Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Krimi

Recenze (972)

plakát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

Náročné na diváka jak tempem, tak postavami a samotnou zápletkou.  Jistě invazní vetřelci jsou v kdejaké filmu, někdy si je i pozveme (Bitevní loď 2012), ale tady se série rozkročila mnohem šířeji. A zřejmě bude pokračovat. Myšlenka k poražení soupeře, že mu zlikviduji vědu je výborná, jeden si v EU připadá, že to je program současné evropské moci. Podle toho svět také Evropě utíká: vědecky i ekonomicky. Ale to asi seriál na mysli neměl. Stejně tak tu politickou korektonst, co tam naservíroval, ale dalo se to snést až na Elizu Gonzáles, která je sice velice krásná, ale tahle modelka by se asi těžko někdy mohl stát světovou vědkyní (a s tím botulínem a pořád otevřenou pusou..). Myšlenka spojení světa proti společnému nepříteli také sci-fi ve filmu oblétla (Roland Emmerich nám to vnucoval přímo ukázkově a nebyl sám), ale byly i vetřelecké filmy pozitivní (Propast 1989, Příchozí 2016). Ukázka Číny z doby Mao-C-Tunga byla vynikající (ten režim se tam nezměnil, že!?, jen se jinak tváří), fanatismus zelených a migračních magorů máme v EU téměř ten stejný. Za tohle si film zaslouží hvězdu. Za výrok, že za Oppenheimerem je jen Hirošima by si někdo zasloužil nakopat zadek. Jen Francie má 65 reaktorů, které vyrábí 70% veškeré el. energie. Mírně vzpomenutá válka o Kašmír si také zaslouží ocenění, zvláště, když "hrdina" si jde za lepším do UK. Kdo to z Evropanů oceňuje nevím, ale hvězda další. Akce Panama a filmové provedení opět hvězda další. Z OSN zvracím vždy, když jen o této korupční špíně slyším, takže pro podjatost raději nehodnotím. Organizace leda tak na zrušení- použiji termín z filmu: Je plná brouků a Beatles to nejsou. 70% za mě a rád si počkám na další sérii., protože Benedicta Wonga jsem měl oblíbeného, mám oblíbeného a asi zůstane oblíbeným, vedle celé řady herců, které se v sérii mihli a také stáli za to. Ta hutná atmosféra, to všudypřítomné "Oko velkého bratra" doplněné vraždami tomu dává náboj, který za další sérii stojí. Zlo má nekonečně mnoho podob, ale vždy na konci jeho vítězství je zotročení, ponížení a smrt z nechutné ideologie, která nikdy není lidstvu prospěšná. Nabízí se nám sledovat ten boj sofistikovaného zla a tak rozpolceného, nejistého a tápajícího dobra, tak lidského. To stojí za to.

plakát

Hrozba smrti (2024) 

V tom filmu je toho až moc špatně, ale snad USA takto nevypadají, protože by by v nich mohli žít je grázlové...Začnu koncem: Nebyl morální ani vtipný. Zrůda je zrůda.  Příprava na 2 díl? Strčte si ho někam. Miliony knihovníkovi? Jen vůl takhle zachází z penězi, protože škod tam bylo více. Rozehraná love story končí vyděšenou doktorkou? Ale doktoři jsou na hodně krve a úrazů zvyklí a hrdina ji zjevně zachránil kejhák, ne? A hvězdičky padají a padají...40% a to jediné, co jsem ocenil  byly hrající kapely...za smradlavou sítí jako zvířata v nějaké kleci.... fakt kultura Západu doslova už na sračku..

plakát

Venuše v kožichu (2013) 

Ni mi to neřeklo, vyjma koukání na hezkou manželku režiséra...asi jsem jinak naladěn..

plakát

Poslední dopis od milence (2021) 

Taková ta variace na Romeo a Julia zasazená do šedesátek a objevovaná o třicet let později. Poučení by tu bylo: Nikdy nechoď pozdě, jinak je po lásce.  Felicity Jones se mi líbila ve filmu Holka s prknem, tady vypadala jako veverka, která si myslí, že muži jsou opice na jednu noc... hm. Konecem to sice začala zachraňovat, ale bylo to během filmu nepříjemné dívat se na takovou feministku. Opačně románek se táhl a táhl a táhl a táhl .. málem jsem usnul a nejhorší bylo, že pár mi nebyl sympatický a jejich osud mě byl šuma fuk. Prostě jsem té naservírované lásce neuvěřil. Shailene Woodley má za rok 2023 mnohem více lepších filmů a mě se líbili i Roboti. Tady mě neoslovila. Dobová hudba OK, kamera OK, deštivý Londýn podmanivý, život v něm jako v detektivkách Dicka Francise (dnes tento Londýn neexistuje), to vše body pro film, ale u mě jen 55% a na jedno kouknutí stačí.

plakát

The Channel (2023) 

Pokud potřeboval Pentagon reklamu na to, jak umí vycvičit své mariňáky, pak je film na jedničku. Pokud podprahově melo jít o kritiku amerického zdravotnictví (operace holčičky), tak i tady body. Pokud chtěl autorský tým ukázat, že černí bratři v organizovaném zločinu nejenže netrpí, ale jsou to sadisté, pak opět hvězda. Co film až příliš přešel byl fakt, že ti mrtví policisté asi měly své rodiny a děti, a že náraz na mariňáky byl pro ně tím posledním. Parta lupičů také nedopadla dobře, ale závěr ve mě probouzí myšlenky, zda je dobře ukazovat, že to vyjde a prostřílet se z banky stojí za ten risk. Zda to není až příliš návodové. Jinak film měl spád, kdo má rád počítačové hry si tady přišel na své, kdo chtěl vidět obrázky bez toho, že by musel moc zaměstnávat mozek si to také užil a tak za jinak kvalitní béčko 60%.

plakát

Tajná centrála (2022) odpad!

CGI perfektní, přesto naprostý imbecilní odpad. Možná děti ve věku 4-6 let budou mít jiný názor, ale tohle byla slátanina tak trapného kusu až to bolelo. Tak místo Batmana teď Strážce, kterému místo sluhy pomáhá cizí inteligence a technické hračičky na styl Ironmana a Jamese Bonda a ty  měly zachránit film, který byl hudebně děs, herci děs, kompars dětí děs a politická korektnost z toho zvracela opět děsivě. Od dvojice Owen Wilson a Michael Peña bych čekal , že se pokusí tuhle slátaninu zachránit, ale zjevně to nešlo a "vtipný konec" byl opět jen hnus. Máme doma, na chatách i v autech senzory, aby se nám do nich nikdo jen tak nevlámal, tady si dětičky vlezou do supercentra a " a co jako vole", jo? Asi tak o divácích zřejmě autoři filmu smýšleli: "A co se jim volům nelíbí?" Nelíbí a navíc nejsme volové...

plakát

Zimní prázdniny (2023) 

V úvodu trochu zpět: Letošní Oscary jsou odpovědí diváků a Academie na vnucované „rozmanitosti“, na  nutnosti zahlcovat filmy černými herci a účelově demonstrovat, že v populaci je 50% LBGT+, kterým se navíc permanentně a zřejmě i záměrně ubližuje. Nic z toho v reálném světě nebylo vzdálenější pravdě, ale okopírovaná komunisticko-nacistická propaganda udělala své. Obludné filmy začaly propadat, nevydělávat a nikoho nezajímat. Hollywood se musel vrátit z nebes stupidní propagandy na Zem a s ním se vrátila i hodnota Oscarů. Da'Vine Joy Randolph obdržela Oscara za vedlejší roli ve filmu The Holdovers (česky Zimní prázdniny, o kterých to ale až tak nebylo) takže zvítězilo umění a nikoliv politika, což Oppenheimer rozřízl suverénně a Chudáčci to dorazili. (že propadl Maestro jsem uvítal, ten film mě skoro naštval..) Takže proč tu píšu u Oscarech místo abych hodnotil film, který svým komorním příběhem plným lidskosti a citových zvratů, pohledů a hodnocení nemá nic co dělat s kopanci super-hrdinů (filmy propadají), nic s filmy plných politického švindlu (propadají), kterému se eufemisticky říká korektnost a ve skutečnosti je to rasismus. Vlastně to, co vše tento film podle politicko/stupidno/pokrokových teorií nemá jej činí skvělým, když herecké výkony jsou perfektní a do děje filmu vklouznete a ven se dostanete až když film skončí. Zdá se, že Amerika ve vrací k hodnotám, které zajistily její velikost ekonomickou a uměleckou a Zimní prázdniny, jakkoliv je to neokázalý snímek, to jen dotvrzuje.  Paul Giamatti a Dominic Sessa rozehrají koncert takových, které potkáváme, mnozí z nás i takoví jsme a stejně tak, jako ti dva , v těch podstatných chvílích se zachováme správně. I za cenu osobních ztrát. Je to o těch přehlížený, nedoceněných, někdy i nemilovaných... a přesto jim fandíme a držíme palce. Držíme je tím i sobě.

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

SPOILER: Agentka se ztrátou paměti...Dlouhý polibek na dobrou noc: Geena Davis jako nájemná vražedkyně, která ztratila paměť, její nepřátelé ale nikoli... Takže tu máme plagiát. No jdme dál: Agent podle kniky, auto jej vidí....Spisovatelův vysněný hrdina brakových románů a nejlepší role Jean-Paula Belmonda... Bob Saint-Clare je nejlepším a nejrafinovanějším agentem na světě. Takže tu máme další vykrádačku. Za obě padají hvězdy dolů. A to Sam Rockwell je jako vždy skvělý... Henry Cavill nudný, S.L.J okoukaný, Ariana DeBose má štěk a Bryce Dallas Howard je v závěru přehlídka obézní trapnosti. (To se nám to s tou protekcí natáčí...) Nepřekvapuje mě, že film jinak technicky dobře natočený, s rychlými zvraty nakonec končí na hranici slátaniny. 55% ale bolí mě u tří hvězd ruka..

plakát

Pes na Vánoce (2022) (TV film) odpad!

Určitě je možné ještě více urazit diváka a ponižovat ho na úroveň debila. Ale thenle film rozhodně v té odpornosti povede čelo peletonu.

plakát

Světlo Vánoc (2022) (TV film) 

Totálně promarněný potenciál vánočního filmu navíc obsazen podle politické objednávky a to dost škodí každému filmu. A hlavní hrdinka byla geniální výrobce všeho za pár dní , a protože prodávali svíčky, žila si rodina v domě za několik miliónů dolarů.  A všechen její kšeft řídila alergická modelka... To se nedalo rozchodit.10% Tohle raději příště netočte..