Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (76)

plakát

Kaskadér (2024) 

8/10. Ohromná pocta všem kaskadérům a práci, co dělají. David Leitch natočil ukázkový letní blockbuster, kde si každý najde to svoje. Kdo má rád příjemné romantiky, tak bude spokojen. Kdo má rád akci, tak bude spokojen. Kdo má rád odlehčené komedie, které si ze sebe nebojí udělat srandu, tak bude spokojen. Zkrátka každý si tady něco najde. David Leitch se tu se svými kamarády, s kterými se zná celou svou kariéru, totálně vyblbnul a s přibývající stopáží provádí větší a větší šílenosti. Není to ovšem jenom o akci, ale taky o výborně napsaných dialozích a vztahách mezi postavami (scéna, kde si Ryan a Emily vyříkávají staré křivdy a Emily do toho pořád zapaluje Ryana, patří k tomu nejvtipnějšímu za posledních pár let). Rozhodně je to i o hercích, kteří jsou všichni do jednoho super a Gosling opět dokazuje, že má naprosto dokonalej timing na fóry. Celý film se přitom nebojí dělat srandu z momentálního Hollywoodu, akčních hvězd a akčnímu žánru celkově. Samozřejmě celý ten koncept a příběh je jedno velké klišé, ale současně si to ze sebe umí udělat srandu z toho, jak moc to je klišé. Takhle si já představuju ideální letní film. P.s.: Jean Claude je druhý nejlepší filmový pes.

plakát

Rivalové (2024) 

8.5/10. Režijně, vypravěčsky a stylisticky extrémně vyspělý film, jenž jasně ukazuje, že Luca Guadagnino již patří do áčkové režisérské ligy. Ale varuji vás, pokud na to půjdete, jako na sportovní drama, tak budete zklamaní, protože to je všechno, jenom ne sportovní drama. Ten sport tu figuruje pouze jako záminka, proto aby Guadagnino rozjel tří setovou bitvu milostného trojúhelníku, plnou nejen vrcholů a pádů jednotlivých hrdinů, ale také nejednoznačnosti a nedořečenosti. Přitom, když dojde na ten tenis, tak to Guadagnino dokáže natočit extrémně strhujícím a inovativním způsobem, i díky výborné kameře Sayombhu Mukdeeproma a excelentní elektrizující hudbě Trenta Reznora a Atticuse Rosse. O hercích netřeba nějak dlouze mluvit, Zendaya, Josh O’Connor i Mike Faist předvádí naprosto fantastické výkony. Škoda jen tempa, jenž občas dost hapruje a samotné tečky filmu, kde to Luca trošičku přepálil. Ale jinak se jedná o téměř brilantní dílo, které obzvlášť v tom kině velmi vynikne. Není to film pro každého, ale pokud se naladíte na tu hru, co Guadagnino rozpinkal, tak si myslím, že budete nadšeni, tak jako já.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

3/10. „Pane Snydere doporučuju vám jít do hor a tam pěstovat obilí a hlavně prosím už přestaňte točit filmy, protože je to čím dál horší.” Jako kurva koho zajímá hodinu sledovat, jak debilní vidláci sklízí posraný obilí, koho!!! Ano, ty chyby se z předchozího dílu opakují (nezajímavé postavy, vleklé tempo, mizerné dialogy, příliš mnoho zpomalovaček, atd.). Jenže jednička aspoň měla cestování po vesmíru, grifina, obří pavoučici a Charlieho Hunnama, který by teda byl dobrý i ve filmu Uwe Ball. Ale tady se první hodinu nic neděje, jsme na nejnudnější planetě ve vesmíru a sklízí se posraný obilí!!!!! Je pravda, že jakmile se Zack dostane ve druhé půlce do akce, tak je to o trochu lepší, ale fakticky jenom o trochu. Sem tam se ukáže dostačující akce, pěkný záběr nebo solidní hudba. Ale jinak je to zmar a zoufalství. Doufám, že trojka nikdy nevznikne a Snydera pár let neuvidíme.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

8/10. Velké překvapení. Hru Fallout znám, ale nikdy jsem ji nehrál a po těch trailerech, které byly takové nemastné neslané, jsem skutečně velmi překvapen. Dost za to může ten úvod, jenž dělal můj oblíbenec Jonathan Nolan a jenž je naprosto perfektní. Až mi skoro evokoval úvod Westworldu. A takhle to pokračuje až do čtvrté epizody, která je podle mě highlightem celé série. Jenže pak tomu spadne řetěz, zpomalí se tempo a postavy začnou přešlapovat na místě. Finále se to sice snaží vrátit na starou kolej, jenomže už bylo trošku pozdě. Řemeslně je to bravurně odvedeno, vizuální efekty jsou na top úrovni (na seriál!!!), kamera dokáže vykouzlit nejeden kulervoucí záběr a hudba od Djawadiho je opět vynikající, obzvlášť Ghoulův motiv je něco co si budu poslouchat ještě hodně dlouho. Co se týče herců, tak Ella Purnell se svým velkým roztomilým kukučem byla cute, dvojče Jonathana Majors bylo fajn a Walton Goggins jako Ghoul si to krade pro sebe, dokonce bych řekl, že je to nejlepší Gogginsova role. Za mě velká spokojenost a těšení na druhou sérku je velké.

plakát

Electra (2023) 

9/10. Mistrovské dílo, kterému se u nás v Česku absolutně nic nevyrovná a po kterém vám vůbec nebude dobře. Daria dobije svět, to vám garantuji!!!

plakát

Godzilla x Kong: Nové impérium (2024) 

6/10. To byla ale kravina, nýbrž dobrá kravina. Godzilla x Kong je pitomost, která nemá pramálo nic společného s první Godzillou z roku 2014. Ono je to totiž ještě přímočařejší než minule, akčnější než minule a hlavně hloupější než minule, a to je co říct, protože už minule to byla naprostá pitomost. Jenže režisér Adam Wingard ví, že dělá film pro desetileté kluky, a tak se ho snaží trošičku odlišit, ať nějakým barevným kontrastem nebo záběrováním. Navíc Adam umí udělat vcelku nápaditou akci, jenž je s přibývající stopáží lepší a lepší, a finální bitka je skutečně epic. Lidské postavy skoro neexistují, a to je jich tu naprosté minimum a jejich role, tu jsou absolutně zbytečné. Brian Tyree Henry tam je jenom proto, aby říkal trapné vtipy. Dan Stevens, aby vypadal cool. A Rebecca Hall, aby vysvětlovala věci, které jsou všem jasné. Hudba je docela dobrá, ty dvě hodiny utečou vcelku rychle a velké plátno tomu skutečně velmi sluší. Pokud půjdete do kina s očekáváním, že jdete na hezký akční výplach, kde nedává vůbec nic smysl, tak budete spokojeni.

plakát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

8.5/10. Lidi, kteří nechápou Dunu nebo Westworld tady u tohohle budou trpět, budou hodně trpět. 3 Body Problem není rozhodně pro každého, ale pokud nejste dement nebo čurák a naladíte se na to, tak vás to totálně uhrane. Ano, kniha je daleko, daleko, daleko lepší, propracovanější, komplexnější, promyšlenější a oproti seriálu ne tak zrychlená. Ten seriál je vlastně jenom zjednodušené kompendium z toho nejlepšího z knížky, jenž mnoho věcí adaptuje po svém a mnoho věcí vynechává, ale tu hlavní myšlenku má stejnou. Filmařsky, produkčně a herecky je to zvládnuto na výbornou. Minimálně kamera a sound-design jsou na seriál naprosto bravurní a snaží se trošičku napodobit práci Villeneuva s Fraserem. A za to finále tvůrcům smekám, protože udělat, tak nedivácký a pro dost lidí nudný finále chtělo fakt velký koule, ale já skutečně před nimi smekám. Kniha je mnohem lepší, ale pokud milujete, stejně jako já seriály jako např. Dark, 1899, Leftovers nebo Lost, tak tohle je pro vás povinnost.

plakát

Gentlemani (2024) (seriál) 

8/10. Tohle je prostě Guy Ritchie, v tom nejlepším slova smyslu i v tom nejhorším. Výborně napsaná vypointovaná gangsterka, která se vůbec nesnaží přiživit na původním filmu, ale snaží se jít trošičku jinačí cestou. I tak je v tom ten starý dobrý Ritchie extrémně cítit, hlavně režií, zběsilým vyprávěním, super dialogy, rychlými střihy, zvláštním smyslem pro humor, energii a stylem. Ano, ne vždy to úplně fungovalo. A ano, osm epizod je skutečně hodně a minimálně na šest by to potřebovalo zkrátit. Nebudu vám ale lhát, nesmírně jsem se bavil. A pokud mě to byť na minutu ztratilo, tak tvůrci vždycky na to přišli s něčím naprosto šíleným, někdy skoro až Tarantinovským (viz. konec 4. epizody ve sklepě). Herecké obsazení brilantní, obzvlášť Kaya Scodelario a Vinnie Jones si to vždycky kradli pro sebe, a ty britské přízvuky jsou v naprostém topu. Škoda vlastně jenom toho finále, které mohlo být zběsilejší, ale hlavně o něco údernější. Super seriál, ale původní film je o dva levely výš.

plakát

Most - Série 2 (2013) (série) 

7/10. Solidní zklamání. Atmosféra je o dost horší, téma ekoterorismu je nudné, pointy a twisty jako kdyby vypadli z Kobry 11 a všechny vedlejší postavy jsou extrémně nezajímavé. Naštěstí hlavní dvojka je pořád mega sympatická (tentokrát víc Martin) a oba herci podávají naprosto bravurní výkony. Audiovizuálně to pořád vypadá výborně, ať kamerou, zvukem nebo hudbou. A finální epizoda je skutečně kulervoucí a velkolepá.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Úchvatný masivní transcendentální kino zážitek, jemuž se absolutně nic nevyrovná, ani Avatar, ani Top Gun, ani Oppenheimer, ani Star Wars, ani Pán Prstenů. Duna je zkrátka něco, co jen tak v kině neuvidíte, a to hodně… hodně… hodně… hodně… hodně… dlouho. Denis Villeneuve miluje tu předlohu, miluje ten svět, miluje ty postavy, miluje na tom každé zrnko písku Arrakisu a je to na tom zatraceně vidět. A díky němu to miluji taky. Přesně pro tohle existují kina, přesně pro tohle existují filmy, pro ty momenty, kdy jen zíráte na plátno a říkáte si: „Jak to do prdele ti magoři dokázali”. Duna je jinde naprosto vším. Audiovizuálně jsem snad nic nádhernějšího životě neviděl, Villeneuve a Fraser překonávají každým záběrem sami sebe, plus jim k tomu ještě duní Zimmerova dechberoucí hudba, jenž je klíčovým faktorem filmu. Nebýt totiž té hudby, tak výsledek je poloviční. Tomuhle se říká sound designová dokonalost, každičký záběr, každičký tón, každičký trik je proveden a promyšlen do sebemenšího geniálního detailu. Ale přitom se Denis neztrácí v příběhu ani postavách. V příběhu, jenž se nebojí mluvit o věcech, které se jinačí filmy báli, jako je fundamentalismus, imperialismus nebo náboženská fanatizace. Casting je absolutní luxus, každý herec do své role perfektně pasuje. Timothée Chalamet podává nepředstavitelný výkon a vůbec netuším, kdo jiný by to, kdy v Hollywoodu zvládl líp. Ten kluk je zcela jinde a pokud nedostane aspoň nominaci na Oscara, tak budu hodně nasranej. Ale kdo mu dýchá na paty, tak to je Austin Butler jako psychopatický anděl smrti v podobě Feyd-Rautha Harkonnena. Ten totiž vytvořil nového ikonického záporáka, jenž se může rovnat Jokerovi z The Dark Knighta, Darthu Vaderovi nebo Hannibalovi Lecterovi. Ale celý casting je prostě skvělý, ať je to Rebecca Fergusson, Zendaya, Brolin, Bardem, Skarsgård, Pugh, Bautista, Walken, atd. A finále filmu? To se ani slovy nedá popsat, je to gigantický, velkolepý, osudový, ale zároveň extrémně komorní a drásavý. Jedinou vadou na tom filmu je to, že už to nikdy neuvidím znovu poprvé. Villeneuve mi nejen dodal nejlepší sci-fi film všech dob, ale taky zážitek, na který do smrti nezapomenu a za to mu budu až do své smrti vděčný. ,,I am Paul Muad'Dib Atreides ..... Duke of Arrakis ..... The Hand of God be my witness ..... I am the Voice from the Outer World!!!!!!"