Bachy

Bachy

Petr Baroch

okres Plzeň
Někdy do fullmoonzine, někdy do šuplíku, někdy vyřvat světu ven

53 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 17.5.2017  19:59

    Po letech jsem si musel trochu předefinovat, co chápu pojmem 'film'.

    • 12.5.2017  23:42
    Metropolis (1927)
    *****

    Metropolis - nevim, Metropolis + Forma <3 <3 <3 Sežeňte mi tu evil Marii!

    • 8.5.2017  20:47
    Barry Lyndon (1975)
    **

    Vždyť jste to věděli, že pro mě tenhle Kubrick není. Pro nádherné detaily ztrácím celek. Kombinace mé nejméně oblíbené a tak otřepané příběhové linie, kterou chce bohužel vyprávět tolik režisérů "vzestup a pád" s nejméně oblíbeným žánrem. Vidím tam to kouzlo a upřímně závidím každému, koho může pohltit, ale nemůže všechno chutnat všem. Já jdu jíst jinam, jo?

    • 22.4.2017  23:15
    Mr. Robot (TV seriál) (2015)
    ***

    V podstatě mě jen podepiště pod Táňu Zabloudilovou. Postaví se razantně doleva, ale pak tam moc objevného neříká. A já bych tak chtěl, aby opravdu byl aktivističtější.

    • 9.4.2017  23:42
    Čekání (2016)
    *****

    Díky, že to někdo vidí <3 Důvod, proč miluju svou práci.

    • 27.3.2017  23:43
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ****

    Hele, víte co? Něco tam je. Poměrně nešikovně schováno, ale je to tam...někde ke konci. A já jsem vopravdu mile překvapenej, že tam nebyla jen díra.

    • 23.3.2017  23:44

    Jo, přesně takhle to vypadá, když v sobě postavy mají charaktery a nejsou to jen jednodimenzionální paňácové s předurčenou sadou dvou vlastností, které musí po celou stopáž naplňovat. Výsledkem jsou debaty, kde chápu, proč postavy zastávají vyřčené názory a ne pouze nahazování statementů autora scénáře. Taky bych za ten poslední záběr vlepil někomu facku, ale tam na úplném konci není point 20th Century Women, ten vyskakuje v průběhu. Ženy, které mají minulost, koníčky, názory, barvitou osobnost a vedou spolu přirozené dialogy. Seriously, kde to jinde tohle je? Možná, že mlaďasovi mohlo být o trošku víc, aby některá jeho prohlášení působila skutečnějc, např. jako u mlaďase v Manchester by the Sea, ale třeba to ustojíme s argumentem, že vyrůstal, tam, kde vyrůstal. Film navíc pracuje s muzikou tak, že sice chce ukázat své oblíbené kousky, jako to ostatně chtějí všichni (protože nejlepší vkus je vždycky ten můj), jenže je prezentuje přes zcela přirozené dialogy a nerve je do scén násilně. Tohle indie má díky nápadité režii švih a svěžest, k tomu vyvolává diskuze jen tak mimochodem. Skončí to a můžeme se bavit, kdo co řekl a co jej k tomu vedlo a ne o tom, že tady a tady se ty postavy zachovaly jako exoti, tudíž tomu spadl řetěz. Nespadl - jede to na skejtu. Asi to miluju <3 Gretu Gerwig určitě.

    • 9.3.2017  21:35

    Na tomhle poli je strašně jednoduchý bejt mezi nejlepšíma. I Mangold, klišokrál, to dokázal. Něco v tom je, ale je toho zatraceně málo a pořád to přebíjí ta generičnost.

    • 26.2.2017  21:51

    Ó, žanrovka a béčko, které funguje a udrží pozornost po celou stopáž. A to ještě po takhle dlouhou stopáž. Ačkoliv je fakt, že já prdlajs rozeznám, jestli je to ještě pořád béčko. Vždyť to záběrování s kombinací barev je tak vybroušené. Strašně mile překvapilo, tak vyřiďte, že děkuju <3 Chtěl bych víc těch obrázků v noci a klidně méně kostí z krku vyrvaných.

    • 26.2.2017  16:57
    Horace and Pete (TV seriál) (2016)
    ****

    Zatím tu poměrně silnou směs dojmů nedovedu pojmenovat.

    • 22.2.2017  21:59

    Já fakt nevím, jestli na to Favreau má. Na jednu stranu opravdu řemeslně vyhlazené, jenže na druhou to téměř nemá duši. Není moc, co vytýkat a určitě to dopadlo o moc lépe, než jsem čekal. Asi nemá cenu ohrnovat nos nad tím, že je to hraná fmmm verze toho úžasného animáku. Nakonec to vůbec špatný film není, jenže pravda je, že duši to asi ztratilo. Jen ten opičí král je to ještě silnější než ve staré verzi. Z Walkena mrazí!

    • 20.2.2017  21:34

    V několika aspektech, především těch hereckých, úžasné, ale jako celek je to fakt snobovina. Myslím si, že to propojení mám a chápu ten Gyllenhaalův dealing with, ač mi to trošku dokreslil google, ale je mi to jedno. Nic si z toho neodnesu. Za 5 minut jdu životem dál a říkám si, že by se Shannonovi mělo napsat daleko víc rolí. Klobouk dolů před tím, jakou jízdu dokáží Gyllenhaal, Shannon a Taylor-Johnoson vykřesat ze svých absolutně jednodimenzionálních figurek. Popravdě mám pocit, že bez nich by se Animals rozpadli na úplné kousky. Pravda je, že ač jejich charaktery nemají příliš vnitřku, alespoň je scénáristi neobrali i emoce, což se u Amy Adams nepodařilo, a to bez ohledu na to, jak moc režisér každou její scénou křičí na diváka "dělej, sžij se s ní, podívej, musíš!" Jasně, na konci to tlačí na to, ať si všichni sedneme a přemýšlíme, ale víš co? Já asi nechci. Díky alespoň za ten první hybatel děje, tam jsem se klepal napětím.

    • 18.2.2017  10:26
    Rick and Morty (TV seriál) (2013)
    ***

    Buď je ten hajp příliš silnej a nebo jsem to neměl vidět až po Bojackovi.

    • 18.2.2017  00:16
    Borgman (2013)
    **

    Ne, Špičák drží při sobě a má šmrnc. Tohle ztratí tempo příliš brzy.

    • 13.2.2017  13:21

    Já to tušil :/ jakože Lynche miluju po všech stránkách a nejčerstvěji i po muzikantské, tak ty nejoceňovanější fláky mě míjejí. Tedy míjejí jako celek. Jednotlivé kusy samozřejmě sílu mají, ale výsledná skládačka mě neoslovuje, protože nemám chuť ten její tvar hledat. Posledních cca 30 minut je neskutečně silných, ale jednak se pořád nemůžu zbavit slova "manýra", která narozdíl od Twin Peaks rozhodně neslouží účelu a jednak jsou všechny charaktery posazeny do pro mě tak nelákavého prostředí, že emočně nic.

    • 5.2.2017  18:02
    Sing Street (2016)
    ***

    They were all soooo shallow. Sorry, ale tohle je příliš nalajnované.

    • 5.2.2017  09:52

    Herecky a kamerově je to majstrštyk, ale v lyricky útržkovitém vyprávění jsem se nakonec utopil.

    • 4.2.2017  09:40
    Černé zrcadlo (TV seriál) (2011)
    ****

    Nahoru a dolu. Často nedotažené a nebo neudržené po celou stopáž, jenže jednou za čas je v tom povídkovým formátu takový klenot (S03E04- San Junipero), že to ospravedlní všechno předchozí. Líbilo, ale must-see záležitost Black Mirror není.

    • 2.2.2017  15:07

    Nejlepší věc z celého projektu...miluju!

    • 31.1.2017  20:22

    Hoffman je bohužel tím jediným co táhne film ke kvalitám Tinker Tailor. První půle kaše bez ničeho a emoce až v závěrečných minutách. Kaši nerad. Kaši bez ničeho tuplem.

    • 28.1.2017  00:20

    Sakra, tohle je krásnej film, kterej chce dorůstat až v další dny a nenabízí úplně jednoduchá a smířlivá řešení. Scénáristicky i herecky neskutečně dobré. Manchester by the sea je vlastně malé komorní drama o monstrózních událostech a tuhle formu umí skrz civilnost jednotlivých scén a úspornost dialogů udržet po celou stopáž. Škoda jen, že si Lonergan občas sám režijně podkopne nohy. To truchlení zvládne Affleck unést sám, není potřeba jej uměle natahovat. Buď to doroste během příštích dnů a nebo po dalším zkouknutí, jenže od toho mě trošku odrazuje fakt, že si nad sebe Lonergan nevzal ráznějšího střihače.

    • 24.1.2017  22:35

    No, sorry, ale mohl tam klidně zůstat.

    • 23.1.2017  23:04
    Moonlight (2016)
    ***

    Sorry, ale prvoplánové to rozhodně není. To se zase rád za Moonlight postavím. Je to hezký, civilní, nikde to zbytečně netlačí na pilu, jede to svou komorní cestou a neudělá to žádnej očekávanej levnej krok ke zvratu. Jen to plyne. Problém je, že jsem si moc z takovýho mixu neodnesl a to bych chtěl.

    • 22.1.2017  10:04

    Dva roky po Naušice točí Mijazaki vlastně novou verzi Naušiky. S téměř identickou kostrou o odvážné hlavní ženské postavě, lítající skrz mraky s ekologickým poselstvím, kritizující hrabivost a militantní idioty skrz scénář připomínající spíše staré legendy o královských rodinách a zaniklých civilizacích než standardní méně rozmáchlé pohádky. A přestože mám od Mijazakiho raději právě ty simple stories (Totoro) bez zvratů, které míří na jedno téma, zase to funguje i v případě Laputy. Především proto, že studio Ghibli si drží um nepředvídatelnosti děje. Jasně, že víme, jak to skončí už po pár minutách, ale cesta, kterou Mijazaki a jeho scénáře volí je nečekaná. A pak jsou tam samozřejmě i ty scenérie, i ty potvory a stroje s vlivem Star Wars, které od Ghibli studios chcete vidět. Takže jo - zase bych trochu škrtal v akci, ale Laputa je úžasnej film.

    • 17.1.2017  23:19
    Alice Cooper: Brutally Live (koncert) (2000)
    *****

    Nejvíc! Nostalgie je královna.

    • 17.1.2017  23:16
    Alice Cooper (2014)
    ***

    Tahle modla prošla s muzikou spoustu divokých období a dokázala svítit v hippie, punk i metalových éře. Nestála na jednom albu, ani na jednom stylu a pořád se vyvíjela i s tím rizikem, že sem tam šlápne úplně vedle. Kdo ze slavnějších tohle může říct? Bez ohledu na to, že už se téměř patnáct let hrabu v úplně jinačí scéně je Cooper pořád pán, co mě hudebně odchoval a jako takovej si zasloužil lepší dokument, protože materiálu na něj má habaděj.

    • 9.1.2017  20:34
    Deadpool (2016)
    *

    Jasný. Strašně cool je to, posouvání hranice, prolamování čtvrté zdi, hrozně uvolněný a nad věcí....a taky se to nedá vydržet do konce. Všechno se okouká během první čtvrthodiny a pak už je ale pozlátko pryč a je potřeba vytasit kvalitu režijní + scénáristickou. Ta není. Stejnej generickej blábol, kterej okupuje kina poslední léta, jen v jiným balení. V čem je to posouvání hranic, když ten scénář se dá dopsat do poslední scény už po prvním setkání se záporákem?

    • 9.1.2017  17:15

    "Našel plechovku, debil." Noha je tak krásně trefenej. Asi to miluju. Vzpomněl jsem si na Raimiho a smál se.

    • 6.1.2017  23:29

    Není to poprvý, co se mi Linklater snaží velmi stylově nahodit pocit "opravdivosti" a přitom je výsledkem proplouvající vyčpělost bez emocí s trochou umělotiny. Šeď.

    • 6.1.2017  15:09

    Už jsem trochu žil v tom, že je poetika novodobého westernu ze současné Ameriky ohmataná a zaprášená a že už není moc, co nového do ní vnést. A Hell or High Water tam vlastně tolik nového nepřihazuje. Naopak funguje poměrně mustrově (Cave a Ellis opět ve svém oblíbeném prostředí, Bridges jako stárnoucí kovboj-dobrák a Ben Foster znovu jako špinavý záporák s kloboukem, kolikrát už jsem tyhle variace viděl). Jenže si režisér všechny aspekty pohlídal a udržel kvalitativně vysoko celou stopáž bez škobrtnutí. Takže místo poměrně typického "jako, bylo to hodně dobrý, ale třeba tahle scéna byla trochu k smíchu" přišlo "hele, vono je to dost typický, ale poměrně uhrančivý a s každou minutou lepší". Cave s Ellisem zase nasazují hloubavý a táhlý tempo, ale tentokrát jim ho scénář a režie nerozemele. Miluju tu prázdnou krajinu s nízkejma barákama a jednou silnicí.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace