Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Poslední recenze (287)

plakát

Wonka (2023) 

|| PG || Warner Bros. || Rozpočet: $125 mil. || USA: $218 402 312 - ČR: 67 712 252 Kč - Celkem: $632 302 312 || Konečně se Warnerům něco povedlo, tedy s výjimkou Duny. Wonka sice pořád není žádná extra třída, v porovnání s rodinnou konkurencí, zejména od Disney, je naštěstí fajn filmem s dobrými písničkami a lehce stravitelným, přímočarým příběhem. A hlavě suprovým Chalametem, přestože v této poloze byly viditelné jeho herecké rezervy - zejména zpěv, který zachraňuje výtečný Cinův dabing - víc než by bylo zdrávo. Digitální všudypřítomné pozlátko oku zrovna nelahodí, jak ale víme, jsou daleko horší případy. Kulisy se aspoň tu a tam snaží tvářit reálně, což je při velkém množství muzikálových čísel zásadní. Ano, Wonka je ještě uzpívanější než Burtonova verze. Někoho to potěší, jiného odradí. Já jsem někde napůl cesty. Kdyby písničky byly originálnější a zábavnější, o dost víc bych si je užil. Bohužel většinu času se "zpívá, aby se neumřelo", ale nijak zvlášť se neposouvá příběh ani charaktery. Přitom Burton to s Deppem dokázali skloubit ruku v ruce a ty šílené písničky s Umpalumpami byly tak blbé, až byly skvělé stejně jako Deppovo přehrávání. Takový pocit se tu nikde nedostavil. Ani s Grantem, jehož Umplalupa je zcela zbytečný a ošklivý. Vedlejší postavy taky nejsou bůhvíjak zajímavé včetně ústředních padouchů, kteří jsou jen do počtu. Přestože je Wonka natřískaný hudebními čísly, atraktivními (byť CGI) kulisy a stravitelným příběhem, chybí mu hravost a živost, kterou má právě Karlík, jehož (také CGI) továrna na čokoládu je doslova jako Disneyland. Tady si musíme vystačit s obyčejným (bavorským?) městečkem. Opakované zhlédnutí tu asi nehrozí, ale neberu, že se to spoustě rodinkám s prcky bude líbit. Ono totiž v kinech a TV fakt není nic moc lepší. 65%.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

|| R || Netflix || Rozpočet: N/A || Takhle se hloubavé filmy netočí. Kosmonaut z Čech se pokouší být mixem Vesmírné odysey, Ad Astry a Moonu, ale selhává na základních věcech, a sice zaujmout diváka alespoň něčím . Pro Čechy zde pochopitelně budou alespoň domácí reálie, jména, poletující sáčky od Bon Pari apod., nic však víc, žádná přidaná hodnota se pro nás nekoná. Sandlerův kosmonaut mohl být klidně Slovák, Polák, Němec, Rus, kdokoliv, když ne Američan, a vyšlo by to úplně nastejno. Herectví mu sice nelze upřít, on na ty vážnější role stále má, ale nenabízí zde nic, co by bylo zapamatovatelné. Celý film se točí kolem konverzačky s imaginárním (?) pavoukem s hlasem Paula Duno a hloubavým polemizováním, proč Sandler opustil svou těhotnou manželku a zdali se k ní může ještě vrátit. 1h 40m nudí každou minutu, režie sice ujde, ale jinak je sterilní (Renck má přitom na kontě famózní režii Černobylu), Richterova hudba není příliš výrazná a příběh nenabídne nic, kvůli čemu by si ho měl divák přehrát. Jak je na tom Kalfařova kniha nevím, ale zde jednoznačně šlo o promarněnou šanci jako pro Netflix, tak Sandlera a vlastně i české diváky. 45%.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

|| PG-13 || Warner Bros. || Rozpočet: $190 mil. || USA: $266 413 734 - ČR: 96 802 883 Kč - Celkem: $666 813 734 Druhá Duna konečně přináší to, s čím měla přijít už jednička, a sice epické momenty a zapamatovatelné postavy. Ani po druhém zhlédnutí jedničku nevytáhnu v hodnocení na výš jak 7/10, přičemž od průměru ji dělí hlavně kamera a režie. Dvojka už měl ale dokázala posadit na prdel, a to ne v jedné, ale hned několika včetně epického finále. Villeneuve na jednu stranu předvádí to samé, co předtím, a vlastně není důvod to nikterak měnit. Příběh už ale není takový nemastný a useknutý, konečně někam směřuje (byť bez trojky nebude uzavřen) a postavy se dále vyvíjí a jsou zajímavější. Chalamet hraje jako o život, jeho pozvolná transformace ve vůdce je zcela uvěřitelná, a o to originálnější ve spojení s roztomilou tvářičkou ukrývající nekompromisního vůdce (z Paula žádný Luke Skywallker nebude). Opět potvrdil, že dávno zvládne utáhnout nejen film, ale klidně celou sérii. Byť celkově převyšuje ostatní herce, neznamená to, že by hráli slaběji. Naopak! Takto natřískaný casting už jsem dlouho neviděl, díky čemuž i postavy s jednotkami minut na plátně jsou zapamatovatelné a zajímavé. Ze všech nejvíc strhne především "Elvis" Butler, který se úspěšně vymaňuje ze své dosud nejznámější role a ztvárňuje možná jednoho z nejlepších filmových záporáků za 5 let. A to opět v nějakých asi 3 scénách, ovšem tak epických, že se každému divákovi ihned zaryjí do paměti a chce je vidět okamžitě znovu. Tohle přesně jednička potřebovala jako sůl. Takových momentů je tu samozřejmě víc spolu s ještě o něco lepší Zimmerovou hudbou a sluncem (a pískem) zalitými záběry. Je obdivuhodné, že se Villeneuvovi i přes "komerční" casting a zřejmý tlak WB na to, aby byla Duna víc masová a tudíž mohla vydělat víc dolarů, povedlo udržet až artovou stránku, režijní postupy (pořád se tu málo mluví) a příběhové zvraty, kterých se komerční fláky bojí jako čert kříže. A i obyčejní diváci to dokáží ocenit. Stále věřím, že je ještě kam stoupat k absolutní dokonalosti, a tak s touto vzestupnou tendencí má Villeneuve velkou šanci se třetí Dunou rozsekat úplně každého a dosáhnou touženého titulu "nejepičtější sci-fi od Star Wars". "This is fucking cinema!" 90%.

Poslední hodnocení (1 596)

Gran Turismo (2023)

24.04.2024

Wonka (2023)

22.04.2024

Argylle: Tajný agent (2024)

19.04.2024

Klan Gucci (2021)

17.04.2024

Jedeme na teambuilding (2023)

02.04.2024

Akumulátor 1 (1994)

30.03.2024

Její tělo (2023)

19.03.2024

Víly z Inisherinu (2022)

05.03.2024

Kosmonaut z Čech (2024)

05.03.2024

Reklama