Recenze (2 694)
Podnikavá Joy (2015)
Začínám mít obavy, že Russell bude režisérem jednoho filmu, který již nikdy nepřekoná. Nechápu co jej vedlo k natočení tak fádního příběhu o splnění amerického snu. Dějově je film tuctový, zvraty jsou rádoby dramatické, postavy otravné a happy end očekávávaný. Film nemá čím zaujmout a jen Lawrence celý film neutáhne.
Sherlock: Přízračná nevěsta (2016) (TV film)
Velice zdařilé propojení dvou stejných případů ve dvou časových rovinách, které vyžadují plnou divákovu pozornost kvůli mnoha vzájemným odkazům a narážkám. Také symbolika odkazující na vztah s Watsonem a dalšími postavami silně prostupovala celým dějem (výborná scéna u vodopádů), což plně kvituji. Lepší znalost předchozích epizod a knih zde určitě není divákovi na škodu. Musím říci, že zasazení do konce 19. století Sherlockovi velice slušelo.
Osm hrozných (2015)
Upřímně Tarantinovy filmy moc nemám rád a domnívám se, že od Pulp Fiction nic dobrého nenatočil, ale tohle se mu povedlo na výbornou. Zasněžená westernová konverzačka s jednoduchým principem ukázala vybroušený scénář, herecký koncert i nevšední až divadelní zážitek. Dějově film postupně graduje a každý dialog má své místo a je svým způsobem zajímavý. Určitě se není proč obávat delšího úvodu bez jediného výstřelu, jelikož divák se s postavami lépe sblíží a má pak ve finále, kde už padá jeden výstřel za druhým, komu fandit.
REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)
Film je naprostá atmosférická pecka. Bál jsem se, že se bude jednat o pouhý film o pomstě, ale to jsem se spletl. Pomsta jako motiv pro přežití a boj o holý život v nádherné mrazivé a neskutečně dobře nasnímané divočině. Oproti tragické verzi ze 70. let zde dostáváme syrovou lahůdku, ve které DiCaprio bojuje o svého Oscara, více už pro něj nelze udělat, jelikož jeho výkon je naprosto strhující a fenomenální, syrový a realistický. Pozadu není ani Hardy a ostatní. Kromě atmosféry, prostředí, vás film dostane i svým tempem, ve kterém nepolevuje a stále nabízí nové situace v divočině. Sem tam okořeněné vypjatější scénou (neskutečná je scéna s medvědem či úvodní napadení indiány).
Creed (2015)
Docela překvapení, z filmu dýchá starý dobrý Rocky (dějově mnoho podobností) i kvalitní sportovní drama, kde postavy mají svou vnitřní motivaci, postupně rostou až do finále, které opět nezapře podobnost s prvním dílem, ostatně jako mnoho elementů v tomto filmu, ale beru to jako předání žezla nové generaci, vytvoření Rockyho pro tuto dobu. Film funguje nejen dějově, ale i v ringu a Stallonemu role sedla na výbornou. Musím si ale postěžovat na přílišnou délku filmu, protože natahovaných míst ke konci filmu přibývalo a má pozornost se ztrácela.
Muž na laně (2015)
Klobouk dolů před Zemeckisem, protože dokázal z ne moc poutavého děje vykouzlit příjemný film, který odsýpá, dýchá svéráznou atmosférou a představuje sympatické postavy. Taková biografie navozující divákovi dobrý pocit z poctivého filmařského vyprávění. Ocenil bych, kdyby film byl kratší, ale i tak jsem s napětím čekal na konečný vytoužený přechod mezi Dvojčaty.
Johančino tajemství (2015) (TV film)
Scenáristická katastrofa, bídná pohádka s dějem stupidním až to místy bolelo. Celá koncept je vystavěn na slabých základech (záměna za chlapce, turnaj, čarování) s mizernými dialogy, k tomu ty tragické postavy (senilní babka Vašarýová, nijaký princ, aj.). Pohádku jsem si pustil kvůli Kristíně, ta je tam všehovšudy tři minuty a celá její linka je na pohádce snad nejzoufalejší, ale podobných linek které vedou od nikud nikam zabalené v klišé nalezneme více. Proč to proboha mělo český dabing, který byl stejně úděsný jako herecké výkony všech zúčastněných.
Malý princ (2015)
Pěkný dětský příběh, který může oslovit i dnešní generaci dětí. Líbilo se mi, že princův příběh je jen základ, na kterém je vystavěn zcela nový příběh s aktuálnějším přesahem rozvedený v docela povedený závěr spojující oba příběhy. Animace taky ušla, milá atmosféra sedla. Na druhou stranu knize a jejímu kouzlu (vyznění) poněkud vzdáleno.
Purpurový vrch (2015)
Vyčpělý, nezajímavý film s rádoby šokujícím příběhem, kterému se celá dějová konstrukce rozpadla na lacinou duchařskou žánrovou banalitu. Problémem jsou však i postavy, opravdu nejsympatičtější postavou je tam ten pes. Každopádně dům vypadá velice dobře, ale postavit na tom celou atmosféru filmu se hrubě nepovedlo.
Kosti a skalp (2015)
Nenápadný film bez větších ambicí příjemně překvapil netradičním spojením westernu s přidáním hororových prvků. Ve výsledku se jednalo o napínavou přímočarou cestu za záchranou, která si nechtěla hrát na něco co není (únos, pronásledování, konflikt) a právě v tom je její síla. Sympatické postavy s kvalitními herci a konstantní pocit všudepřítomné smrti činí z filmu netradiční zážitek.