Bachy

Bachy

Petr Baroch

okres Plzeň
Někdy do fullmoonzine, někdy do šuplíku, někdy vyřvat světu ven

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
    • 11.2.2018  21:00
    Perfect Blue (1998)
    ***

    Jako to napětí tam je, to né, že né a i ta creepovatost funguje až skoro na levelu Lynch a poměrně hezky se to zacuchává a zcukává a jiný slova....ale jestli mi to něco dalo do dalších hodin, dnů a týdnů, když jsem po pár momentech nevěděl, na co jsem to koukal. Hmm?

    • 27.1.2018  18:17
    Borg/McEnroe (2017)
    ***

    Strašně se ve mě pere to, jak mě souboj v cíli strhl s sebou s tím, jak to ze mě hned za pár minut všechno vyprchalo a teď vlastně nevím, co mi film dal, krom půl hodiny hodně solidně napjaté atmošky. Je to nejlepší LaBeoufova role a je to možná nejlepší zpracování, jaké z toho mohlo vylézt, ale i tak to mnou trošku proplulo. Prostřední pasáž to všechno trošku sráží dolů, ale možná je to jen tím, že tohle neutáhne celovečerní stopáž.

    • 27.1.2018  11:20

    Pořád mi přijde, že ten úplně nejsilnější McDonagh je Polštářník (Pillowman). Ale od pozitiv k tomu - billboardy nemají k dokonalosti daleko, jen se o ni občas až příliš urputně snaží. Jsou vlastně jako ti úplně nejlepší Coenové s updatem pro dnešní dobu (Zbytečná krutost už je víc než 30 let stará, Fargo téměř 25 - whaaaat?). McDonagh z nich vychází a doplňuje je o své divadelní cítění s tlakem na ještě větší ironičnost osudů postaviček. Vychází mu z toho emočně extrémně silné scény podtrhnuté obrovskou silou charismatu hlavní herecké trojice. Tam absolutno. Všichni tři, ať si sežerou tolik cen, kolik zvládnou <3 Jsou tu pasáže na zarámování do galerie, ale jednou za čas je tam taky pasáž, kdy to tak jako zaskřípe a vykopne ze sedla. A většinou v tom má prsty bývalý manžel Mildred Haynesové, případně dialog tak dlouho pilovaný, až je to trochu over the top. Jenže je škoda hledat mouchy na něčem, co je jinak tak moc voní čerstvostí. Je to jako, když někdo s naprostou lehkostí lítá na skejtu po ulicích a skáče tak, jako kdyby měl skejt přirostlej k nohám a jen občas zaškobrtne. Člověk má pak zbytečný tendence se bavit o těch dvou škobrtnutích místo o tom, jakej celkovej dojem umu to zanechalo. 4,5/5 - jestli rádi čísla. Téměř vono - jestli rádi slova.

    • 20.1.2018  18:05

    Najděte si komentář noctambule a podepište mě tam. A ne, není chybou točit pouze v jedné nemocnici. Chybou je vnímat dokument jako výpověď o stavu českého porodnictví. Erika jej tak nevnímá ani neprezentuje. 3,5

    • 19.1.2018  16:52

    Nikam. Nikam to nevede a ještě nelze setřepat dojem, že to dost možná ani nikam nemířilo. Prázdno.

    • 17.1.2018  23:40

    Žeru Kratochvíla. Čím dál víc. A to s tím, že jeho Spolužáky považuju za doposud asi nejsilnější kousek žurnálový skládačky. Tomáš se po celou dobu neptá a nevystupuje k ostatním ani s despektem, ani ze stupínku dolů. Zároveň se nebojí ptát na nepříjemný věci a rozhodně nedělá z objektů debily. Schytá za to pak spoustu komentářů podbarevenejch politickým smýšlením autorů, kde místo výpovědní hodnoty dokumentu řešíme aktuální politickou situaci, která je nepřekvapivě výsledkem názorových hodnot společnosti jež právě Tomáš sonduje mimo svou bublinu a ještě větší spoustu poznámek o nadřazenosti městského liberála, ač přesně o pravej opak v dokumentu jde. Tomáš totiž nejede dělat "osvětu na vesnici". Ale poměrně zevrubně zkoumá, proč šly všechny ty názorový proudy jinou cestou a jaký hodnoty za nima stojí. A jasně, že vobčas vyjde sám z některejch scén jako osel, ale neskloní se k tomu, aby soudil. Dík za to, protože těch přínosů a podnětů je v tomhle kousku až až.

    • 15.1.2018  19:51

    Tma...nejen dole. Moc slaboučký.

    • 15.1.2018  11:08

    Mám tu angažovanost Žurnálu rád a Bystřičan ji evidentně má zmáklou. Je to možná jediná cesta, jak se dostat z toho "Já nevím nic....já jsem kameraman." Všichni jsme a nemuseli bychom být.

    • 10.1.2018  21:30

    Výjimečnej kousek

    • 8.1.2018  23:43
    Lucky (2017)
    ***

    Nic tam není. Vážně. Ani na plátně, ani ve scénáři. Jen tma a void. Není třeba na to koukat, pokud nechcete závěrečný "ahoj" a úsměv. Já chtěl.

    • 7.1.2018  13:29

    Jo, tohle je třeba výbornej díl. Tentokrát není prostor stěžovat si u Žurnálu na "super téma, ale nikterak hlubokej ponor". Chápu, že je to idealisticky zjednodušené, ale taková to holt byla zkušenost. A to zkušenost přímá. Zatímco všichni ostatní remcají o negativních zkušenostech nepřímých. Jasně, že svět je plnej barevnějších charakterů, ale Tomáš prostě na některé barvy narazil a představil je i právě proto, abychom na to my příště nekoukali jako na problém o dvou vrstvách, dvou barev a dvou stran. Baví mě ta angažovanost ČŽ a baví mě ty následné debaty - > cíl splněn.

    • 27.12.2017  00:00

    Další barevný vybuchovánky. Díky, ale už mě ty narychlo načmáraný charaktery nebaví. Já vím, co mám rád na těch starejch - vyklidnění a komorní scény, kterejch je stará trilogie plná. Jabba vyjednává s Hanem, Ben přesvědčuje strejdu a tetu, aby šel Luke s ním, Lukův strýc nakupuje droidy, Yoda rozjímá s Lukem, Lando večeří s bandou, komorní souboj jeden na jednoho. Jednak tyhle scény zvolní tempo a jednak dokreslí charaktery, o které se pak víc bojím a více starám. Tohle vybuchování charakterů, které jsou načrtnuty tím, že udělají jednu heroickou věc - > díky, nezájem. Ale jako jo, Johnson došel dál než ten nostalgickej posedlec J.J.

    • 26.12.2017  16:26
    Pán času (TV seriál) (2005)
    *****

    Tohle je jinde.

    • 17.12.2017  23:30
    Na jezeře (TV seriál) (2013)
    ****

    True Detective na jednom talíři s moc chytře podanou gender tématikou a s jinačím kořením na vrchu. V první řadě se já koupu v tom a dost mě to baví. Ve druhé už se to občas koupe samo v sobě a já se z toho nátlaku beznaděje nemůžu ani natáhnout k tempu.

    • 17.12.2017  23:26

    To, že je mi z toho blbě, tady přece znamená úspěch. Jedna z těch hlubších sond, která vyvrací častou výtku, že Žurnál vybírá zajímavá témata, aby o nich pak nic neřekl. Klusák je hlava otevřená, umí se ptát a umí reagovat. A jeho síla je právě v tom záběru a ponoru do jednotlivce. Nevadí mi, že Vít nemíří na víc "dělníků". Ti, kteří jsou tady prozatím stačí. Vzal mě do jiný dimenze a ukázal mi jednak zevrubně, jednak se sarkasmem a jednak hodně chytlavě něco, co mi doposud bylo dost cizí. Dík za to, ty blitky si po sobě uklidím.

    • 13.12.2017  19:26

    Švanda je to...švanda, kde víc přesahu je v tykadlování samotném, než v tomhle díle Žurnálu, ten extra do hloubky nejde a rozhodně nevyvolá tolik otázek jako třeba Smrt v Tanvaldu. Jenže já mám ty kluky rád a ještě, že je tu někdo přiznaně angežovanej a leje do těch dokumentárních vod takový zvláštní příměsy. Nemusím o tom vyprávět všude kolem, ale bavit mě to bavilo a Smetana z toho všeho vyleze jako člověk, co to má poměrně přesně srovnané v hlavě a s ledovým klidem to rád komukoliv vysvětlí.

    • 4.12.2017  23:01

    Souhlas - kluci mají na víc a umí hlouběji. Pár střípků tam je a Remunda je prognóz, ale klouže to po povrchu.

    • 4.12.2017  10:39

    Bohužel, tady první slabota a hned solidních rozměrů. Buď víc tlačit na kulturu alkoholismu nebo investigativnějš přímo do vyšetřování. Takhle nic nového a jeden patvar. Na rozdíl od předchozích kousků moc nových otázek a témat k diskuzi nepřináší. Tudy ne.

    • 3.12.2017  11:46

    Skoro mi přijde, že tenhle snímek potřeboval víc Kaufman než já a možná to platí o všech jeho kusech, jenže tady mě to prvně bolelo. Má to krásný nápady, má to spoustu myšlenek, ale moc to tlačí na jedno téma s tempem prorůstající deprese. Chápu, že je to účel a chápu, že vlastně Charlie natočil přesně to, co chtěl. Já to jen nejsem schopnej unést a tu jeho krizi jsem radši snědl v Anomalise. Tady je příliš zla i na mě.

    • 24.11.2017  12:16

    "Von je ještě v urně..." Jasně, je to spíš galerie charakterů a mudrlantů, ale jako lehká sonda to funguje hodně dobře. Spoustu náčrtů a tónů, spoustu podotázek a podnětů k diskuzi. A zvlášť takhle s odstupem několika let to rezonuje možná ještě o fous víc. Rozezlení nejdou úplně k jádru problému, ale jak tak čmárají okolo, dotknou se o to více témat. Spatřit v té galerii Bobošíkovou, Hampla a Volfovou, které ještě čeká dlouhá kariéra kreatur je vopravdu zvláštní pocit. A jen tak nastřelím téma památníku v Berlíně nebo třeba koncentračního táboru Lety. V tomhle díle je toho opravdu hodně. Jen to chce vnímat.

    • 22.11.2017  19:46

    Už jen ty komentáře tady jsou krásným vybubláním a ukazatelem toho, proč je tenhle snímek důležitej, kam mířil a kolika témat se dotkl. Souhlasím - je to jen skica, ale už ta funguje a rezonuje.

    • 18.11.2017  18:10

    Nesnáším poutě. A nejsem si úplně jistej, jestli Zero Theorem nabízí něco víc než jen barevné atrakce. A taky si nejsem jistej, jestli má vůbec smysl hledat smysl ve filmu o tom, že nemá moc smysl hledat smysl. Facelift to má úžasnej, Gilliamova hlava je evidentně stále plná a za mě to je od Imaginária krok nahoru, ale pořád ještě spíš stojíme pod kopcema.

    • 18.11.2017  13:52

    Moooooc důležitá věc. Díky za ní!

    • 30.10.2017  21:08

    Zásadní sdělení letošního Be2Can je, že Farrell s Phoenixem si nechali narůst vousy a Schmarc svaly. Za mě to vyhrál Collin Farrell, protože svalům já nerozumím a vousů má Collin tolik, že ani nepoznáš, jestli se teda směje nebo co. Ale podle toho, co mu na talíř nakrájel režisér Yorgos Lanthimos se spíš nesměje, hele. Posvátný a porcovaný jelen je zlo. A všechno ve filmu je zlo. Hudba - zlo, kamera - zlo, špagety - úplný zlý zlo. Zlo, který je napěchovaný nespravedlností, i když se samo nazývá odplatou. Funny Games all over again. A víc k tomu ani slovo. Už k ději stačilo. Nechte vytáhnout karty film, protože ten hrozně moc chce vyprávět a umí to. Jasně, asi je tam strašně samoúčelnosti a na rozdíl od Humra to celé převyprávíte v jedný větě o šesti slovech, ale nějak mi to nevadí, nějak na to dlabu. Lanthimos ubral na divnosti a rozmáchlosti, za to přidal na ucelenosti. Vyšla mu z toho taková jednohubka, uvnitř který se lidi nemohoucně plazí po zemi a já na ni měl zrovna vohromnou chuť. Farrell se možná nesměje, ale já už to asi celý rozlousk. Yorgos Lanthimos se totiž směje ohromně. Houby horor, normální vtip je to...jen si celou dobu říkáte, jestli se teda taky můžete smát nebo budete za psychopata. Pan Kastner vždycky říkával, že si každý z filmu odnese, co unese. A já se teď trochu bojím, co jsem to teda za člověka a co že to nesu.

    • 29.10.2017  22:15
    Master of None (TV seriál) (2015)
    ***

    Na trase k něčemu hlubšímu a cestou poměrně příjemně přirozené. Jenže pořád jen na cestě. Tedy alespoň v první řadě. Záleží, jestli tu cestu hodlám já absolvovat dál.

    • 26.10.2017  22:19
    Frances Ha (2012)
    *****

    Greta a Baumbach jsou lidi <3...

    • 22.10.2017  11:29
    Janička (2017)
    ****

    Myslím, že nevím...

    • 22.10.2017  11:24
    Nemilovaní (2017)
    *****

    Festivaly ovládla bezútěšnost. Často kombinovaná s ironickým úšklebkem (Čtverec) nebo přímo zvířecím černohumorným šklebem (Zabití posvátného jelena). Zvjagincev nic odlehčovat nechce, na to nemá čas a snižovalo by to emoční dopad a to závěrečné plesknutí. Piluje a utahuje a tady z toho teda vykutal perfektní mašinu deprese. Zatraceně silný. Tentokráte o píď méně kritiky směrem do ruské společnosti, o píď méně biblických odkazů, malinko standardnějšího charakteru, ale jako celek o moc utaženější, vyváženější a bez děr.

    • 22.10.2017  11:17

    Příliš doslovná poetika. Náladu navodí a pomalu odejde. Málo to není, ale po odchodu nezbylo nic.

    • 25.9.2017  22:32

    Buď do toho jednou dorostu nebo tomu v druhý půli vopravdu upadne řetěz. Pak je ještě varianta, že je to takovej guláš, že jsou zcela logicky některý kousky výborný a některý zkažený. Zkusím zatím vrůst do Druhýho patra.

<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace