Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 152)

plakát

Texaský masakr motorovou pilou (2022) 

Do nějaké 40té minuty, tedy zhruba do poloviny filmu, jsem počítal se slušnými 3 hvězdami (překousl jsem i umělě korektně mixnutý pár). A pak se to zlomilo a nastoupil klasický, v hororech tak "oblíbený" festival idiotských reakcí a chování. Borka leží pod postelí a furt nepřichází chvíle, kdy odtud vylézt a utéct a když už je konečně Leatherface zaměstnán bitkou s někým dalším, dokonce se sním nějakou dobu přetahuje u okna, tak... borka pořád leží pod postelí. Jiné dvě borky jsou zase svědkem umírajícího kamaráda, který má rozřezaný ksicht, dokonce je jim nakázáno, ať zavolají policii a reakce je taková, že si zalezou do autobusu, aniž by na to nějak upozornily všechny ostatní a celkově se chovají, jako by se jen schovávaly před deštěm. Zastavení autobusáka jsem nepochopil vůbec, samozřejmě, že otevře dveře a vyjde ven, protože mu nikdo nic neřekl, však víte, hrdinky se jen schovávají před deštěm. Laskominou je pak napadení v autobuse, kdy všichni plácají do oken dlaněmi (nejsem odborník přes sklo, ale nikdy by mě nenapadlo, že bych takhle chtěl rozbít okno) a já si říkám, přece u nás když je taky autobus průchozí jen dveřmi a otevírací okýnka máme jen mini, tak tam jsou kladívka na rozbití oken v případě nouze... No a pak, když už jsou skoro všichni mrtví, tak borka jedno z oken normálně otevře. Auu! Pochopitelně pila řeže úplně všechno, docela bych si tipl, že dřívější zaměstnání Leatherface bylo, že se svou pilou brousil diamanty. Rychlost zabíjení jede standardně ve stylu, jak se to zrovna scénáři hodí, takže zatímco hned u první vraždy vidíme, že Leatherface dokáže zabít chlapa holýma rukama a okamžitě, dvě hlavní ženské na konci drží několikrát a jen s nima háže, nebo je tahá po zemi, prostě podle brožury to zabíjení stále odkládá. Navíc, od všech ostatních masakrů tu chybí úchylná rodinka, či jiní spolupachatelé, všechno má na svědomí jen ten jeden buránek s kůží na ksichtě. Jediná ušmudlaná hvězdička je za NAPROSTOU ÚLEVU z toho, že nejnesympatičtější pizda filmu (která nezná zázrak zvaný pinzeta) konečně chcípla. Počkat, ale to je špatně ne? Pokud chce divák smrt pro kladnou postavu, pak je špatně napsaná a to bych měl dát odpad. Tak tu jednu teda za týpka z Vetřelců.

plakát

29. Český lev - Ceny České filmové a televizní akademie za rok 2021 (2022) (pořad) odpad!

Simulátor přihřívání polívčičky. Pokrytectví a populismus v té nejryzejší podobě. Už to dávno není o předávání nějakých cen (platí nejen pro Lva). Je to o zoufalcích, kteří nakráčí na podium z nějakého údajného důvodu, jakože předá cenu/ převezme cenu a začnou zvracet hovna z huby. Každou chvíli se na různých koutech naší Zeměkoule dějí svinstva a já jsem nikdy dřív nezažil, že by někdo na Lvech a jiných ceremoniálech poukázal třeba na Barmu a nosil barvy její vlajky, nebo nějaké země, kterou někdo okupoval (Amíci např.). Samozřejmě že ne. Nejelo to totiž v médiích a strůjcem problémů byly země, které přece přinášely demokracii. Tudíž primitivní české ovce u TV a v sále, které nevidí dál než, co jim řekne/ napíše mediální žumpa, by o tom ani nevěděly a tím pádem by ten daný hnojomet na pódiu nesklidil zkurveně pokryteckou a populistickou "slávu". A tak se nám tu vyblijí např. MEGAprasnice Čvančarová, ze které bylo cítit, jak se předvádí, nebo Holubová, která byla úplně na přesdržku tím, jak evidentně zabloudila z nějaké alternativní reality ze 17. listopadu 1989 a zamrzla tam. Obrací se mi z nich žaludek, naplival bych jim do ksichtu. Hnus, velebnosti!

plakát

Vřískot (2022) odpad!

No ty vole, já jsem čekal, že tahle sračka bude stereotypní a bez jakékoliv inovace, ale že to bude prachsprostá kopírka prvního dílu? Úplně zůstává rozum stát, že toto lidi natlačili do červené barvy. To už fakt lidstvo tak zdegenerovalo? Kvalitní originální horory jsou v modrých barvách (Silent Hill) a tato podřadná subžánrová slasherová NICKA, jejíž scénář by dokázal napsat kdokoliv na ulici na koho namátkou ukážu prstem, měla nad 70%?  Jednobuněčné organismy mají taky dovoleno hodnotit?  Prostě čumím s otevřenou hubou a ptám se, proč to vzniklo? Že prej tenhle díl bude brutální, možná tak pro 10tileté děcka. Opět se bodá o sto šest. V roce 2022 kdy už diváci viděli snad všechno gore, co existuje, se tady zase jenom bodá, kurva! Scéna, kdy se všichni navzájem obviňují, kdo je/ není vrah je hyperfraška. Tvl jako vážně - představte si to v reálu - při posezení s vašimi známými a přáteli, jak takovou věc řešíte na gauči a to ještě způsobem, jakoby jste jen hráli Černého Petra. Celá tahle vyjebaná série je jen o tom, že si někdo libovolný navleče masku a s motivací vycucané z prstu bodá a bodá a dokud nebobodal, tak bodá dodnes. Nic víc, to někomu ke spokojenosti stačí?!! Když už srovnám s jinými slashery, tak tohle hovno má oproti třeba Pátkům 13. dva aspekty, které jsou špatně už na papíře: 1) Vrah je pokaždé jiný, maska ale stejná! U Jasona Vorheese (nebo Freddyho Kruegera), je to v pohodě - prostě ho hrdinové zabijí a on zas ožije, takže máme LOGICKY pořád toho stejně vypadajícího zabijáka. Tady vraždí bezejmenní idioti, jejich příbuzní, tety, strýcové, dědové a já nevím, kdo ještě a pořád mají tu stejnou masku ghostface. Logika nulová (jo oni chtějí být slavní aha). 2) Děje se to pořád stejným lidem. V Pátcích 13. či Nočních můrách se stejní hrdinové protáhnou maximálně do dalšího dílu a pak je po nich. Tady už je to vraždení poblíž hlavní trojky tak absurdní (pravděpodobnost, že se vám něco takového stane za život 5x není ani 1:1000000000, na to prostě neexistuje měřítko), že se divím, že si všichni tři klauni jednoduše neprostřelí hlavy, aby měli konečně pokoj. No a celé to gore je strašně pussy, akorát tak pro pro puberťácké slepice, co viděly za život tak 3 horory. A jako bonus v hlavních rolích dvě nesympatické škaredé pizdy - jedna, co nezná vynález zvaný pinzeta a druhá s držkou kačera Donalda. Bolloviny jako třeba prázdná nemocnice, nebo vraždění policajtky za bílého dne před barákem bez jediného svědka, komentovat ani nebudu. Jednička je originál a povedená, zbytek je obří trapas. Ten typ filmu, který mě uráží už jen svojí existencí. Jo, že se uvažuje o 6 díle? Už teď je to odpad.

plakát

Resident Evil: Vendeta (2017) 

Zklamání jako prase. Zatímco předešlé animáky byly vždycky po všech těch Andersonovkách balzámem na duši, tohle je kopanec do ksichtu. Vlastně to zklouzlo na stejnou úroveň těch zmrvených hraných předělávek. Je tu špatně úplně všechno. Děj už se plácá pořád v tom samém bez nějaké inovace - proč prostě neudělají třeba zpětně RE4 animák a místo toho furt jedou jakože dál? Stejný problém měla hra RE6 (po RE5, která jasně sérii ukončila), ono to neustálé objevování rádobynových typů virů s tím, že Chris, Leon a spol musí znovu a znovu do další akce, už z toho univerza dělá frašku, z hrdinů v podstatě loutky, které budou mít pokoj až pod drnem. Oukej, pláču na špatném hrobě, je pravděpodobné, že další díl animovaného RE bude znamenat další vir a tak, ale proboha (!!!), snad by tomu mělo odpovídat dění, ne? Po všech těch událostech, které mají nejen hrdinové, ale i lidi celkově za sebou, Rebecca Chambers pracuje v laboratořích, kde zkoumá nový vir, dobře všichni vědí o incidentech s nakaženými, které tento vir způsobil a oni tam jako nemají ŽÁDNÉ zbraně, ochranku či jiná zabezpečení? Jako vážně? Celý ten film je strašně hloupoučký, ta idiocie scén už fyzicky bolela, např. komplet sekvence se zombie čokly. Chris párkrát vystřelí po čoklech, netrefí se a řekne Leonovi:"Nějaké nápady?" (Co asi, do prdele, snad střílet dál, ne?) Leon:"Já ty psy odlákám" a jede na motorce pryč. Jasně, proč by čoklové šli na Chrise, který je dva metry od nich, radši budou kilometr honit Leona na motorce, že? (FACEPALM). Leon po nich za jízdy střílí - ano, to je přece jednodušší je takhle trefit, než předtím s Chrisem. Čokl padne mrtvý na zem, dvě auta se o něj nabourají a explodují. Ufff! Už takové ty Bolloviny nebo Andersonoviny (nyní už i Snyderoviny), kdy ve scéně není jedna blbina, nad kterou se dá mávnout rukou, ale kdy ta scéna je poskládaná jen ze samých blbin. Vykrádá to hromady ostatních filmů (Kostka, Světová válka Z...), klišé jsou tam tuny - člověk by si řekl, že jak doba postupuje, tvůrci budou vyzrálejší a přitom se tady úplně zamrzá v čase (nějaká postava se utápí v alkoholu a jiná jí vyčítá, že se nad sklenkou lituje, speciální jednotky jsou komplet naprosto pitomoučké - očividného zombíka se ptají "Jsi v pořádku?" atd). Ultra debilitou je pak postava vedlejší záporačky, bezdůvodně oblečené do sexy kostýmu, s kozama vyvalenýma ven - jako PROČ?!!!! Nejsem žádná feministka, ale již jsem unavený z těchto videoherních sexistických klišé.  Na celý film měli asi jen jeden polygonový model pro chlapy a jeden pro ženy, protože mají všichni stejné ksichty a mimiku - jednu chvíli si říkám: Proč je ten Redfield převlečený za bezďáka? On se jde někam infiltrovat? A pak zjistím, že to fakt má být bezďák. Chicht. Režisér vůbec neumí pracovat s nápady, které má k dispozici - bitka na prosklené střeše tam má asi jen 2sekundový záběr zespodu, trvat to třeba půl minuty, byla by to laskomina // finální monstrum schytá ultramegagiga plazmovou střelu, která proletí durch třemi budovami a jednu z toho zbourá - být to poslední, dorážecí rána, mělo by to neskutečné koule, ve skutečnosti ho je pošimrá na rameni a víckrát už se ze zbraně nevystřelí, tomu říkám grandiozní projeb. Prostě všechno špatně a navíc to má feeling herního RE6 (to není pochvala, RE6 je nejhorší herní díl). Filmovým residentům asi definitivně odzvonilo a nejlepším kouskem tak zůstává RE: Damnation. R.I.P.

plakát

Krvavá nevěsta (2019) 

Proč to všechno zůstávalo jen na půl cesty? Není to ani pořádný horor, ani černohumorná komedie. Dokonce i to gore nejede naplno (tam, kde asi každý čekal uraženou hlavu, se dočkáme jen křupnutí vazu, tam, kde mohly být "chutné" mrtvoly v rozkladu, jsou jen laciné kostry z kabinetu přírodopisu). Celá ta základní stavba tak trochu vykrádá Chatu v horách. Největší problém je ale samotná nevěsta. To že je mi ta herečka silně nesympatická, je samozřejmě čistě můj problém, ale co ty další věci? Ona těsně před svatbou hulí cigáro? Nevěsta má být ve svatební den princeznou a ne sockou, co SMRDÍ jak fabrika. Romantické jako kráva. A že mluví jak dlaždič na sympatiích taky zrovna moc nepřidá. P.S: Dlaň není z plastelíny, ta skrz  hlavičkou hřebíku tak lehce neprojde.

plakát

Blok 99 (2017) 

Ono to bylo myšleno dobře. Prostě civilněji pojaté drama z vězeňského prostředí, kde bitky i emoce nepojedou do nějakých nabubřelých obrátek, ale budou se držet víc u země, minimalistickým, reálnějším pojetím. Jenže ten minimalismus je jako obousečná zbraň. Vaughn ve vážné roli mě překvapil a např. ve scéně u vězeňského telefonu krásně tu civilnost ukázal, když jeho protivník začne vyhrožovat, Vaughn nahodí bez nějakých přehnaných grimas naprosto výstižný výraz zhnusení, tam to funguje parádně. Jenže ve zbytku už jeho (low)hraní jede do extrému a on působí spíš jako flegmatik pod práškama. Stejné je to s akcí. Granát pod autem nevyhodí auto 3 metry do vzduchu za doprovodu ohnivé koule, pouze ho nadzvedne v oblaku dýmu, jenže třeba bitky ve většině případů působí spíš jako video z natáčení, kdy vidíte jak si herci cvičí nanečisto choreografii, údery jen naznačují a jedou pomalejším tempem. Skoro jako by se spolu prali důchodci. Nezničitelnost a nedotknutelnost hlavního hrdiny to kazí asi nejvíc.  Jinak Don Johnson potěšil, pořád má charisma. Proč ho neobsazují víc?

plakát

Duch - Krysa (2022) (epizoda) odpad!

Když už se objevilo něco, co mohlo fungovat aspoň jako guilty pleasure, tak je to zadupáno zase a opět dvěma evergreeny současných (kriminálních) seriálů: genderově vyváženou vyšetřovatelkou a pepíkovskou mluvou všech zúčastněných. Mě z toho už jebne. Proč to nemůžou být aspoň normální policajtky a furt se to snaží amerikanizovat civilem? Nefunguje to! Každopádně ta představitelka vyšetřovatelky je - jak to jenom slušně napsat - docela brutálně nevzhledná a nefotogenická a ještě horší je její příšerné hraní, to už fyzicky bolí. Ona je důvod, proč ten seriál NEDOKÁŽU sledovat ani se sebezapřením.

plakát

Volání divočiny (2020) odpad!

Volání fušeřiny. Abnormální urážka filmařského řemesla. Já už mám plné zuby všech těch digitálních umělin. ZVRACET se mi z toho chce! Práci se skutečnými zvířaty už asi zvoní umíráček, pohodlnost vítězí. Kdyby ty hnusně digitální zvířata aspoň mluvila a dalo by se to brát jako pohádka, ale ono se to tváří strašně vážně jako dobrodružný film a pak taková pěst na oko. U scény, kdy digitální vůdce smečky odchází od poraženého digitálního Bucka, ten se jakože vzepře a digitální vůdce smečky se otočí s lidským výrazem ala:" Co si dovoluješ vstávat? Chceš se mi vzepřít?", jsem se zavrtával hluboko, ale opravdu velmi hluboko do křesla. Studem samozřejmě. Aby to nebylo málo, tak nesmí chybět dnes už nezbytná rasová korektnost, protože jim nestačí, že bělochy tam mají PŘIROZENĚ doplňovat indiáni, tam ten černoušek prostě MUSÍ být! Ty vole, kdyby šlo aspoň o nějakou postavu exoticky pojatou, nějaký černošský moudrý kmet, který kdysi po dlouhém putování dorazil až sem a žije tady, ale oni tam strčí úplně suverénně černouška ve svetříku jako pošťáka se psím spřežením. Černoušek ve svetříku na Klondyku. Přirozené úplně stejně jako digitální vichřice a čokli. A jako třešnička na dortu tu máme nechtěně směšnou karikaturu záporáka, který na všechny furt řve, všechny chce zastřelit, čokly i Forda (kdyby to šlo, jistě by chtěl zastřelit i to zlato, co hledal), aby i ta nejtupější americká děcka pochopila, že to je záporák. Ten film si nejde nijak užít, i když je tam skutečný strom, tak se ztratí ve všem tom hnusném digitálu. Hrůza, kam se ta filmařina ubírá...

plakát

Pod vysokým napětím (2015) 

Počkat, to nebyla parodie? To bylo myšleno zcela vážně? Jako já chápu, že pracovat jako elektromontér nebude žádná sranda, ale dělat z nich pomalu veterány druhé světové? On je vůbec celý film až směšně nabubřelý (Nolan by měl radost), celou dobu nám odpočítává bouři jakože 10 hours until storm, 7 hours until storm, aby nakonec ta storm byla posledních 10 minut. Finále je JEDNO OBŘÍ WTF, jelikož tvůrci se snaží z hovna uplést bič. Jinými slovy,  scénu, která by v jiných filmech byla podána jako trošku dramatičtější situace, je tady tlačena do extrému, jako by šlo o nějakou srážku Země s obřím asteroidem. Naivňoučké, trapné a srandovní zároveň. U dojímavé písničky + pomníku válečných veter... ehm... elektromontérů, kteří hrdinně padli při opravách elektriky (nedělám si prdel, fakt to tam je!!!), jsem vyprsknul smíchy. Očekávám dvojku, kde budou glorifikováni řidiči s dodávkou ovoce-zelenina, kteří denodenně nasazují své životy na silnicích. P.S. Devona Sawy je mi líto, po Nezvratném osudu se objevuje už jen v samých blbostech a je to škoda, protože hrát umí a je to sympaťák. Přál bych mu nějaký hit.

plakát

Saljut-7 (2017) 

Konečně jsem narazil na "novější" ruský film, který normálně funguje. Zatím jsem se trefoval jen na samé zmatené kočkopsy s roztěkanou dramaturgií. Saljut-7 nejen, že má hlavu a patu (aby ne, když je podle skutečných událostí), ale dokonce je to místy i dost napínavé, držel jsem klukům palce. Vizuál výborný, v dnešní době plné digitálních bordelů je balzámem pro oko, sledovat reálně působící triky. Jen tak dál.