Recenze (144)
Ozvěny mrtvých (1999)
Zajímavě promyšlený film, bohužel působí velice televizně a tak nějak nedotaženě a kterému neprospívá ani Koeppova režie.
A.I. Umělá inteligence (2001)
Je spousta toho, co bych mu vytkl, ale i přesto nemohu jít pod 5* a bohužel mě nenapadají slova, kterými bych dovedl vyjádřit důvod. Je velmi těžké popsat i jen vztah, který k tomuto dílu mám. Myslím, že trochu se toho dotkl ve svém příspěvku Aiax.
Lovec jelenů (1978)
Kdo filmu vytýká příliš rozvleklou úvodní pasáž, je podle mě ignorant.
Spáči (1996)
Kdybych to měl vyjádřit v procentech, dám 70. Prostě jsem čekal víc...
Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992)
Kdybych hodnotil jen výkon Polívky, šel bych mnohem výš; samotný film však za moc nestojí.
Válka světů (2005)
Některé scény sice byly slabší, ale bylo tu i par takových, kterým bych neváhal dát 6*. Schindlerův seznam jsem sice ještě neviděl, ale po téhle zkušenosti se Spielbergem v genocinoidních situacích se ani nedívím že byl hodnocen tak vysoko. Jenom mě mrzí ty scény, ve kterých se Spielberg mermomocí snaží držet knižní předlohy (víc jak století je přeci jenom dlouhá doba na doslovný přepis). Nevím co přesně bych chtěl, ale myslím, že kdyby toto vyhlazování lidské rasy bylo pojmuto méně konkrétně (tzn. ne "invaze emzáků", která je v nejlepším případě brána jen jako "fajn sci-fi"), ale nějak povšechněji, metaforičtěji, byl bych ještě mnohem spokojenější. Mno, tak či tak jdu upravit své hodnocení Dnu nezávislosti, za každou hvězdičku, kterou jsem mu dal, se nyní stydím.
Poslední samuraj (2003)
Vlastně nemůžu říct, že jde z filmového hlediska o vyloženě nepodařený kus, naopak. Ale několikrát (zvlášť ke konci) se mi u šablonovitých projevech patosu chtělo zvracet. Rovněž mi byl dost protivný náhled na japonce - na začátku filmu se tvůrci snaží vykreslit odlišnost jejich kultury, aby toto všechno na konci pohřbili trapným "zápaďáckým" sentimentem.
Otčina (1994) (TV film)
Co se filmových kvalit týče, není na tom tento kus nijak valně. Musím ale na druhou stranu přiznat, že mě celkem navnadil k přečtení knižní předlohy.
Old Boy (2003)
Když nad tím tak přemýšlím, po stránce režie je toto asi "nejvyužitější" film, co jsem kdy viděl; taková funkční a přirozená působící exhibice.
Nejhorší obavy (2002)
Bože to byla nuda. Druhý den jsem si nemohl vybavit jedinou zajímavou scénu...tedy, musím přiznat že jedna tam byla - zaujalo mě, že dialogy nejvyšších představitelů státu velmi přípomínají jihoamerickou telenovelu.