Recenze (313)
Městečko Twin Peaks - Epizoda 1 (2017) (epizoda)
***Hodnocení po prvních čtyřech částech*** To je tak strašně někde mimo. Snad kombinace Eraserhead, Inland Empire a Teletubbies s dozvuky Twin Peaks někde v dáli. Samozřejmě pole intepretací je rozevřené, jak pornoherečka po 30 letech praxe. Co si taky myslet o počinu, kde se objevují hlášky jako "Paul is now at the North Pole." a David Lynch se v roli agenta FBI svěřuje: "I don´t understand the situation at all". /Samozřejmě, že si seriál zaslouží nějakou hlubší reflexi, ale prozatím I don´t understand the situation at all a docela mě to baví./
Znovuzrození (1966)
První třetina filmu, kde se hlavní hrdina propadá do sledu událostí, mi připomněla Fincherovu Hru. Je to jakési vnitřní puzení, které hlavní hrdiny obou filmů vede k tomu, aby opustili pohodlí středostavovského života a nahlédli, co se skrývá "za zrcadlem". Ačkoli hranici nepřekročili dobrovolně, jsou to oni, kdo, možná podvědomě, udělá první krok.___Co Znovuzrození posouvá jako film na zcela jinou úroveň, je geniální kamera Jamese Wong Howa. Nekonvenční úhly kamery, zejména podhledy v úvodu filmu, a pokřivené čočky umocňují kafkovské vyznění filmu. Celkově se film vyznačuje velmi stísněnou atmosférou, která mírně polevuje ve druhé třetině filmu a vrací se opět v závěru. Velmi, velmi působivý film.
Toni Erdmann (2016)
Málokdy se stane, že je film zároveň vtipný, dojemný a sociálně naléhavý. Monolog "přijel jsem sem navštívit designového zubaře" je jeden z nejlepších ve filmové historii. Toni Erdmann je spolu s Birdmanem nejlepší alter ego poslední pětiletky.
American Honey (2016)
Někde mezi Andreiným Akvárkem a Spring Breakers Harmonyho Korina. Hlavně díky kameře velmi stísněný a bezvýchodný film. Na to aby se American Honey dal brát jako regulérní sociální drama, místy příliš audio-vizuálně-i-obsahově ustřeluje a dostává se "ven z koryta", následně se ale vždy vlije zpátky.
Ve sklepě (2014)
Nejzábavnější film roku. Seidl ve mně neustále vzbuzuje otázku, co je vlastně "dokumentární film". Respektive, co jsou Seidlovy filmy. (hodnocení filmu: 12.10.2015 - Be2Can)
Konzultant (2013)
Za posledních 30 let nejlepší Ridley Scott. Přemýšlím nad tím McCarthyho scénářem. Sám o sobě působí jako patetickej pseudofilosofickej deepshit, ale v kombinaci s Ridleyho vizuálem a prezentací hlavní herecké pětky to funguje naprosto dokonale. Vyprázdněnost ve velkých gestech a zločin je následován trestem. P.S.: Pod tím balastem je scénář velmi chytře vypointován a věřím, že McCarthy přesně věděl, co dělá. (datum hodnocení: 1.3.2016)
Faust (2011)
Svět jest vsazen do expresionistických kontur a jediné co ho nese a podpírá je kostra příběhu. Fascinující.
Interstellar (2014)
To vše ten kosmonaut, který se skrývá za knihovnou, má na svědomí.
Vyšší moc (2014)
Podvratná hra s očekáváním diváka na všech úrovních percepce. "Divácky přístupný film?" Totální šok, něco takového bych po Hře od Östlunda v životě nečekal.
Zátah 2 (2014)
S odstupem a s chladnou hlavou začínám uvažovat, jestli Zátah 2 opravnu není nejlepší akční film, jaký jsem kdy viděl. V rámci žánru naprostá špička.