Bachy

Bachy

Petr Baroch

okres Plzeň
Někdy do fullmoonzine, někdy do šuplíku, někdy vyřvat světu ven

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
    • 5.7.2018  22:54
    Flákač (1990)
    ****

    Dohnán rest, jak tele a teď mě dost mrzí, že jsem Linklatera nejel od startu. Ta uvolněnost, oslava zevlovskejch let a výbuchy inspirace jsou tam tak přirozeně posazený.

    • 5.7.2018  22:49

    Radu Jude nejvíc! Podvratnost v brutální stopáži s mrazením a mrzením skrz neuvěřitelně dobře napsanou hlavní hrdinku. Vzkaz z Rumunska do střední Evropy. Na písmena o tom, že musíte znát rumunskou historii nalepte "Bullshit". Jasně, že to v Judeho domovině rezonuje víc, ale přenést ty zásadní pocity z davu přes hranice je ohromně snadný. Loznica na to jde hardcorem přímo z Donbasu, Radu skrz inscenaci bitvy. Oba maj na lakmusovejch papírcích stený výsledky nálady společnosti a ty dost děsí. Dialog je cesta ven a u Judeho je ten dialog obrovsky silnej a dost přepáleně dlouhej. Velká výměna názorů pro utříbení toho vlastního. Téměř za plnej košík švestek. Budu si chvilku rozmýšlet, jak moc jsem se zamiloval. Osciluju ve výsledným dojmu od dokonalý k hodně dobrý a vychází mi, že je to hlavně hodně.

    • 5.7.2018  20:54

    Spike Lee se rozkročil někde mezi odlehčenou zábavovkou se šmrncem a sociálním apelem/aktivismem. Je to pocta Angele Davis, je to mrknutí k blacksploitation, je to prostředník Donaldovi, je to vzpomínka na Black Panthers a je to svižná jízda, která přes popsané extra z davu nevyčnívá. Někdy se všechny ty aspekty spojí, a to většinou v dialogových scénách, pak je to plná palba. Ale více než často je to bruslař, kterému každá noha jede jinam a výsledek sedí na zadku. Škoda, ten mix mohl fungovat, kdyby ho nebrzdila příliš standardní příběhová struktura. Ale i takhle to Driver s Washingtonem utáhnou vcelku vysoko. Nicméně já jsem nenažranej a chtěl jsem víc. Na provokování je to málo, ale na dobrej film s důležitou tématikou je to až až.

    • 5.7.2018  19:31

    Jakože standard totál, já vím. Rozervanost krocená starším mentorem v indie hávu. Neukotvenost a nostalgické pomrkávání po younger days. Asi to bylo na stole dvacetkrát, ale tenhle kus je taky přirozenej, ani kapkou nekonstruovanej a nehranej. Teda...téměř..jo, poslední záběr je to, kdy se na sebe všichni v sále podívaj se svraštělým obočím a nevysloveným "whaaaaat?", ale nenechme si kvůli jednomu přešlapu rozkopnout jízdu na trenažéru.

    • 5.7.2018  19:23
    Donbas (2018)
    *****

    Nejvíc, nejhlouběji a intenzivně. Když se tomu trošku otevřu, vleze mi to dovnitř a dost podvratně mi to natrhne pár orgánů. Loznica točí chaotické zvěrstvo a lidskou krutost, balí ji absurditou, namáčí v hlouposti. A furt je tam ten režisérův prst a slova "tady se to děje...teď, tak jak daleko jsi?". Aktuální, kousavé, depresivní, vožralé, varující, naléhavé. Věnováno OAMP. A já vím, ta svatba ohromně bolí a křičí o nůžky k sestřihu, ale zároveň ční a zůstává v hlavě, nůžky ponechány zabodnuté v srdci.

    • 5.7.2018  19:18

    Pure žánrovka, což hele není vůbec málo. Ta stísněná jednokomorová věc, která perfektně pracuje s přetvářením nahozených dialogů v mozcích diváků na scény, které vidí každý v sobě. Od těch extrémních hajpů zase možná trošku dál, festivalový vrcholy jsou jinde, ale tahle mašina moc pěkně šlape a čistě po technický stránce neškobrtne ani jednou.

    • 5.7.2018  19:11
    Zama (2017)
    *

    Tudy moje cesty nevedou.

    • 5.7.2018  19:10

    Hrozně málo. Trochu jako limonáda od Disneyho se záporačkou od Disneyho. A přitom třeba postava Johna Gallaghera v sobě vnitřního napětí i potenciálu ke konfrontačním dialogům a hlubším sondám měla až až. Nenásilnou cestou navodit vlastně docela good feeling. Nic nevyčnívá, vše zahlazeno. Ok, klidně takhle, ale všechno zůstane v sálu. V hlavě nic.

    • 5.7.2018  19:04

    Příliš plytké na všech frontách. Odtejká z hlavy už při titulcích. Ne, že by 'zjevení' nechtěla předat hlubší myšlenku, ale všechny charaktery, všechny dějové linky a dějovou výstavbu podávají tou nejjednodušší formou. Ať je všem jasné, kde je vtip, kdo je hodný, kdo zlý a kdo vtipný. Zjevení nejdou hluboko a nechtějí rezonovat. Kritika společnosti na úrovni tlumeného výkřiku "něco je asi špatně".

    • 24.6.2018  15:55
    Wind River (2017)
    ***

    Úplně po povrchu. Víc jak standardní příběh v nestandardní krajině tam fakt není. Že to neřeší problematiku násilí na indiánských ženách je věc jedna, ale že to neřeší vůbec nic a jen to jede je asi horší.

    • 17.6.2018  13:15
    Dark (TV seriál) (2017)
    ****

    Hodně líbí! Jen teda...problém všech taškařic okolo cestování v čase je udržet nějakou udržitelnou konzistenci až do posledních minut. I Dark bohužel trpí tím, že se postupně tříští na frakce, které úplně panzanovitě nelepí. Wow efekt se tak příběhově dostaví někde v půli, ve tří čtvrtinách cesty první sezonou a pak už to "jen" dojede. Zároveň je to zajímavá audiovizuální žranice s nehollywoodským kořením a neokoukaným ansámblem. První půle totál plno....jen ať se to do dalších řad moc nerozmachuje.

    • 10.6.2018  10:38

    Jo, tohle je dost důležitej dílek do emancipační mozaiky vedoucí aktuálně až třebas k Atlantě, či Black Pantherovi. Případně stejně tak důležitej a velkej kus obecně, do puzzlů amerických dějin. Tahle role by se měla podtrhnout a ne přehlížet, nicméně 134 minut posledního McQueena je tentokrát trošku přestřelenej flák, který táhne několik miniscén a jako celek drží pohromadě jen tak tak. V jednotlivostech a v přehlídce postav exceluje, ale komplexně to uchopit neumím.

    • 8.6.2018  23:36

    Mr. Oizo je magor, to víme. Ale něco na něm je a ani ti Wrong Cops nejdou snadno hodit do koše s posměškem. Ač se mi hodně chtělo. Vršení absurdit v nechutokabátu. Ale je třeba říct, že když má Dupieux náladu na vážnější kusy a ztřeštěnost drží pod poklicí, jsme o level výš. Wrong i Realita jsou úplně nahoře, ale tu knihu bych si přečíst chtěl...to zase jo.

    • 19.5.2018  14:39

    To, co to předává a předat chce, zvlášť s ohledem na rok vzniku a ještě starší datum sepsání scénáře, poměrně s přehledem přebíjí veškerý nedostatky. Včetně toho idiotskýho titulkovýho tance. Koukal jsem na to s despektem a rád ho v průběhu smazal.

    • 17.5.2018  23:12

    Ta britská divnomelancholická barva mi sedí a ke konci tvoří i dost hezký emoční obrazce, ale jako celek dost málo. Čerpá z Andersona, ale extra hluboko nejde.

    • 16.5.2018  23:22
    Temná věž (2017)
    **

    Přímočarost v tom nejhorším slova smyslu. Jen jedeme vpřed a na úplném konci projedou titulky, tudíž by to měl bejt film. Srovnávat s předlohou není co. Byly tam ty postavy a ta věž, no. Dál? Elba je to poslední, co mi vadí. Jenže to je tak, když chcete převést děj a ne atmosféru. A pak surprise, surprise....on ten děj nedává smysl, tak ho osekat ze všech stran a hlavně nějak uzavřít do kruhu. Tak jsme to zkusili, no. Tělo bez duše.

    • 16.5.2018  18:44
    Živí mrtví (TV seriál) (2010)
    ****

    Já se tomu rád poddal a nakonec bych klidně s nedůvěrou kritizoval jen ten úplnej start. Rozjezd trošku kodrcá a možná neví, jestli cestou surovosti nebo vyrazit do hloubky charakterů i za cenu balance na hraně klišé. Jo, občas to do klišé padá až nechutně, ale už je tam odvaha jednou z těch cest vyrazit. Otázka je, zda tu cestu utneme včas.

    • 1.5.2018  18:40

    Sorry, ale tohle je hrozně málo. Jednou z toho může vylézt cenná připomínka něčeho, co se dělo, ale dneska tam pro mě o moc víc není. Když se vrátím k úplně první epizodě, tak Tanvald jde na malém prostoru ohromně hluboko a nastoluje poměrně dost nepříjemných otázek. Tady extrémně rozsáhlý téma, ale hluboko nejdeme nikde. Na co, se mám ptát po Krtkovi? Kam mě ta hoďka posunula?

    • 27.4.2018  22:18

    Jo, tenhle kousek mohl a měl bejt určitě lepší. A jo, i mně nesedí to, jakou roli ve snímku hrajou mrňata a kolik podtémat režisérka nakousne a nedojí. Chtěl bych buď delší stopáž nebo hlubší ponor k jednomu tématu. A těch pod témat tam je...chování exekutorů, odcizení od společnosti, bludnej kruh půjček, praktiky věřitelů, insolvenční dražby, zinscenované výměny správců. Končím s mínuskama. Pak je tu velký chvályhodný ale. Exekuce, ale i dluhy a rozdíl v má/nemá je neskutečně aktuální téma a je vopravdu čím dál nutnější tady otevírat diskuzi. Projít si pár spisů v insolvenčním řízení doporučuji většině mudrlantům. Všichni víme, že za chyby se platí, ale taky všichni víme, že jenom přiměřenej trest má nějakej smysl. Pelikánův příspěvek o průměrných platech osob v právu je na místě a smích exekutorů vypovídá víc o nich než o Pelikánovi. Ta nadřazená pozice, kdy si z vrchu odplivneme s tím, že "ten si za to může sám" nás opravdu vede jen k tomu, že jednou tohle budeme říkat o kamarádech, o příbuzných v podobný situaci a nakonec ten plivanec schytáme zpátky. Takže za mě za příspěvek díky, ačkoliv bych ho taky radši viděl barevnější.

    • 26.4.2018  21:21

    S ohledem na to, jak vysoké funkce v dokumentu vystupují (ministr obrany, kandidát na prezidenta republiky, šéfové POKOSu, ale i spousta dalších) mě fakt baví ten argument kritiky "vždyť je to tendenční, dala tam jen idioty". Každej si tady dělá, co chce...a já mám vopravdovou radost, že Adéla Komrzý udělala tenhle kousek k žurnálu. Kdyby si to někdy přečetla, tak, že vole dík! Hlavně, že třeba finančně gramotnej nejme skoro nikdo a základy společenských věd voukrouháme, jak můžeme. A až se dočtete ke komentáři KRYSIOPICE, tak ne...tam fakt stačí říct jenom takhle "ne".

    • 26.4.2018  16:51

    Správné otázky a trefný epilog. Jenže víc tam není.

    • 11.4.2018  13:20
    Nerodič (2017)
    ****

    Dává mikrofon i kameru tam, kde příliš často zatím nebyl ani jeden z přístrojů. A za pár let si můžeme říct, jak moc důležité bylo začít mluvit o jiných typech rodiny a kam jsme se za tu dobu posunuli. Za mě moc fajn věc.

    • 15.3.2018  20:06

    „Through the eyes of a child, the world seems magical“ je věta, kterou končil celovečerní South Park a která je vlastně nejdoslovnější a nejpřiléhavější popisek i k The Florida Project. Téměř žádná narativní struktura, jen záměrná repetitivní každodennost šmrncnutá dětskou rozjíveností, kde v pozadí nepříjemně bzučí pocit, že výlet na kraví safari a narozeniny s ohňostrojem jsou jen střípky celku kráčejícího jasně špatným směrem. The Florida Project není snímkem jednoho tématu a přes všechno smutný, je to hlavně krásný kousek o dětství. Nemám nejmenší problém na něj v kontextu celýho filmovýho roku 2017 plácnout nálepku „nejlepší“ a postavit ho tak záměrně hned vedle Zvjagincevových Nemilovaných, kam jsem tu nálepku dal taky. The Florida Project a Nemilované lze vnímat jako antiteze. Jako dva zcela odlišné pohledy na více než těžký a nejtěžší dětství. Zatímco ruský kus kráčí velmi pomalu a pracuje především s osudovostí a dusivou atmosférou, překypuje Florida energií, svěžestí, lehkostí a radostí. Platí již deklarované, je to hlavně krásná věc.

    • 8.3.2018  10:49

    Málo :(

    • 3.3.2018  19:48

    Mám silnou potřebu tenhle díl rehabilitovat. Výbornej je..a jak důležitej.

    • 2.3.2018  10:51
    13th (2016)
    *****

    Náhodou to jde zatraceně hluboko. Tenhle argument nejen neberu, ale i se mu trošku směju. Sto minut absolutně natřískanejch informativní hodnotou, zvlášť tedy střední část. Ten celek ke konci samozřejmě chce bejt trochu emotivní, ale aby taky nechtěl. Posunout debatu do směru statistik a historických událostí a od emocí ji oklestit, by znamenalo odmítnout humanistickou stránku díla, která je ta nejklíčovější. Chcete se bavit, proč jsou v lidech některé emoce a k jakým činům ty emoce vedou ve snímku, kterej okleštíme o emoce? Sorry, ale tudy cesta nevede. Stejně tak není pravdivý argument, že tohle dílo otáčí rasismus naruby a nejslabší nechává zase na pospas. Kdo tedy je ten nejslabší? Klidně si troufnu tvrdit, že rodinní příslušníci obětí policejního násilí to být mohou a ti na výrobě dokumentu participovali a nemyslím si, že jim výsledek nějak ubližuje. Tohle je naopak širší nahlédnutí na problematiku, která do českých médií stihne vyvěrat jen skrz nadpisy "další riot ve Fergusonu..." Koukat na celou rasovou otázku jen skrz aktuální události, ke kterým vede více než sto let dějin, je jako pohoršovat se nad bublinou ve varný konvici. Někde v dálce je šňůra a ta šňůra vede do zásuvky. 13th se snaží a to poměrně čerstvou formou koukat dál, koukat ke šňůře. Za mě dík.

    • 28.2.2018  00:18
    Dear White People (TV seriál) (2017)
    ***

    Strašně strašně málo. Respektive - pár ohromně důležitých momentů s apelem utopeno v postavách bez náboje. V postavách, které samy o sobě jdou jen po načmárané lince "ten je tam proto, aby".

    • 28.2.2018  00:14
    Uteč (2017)
    ***

    Hele, vono tam toho moc není, co? Jako krom toho jednoho nápadu, víme?

    • 28.2.2018  00:13

    Tohle nejen deklaruje, ale hlavně rezonuje. Nejvíc!

    • 28.2.2018  00:07

    Ne, vůbec. Ale jako ani animačně, ani hudebně. Vygenerovaná mimózní klišovina po všech stránkách. Předpokládám, že někdo přišel k mašině a zmáčkl tlačítko "vyrob film" se stejnou lhostejnotí jako já zmáčkl "play". Tak díky, ale s autopilotem i s celou mašinou jděte do háje. A já se taky vrátím tam, kam patřím.

<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace