Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Poslední recenze (1 895)

plakát

Městečko v Texasu (1976) 

(50%) Malý akční low budget od scénáristy Williama Nortona, který se po většinu svoji kariéry specializoval na maloměstské redneck akce (zejména WHITE LIGHTNING a GATOR) a rozhodně měl mnohem lepší momenty než tenhle. Ploché postavy, které nenabudí ani relativně dlouhá expozice, po níž následuje dost rychlá hurá akce, která sestává hlavně z několika honiček (všechna čest, je tu pár docela dobrých automobilních kaskadérských kousků) a pár pěstních soubojů. Hudbu dělal Charles Bernstein, který se na tenhle žánr specializoval, ale přišlo mi, že je tu hodně hluchých momentů zcela bez hudby, což je škoda. Vlastně tohle dílo je vůbec plné odborníků: Bo Hopkins tu hraje další ze své tučné řady křivých a uplacených fízlů. Pokud máte chuť na nějakou softovou 70's akci z malého města, kde jedinec bojuje proti policejnímu či magnátskému bezpráví, tak spíš doporučuji FIGHTING MAD s vyhuleným Peterem Fondou.

plakát

Uprchlík (1993) 

Už od dětství mám ohledně Uprchlíka jednu nezodpovězenou otázku: proč v té závěrečné scéně v prádelně na té lanové dráze mezi pytlema se špinavým prádlem visí i ta žlutá traverza, kterou dostane ránu do hlavy Joe Pantoliano?

plakát

Lewat Djam Malam (1954) 

Ústřední postavou LEWAT DJAM MALAM je Iskander, bývalý voják, který se právě vrátil z války za osvobození Indonésie z područí Nizozemska. V běžné realitě se mu však nedaří uplatnit a navíc ho zužují démoni jeho vlastních válečných zločinů, které pod nátlakem nadřízených napáchal. / Tohle je pro mě zcela určitě první setkání s nějakou klasickou indonéskou kinematografií, kterou jsem zcela nepolíben a nejsem v tom evidentně úplně sám. Pocity spíše smíšené. Režijně i scénáristicky mi přijde líčení Iskanderových pocitů se střetu s realitou a návratem do civilizace velice nedůsledné. Má to takový teatrální timeline: jeden večer se vrátí domů do rodiny své snoubenky, druhý den ráno mu “tchán” dohodí práci v jisté kanceláři, avšak na projektu, o kterém Iskander nemá anung. Pohádá se s vedoucím, odejde, během odpoledne potká pár bývalých spolubojovníků, situace a emoce se rychle nabalí a na konci dne je z toho tragédie. Nemám absolutně žádné srovnání se zbytkem tehdejší indonéské kinematografie. Film určitě významně reflektuje nalazení tehdejší společnosti, ve které se třela radostná buržoazie (vychutnávající čerstvou svobodu) s městskou chudinou (pro které se nic moc nezměnilo), vesnickými rolníky a mafiány, kteří se rekrutovali z válečných veteránů. Z filmařského hlediska to na mě ale působí velice spartánsky, střih je hodně divoký a nějaká emoce častěji vychází z herecké a nikoliv režijní práce, která je mírně řečeno hodně suchá. Ale jako setkání s něčím, o čem jsem ještě předevčírem ani nevěděl, to respektuji a doufám, že s nějakou další klasickou indonéskou kinematografií ještě někdy přijdu do styku (už je proto, že chci mít alespoň nějaké minimální srovnání).

Poslední hodnocení (3 852)

Zocelovací kúra (2015)

12.06.2021

The Sadist (1963)

12.06.2021

Relikvie (2020)

12.06.2021

Městečko v Texasu (1976)

08.06.2021

Utajený pasažér (2021)

06.06.2021

Mstitelé (1972)

06.06.2021

Halston (2021) (TV seriál)

06.06.2021

Útěk z vězení v Dannemoře (2018) (TV seriál)

02.06.2021

Poulet au vinaigre (1985)

01.06.2021

Reklama

Reklama

Reklama