Bachy

Bachy

Petr Baroch

okres Plzeň
Někdy do fullmoonzine, někdy do šuplíku, někdy vyřvat světu ven

54 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 25.9.2017  22:32

    Buď do toho jednou dorostu nebo tomu v druhý půli vopravdu upadne řetěz. Pak je ještě varianta, že je to takovej guláš, že jsou zcela logicky některý kousky výborný a některý zkažený. Zkusím zatím vrůst do Druhýho patra.

    • 7.8.2017  09:33

    Ta čerstvost a šťavnatost ze Sundance tam určitě je, ale všechny šrouby jsou tak na volno, až se to v delších pasážích totálně rozpadá. Utáhnout a upevnit, takhle tam ta hezká a stylová divnost sice je, ale vždycky jen naznačená bez dalšího smyslu.

    • 6.8.2017  18:51
    Sedmilhářky (TV seriál) (2017)
    ***

    Higher upper class čumí do moře. Jako jednohubka určitě jo, ale jako událost v žádným případě. Na to je v každým díle příliš aspektů, který mě vyhazujou z emocí a děje. Hele, ale nikdy mě nenapadlo, že to vůbec lze napsat, jenže ta Whiterspoon je neskutečně dobrá. 3,5*

    • 3.8.2017  21:16
    Cesta času (2016)
    ****

    Přesně - víc ryb, míň lidí. Platí pro film i planetu.

    • 2.8.2017  19:09

    Tak tady jdu zcela proti klukům z Čelistí. Shodit Daliborka s tím, že je to jen maškaráda pro dementa je příliš jednoduchý řešení. Klusák nabízí poměrně komplexní sondu, která nemá jen úroveň 'bavte se nad idiotem'. Daliborek v sobě totiž krom humoru a opovržení míchá i lítost a vypovídající hodnotu a hrst otázek s sebou přece jen nese. Jasně, ta debata se vždycky nejprv stočí nad formu "dokumentu", což asi neměla, ale když jsi trochu ochotnej můžeš jít dál a ptát se, proč je ten kluk takovej, jakej je, co ho formovalo, jestli jde jeho názory vůbec otočit nebo nalomit, jestli není největší zlo v novém příteli matky atd. Ok, možná je to málo, ale možná je to nejucelenější Klusákův dokument, protože drží pohromadě a když jej chcete poslouchat, tak fakt něco říká a říká možná víc, než Klusák sám zamýšlel. Klidně bych podepsal, že Klusák si Daliborka vybral jen pro svou bizarnost a chtěl tu bizarnost ukázat na kameru, což je zatraceně málo, ale asi se mu omylem povedlo víc. Ta sonda jde fakt o trochu hloubš. První polovina s sebou nese až Formanovskou kombinaci hlouposti s trapnotí a lítostí, druhá graduje k opravdovému dokumenty, kdy postavy už zcela nahé vytasí to, co v nich opravdu je a Daliborek je najednou skoro druhotnej lakmus skrz nějž se ukáží ostatní. Za mě jakože jo. Jen se nehodlám účastnit diskuze, kde publikum obviňuje režiséra ze stylizovanosti a Klusák publikum z netolerance a smíchu. S tím jsi Víte musel počítat, když jsi zvolil tuhle formu a to si teď musíš ustát. Nehraj na mě, žes do ničeho nezasahoval, když bez vás by žádná Osvětim nebyla.

    • 1.8.2017  18:21

    V kombinaci s live doprovodem Tomáše Paluchy je ta scéna zdivočelých jeptišek vrcholem Letní filmové školy. Nejvíc věc.

    • 1.8.2017  18:18

    Ale prdlajs první a druhá půlka. Regulérní hovadina je to vod začátku, jenom to možná tolik nevadí.

    • 13.7.2017  21:02
    Přízrak (2017)
    *****

    Vono, jak se správně postavit k týhle americký indiepóze, která splaskne jak bubák při sebemenším zkoumání? A póza je asi to slovo, které čiší odevšud. Lowery si vzal pozérskej formát, narval tam citát Woolfové, zatlačil na hudbu, aby tekly emoce, manýristicky označil hlavní postavy jedním písmenem, provedl nás dopředu i dozadu časem, aby jako bylo jasné, že to má přesahy a pak celý svůj film vysvětlil v monologu mouder jednoho sarkastointelektuála. A já tomu dám plno a nejvíc, protože mě to hrozně vzalo. Rozklíčuj si to, jak chceš. Jsem uvnitř plnej manýry a navenek vobyčejnej sarkastointelektuál. Ten film je důležitej a pomohl mi.

    • 12.7.2017  11:36
    Špína (2017)
    ****

    Důležité a až agresivně silné. Zvukově a obrazově neskutečný nátlak na diváka, kde sice některé dialogy zavrzají, jenže pak to mohutně zakřičí emocí, a to až k ohluchnutí.

    • 12.7.2017  11:33

    Jako jo, snaží se to vytvořit tu podivnou náladu v uzavřeném všedním objektu, kterou bych i já od filmu chtěl, ale nevylezou z toho samozřejmě ani Clerks ani Cashback, protože myšlenek tam moc není. Jen ta touha najít podivnost ve všednosti.

    • 19.6.2017  09:25

    Nemůžu se zbavit dojmu, že film nechal téměř vše hlubší stranou

    • 16.6.2017  19:26
    Broadchurch (TV seriál) (2013)
    ***

    S výjimkou Colman vše příliš standardní, a to je bohužel dneska sakra málo. Opouštím vody v průběhu druhé řady.

    • 15.6.2017  12:48

    Loach je stále pevně vlevo a ví, jak snadno se člověk ocitne dole a jak je téměř nemožné vyhrabat se zase zpět. Dokud vám budou lhát, že pokud nejste nahoře je to jen vaše vina, odvrátíte vždy tvář studem od natažené pomocné ruky a dokud budou přehlíženy myšlenky jako basic income, můžeme se jednou za čas dál třást o to, zda sami nejsme Daniel Blake. Važte si toho, co máte rádi a držte to za ruku.

    • 17.5.2017  19:59

    Po letech jsem si musel trochu předefinovat, co chápu pojmem 'film'.

    • 12.5.2017  23:42
    Metropolis (1927)
    *****

    Metropolis - nevim, Metropolis + Forma <3 <3 <3 Sežeňte mi tu evil Marii!

    • 8.5.2017  20:47
    Barry Lyndon (1975)
    **

    Vždyť jste to věděli, že pro mě tenhle Kubrick není. Pro nádherné detaily ztrácím celek. Kombinace mé nejméně oblíbené a tak otřepané příběhové linie, kterou chce bohužel vyprávět tolik režisérů "vzestup a pád" s nejméně oblíbeným žánrem. Vidím tam to kouzlo a upřímně závidím každému, koho může pohltit, ale nemůže všechno chutnat všem. Já jdu jíst jinam, jo?

    • 22.4.2017  23:15
    Mr. Robot (TV seriál) (2015)
    ***

    V podstatě mě jen podepiště pod Táňu Zabloudilovou. Postaví se razantně doleva, ale pak tam moc objevného neříká. A já bych tak chtěl, aby opravdu byl aktivističtější.

    • 9.4.2017  23:42
    Čekání (2016)
    *****

    Díky, že to někdo vidí <3 Důvod, proč miluju svou práci.

    • 27.3.2017  23:43
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ****

    Hele, víte co? Něco tam je. Poměrně nešikovně schováno, ale je to tam...někde ke konci. A já jsem vopravdu mile překvapenej, že tam nebyla jen díra.

    • 23.3.2017  23:44

    Jo, přesně takhle to vypadá, když v sobě postavy mají charaktery a nejsou to jen jednodimenzionální paňácové s předurčenou sadou dvou vlastností, které musí po celou stopáž naplňovat. Výsledkem jsou debaty, kde chápu, proč postavy zastávají vyřčené názory a ne pouze nahazování statementů autora scénáře. Taky bych za ten poslední záběr vlepil někomu facku, ale tam na úplném konci není point 20th Century Women, ten vyskakuje v průběhu. Ženy, které mají minulost, koníčky, názory, barvitou osobnost a vedou spolu přirozené dialogy. Seriously, kde to jinde tohle je? Možná, že mlaďasovi mohlo být o trošku víc, aby některá jeho prohlášení působila skutečnějc, např. jako u mlaďase v Manchester by the Sea, ale třeba to ustojíme s argumentem, že vyrůstal, tam, kde vyrůstal. Film navíc pracuje s muzikou tak, že sice chce ukázat své oblíbené kousky, jako to ostatně chtějí všichni (protože nejlepší vkus je vždycky ten můj), jenže je prezentuje přes zcela přirozené dialogy a nerve je do scén násilně. Tohle indie má díky nápadité režii švih a svěžest, k tomu vyvolává diskuze jen tak mimochodem. Skončí to a můžeme se bavit, kdo co řekl a co jej k tomu vedlo a ne o tom, že tady a tady se ty postavy zachovaly jako exoti, tudíž tomu spadl řetěz. Nespadl - jede to na skejtu. Asi to miluju <3 Gretu Gerwig určitě.

    • 9.3.2017  21:35

    Na tomhle poli je strašně jednoduchý bejt mezi nejlepšíma. I Mangold, klišokrál, to dokázal. Něco v tom je, ale je toho zatraceně málo a pořád to přebíjí ta generičnost.

    • 26.2.2017  21:51

    Ó, žanrovka a béčko, které funguje a udrží pozornost po celou stopáž. A to ještě po takhle dlouhou stopáž. Ačkoliv je fakt, že já prdlajs rozeznám, jestli je to ještě pořád béčko. Vždyť to záběrování s kombinací barev je tak vybroušené. Strašně mile překvapilo, tak vyřiďte, že děkuju <3 Chtěl bych víc těch obrázků v noci a klidně méně kostí z krku vyrvaných.

    • 26.2.2017  16:57
    Horace and Pete (TV seriál) (2016)
    ****

    Zatím tu poměrně silnou směs dojmů nedovedu pojmenovat.

    • 22.2.2017  21:59

    Já fakt nevím, jestli na to Favreau má. Na jednu stranu opravdu řemeslně vyhlazené, jenže na druhou to téměř nemá duši. Není moc, co vytýkat a určitě to dopadlo o moc lépe, než jsem čekal. Asi nemá cenu ohrnovat nos nad tím, že je to hraná fmmm verze toho úžasného animáku. Nakonec to vůbec špatný film není, jenže pravda je, že duši to asi ztratilo. Jen ten opičí král je to ještě silnější než ve staré verzi. Z Walkena mrazí!

    • 20.2.2017  21:34

    V několika aspektech, především těch hereckých, úžasné, ale jako celek je to fakt snobovina. Myslím si, že to propojení mám a chápu ten Gyllenhaalův dealing with, ač mi to trošku dokreslil google, ale je mi to jedno. Nic si z toho neodnesu. Za 5 minut jdu životem dál a říkám si, že by se Shannonovi mělo napsat daleko víc rolí. Klobouk dolů před tím, jakou jízdu dokáží Gyllenhaal, Shannon a Taylor-Johnoson vykřesat ze svých absolutně jednodimenzionálních figurek. Popravdě mám pocit, že bez nich by se Animals rozpadli na úplné kousky. Pravda je, že ač jejich charaktery nemají příliš vnitřku, alespoň je scénáristi neobrali i emoce, což se u Amy Adams nepodařilo, a to bez ohledu na to, jak moc režisér každou její scénou křičí na diváka "dělej, sžij se s ní, podívej, musíš!" Jasně, na konci to tlačí na to, ať si všichni sedneme a přemýšlíme, ale víš co? Já asi nechci. Díky alespoň za ten první hybatel děje, tam jsem se klepal napětím.

    • 18.2.2017  10:26
    Rick a Morty (TV seriál) (2013)
    ***

    Buď je ten hajp příliš silnej a nebo jsem to neměl vidět až po Bojackovi.

    • 18.2.2017  00:16
    Borgman (2013)
    **

    Ne, Špičák drží při sobě a má šmrnc. Tohle ztratí tempo příliš brzy.

    • 13.2.2017  13:21

    Já to tušil :/ jakože Lynche miluju po všech stránkách a nejčerstvěji i po muzikantské, tak ty nejoceňovanější fláky mě míjejí. Tedy míjejí jako celek. Jednotlivé kusy samozřejmě sílu mají, ale výsledná skládačka mě neoslovuje, protože nemám chuť ten její tvar hledat. Posledních cca 30 minut je neskutečně silných, ale jednak se pořád nemůžu zbavit slova "manýra", která narozdíl od Twin Peaks rozhodně neslouží účelu a jednak jsou všechny charaktery posazeny do pro mě tak nelákavého prostředí, že emočně nic.

    • 5.2.2017  18:02
    Sing Street (2016)
    **

    They were all soooo shallow. Sorry, ale tohle je příliš nalajnované.

    • 5.2.2017  09:52

    Herecky a kamerově je to majstrštyk, ale v lyricky útržkovitém vyprávění jsem se nakonec utopil.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace