Parlay

Parlay

Tomáš Jun

okres Rakovník
Geralt z Rivie - též Gwynbleidd, Bílý vlk či Řezník z Blavikenu


LinkedIn: Parlay

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 15.8.2019  18:40

    Před Pixarem smekám. Má sice i slabší chvilky, ale když je ve vrcholné formě, nabídne nám kouzelné zážitky, při kterých si říkáme: „Tohle budu pouštět i svým dětem…“ Třetí Toy Story zcela rozhodně. Vymazlené vtípky pro děti i odrostlejší, fantastická vizuální stránka a silný příběh s napínavým a srdcervoucím finále (tavící pec!). Rozhodně se nejedná o pásovou výrobu, tvůrci si se snímkem poctivě vyhráli - napotřetí a snad vůbec nejlépe. P.S. Český dabing je opět vynikající.

    • 15.8.2019  18:39
    Coco (2017)
    *****

    Další z řady pixarovských úspěchů. Coco zaujme především atraktivní a neotřelou tematikou a v rámci animáků až překvapivě nevyzpytatelnými dějovými zákruty. Humoru je tu možná o něco méně než obvykle, ale není to ke škodě – zvolená umírněnější forma se mi vzhledem k příběhu zdála vhodnější. Vizuál jako z říše snů je u Pixaru snad již samozřejmostí. Závěr je kouzelný, vřelý a dojímavý. Krásný film pro všechny věkové kategorie.

    • 10.8.2019  20:39
    Brexit (TV film) (2019)
    *****

    Brilantní. Není sporu o tom, že 90% procent tvůrčího týmu by volilo "remain", ale i přesto se mi třaskavé téma brexitu zdálo být podáno netendenčně a s neohroženou střelbou i do vlastních řad. Prostor tudíž mimo jiné dostaly jak vypočítavý a neférový (až podvodný) přístup brexitářů k faktům, tak i podcenění a nezvládnutí kampaně zastánců setrvání (vedení kampaně dle zajeté šablony, přecenění vyhodnocování faktů z pohledu voličů a nulová empatie vůči tzv. potaženým globalizace). Řemeslné kvality snímku jsou nepopiratelné a plusem je i rozumná minutáž - tempo je chvílemi až smrtící a nuda je tak na nucené dovolené. Well done. Ale pro jistotu - nemyslím tím brexit, ale Brexit :-)

    • 9.3.2019  21:08

    Rozhodně jedna z nejhorších Marvelovek, možná vůbec nejslabší origin. Nick Fury zachraňuje, co se dá, a atmosféra devadesátek je také fajn, ale unylost vyprávění (příběhová kostra sama o sobě je solidní, ale její zpracování je nedramatické a fádní) je až ubíjející. Taktéž velmi zamrzí neinvenční a průměrná akce bez momentu překvapení. Pokud se Marvel chystá na další origin, měl by rozhodně přidat, zde si vybral svou slabší chvilku.

    • 8.3.2019  18:30
    Maniak (TV seriál) (2018)
    *****

    Originalita a imaginace dostaly na všech semaforech zelenou. Naštěstí. Maniac vám buďto neskutečně sedne, nebo si jej převážně protrpíte - střední cesta dle mého neexistuje. Zaujaly mě již první tři kapitoly, které sice neoplývají strhujícím tempem, ale rozhodně vyvolají zvědavost. Od čtvrtého kousku skládačky se již prazvláštní stroj plný bizarnosti, humoru a vážnějších momentů rozjede naplno. Poslední tři kapitoly jsou strhující a emočně nadmíru funkční. Chválím tradičně vynikající Emmu, Jonaha Hilla (moc se spolu nemusíme, ale zde příjemně překvapil) a Justina Therouxe, který si přinejmenším dvě kapitoly ukradl zcela pro sebe. Za mě vážně lahůdka. P. S. Ten soundtrack!

    • 15.8.2018  00:17

    V době všemožných digifestů a maskovaných hrdinů se jedná o určité zjevení. Akce ze staré školy, která ovšem dostala moderní háv a precizní řemeslné zpracování. Nasnímání scén je dechberoucí a každý záběr se daří prodat v té nejvyšší cenové hladině. A ta hudba a její provázání s dějem na plátně – to prostě nemá chybu (zvukové možnosti kinosálu využity na maximum). Šestá Huntova mise je sice až přes míru překombinovaná a tváří se chytřeji, než tomu tak je doopravdy, ale vše je podáno natolik poctivě a s nadšením všech zúčastněných, že je lehké nad těmito výtkami mávnout rukou. P.S. Nejlepší akční scéna? Úprk po střechách Londýna. Pecka a smekám, Tome.

    • 19.2.2016  23:11

    Soundtrack je boží - Pemberton se inspiroval na správných místech a originalita mu také není cizí, viz pecková skladba "Take You Down". Henry, Armie a Alicia mají k božství blízko, jejich chemie se mohla promísit ještě o krapet více. Guy Ritchie se v úvodu zahřívá pomalu, ale od poloviny stopáže nabírá formu (nastupují jeho klasické a žádané propriety - vtipné konverzačky a hrátky se zvukem, obrazem a vyprávěcími postupy) a nakonec je boží i on. "Krycí jméno U.N.C.L.E." je rozhodně povedený kousek, zamrzí ovšem, že mohl být ještě lepší. Možná až božský...

    • 19.2.2016  23:04
    Spisovatelé (2012)
    *****

    Nenápadný snímek, který nesmírně potěšil. Vyzdvihnout musím zejména dialogy, které netahají za uši, sympatické herce a výborný soundtrack. Nejen knihofilové navíc ocení silnou spisovatelskou tematiku, která v samotném závěru nabídne jedno velmi příjemné překvapení...

    • 19.2.2016  23:01

    "Sicario" je především velmi intenzivní zážitek, při jehož sledování člověku není dvakrát dobře po těle. Tvůrčí záměr byl tedy splněn dokonale... Hodit diváka do vody spolu s mladou a nezasvěcenou policistkou v podání přesvědčivé Emily Blunt byl vynikající nápad. Snímek šlape po všech stránkách - děj působí uvěřitelným dojmem (na hru, že se tvůrci snaží nastínit běžnou praxi, je velmi snadné přistoupit), herecké obsazení je bezchybné, hudební doprovod je mrazivě mrazivý a perfekcionistická režie Denise Villeneuvea snese ta nejpřísnější měřítka.

    • 19.2.2016  19:26

    Natočit ryze konverzační drama, které nenudí, je kumšt a "Most špiónů" je prvotřídní kumšt, poněvadž mimo poutavého příběhu a podařeného scénáře nabízí taktéž suverénní Spielbergovu režii (stále to má v paži jako málokdo jiný), bezchybné herecké výkony a dechberoucí kameru, výpravu a atmosféru Berlína v době studené války. Do značné míry se sice jedná o idealistický snímek s poselstvím, což může leckdo snímku vyčíst jako slabinu, ale já nikoli, protože motiv Donovanova občanského a morálně neprůstřelného hrdinství je adekvátně vyvážen nelichotivým náhledem na neobjektivitu a faleš tehdejšího amerického soudního systému.

    • 19.2.2016  19:18
    Najděte mi hrdinu (TV seriál) (2015)
    ****

    Začnu výtkou, kvůli které nemohu tuto minisérii ocenit plnou palbou - tvůrci ji mohli s klidným svědomím o dva díly zkrátit. Jejich záměr týkající se podrobného a nezkratkovitého vylíčení jednotlivých dějových linek by bylo možné dosáhnout i na ploše podstatně kratší stopáže. Pro fanoušky projektů s politickou tematikou se ovšem i přesto jedná o velkou událost a nad tímto nedostatkem přivřou oči o poznání snadněji. "Show Me a Hero" představuje odlišný přístup k látce než populární (i dle mého názoru plně zasloužené adjektivum) "House of Cards" - působí mnohem realističtěji. Není tak tomu jen z toho důvodu, že popisuje skutečné události, ale také vyprávěcími a filmařskými postupy. Hudební doprovod je nenápadný a upozaděný, střih a kamera nikam nespěchají a děj a postavy jsou líčeny bez jakéhokoli patosu a emočně přeexponovaných scén. Charaktery rozhodně nejsou černobílé a ono Wasicskovo hrdinství není prezentováno na jasně viditelném a vyvýšeném piedestalu. Zřejmě vůbec největším trumfem je herecký výkon Oscara Isaaca, který je, zejména v závěrečných epizodách, až k neuvěření přesný a přesvědčivý.

    • 19.2.2016  19:01

    Nesporný kvalitativní vzestup oproti předchozímu Shrekovu dobrodružství, leč úroveň prvních dvou dílů (zejména geniální jedničky) je stále v nedohlednu. Původní dva snímky měly duši, trojka se čtyřkou jsou už především finančními kalkuly. Pochválit ovšem musím vynikající Rampelníkův dabing od Otakara Brouska ml. a několik vydařených frků, zejména Kocour v botách a zlobří kuchtík rulují.

    • 19.2.2016  18:54

    Velmi silné čtyři hvězdičky, které koketují s pátou kamarádkou do party. Páté špionážní patálie Ethana Hunta nabízí nejen funkční napětí a prvotřídní akci (honička na motorkách je dechberoucí), ale také nadhled a vtip - všechny tyto ingredience jsou namíchány v ideálním poměru. McQuarrie se na režisérské stoličce vytáhl a těším se, s čím přijde v dalším pokračování. Očividně je to člověk na svém místě.

    • 25.12.2015  11:19

    Probuzení síly je snovým zážitkem především pro ty fanoušky původní trilogie, kterým není proti srsti až přepjatá a neinovativní inspirace čtvrtou epizodou a jsou schopni se povznést nad častými nelogickými lapsy a nahodilostí děje (které rovněž neodmyslitelně patří zejména k původním epizodám). Pro tyto fandy (dle hodnocení můžeme mluvit o většině) se J. J. Abrams stává jedním z nejvyšších bohů jejich filmového pantheonu. Sebe ovšem musím zařadit mezi breptající minoritu - nemálo momentů a motivů mi řádně zakroutilo kedlubnou (dva příklady - dominance Prvního řádu po pouhých 30 letech od událostí Návratu Jediho; jediovský výcvik touto epizodou zřejmě již postrádá jakýkoli smysl a stává se zbytečností) a až nepříjemně často mě nutily k podezření, že tvůrci pouze přejmenovali postavy a poupravili dějové linky ve scénáři Nové naděje (napadá mě toho vážně spousta). Zklamání? Ano. Sice ne kolosální - netvrdím, že je všechno špatně (příjemný feeling Hvězdných válek se nevytratil a jedná se o první epizodu, kde humor není křečovitý a otravný, ale naopak funkční) - ale přesto zklamání...

    • 9.9.2015  13:37
    San Andreas (2015)
    ***

    Silné tři hvězdičky, časté přepálené kritice navzdory. Klišé, nelogičnosti a za uši tahající repliky se sice objevují, ale v rámci žánru ještě v tolerovatelné dávce. San Andreas navíc neselhává v tom nejdůležitějším - Richterova škála se při severoamerickém apokalyptickém zemětřesení řádně zapotí a triková stránka je více jak uspokojivá. Dalším plusem jsou sympatičtí hrdinové (Dwayne a Carla jako taťka s mamkou do nepohody, Alex jako kráska, co má za ušima a bratrské duo je také fajn), nad jejichž konáním tak lze celkem snadno přivřít oči.

    • 25.1.2015  20:02

    Jiří Vejdělek se nadále drží svého kopyta a myslím, že je to jedině dobře. Po Účastnících zájezdu, Ženách v pokušení a Mužích v naději nám servíruje další pohodovou, prosluněnou, příjemně nasnímanou, lechtivou a do určité míry sexistickou (onu míru si musí každý vyhodnotit sám, já osobně režisérův pohled na něžnější pohlaví beru s nadhledem) komedii bez vyšších dramatických ambicí, která se může opřít o příjemné herecké výkony (zejména Hynek Čermák a Táňa Pauhofová jsou výteční, za to Robert Cejnar působí přeci jenom prkennějším dojmem, než by bylo milé), celou řadu úsměvných situací a několik povedených gagů. Pro mě osobně Vejdělkova tvorba představuje českou komediální jistotu, při které sice člověk nejednou zakroutí hlavou nad jejím dějem a chováním postav, ale za to se nikdy nepohorší nad vulgárním a trapným humorem, nedílnou součástí mnoha tuzemských "komedií". A to se přeci počítá.

    • 24.1.2015  13:44

    Fury je po většinu stopáže přesně takové, jakým jsem si jej přál mít. Špinavé, syrové, uvěřitelné a připomínající, že válka je čirým a těžko představitelným zlem a nikdy tomu nebude jinak. Výjevy válečných hrůz, nováčkovo bolestivé sžívání se s realitou fronty, válkou vypěstovaný a nevyhnutelný cynismus, komornější chvilka při navazování americko-německého přátelství - ve všech těchto momentech Fury šlape jako hodinky. Nepříjemné chvilky nastanou až se závěrečným heroickým aktem, který nastolený trend otočí o 180° a při kterých jsem si pomyslel, že takto nějak podobně by se vyřádil Rambo v kulisách 2. WW... Pro mě to byly opravdu velmi nepříjemné a zbytečné chvilky, které v mých očích částečně degradují celý snímek. P.S. Po herecké stránce je Fury bezchybné, příjemně mě překvapili Logan Lerman a Shia LaBeouf.

    • 4.11.2013  15:28

    Jsou mezi námi i tací nároční uživatelé, kteří dokonce i ryze komediální snímky podrobují neférové kritice - nejčastěji poukazují na jistou schematičnost a otravné brnkání na moralistickou strunu. Rodinka Millerových by si ovšem zasloužila být této kritiky ušetřena, protože nabízí prvotřídní a dobře naladěný herecký ansámbl, originální výchozí zápletku a scénář plný neotřelého a nekorektního, avšak nikdy trapného a nastavovaného humoru. Dobrá komedie se pozná podle toho, zda se u jejího sledování divák dobře baví. A já se bavil náramně. Tvůrcům se snímku podařilo naladit příjemný a pohodový feeling, který nejlépe ilustruje Jason Sudeikis a jeho hravé pomrknutí na diváky při parádním tanečním čísle Jennifer Aniston.

    • 26.10.2013  14:07

    Ke snímku jsem choval značnou důvěru, avšak nyní musím kapitulovat... Jedná se o jednoznačný zásah do černého. Či snad přesněji řečeno do Bílého? :-) Sledovat poctivou oldshoolovou akci (automobilová naháněná na pažitu před Bílým domem je nezapomenutelná) a fandit sympaťákům Tatumovi (zoufající si hrdina z masa a kostí alá John McLane) s Foxem (ideální prezident do každé rodiny) je zkrátka nefalšovaná radost. Pozitivní dojem nemůže pokazit ani obligátní americký patriotismus (zde dokonce umocněný pro demokraty zapálenou a uvědomělou jedenáctiletou voličkou) - pseudovlastenecký výplach typu Air Force One se naštěstí nekoná, a to především díky velké porci humoru a tvůrčího nadhledu. P.S. Prezidentova manipulace s raketometem mě dostala do kolen :-)

    • 24.10.2013  16:02

    Je pravdou, že snímek po dějové stránce vzorově dodržuje osvědčené žánrové šablony a nepřekvapí tudíž neočekávanými zvraty (včetně všemi očekávaného závěrečného aktu zrady, na který snímek obrazem odkazuje již v jeho samotném úvodu), avšak bylo by ode mě velice laciné a ke snímku nespravedlivé, kdybych mu tento fakt přisoudil jako výrazné negativum. Zejména Carlitova postava ve fantastickém podání Al Pacina je jedním z důvodů, proč je nad určitou šablonovitostí snímku tak snadné přimhouřit, ba úplně zavřít oči. Carlita Briganteho, „polepšeného" gangstera ze staré školy, vyznačujícího se osobitým morálním kodexem, si zkrátka nelze nezamilovat a nedržet mu palce, aby se jeho sen o ráji (v jeho případě zpodobněném zapadlou autopůjčovnou), stal skutečností. Snímek dále činí výjimečným zejména prohnilý a roztěkaný právník v podání Seana Penna, režisérské řemeslo Briana De Palmy ve vrcholné formě, mnoho nezapomenutelných scén (zejména úvodní akce v kulečníkové herně a mistrně gradovaný závěr) a v rámci žánru atypická atmosféra. Brian De Palma si, přinejmenším v rámci gangsterek, zcela bez diskuzí zasluhuje nemalý respekt.

    • 15.10.2013  15:58
    Stmívání (2008)
    *

    Oné jediné hvězdičce může snímek vděčit pouze a jedině hudebnímu doprovodu Cartera Burwella... Mohl bych zde odehrát nefalšovaný kritický koncert, ale raději si jej odpustím, poněvadž se nechci nikoho dotknout či jej dokonce urazit - odsuzování ostatních na základě jejich vkusu bytostně nesnáším. Nad fenoménem Twilightu, potažmo jeho celosvětovým úspěchem, pouze nechápavě kroutím mozkovnou... Stále mi dělá potíže pochopit, že pro valnou část současné generace dívek se jedná o ztělesnění jakýchsi fantazijních romantických představ.

    • 9.10.2013  19:27

    Věčná škoda nesmyslně přepálené stopáže, potažmo spousty hluchých a natahovaných pasáží. Snímek totiž nabízí celou řadu trumfů: fajn a šik westernovou atmosféru, nemálo povedených gagů, tradičně precizní Zimmerův hudební doprovod a vypilované akční vlakové scény (Verbinski si v dětství s vláčky hrál evidentně hodně a rád). Věčná škoda.

    • 9.10.2013  17:03

    Nejsem sice osobně obeznámen s knižní předlohou Maxe Brookse, ale dle synopsí tkví její výjimečnost v líčení vlivu zombie apokalypsy na oblasti sociologie, mezilidských vztahů, ekonomie a politického zřízení, což zní bezpochyby velmi originálně a ambiciózně. Snímek je ovšem na rozdíl od svého předobrazu výrazně přímočařejší a je k němu tak zapotřebí přistupovat „pouze" jako k civilnějšímu a realističtějšímu přírůstku do košatého zombie žánru, který vyniká profesionálním technickým zpracováním a zručnou režií Marca Forstera, díky níž dialogové pasáže nevybízejí k posměšným úšklebkům a akční scény jsou nejen efektní, nýbrž i (v rámci žánru) poměrně uvěřitelné. Světovou válku Z pokládám za kvalitní snímek, u kterého mě ovšem mrzí absence tvůrčí odvahy k pokusu o věrnější adaptaci vrstevnatější knižní předlohy.

    • 5.10.2013  19:37

    Překvapivě povedená komediální oddychovka, kterou je třeba ocenit už jenom pro minimální výskyt trapných a nevkusných momentů, což lze v případě bratří Farellyových bez nadsázky označit za husarský a chvályhodný kousek. Po většinu stopáže se hláškuje jedna radost a všemožné chlapácké patálie mají vtip a šmrnc (golfový vozík by rozesmál i Šíleně smutnou princeznu). Jen se nemohu zbavit dojmu, že Owen Wilson se při natáčení zřejmě necítil zcela ve své kůži, a to už jenom z toho důvodu, že tu údernější polovinu ústředního dua zcela bez diskusí představuje Jason Sudeikis.

    • 18.9.2013  15:46
    Piráti! (2012)
    ****

    Šikulové od Aardman studia si dle mého názoru zasluhují další pochvalné poplácání po zádech. Jejich nejnovější počin mě rozhodně nezklamal, a to zejména díky mnoha povedeným vtípkům a retrospektivním prostřihům věnovaným pro odrostlejší část publika, vypilované ruční animaci, která opět snese ta nejpřísnější měřítka a má své osobní a nenapodobitelné kouzlo a též díky bravurnímu českému znění - Ivan Trojan se po svém předchozím, též velmi zdařilém dabingu taťky Marlina v pixarovském Hledá se Nemo, stává mistrným dabérem animovaných snímků. Popravdě řečeno mně uniká opodstatnění té poměrně velké vlny kritických ohlasů a s ní souvisejícího relativně nízkého hodnocení.

    • 18.9.2013  12:37
    Croodsovi (2013)
    *****

    Pohádková hollywoodská cesta do pravěku, která má vše, co by měl rodinný moderní animák mít, a ještě něco navíc. Vymazlený a technologicky bezchybný vizuál, bezbřehou dávku humoru pro děti od tří do devadesáti devíti let, emoce, ctění rodinného morálního kodexu, prvotřídní dabing (zejména Emma a Nick si své role zjevně a slyšitelně užívají naplno) a v neposlední řadě funkční příběh, jehož jádrem je zdánlivě prostý motiv cesty z bodu A do bodu B, avšak jak je dobře známo - i cesta mnohdy může být cíl. Animátoři od Dreamworks nás nechtějí ošálit žádným promýšleným kalkulem, nýbrž nám nabízejí snímek, který má tělo a duši.

    • 16.9.2013  16:11
    Kick-Ass 2 (2013)
    ***

    Kvalit původního snímku se dle očekávání dosáhnout nepodařilo, o tom není sporu, leč stále se jedná o svéráznou a střelenou podívanou, za kterou se její předchůdce zdaleka nemusí stydět. Nicméně akce již zkrátka nemá takové grády a šmrnc, soundtrack nabízí o poznání slabší kousky a kombinace násilí, bizarnosti a humoru, která v původním snímku působila natolik svěžím a stylovým dojmem (zejména díky precizní režisérské práci Matthewa Vaughna), již často nebezpečně lavíruje na hranici s nuceností a samoúčelností. I přesto všechno je ale prostě hrozně fajn opět sledovat Hit - Girl při jejich smrtelných tanečních kreacích a nechat se bavit nemálo podařenými vtípky a novými postavami, poněvadž duch původního snímku je naštěstí stále přítomen a ony zmíněné nedostatky tudíž zdaleka nebolí tolik, jak by se při pohledu na jejich výčet mohlo zdát.

    • 8.6.2013  18:04
    Penelope (2006)
    *****

    Pohádková dokonalost v moderním hávu. Ohromně milý snímek, který potěší zejména hereckým obsazením (Christininy kukadla jsou plná emocí, James McAvoy je jako vždy dokonale přesvědčivý a roličky Catherine O’Hara a Petera Dinklagea jsou taktéž zahrány s bravurou), nemálo vtipnými okamžiky a hřejivě příjemným závěrečným vyústěním. Snímek přímo vybízející k tomu se stát osobní „srdcovkou“…

    • 3.6.2013  11:08

    Pecka. Skvěle napsaná a vypointovaná, plná neotřelých režijních a vizuálních postupů, s delikátní hereckou směsí, nespočtem bizarních postaviček, nabušeným soundtrackem a jedním politováníhodným dopravním strážníkem. Tohle se prostě povedlo.

    • 1.6.2013  20:01

    Netřeba před pravdou přivírat oči - nejnovější McLaneovy patálie nabízejí celou řadu nedostatků a pomálu pozitiv… Když už nic jiného, tak alespoň smířlivě začnu pozitivními bodíky. Již takřka archetypální postava poldy ze staré školy Johna McLanea, navzdory značným obavám, zcela nevymizela. Bruceovy mimické svaly si opět (zaplať pánbůh natisíckrát) vzaly dovolenou a několikero hlášek vážně stojí za to („Jsem na zasraný dovolený!“). Druhým kladně nabitým bodíkem je úvodní automobilová honička, která má styl a ředitelé pojišťoven nebudou mít po zhlédnutí nepřeberného množství efektně sešrotovaných vozidel několik dní klidný spánek. Samotný úvod snímku tak představuje jeho akční vrchol, a to je zkrátka a dobře špatně. Jako velmi nešťastná rozhodnutí se ukázaly být nápady tvůrců zabrousit do oblasti pokřivených rodinných vztahů (který je navíc věru nešťastně realizován - scénárista by zasloužil vytahat za uši a režisér se v poklidných dialogových pasážích také dvakrát nepředvedl) a zasazení příběhu do šedivých ruských reálií, které snímku nesluší a notně tak kazí výsledný dojem. Velký problém též představuje moderní pojetí akce s dynamickými prostřihy a efektem zpomalení času, které je v rozporu s klasickým pojetím, na kterém je série de facto postavena. Medium Fail.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10