Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Poslední recenze (1 893)

plakát

Lewat Djam Malam (1954) 

Ústřední postavou LEWAT DJAM MALAM je Iskander, bývalý voják, který se právě vrátil z války za osvobození Indonésie z područí Nizozemska. V běžné realitě se mu však nedaří uplatnit a navíc ho zužují démoni jeho vlastních válečných zločinů, které pod nátlakem nadřízených napáchal. / Tohle je pro mě zcela určitě první setkání s nějakou klasickou indonéskou kinematografií, kterou jsem zcela nepolíben a nejsem v tom evidentně úplně sám. Pocity spíše smíšené. Režijně i scénáristicky mi přijde líčení Iskanderových pocitů se střetu s realitou a návratem do civilizace velice nedůsledné. Má to takový teatrální timeline: jeden večer se vrátí domů do rodiny své snoubenky, druhý den ráno mu “tchán” dohodí práci v jisté kanceláři, avšak na projektu, o kterém Iskander nemá anung. Pohádá se s vedoucím, odejde, během odpoledne potká pár bývalých spolubojovníků, situace a emoce se rychle nabalí a na konci dne je z toho tragédie. Nemám absolutně žádné srovnání se zbytkem tehdejší indonéské kinematografie. Film určitě významně reflektuje nalazení tehdejší společnosti, ve které se třela radostná buržoazie (vychutnávající čerstvou svobodu) s městskou chudinou (pro které se nic moc nezměnilo), vesnickými rolníky a mafiány, kteří se rekrutovali z válečných veteránů. Z filmařského hlediska to na mě ale působí velice spartánsky, střih je hodně divoký a nějaká emoce častěji vychází z herecké a nikoliv režijní práce, která je mírně řečeno hodně suchá. Ale jako setkání s něčím, o čem jsem ještě předevčírem ani nevěděl, to respektuji a doufám, že s nějakou další klasickou indonéskou kinematografií ještě někdy přijdu do styku (už je proto, že chci mít alespoň nějaké minimální srovnání).

plakát

Spravedlnost podle Spensera (2020) 

50% Tak tohle je taková srážka nedoladěné buddy movie kriminálky, která je velice málo efektivní v tom buddy movie konceptu (málo hlášek, málo prorostlých charakterů, málo jízlivé atd.) s totální 70's klasickou zápletkou na téma detektiv / policajt / loser / ex policajt (nebo kombinace dvou z těhle čtyř) řeší něco co řešit nemá a zbytečně se dostane do průseru. A právě ani tenhle element tady není úplne top a to je spoluautorem scénáře Brian Helgeland (Payback), který mi dával určité naděje. Jako extra zátěž tohodle filmu vnímám klasický neduh Netflix produkce: nahulených 110 minut filmu, který mohl mít úplně naklid cca 93. Ale pokud jste zrovna v módu “musím se podívat na několik filmů s Markem Wahlbergem v kuse, abych zjistil o co tomuhle člověku vůbec jde”, tak klidně do toho. Wahlberg tady mimochodem jede svůj totální autopilot, který už cca dvacet let nevypnul. Ale funguje mu a za to ho mám rád.

plakát

Odstřelovač (2007) 

Za mě určitě největší zklamání spočívá v tom, že si Mark Wahlberg hned po příjezdu “do města” ustřihne ten parádní copánek. Jinak příjemná, rutinně zvládnutá akce (jakby ne, režíroval Antoine Fuqua), hodně na vlně devadesátkové akční odnože “jedinec proti velkému spiknutí”. Nelze přehlédnout, že Marky Mark je standardně zkouřenej jako paprika, takhle by tou sniperskou puškou netrefil ani slona natož kilometrapůl vzdálenou plechovku. A parťáka mu tady dělá další nazdárek: Michael Pena. Je to ok.

Poslední hodnocení (3 834)

Possessor (2020)

13.05.2021

Ripleyho hra (2002)

12.05.2021

Temná tvář Brooklynu (2019)

11.05.2021

Saint Maud (2019)

09.05.2021

Město na kopci - Série 1 (2019) (série) (S01)

09.05.2021

Tři zločinci ve skryté pevnosti (1958)

06.05.2021

Chlapec a jeho pes (1975)

06.05.2021

The Plumber (1979) (TV film)

06.05.2021

Boss Level (2020)

06.05.2021

Reklama

Reklama

Reklama