Bachy

Bachy

Petr Baroch

okres Plzeň
Někdy do fullmoonzine, někdy do šuplíku, někdy vyřvat světu ven

61 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40
    • 14.1.2019  19:15

    Vůbec neutáhne vlastní stopáž. Jednodimenzionální postavy můžou fungovat ve skeči, případně v rámci půl hodinové epizody, ale na dvě hodiny je to zatraceně málo. A tak jeden je odhodlaný odborář, druhý je postupně se ohýbající srab, třetí revolucionářkou s dobrým srdcem, čtvrtý prohnilým kapitalistou, ale nikdo z nich není víc, než první vlastností, kterou u nich potkáte. Přitom je to škoda, protože ta chuť sureálna je hrozně přitažlivá, pár momentů je hodně dobrejch, moc hezky se o tom zpětně povídá. Ale užít si to moc nejde, když přetaženě dlouhá je téměř každá scéna.

    • 12.1.2019  18:42
    Paddington 2 (2017)
    ****

    Čistá vánoční briťárna skrz na skrz. Naivitou, humorem, obsazením. Ve výsledku konzistentnější a vlastně téměř po všech směrech o krok dál, než jednička. Na mě to funguje, ač bych chtěl ještě víc Capaldiho.

    • 6.1.2019  21:19
    The Haunting of Hill House (TV seriál) (2018)
    ****

    Nešířit se kolem takovej buzz, možná nepřekoušu víc, než první dvě epizody. Těch hororových klišé je na prvních hodinách stopáže trochu moc a přes Stevův charakter "sbírám cizí strašidla a pak píšu knihy" jsem skoro nepřelezl. Kolikrát ještě? Nicméně časová investice a trpělivost se vyplatí. Hill House má, co nabídnout a stupňuje, jak zvědavost z jedný strany obrazovky, tak kvalitu a především tahá nové, zajímavější postavy za současného dokreslování starých. Málokterá série stojící na odhalování tajemství nakonec ustojí samotné odhalení. Ač za to většinou můžu já, co se natěším tak, že mě vlastně žádný závěrečný rozmotání nemůže naplnit. Hill House tenhle úkol zmáknul. Rozmotává průběžně, současně pořád zvládá překvapovat a jako celek drží pohromadě. Žádný z členů rodiny tam nakonec není v pozici panáka, co tupě posouvá příběh nebo se jen veze. Soustředění na hloubku postav funguje, ač teda zrovna ten Steve z toho stejně vyleze dost nejpodivnějš a všechno to zvládne ke konci přišerně vykoupat v kýči. Svlíkněte z toho nálepky o "nejlepším seriálu roku" a je to výbornej zážitek.

    • 29.12.2018  14:47

    TOP!

    • 29.12.2018  14:47

    Pro formu trochu zadupanej obsah. Když už bych se hrabal v tom "sám si vyber" subžánru, tak Telltale games přinesli s první epizodou Walking Dead daleko emotivnější a především ucelenější kus. Tam je topka. Tady je především solidní nástup, ale s pokračující stopáží spíš projíždíme oblastí nudy. K čemu mi ty možnosti jsou, když mě to nebaví objevovat? Nicméně ve více lidech u ovladače je to pořád poměrně zážitek.

    • 27.12.2018  14:58
    Big Mouth (TV seriál) (2017)
    *****

    Tohle hrozně roste! Epizodu od epizody lepší a lepší.

    • 27.12.2018  12:23
    Kluk na kole (2011)
    ***

    No, jenže vůbec. Ten vnitřní hodnotící a neustále se měnící pohled na charaktery sice vnímám, ale k čemu mi to je, když na mě současně všechny dějové zvraty působí až pohádkově jednoduše zkonstruované právě pro ten účel. Ještě tu rozjížděcí půlhodinu pátrání po kole jsem jel stejnou linku "jak morálně hledět na to a tamto, případně nehledět vůbec", jenže pak mě Kluk na kole začal sám vyhazovat, než spadl řetěz úplně. Já tu přirozenost necítím. Můžu to vnímat jako ideologickou hru a rozhodně to můžu vnímat jako další film o krizi maskulinity, ale bohužel u mě převažuje vnímání filmu jako soubor postav chovajících se záměrně jako idioti především proto, aby vyvolávaly v divákovi otázky a celek dělal nějaký dojem. Na mě příliš nedělal.

    • 9.12.2018  21:26
    Human Flow (2017)
    ***

    Aj Wej-wej utápí obsah ve vizuálu a ve stopáži. Jasně, že ty záběry z ptačí perspektivy jsou impozantní a že ten rozsáhlejší vhled do několika oblastí s sebou nese trochu naléhavosti, ale příliš otázek Human Flow nevzbudí a příliš debat taky nerozhýbá. Je to citlivý a observatorní přístup, ale i proto nikdy nejde příliš na hranu. Za mě k migraci daleko silnější - Čekání, Cizinec v ráji nebo i Praha očima cizinců od Kashcheevy, byť chápu, že každej z nich bere z migrace trochu jinej aspekt. Tenhle kousek chce bejt rozšafnej a pojmout to všechno, jenže mu to uteklo mezi prstama.

    • 23.11.2018  17:18
    Bomb City (2017)
    *

    Vůbec nic, myšleno jakože se pohybujeme po delší době v kategorii "k nedokoukání". Jako námětem asi i jo, ale provedením? Od režie, přes herce díra a nula.

    • 4.11.2018  10:44
    Vynález (2004)
    **

    Problém je, že víc než načrtnutou povídku, byť perfektně domyšlenou a do detailu utaženou, v tom nevidím. Filmově mi to nedává nic, emočně taky ne a hloubka pod perfektně nakreslenejma křivkama času taky není. Post efekt po vysvětlujícím videu samozřejmě je a až budeme rozebírat, kterej film jde na cestu časem nejpečlivějš, tak Primer jmenujem vždycky, ale co mi to teda dalo?

    • 27.10.2018  21:04

    Vidět 'First Blood' prvně šestatřicet let po vzniku je hodně zvláštní zážitek. Částečně je to zpětnej, až čítankovej, pohled na to, odkud kam chodí akční film a film vůbec, částečně připomínka tý věčný americký fascinace zbraní. Současně pohled s údivem nad tím, že je tam i dost vnitřku, dost motivace a navíc to vcelku funguje a drží po kupě...jako ne, že by tam byla nějaká přelomová psychologie a sedělo to celý v kdovíjaký hloubce, ale člověk, jako třeba můj člověk, k tomu automaticky přistupuje s tím, že tam nebude nic než svaly s kudlou. Zároveň i údiv nad tím, jaký pitomý to vobčas je a kolik maskulinity z toho leze. Skrz na skrz je to teď už tak trochu jako kouknout do encyklopedie, než něco jinýho, ale co by ne. Já to beru.

    • 26.10.2018  15:03
    Interstellar (2014)
    **

    Těžko se dostávat k diskuzím nad jednotlivejma aspektama, když mě to jako celek topí v jednolitým bahně a nic mi to nepřináší. Interstellar na mě působí především jako obří kolos, kterej nevypadá ani zajímavě, ani nápaditě, ani inovativně, ani sexy, ale je hlavně plnej sám sebe. Nolan mi strašně moc chce předat něco velkýho, ale působí to pak, jak kdyby Vám kolegové přinesli do práce obřího plyšovýho medvěda, co má kolem krku napsaný nějaký moudro od Coelha. Jako velký to je, ale můžu to dát do sklepa?

    • 20.10.2018  15:15
    Nikdys nebyl (2017)
    ***

    Problém je, že ty teorie kolem mě nakonec baví o píď víc, než film a nakonec mě dost možná donutí, zkusit to celý znovu. Ramsay má poměrně dost nápadů, jak některé pasáže oživit, minimálně Phoenixův charakter, scéna pohřbu pod vodou, vzpomínkové flashbacky fungují a snaží se otevírat něco hlubšího, jenže jako celek to pořád působí hlavně jako plochý nedotažený náčrt, který začne, vyrazí dech Phoenixem, ale pak téměř bez škrábnutí skončí. Ale třebas to tam je...a nepouští mě to hloubš.

    • 15.10.2018  23:55
    1922 (2017)
    **

    To tempo a ta ležérnost. Strejda vypráví o bubácích a všichni usnuli.

    • 1.10.2018  05:09

    Celej ten cirkus už se pomalu ani nedá sledovat a bolí to víc a víc. Krom tý všudypřítomný špíny a zaprašený, oprejskaný estetiky už tam není nic. Absolutně plochý a jednoduchoučký. Jen atrakce.

    • 14.9.2018  09:38

    Přál bych tomu drajv Phoenixových Earthlings, ale bohužel tam není. Díky za dobrý příklady, ale chtěl jsem víc naléhavosti a akutnosti.

    • 9.9.2018  11:50
    Columbus (2017)
    **

    Pěkný baráky.

    • 8.9.2018  11:45
    Štěstí (1998)
    ***

    Míra bizáru je v pořádku, ale nedokázal jsem ze sebe odlepit slovo 'samoúčelnost'. Jen psychiatrova linka mě táhla spolu s filmem, jinak jsem vypadával z lodi ven.

    • 25.8.2018  11:38
    Psí ostrov (2018)
    ***

    Nejslabší Anderson. Chybí tempo a po většinu času jde jen o roztomilé a milé hemžení bez vnitřku. Náznaky vyprázdněnosti s sebou nesl už Grandhotel a tady jde Wes bohužel ještě o kousek dál. Zabrzdit a přestat s cirkusem. Pořád hodlám sledovat každý krok, ale čím dál víc nostalgicky vzpomínám na období Rushmore, Tenenbaums, Life Aquatic. 3,5*

    • 1.8.2018  00:00
    Alpy (2011)
    ****

    Nejprv pro mě až příliš neuchopitelný kus, jenže ke konci se ty puzzlíky začnou skládat do dost drásavých tvarů a začíná to fungovat i na mě. Esej o tom, jak moc chci někam patřit a převtělit ten fejk pocit v autentickej. Vopravdu hodně chci. A asi jsem i moc chtěl další Špičák a tak jsem se dlouho topil a plavat začal až těsně před koncem. Pořád hůř stravitelný než Špičák, Humr, Jelen, ale stejně tak pořád ideálně mimózní.

    • 31.7.2018  23:46

    Neuvěřitelná věc. Jako bez jakýhokoliv ušklíbnutí nebo ironickýho posměšku je tohle obří film a dost vtahující zážitek i pro osobu, co nad muzikálem většinou krčí nos i celou hlavu. Držet si to tempo první půlky, hajpuju to ještě víc. Kdykoliv hrajem na komediální nebo odlehčenější strunu, bavíme se o masterpiecu. Druhá půlka pak logicky leze víc do sladkobolného trpění a Ben Horne to nemůže uhrát. Ale furt vod nakrčenýho nosu platí, že neuvěřitelná věc a zážitek jak tele.

    • 31.7.2018  23:42
    Profil (2018)
    **

    Totál mimo mě. Bekmambetov je pořád hlavně líbivej a doslovnej. Ať už to vezmem přes výběr hudby, přes způsob, jakým podává dějové zvraty nebo přes práci s napětím. Připluje a vodpluje -> žádnej nános nezůstane.

    • 31.7.2018  23:37

    Málo...je to slovo.

    • 31.7.2018  23:34

    Vizuální slast a koupel v modrožlutý melancholii. Ihned po projekci ještě s výhradou, že možná málo zakousnuté a občas trochu po povrchu, ale už druhej den to rozkvetlo. Ač smutný obsahem, ve vyznění hlavně citlivý kus. Toť k celku. A pak... nejlepší jezdecká scéna ever. A je úplně fuk, jestli to porovnáváte s jízdou na nějakým fantasy divnotvoru nebo třeba s jízdou volantovou. Furt nejlepší ever. Son Lux <3

    • 31.7.2018  23:24
    Strella (2009)
    ****

    Úplně nevím, jak se tomu vyhnout obloukem, ať není příběhově venku vůbec nic a zároveň to pojmenovat. Takhle - může tomu v půlce strašně snadno spadnout řetěz a vůbec...nestane se. Trochu queer, trochu weird wave. Na jednu stranu bych radši víc tlačil na tu weird vlnu, ale na druhou..možná právě proto to dost uceleně drží při sobě.

    • 31.7.2018  23:15
    Srdce lásky (2017)
    *****

    Víc performance než film, to jen ať víme. Tahle sonda do vztahu skrz alternativu je dost hluboká, ušně/očně působivá a emočně silná zároveň. A to nelze nechat jen tak stranou, že oni oba jsou vopravdu dost zajímavý persony k dalšímu sledování.

    • 31.7.2018  23:09
    Lesní duch (1980)
    ****

    Dost příšerný, ale v určitý konstelaci, třebas v rámci půlnoční sekce LFŠ, výbornej zážitek. Pak ty brutálně kostrbatý repliky a podivně zírající a pobíhající charaktery nesou alespoň ten unintended rozměr.

    • 31.7.2018  23:07

    Ohromně silná první hodina, jenže pak už se jen na kolotoči točí stejná sedátka, na nich stejné postavy se stejným chováním a vracející se témata už nemají tolik síly jako když dorazí k divákovi prvně. Nejsilnější je pak vlastní dohledávání faktů o životě Romy Schneider.

    • 26.7.2018  17:59

    Mhmmm....ne. Teda nejdřív trošku, ale po půlce už jako vůbec.

    • 5.7.2018  22:54
    Flákač (1990)
    ****

    Dohnán rest, jak tele a teď mě dost mrzí, že jsem Linklatera nejel od startu. Ta uvolněnost, oslava zevlovskejch let a výbuchy inspirace jsou tam tak přirozeně posazený.

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace