Oblíbené seriály (10)
Monty Pythonův létající cirkus (1969)
Kvalita skečů kolísá mezi 3 a 7 hvězdičkami (poslední díly jsou slabší celkově), takže tohle je kompromisní hodnocení. Gotroch!
Show Bennyho Hilla (1969)
Primitivní a sexistický humor kořeněný absurdními gagy - u tohoto nemusíte přemýšlet, u tohoto prostě jen chcípete smíchy a ještě s pocitem, že je to inteligentní zábava. - - Jinak teda ve výčtu herců (a vůbec v databázi) zásadně chybí Jackie Wright, neboli ten plešatý dědula... no hlavně že tam je královna Alžběta II.!
Mladí v partě (1982)
Anarchistické, ujeté, britské. S přídavkem surrealismu a dobré muziky 80. let (ano, překvapivě i tehdy se taková našla).
Hale and Pace (1988)
Ještě 10x angličtější humor než Monty Pythoni. Narozdíl (patrně) od Fawlty Towers se tohle nadabovat povedlo. - A příjemně se to podobá Benny Hillovi.
Červený trpaslík (1988)
Myslím si, že RD není úplně typický britcom, natož pak nejlepší. Nespočet bláznivých nápadů, skvěle napsané a zahrané charaktery (hlavně Rimmer a Kryton), ale dialogy jsou mnohdy uhláškované až příliš a humor je často celkem laciný. A ani parodie by si neměla dovolovat tak do očí bijící logické nesmysly v ději. Přesto jsem se většinu času královsky bavil, to zase jo.
Simpsonovi (1989)
Ano, nějakým tím morálním apelem je zaplevelena prakticky každá epizoda, mezi těmi kvanty gagů a hlášek se najdou i některé hodně slabé, výjimečně stojí za pendrek celý díl a (naštěstí ne moc časté) písňové vložky jsou šílené, ale... jinak je to skvělé. S bezprecedentní výdrží.
Česká soda (1993)
vynikající nekorektně-absurdní záležitost, místy až neuvěřitelně skvělá, i když spoustu dobově aktuálních parodií už pochopí jen pamětníci. - - A jen taková technická; nemělo by to být vedené jako "TV pořad"? Tak jako žánrově srovnatelné TELE TELE nebo Stalo se? - - A mezi herci (a na čsfd vůbec, žádost jsem už onehdy posílal) citelně chybí Václav Pilík, nenahraditelný představitel koktajících "rejžů" a podobných týpků. "Zklidni se, ka-kam by si jezdil?" Čest jejeho památce!
Oggy a škodíci (1998)
Extrémnější verze Toma a Jerryho, která o co méně je sentimentální a "disneyovsky" uhlazená, o to víc je potrhlá, ujetá, absurdně drastická... a směšná. (Přesně to vystihl Hopper.) A pro děti to podle mě může být docela v pohodě, protože prostředí i postavy Oggyho jsou natolik nerealisticky ztvárněné, že to od normálního světa jde odlišit celkem snadno a řekl bych i líp než třeba u toho T&J. >Pája=) : poprvé jsem se s tím setkal ve svých 22 letech, děkuji za radu. ;)
Kancl (2001)
Trapnost nikdy nebyla tak dokonalá.
Ajťáci (2006)
"Jste v pořádku?" - "Jsem handicapovaný." Myslel jsem si, že mě to nebude moc bavit, ale zatím se u toho řežu jako u máločeho. A metamorfóza Jen během návštěvy tety Irmy byla naprosto dokonalá :)