezdníci dobývají v jednom dlouhém záběru, nebo na úpatí soptící sopky. Obdivuhodná práce. A obdivuhodné je i obsazení - lidsko-zvířecí Alexander Skarsgård, charismatický Ethan Hawke a ještě charismatičtější Claes Bang, nevyzpytatelná Nicole Kidman a netuctově krásná a věrohodná Anya Talor-Joy. Jsem strašně moc spokojený, že Seveřan vznikl a že je tak výborný a nemůžu se dočkat dalšího Eggersova filmu.

Reklama

Reklama