Bachy

Bachy

Petr Baroch

okres Plzeň
Někdy do fullmoonzine, někdy do šuplíku, někdy vyřvat světu ven

57 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
    • 4.12.2017  23:01

    Souhlas - kluci mají na víc a umí hlouběji. Pár střípků tam je a Remunda je prognóz, ale klouže to po povrchu.

    • 4.12.2017  10:39

    Bohužel, tady první slabota a hned solidních rozměrů. Buď víc tlačit na kulturu alkoholismu nebo investigativnějš přímo do vyšetřování. Takhle nic nového a jeden patvar. Na rozdíl od předchozích kousků moc nových otázek a témat k diskuzi nepřináší. Tudy ne.

    • 3.12.2017  11:46

    Skoro mi přijde, že tenhle snímek potřeboval víc Kaufman než já a možná to platí o všech jeho kusech, jenže tady mě to prvně bolelo. Má to krásný nápady, má to spoustu myšlenek, ale moc to tlačí na jedno téma s tempem prorůstající deprese. Chápu, že je to účel a chápu, že vlastně Charlie natočil přesně to, co chtěl. Já to jen nejsem schopnej unést a tu jeho krizi jsem radši snědl v Anomalise. Tady je příliš zla i na mě.

    • 24.11.2017  12:16

    "Von je ještě v urně..." Jasně, je to spíš galerie charakterů a mudrlantů, ale jako lehká sonda to funguje hodně dobře. Spoustu náčrtů a tónů, spoustu podotázek a podnětů k diskuzi. A zvlášť takhle s odstupem několika let to rezonuje možná ještě o fous víc. Rozezlení nejdou úplně k jádru problému, ale jak tak čmárají okolo, dotknou se o to více témat. Spatřit v té galerii Bobošíkovou, Hampla a Volfovou, které ještě čeká dlouhá kariéra kreatur je vopravdu zvláštní pocit. A jen tak nastřelím téma památníku v Berlíně nebo třeba koncentračního táboru Lety. V tomhle díle je toho opravdu hodně. Jen to chce vnímat.

    • 22.11.2017  19:46

    Už jen ty komentáře tady jsou krásným vybubláním a ukazatelem toho, proč je tenhle snímek důležitej, kam mířil a kolika témat se dotkl. Souhlasím - je to jen skica, ale už ta funguje a rezonuje.

    • 18.11.2017  18:10

    Nesnáším poutě. A nejsem si úplně jistej, jestli Zero Theorem nabízí něco víc než jen barevné atrakce. A taky si nejsem jistej, jestli má vůbec smysl hledat smysl ve filmu o tom, že nemá moc smysl hledat smysl. Facelift to má úžasnej, Gilliamova hlava je evidentně stále plná a za mě to je od Imaginária krok nahoru, ale pořád ještě spíš stojíme pod kopcema.

    • 18.11.2017  13:52

    Moooooc důležitá věc. Díky za ní!

    • 30.10.2017  21:08

    Zásadní sdělení letošního Be2Can je, že Farrell s Phoenixem si nechali narůst vousy a Schmarc svaly. Za mě to vyhrál Collin Farrell, protože svalům já nerozumím a vousů má Collin tolik, že ani nepoznáš, jestli se teda směje nebo co. Ale podle toho, co mu na talíř nakrájel režisér Yorgos Lanthimos se spíš nesměje, hele. Posvátný a porcovaný jelen je zlo. A všechno ve filmu je zlo. Hudba - zlo, kamera - zlo, špagety - úplný zlý zlo. Zlo, který je napěchovaný nespravedlností, i když se samo nazývá odplatou. Funny Games all over again. A víc k tomu ani slovo. Už k ději stačilo. Nechte vytáhnout karty film, protože ten hrozně moc chce vyprávět a umí to. Jasně, asi je tam strašně samoúčelnosti a na rozdíl od Humra to celé převyprávíte v jedný větě o šesti slovech, ale nějak mi to nevadí, nějak na to dlabu. Lanthimos ubral na divnosti a rozmáchlosti, za to přidal na ucelenosti. Vyšla mu z toho taková jednohubka, uvnitř který se lidi nemohoucně plazí po zemi a já na ni měl zrovna vohromnou chuť. Farrell se možná nesměje, ale já už to asi celý rozlousk. Yorgos Lanthimos se totiž směje ohromně. Houby horor, normální vtip je to...jen si celou dobu říkáte, jestli se teda taky můžete smát nebo budete za psychopata. Pan Kastner vždycky říkával, že si každý z filmu odnese, co unese. A já se teď trochu bojím, co jsem to teda za člověka a co že to nesu.

    • 29.10.2017  22:15
    Master of None (TV seriál) (2015)
    ***

    Na trase k něčemu hlubšímu a cestou poměrně příjemně přirozené. Jenže pořád jen na cestě. Tedy alespoň v první řadě. Záleží, jestli tu cestu hodlám já absolvovat dál.

    • 26.10.2017  22:19
    Frances Ha (2012)
    *****

    Greta a Baumbach jsou lidi <3...

    • 22.10.2017  11:29
    Janička (2017)
    ****

    Myslím, že nevím...

    • 22.10.2017  11:24
    Nemilovaní (2017)
    *****

    Festivaly ovládla bezútěšnost. Často kombinovaná s ironickým úšklebkem (Čtverec) nebo přímo zvířecím černohumorným šklebem (Zabití posvátného jelena). Zvjagincev nic odlehčovat nechce, na to nemá čas a snižovalo by to emoční dopad a to závěrečné plesknutí. Piluje a utahuje a tady z toho teda vykutal perfektní mašinu deprese. Zatraceně silný. Tentokráte o píď méně kritiky směrem do ruské společnosti, o píď méně biblických odkazů, malinko standardnějšího charakteru, ale jako celek o moc utaženější, vyváženější a bez děr.

    • 22.10.2017  11:17

    Příliš doslovná poetika. Náladu navodí a pomalu odejde. Málo to není, ale po odchodu nezbylo nic.

    • 25.9.2017  22:32

    Buď do toho jednou dorostu nebo tomu v druhý půli vopravdu upadne řetěz. Pak je ještě varianta, že je to takovej guláš, že jsou zcela logicky některý kousky výborný a některý zkažený. Zkusím zatím vrůst do Druhýho patra.

    • 7.8.2017  09:33

    Ta čerstvost a šťavnatost ze Sundance tam určitě je, ale všechny šrouby jsou tak na volno, až se to v delších pasážích totálně rozpadá. Utáhnout a upevnit, takhle tam ta hezká a stylová divnost sice je, ale vždycky jen naznačená bez dalšího smyslu.

    • 6.8.2017  18:51
    Sedmilhářky (TV seriál) (2017)
    ***

    Higher upper class čumí do moře. Jako jednohubka určitě jo, ale jako událost v žádným případě. Na to je v každým díle příliš aspektů, který mě vyhazujou z emocí a děje. Hele, ale nikdy mě nenapadlo, že to vůbec lze napsat, jenže ta Whiterspoon je neskutečně dobrá. 3,5*

    • 3.8.2017  21:16
    Cesta času (2016)
    ****

    Přesně - víc ryb, míň lidí. Platí pro film i planetu.

    • 2.8.2017  19:09

    Tak tady jdu zcela proti klukům z Čelistí. Shodit Daliborka s tím, že je to jen maškaráda pro dementa je příliš jednoduchý řešení. Klusák nabízí poměrně komplexní sondu, která nemá jen úroveň 'bavte se nad idiotem'. Daliborek v sobě totiž krom humoru a opovržení míchá i lítost a vypovídající hodnotu a hrst otázek s sebou přece jen nese. Jasně, ta debata se vždycky nejprv stočí nad formu "dokumentu", což asi neměla, ale když jsi trochu ochotnej můžeš jít dál a ptát se, proč je ten kluk takovej, jakej je, co ho formovalo, jestli jde jeho názory vůbec otočit nebo nalomit, jestli není největší zlo v novém příteli matky atd. Ok, možná je to málo, ale možná je to nejucelenější Klusákův dokument, protože drží pohromadě a když jej chcete poslouchat, tak fakt něco říká a říká možná víc, než Klusák sám zamýšlel. Klidně bych podepsal, že Klusák si Daliborka vybral jen pro svou bizarnost a chtěl tu bizarnost ukázat na kameru, což je zatraceně málo, ale asi se mu omylem povedlo víc. Ta sonda jde fakt o trochu hloubš. První polovina s sebou nese až Formanovskou kombinaci hlouposti s trapnotí a lítostí, druhá graduje k opravdovému dokumenty, kdy postavy už zcela nahé vytasí to, co v nich opravdu je a Daliborek je najednou skoro druhotnej lakmus skrz nějž se ukáží ostatní. Za mě jakože jo. Jen se nehodlám účastnit diskuze, kde publikum obviňuje režiséra ze stylizovanosti a Klusák publikum z netolerance a smíchu. S tím jsi Víte musel počítat, když jsi zvolil tuhle formu a to si teď musíš ustát. Nehraj na mě, žes do ničeho nezasahoval, když bez vás by žádná Osvětim nebyla.

    • 1.8.2017  18:21

    V kombinaci s live doprovodem Tomáše Paluchy je ta scéna zdivočelých jeptišek vrcholem Letní filmové školy. Nejvíc věc.

    • 1.8.2017  18:18

    Ale prdlajs první a druhá půlka. Regulérní hovadina je to vod začátku, jenom to možná tolik nevadí.

    • 13.7.2017  21:02
    Přízrak (2017)
    *****

    Vono, jak se správně postavit k týhle americký indiepóze, která splaskne jak bubák při sebemenším zkoumání? A póza je asi to slovo, které čiší odevšud. Lowery si vzal pozérskej formát, narval tam citát Woolfové, zatlačil na hudbu, aby tekly emoce, manýristicky označil hlavní postavy jedním písmenem, provedl nás dopředu i dozadu časem, aby jako bylo jasné, že to má přesahy a pak celý svůj film vysvětlil v monologu mouder jednoho sarkastointelektuála. A já tomu dám plno a nejvíc, protože mě to hrozně vzalo. Rozklíčuj si to, jak chceš. Jsem uvnitř plnej manýry a navenek vobyčejnej sarkastointelektuál. Ten film je důležitej a pomohl mi.

    • 12.7.2017  11:36
    Špína (2017)
    ****

    Důležité a až agresivně silné. Zvukově a obrazově neskutečný nátlak na diváka, kde sice některé dialogy zavrzají, jenže pak to mohutně zakřičí emocí, a to až k ohluchnutí.

    • 12.7.2017  11:33

    Jako jo, snaží se to vytvořit tu podivnou náladu v uzavřeném všedním objektu, kterou bych i já od filmu chtěl, ale nevylezou z toho samozřejmě ani Clerks ani Cashback, protože myšlenek tam moc není. Jen ta touha najít podivnost ve všednosti.

    • 19.6.2017  09:25

    Nemůžu se zbavit dojmu, že film nechal téměř vše hlubší stranou

    • 16.6.2017  19:26
    Broadchurch (TV seriál) (2013)
    ***

    S výjimkou Colman vše příliš standardní, a to je bohužel dneska sakra málo. Opouštím vody v průběhu druhé řady.

    • 15.6.2017  12:48

    Loach je stále pevně vlevo a ví, jak snadno se člověk ocitne dole a jak je téměř nemožné vyhrabat se zase zpět. Dokud vám budou lhát, že pokud nejste nahoře je to jen vaše vina, odvrátíte vždy tvář studem od natažené pomocné ruky a dokud budou přehlíženy myšlenky jako basic income, můžeme se jednou za čas dál třást o to, zda sami nejsme Daniel Blake. Važte si toho, co máte rádi a držte to za ruku.

    • 17.5.2017  19:59

    Po letech jsem si musel trochu předefinovat, co chápu pojmem 'film'.

    • 12.5.2017  23:42
    Metropolis (1927)
    *****

    Metropolis - nevim, Metropolis + Forma <3 <3 <3 Sežeňte mi tu evil Marii!

    • 8.5.2017  20:47
    Barry Lyndon (1975)
    **

    Vždyť jste to věděli, že pro mě tenhle Kubrick není. Pro nádherné detaily ztrácím celek. Kombinace mé nejméně oblíbené a tak otřepané příběhové linie, kterou chce bohužel vyprávět tolik režisérů "vzestup a pád" s nejméně oblíbeným žánrem. Vidím tam to kouzlo a upřímně závidím každému, koho může pohltit, ale nemůže všechno chutnat všem. Já jdu jíst jinam, jo?

    • 22.4.2017  23:15
    Mr. Robot (TV seriál) (2015)
    ***

    V podstatě mě jen podepiště pod Táňu Zabloudilovou. Postaví se razantně doleva, ale pak tam moc objevného neříká. A já bych tak chtěl, aby opravdu byl aktivističtější.

<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace