Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 372)

plakát

Odpočívej v pokoji - Série 3 (2003) (série) 

V třetí sérii seriál dojel na to, že se z původně zajímavých postav staly nudící stereotypy a jediné osvěžení bývá občas zajímavá úvodní "hostující" smrt nebo problémy gay páru. Naprosto mučivá a ničemná je romantická linie sestry a otravné problémy novomanželů jak opsané z kdejaké telenovely, naštěstí je tohle šťastně vyřešeno v závěru.

plakát

Chraň si svůj život (1991) 

Film předstírá vyšší koncept, jakési posmrtné psychoanalýzy života, který se postava kvůli strachu bála žít pořádně, ale ve skutečnosti je to hloupoučká osmdesátková romantická nekomedie (protože se není čemu smát) natočená zdlouhavě a nudně, přestože nějaké studio naivně zasolilo lepší výpravu pro fantasy rámec Soudného města. Z filmu pochopitelně vyčnívá mladá charizmatická Meryl Streep, která dokáže dát šťávu i scénám s unylým Albertem Brooksem, který si sám celý film napsal i zrežíroval a stejně nedokázal ten svůj nápad nějak pořádně nakopnout ani v jedné ze svých tří pozic ve štábu. Takhle si nějak představuju předdůchodové stáří, pomalu se odvíjející nudné šedé nic, plácání o kravinách a obhajování své nudné minulosti jako ukázky dobrého charakteru před kritickými lidmi.

plakát

Čas po čase (1979) 

Znuděná emancipovaná bankovní úřednice potká ve městě plném gayů a leseb nemožného dědka, který je naštěstí hetero a je z něj tak nadšená, že ho na prvním rande znásilní. Bohužel se jedná o vynálezce stroje času, který honí v San Franciscu Jacka Rozparovače a tak unylou pomalou romanci často přerušuje jakýsi pokus o sci-fi drama. Dnes už je tento film opravdu pomalý a duševně trýznivý i na rychlost 1,25x a je úplně fuk, že tam vedle mizerné herečky hrají dva klasikové záporných rolí Malcolm McDowell a David Warner. Scénář - a charakter Wells je naprosto nenápaditý v tom, co by se všechno mohlo stát a jak budovat nějaké napětí, Jack Rozparovač to moc nerozjíždí a vůbec, tohle je s přehledem asi nejnudnější a nejhorší film o cestování v čase, co jsem kdy viděl.

plakát

Tango a Cash (1989) 

Pozitivum filmu je fungující chemie ústřední dobře se bavící dvojice Stallone a Russell s občasným humorem kolem Teri Hatcher, která zkazila atmosféru 80kových strip klubů tím, že se nesvlékla a místo toho si debilně zabubnovala. Tango a Cash má zároveň hodně vtipných hlášek a pro pamětníky nebo filmové historiky je osvěžující vidět známé tváře (Maniac Cop!!) ve vedlejších rolích. Bůhvíproč to po akční stránce není moc pecka, záporák je debil, co si hraje s hlodavci a jednoduchý příběh nedokáže kromě humorných scén nakopnout.

plakát

X (2022) 

Sedmdesátkové retro z Wishe s falešným McConaugheym točícím porno sice nabízí děs ze starých těl a tísnivou scénu s plaváním v rybníku, ale jinak je hororové minimálně. Polemika o svobodě sexu nebo touze po sexu ve stáří je velmi povrchní a s obvyklým potrestáním trochu zavání moralitkou. U někoho snad zabere aspoň ta hezká farmářská příroda a prostředí.

plakát

Papežův vymítač (2023) 

Nezáživný film, který nabízí snaživou kameru natáčející démonické opatství a punkového vymítače. Russell Crowe předvádí šílený přízvuk a skoro bych i věřil, že oblíbený egoistický herec skutečně přejede na Vespě z Vatikánu někam do Španělska a pyšně se v rozhovorech bude chlubit, jak si kvůli perfekcionistické přípravě na roli touto cestou způsobil hemoroidy. Bohužel pobavení z bizarností je jediná zábava, kterou jsem u filmu prožil. Ale pokud si například chodíte posvítit světlicí k díře, ze které cítíte plyn, je možné, že se vám to bude líbit.

plakát

On se bojí (2023) 

Tříhodinový nesmysl, který drží výtvarná stránka, kameraman a Phoenix, podle toho, jak moc ho máte rádi. První čtvrtina slibuje zajímavý úzkostný koncept, který v druhé a poté znova ve třetí čtvrtině zahodí a vrhne se na jiný, aby závěrečnou částí navázala a uzavřela neuspokojivě první. Tohle bohužel není vypilovaný kousek, na který se bude vzpomínat. V Hereditary i Midsommar dokázal Aster vnést do hororových příběhů psychologickou hloubku, tísně a depresi a povýšit je na vyšší zážitek, v tomto filmu se bohužel psychologično objevuje obnažené bez žánrové škatulky a na divákovo potěšení to nestačí. Úmorná stopáž je bohužel další podpásovkou celku, jehož některé úryvky mají skvělý potenciál.

plakát

Luther: Pád z nebes (2023) 

Už si nedělám iluze, že by se příběhy Luthera mohly vrátit někam na úroveň fantastické první série, ale vždy doufám aspoň v nějakou zajímavou detektivku, zpravidla s řádně zvrácenými vrahy, což je specialita autorů. Největším záporem "šestky" je bizár, který vás pravidelně vytáhne ze soustředění na děj a zafacepalmujete se svou společností v obýváku. Když opomeneme, že sám Luther už po svých průserech by pravděpodobně i přes zásluhy nezajímal u policie ani toho starého šéfa ze sentimentu, sám (bohužel od začátku odhalený) záporák je tady bohužel tak démonicky nadupaný, že to prostě nemůžete brát vážně, považte prachy na pořízení šmírovací společnosti plné ochotných loajálních zaměstnanců + konexe + bojové umění a slušná kondice pro běh + zájem zariskovat a osobně účastnit naaranžovaných situací + kontakt na naprosto zlomyslného kadeřníka, který vám neřekne, že máte ránu a budete s příšerným účesem trčet kdekoliv v davu. A o neschopnostech a zvláštním chování policistů, bachařů a vyšetřovatelů se prosím vůbec nebavme. Rozpočet byl využitý na pěkné nablýskané lokace, do pochmurných sídlišť na předměstí se tentokrát bohužel vůbec nepodíváte. Dalo se to s vypnutým mozkem a smyslem pro absurdní humor... ale kecám, nedalo.

plakát

Médium - Série 1 (2022) (série) 

Velká přednost projektu, která mě ostatně vedle autora předlohy nalákala, je velmi dobrá draze vypadající vizuální stránka. Příběh je atraktivní tím způsobem, který od sci-fi potřebujete a sympatická Moretz se chopila role dobře. Bohužel vám seriál trochu vrazí kudlu do zad v závěrečném díle, kdy zjistíte, že je třeba druhá série, aby vůbec příběh někam dospěl. Bude?

plakát

Teta (1987) (seriál) 

Tetu jsem viděl naposled za socialismu, kdy jsem nevěděl, že má sedmý díl a propásl jsem ho. Dlouholeté trauma jsem si vyléčil po letech, kdy už jsem si všímal slabšího střihu, velmi rušivého slovenského dabingu a pronásledovala mě vřeštící Darinka Rolincová. I přes fajn příběh, super lokace a některé dobré herce to bohužel není další Perinbaba. S nějakým lepším filmařem by asi tato snaživá mezinárodní koprodukce dopadla líp, ale možná je problém, že už prostě nejsem dítě.