Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Komedie
  • Sci-Fi

Recenze (9)

plakát

Království Planeta opic (2024) 

O Království Planeta opic se dají říct především dvě věci - jedna špatná a jedna dobrá. Tou dobrou je to, že Království je jakožto nejnovější přírůstek do skvělé opičí ságy důstojným filmem. Tou špatnou je fakt, že se jedná POUZE o DŮSTOJNÉ pokračování. KPA tak nějak samo neví, čím chce vlastně být. Máme zde nový, vizuálně úchvatný svět opic, který je však díky obrovskému časovému skoku nedovysvětlený. Jak se opice po konci WPA rozdělili do kmenů? Jak je možné, že mnozí zapomněli na Caesarův odkaz? Proč jsou ve světě opic skupiny divokých lidí když Caesar na konci WPA emigroval daleko od nich? Dále je nám zde představen nepříliš dobrý záporák Proximus, jehož motivace (urychlený pokrok opic) z nějakého záhadného důvodu zahrnuje terorismus ostatních opičích kmenů, lidská žena Mae, která usiluje o navrácení moci lidem (což dělá extrémně matoucím způsobem) a několik "fajn" opičích hrdinů. To není dost pro tvorbu skvělého filmu. Film je navíc velmi sterilní co se akce a obvyklých morálních dilemat týče. Celkově je KPA průměrným filmem, jehož zápletka a motivace postav jsou tak matoucí, že z filmu odcházím s více otázkami, než opověďmi. 6/10

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Druhá Duna je po téměř dvouleté pauze od Avatara 2 přesně tím, co jsem opět potřeboval. Obří sci-fi podívaná doplněná skvělým příběhem - takový film vyjde opravdu jen jednou za pár let. Duně se podařilo vzít už tak fenomenální první díl a všechno udělat dvakrát větší, hlasitější, zábavnější a emotivnější. Film přímo překypuje osobitostí - najdete zde plno skvělých postav, zvratů, motivů, vizuálů, zapamatovatelných hlášek a celkově se na tomto snímku velmi obtížně nachází podnět ke kritice. Jeden bych však zmínil - postavy Feyd-Rauthy a imperátorovy dcery v podání Florence Pugh by si zasloužili více prostoru, jelikož jsou v příběhu důležité a kvůli jejich upozadění mi nedokázaly svou kvalitu. Celkově je Duna 2 absolutní must-watch a okamžitě se stává žánrovou klasikou. 10/10

plakát

American Horror Story - Hotel (2015) (série) 

Ano, ano, ANO. Po za mě nepříliš vydařené Freak Show mi Ryan naservíroval na zlatém podnose tento skvost. Hotel je takový Murder House na steroidech. Opět se zde setkáváme s tématikou širokého osazenstva duchů společně obývajících jeden prostor a jejich vzájemnými intrikami. Mezi ně je vržen detektiv John Lowe, který vyšetřuje případ vraha s biblickými motivy a zároveň se snaží dostat z krize způsobené stresem z únosu jeho syna. Postupně odhaluje tajemství za zdmi hotelu Cortez a dovídá se o jeho podivných obyvatelích. Mezi nimi září The Countess v podání Lady Gaga (která zde podává velmi solidní výkon), jež je ochotná udělat pro kontrolu nad hotelem cokoliv. Každá z postav je však zajímavá - Sally, Liz a James Patrick March patří spolu s ostatními k tomu nejlepšímu, co nám AHS zatím předvedlo. Taktéž musím vyzdvihnout kreativitu, kterou se zde propojuje hned několik sérií (jmenovitě především Murder House, Coven, Hotel). Navrátivší postavy právě z těchto sérií mě velmi mile překvapili. Hotel se postaral o jedny z nejlepších scén z celé ságy, u nichž jsem si nejednou řekl: "To se snad úplně posrali." (například scéna s přestřelkou za zvuků Hotline Bling od Drakea). Série s pořadovým číslem 5 však není úplně dokonalá. Kritiku si určitě zaslouží dějová linka "hlavní" postavy Johna Lowea, která se svojí zápletkou ala Fight Club působí lehce na sílu. Wes Bentley dle mého nehraje úplně na plno a John tak mezi ostatními působí nedokonale a odfláknutě. Taktéž se v Hotelu nedočkáme nějakých extrémně silných emocionálních (a ani těch strašidelných a znepokojujících) momentů a dějových linek (až na Liz, kde je tato linka i tak příliš jednoduše rozuzlena), což mi osobně chybělo. Celkově je však Hotel po Asylum druhou nejlepší sérií zatím. Verdikt: 9/10

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Matthew, Matthew, Matthew. Od prvních Kingsmanů (což je jeden z mých absolutně nejoblíbenějších filmů) se Vaughn dostal do jakési podivné smyčky, kdy točí prakticky jeden film pořád dokola, akorát vždy o něco horší. Na Argylle je silně cítit recyklace přechozích nápadů (ztráta identity, akční scény jsou očividně inspirovány těmi, co už jsme viděli,..) - a to je velká škoda. Největším prohřeškem filmu je za mě určitě PG-13 rating, díky čemuž se ve filmu nevyskytuje gore a krev, což by dle mého filmu hodně pomohlo, jelikož bez nich akční scény působí antiklimaticky. Ocenit lze určitě herce - Bryce D. Howard svou roli zvládla se ctí a její postava byla sympatická, Samu Rockwellovi jeho role extrémně sedí, Jackson a Cranston odvedli jako vedlejší postavy fajn výkon. Johna Cenu, Henryho Cavilla a Dua Lipu však mohli využít více - působí zde především jako lákadlo na film. Scénář přes svoje kvality v sektoru nápadu na základní zápletku (spisovatelka krimi "předpovídá" události) trpí absolutním přehršelem plot-twistů a vedlejších nedovysvětlených linek, ve kterých jsem se místy ztrácel. Celkově bych film shrnul slovy: "Kingsman pro děti" - vtipný, ale za žádnou cenu bezchybný.  Verdikt: 6/10

plakát

Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023) 

Popravdě jsem ještě těsně před promítáním tak úplně nevěděl, do čeho jdu. O KOTFM jsem věděl jen to, že to bude dloouhé povídání mezi DiCapriem a indiány. Výsledek mne ale naprosto uchvátil. Téměř tři a půl hodiny jsem seděl jako přikovaný a hltal každou minutu a každé slovo, jež vyšlo z úst postav naivního Ernesta, jeho ženy Mollie či ne-tak úplně "hodného strýčka" Billa Halea. KOTFM je absolutní nářez plný napětí, emocí, podrazů a lidské špíny. Po skončení filmu jsem tajně doufal, že někam za titulky schoval Martin Scorsese další dvě hodiny záběrů, vysvětlující backstory jednotlivých postav. Verdikt: 9,5/10 - půlbod mínus za pro mne "příliš krátkou" stopáž.

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

Godzilla je moje guilty pleasure. Rád se občas podívám na bitku obřích CGI monster, obvykle zahrnující destrukci velkoměsta. Nic víc od MonsterVerse filmů nečekám. O to víc mě zaujal návrat Godzilly k japonské produkci a její překvapivý úspěch zde na ČSFD. Po zhlédnutí filmu už mě zdejší úspěch nepřekvapuje. Godzilla - 1.0 je archetyp perfektního firmu o tomto obřím radioaktivním plazu. Nejenže dostanete solidní vizuál (který je silně inspirovaný původní Godzillou, což považuji za správný krok), ale i velmi kvalitní a silně emocionální příběh o rodině. Právě toto mistrovské snoubení bizarního scénáře "obří příšera ničí město" s pohledem na situaci očima zprvu zbabělého dezertéra japonské kamikadze jednotky činí z tohoto snímku velmi speciální dílo. Také musím ocenit celou zápletku s destrukcí příšery, která je správně "japonsky" šílená. Za zmínku určitě stojí i poněkud pochmurná stránka filmu týkající se války.  Otevřeně je zde kritizován způsob, jakým japonsko nakládalo s vojáky - což mě velmi překvapilo. Jedinou výtkou by bylo občasné přehrávání hlavního herce. Jamazaki ukázal Holywoodu, že MonsterVerse film se dá udělat kvalitně - a že lidé kvalitu ocení. Rád bych řekl, že na novou Godzillu je radost koukat, ale je to krom radosti i smutek, napětí, a naděje.  - 9/10

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Na začátku recenze Rebel Moon je důležité si ujasnit pár věcí: 1) Rebel Moon je dle mého názoru očividně produktem snahy o vytvoření nového sci-fi světa pro mládež. To potvrzuje fakt, že se ve filmu nevyskytuje gore (vyjma pár kapek krve),nadávky a celkově je Rebel Moon takový správně naivní. Zack Snyder se zde snaží udělat "aktuálnější Star Wars" pro novou generaci, aby se děti nemuseli koukat na filmy z 80. let.  2) Ano, Rebel Moon si mnoho nápadů přebírá právě ze Star Wars a jiných sci-fi světů (zlé impérium, hodný odboj, obdoba světelného meče,..). Nabízí ale také hned několik fajn designů a nápadů které by se neměli přehlížet.  3) Vzhledem k tomu, že se jedná o první díl série, je logické, že zde dostáváme spíš takový nástřel toho, co se bude dít. Proto si zde nehodlám příliš stěžovat na děj či vývoj postav. K recenzi tedy: Král je mrtev. Do jeho funkce se staví krvežíznivý a mocichtivý Balisarius který vysílá svého kosmického rádoby Hanse Landu na misi s cílem rozdrtit všechny, kdo se mu postaví do cesty. Naše hrdinka Kora (adoptivní dcera Balisaria, bývalá příslušnice impéria - nyní dezertérka) je po obsazení své hostitelské planety donucena zorganizovat odboj vůči impériu. To je obsah první části ságy. Obdobný příběh už jsme několikrát viděli a není potřeba ho nějak rozebírat. Film je samozřejmě doprovázen řadou akčních scén, kde konečně přichází kritika. Bojová choreografie ve filmu je vcelku špatná, místy až komická (poslední rvačka na platformě). Nepřátelé často nehybně stojí a čekají, až dostanou na budku. Akční scény jsou také klasicky po Snyderovsku plné slow-motion záběrů, které mohou někoho vyvést z míry (mně je to však docela jedno a nějak jsem to nevnímal). Co však chválím je design mimozemšťanů (spoustu z nich v barové scéně, pavoučí žena,..) prostředí (planeta bez technologie, jejíž obyvatelé pěstují obilí a prostě si užívají život, hezké CGI, vesmír,..) a světa celkově (roboti odmítající bojovat, zavražděná princezna, jež měla přivést mír,..).  Shrnutí: Rebel Moon je pěkně vypadající sci-fi s poměrně klišovitým dějem (což mu nemám za zlé, vzhledem k tomu, že očividně cílí na mladší publikum a ne na kritiky), fajn postavami a překvapivě solidními hereckými výkony (dialogy jsou samozřejmě klišé, ale nikdy mi to nepřišlo trapné). Celkově jsem si film užil a těším se na druhou část (kterou bych rád viděl v kině, ale hádám že to je nemožné).  Verdikt: 7,5/10

plakát

Zabiják (2023) 

David Fincher je režisér, kterému jsem zatím tak úplně nepřišel na chuť. Žádný z jeho uznávaných filmů mě příliš neohromil, a "komplexní" zápletky zmíněných filmů už mi začínali být proti srsti. Proto pro mě byl The Killer příjemným překvapením. Jednoduchý scénář a poměrně jednoduchá postava Fassbendera tvoří fajn jednohubku, která sice nenadchne náročného diváka , a nejspíš ve vás nevyvolá nějaké hlubší emoce, ale zároveň vůbec nezklame díky svému krásnému vizuálu a zajímavému pohledu na práci nájemného zabijáka (příprava, morální hodnoty, změna identity,..). Filmu bych vytkl možná až zbytečně moc scén, kdy se nic neděje a hlavní postava se jen dostává z bodu A do bodu B na úkor kvality vražd. Samotná postava Fassbendera ve filmu prohlásí, že preferuje práci, která vyžaduje kreativitu a kontakt s obětí, načež pak v každém případě využívá stejnou strategii - připlížit se se zbraní v ruce. Co bych ale určitě vyzdvihl jsou například ukázky zbavování se důkazů, příprava na akci, vnitřní monolog hl. postavy, nebo jednu výborně natočenou akční scénu. The Killer je ve finále film, který se pro vás nestane kultovní klasikou, kterou si pustíte několikrát, ale napoprvé se jedná o solidní snímek hodný obětování jednoho večera. 8/10

plakát

Napoleon (2023) 

"Ahoj Ridley, hele prosimtě, byl jednou jeden Napoleon a ten byl v nějakejch bitvách, prej byl císař a nakonec umřel na raka ve vyhnanství. Jo a taky měl ženu - teda vlastně dvě. Můžeš o tom prosím natočit film?" - asi takhle podle mého vypadala dohoda na natočení tohoto směšného filmu. Scott je opravdu umělec, protože udělat na motiv historické postavy tak zajímavé, jako byl právě Napoleon, tak nudný, ošklivý, ubohý a uplakaný film je umění. Napoleon je DOSLOVA slátanina těch nejméně zajímavých okamžiků Bonapartova života bez špetky duše. Opravdu nerozumím tomu, jak někoho napadlo se místo detailního popisu Napoleonova vzestupu, dlouhé bitvy Tří císařů či Napoleonova politického počínání zaměřit především na jeho sexuální život a problémy v manželství. Chcete vidět epické bitvy? Dostanete čtyři kraťoučké a ubohé bitevní scény bez jakékoliv ukázky Napoleonovi pověstné strategické geniality! (scénu s bitvou u Slavkova beru za absolutní zločin) Chcete naopak vidět Napoleonovu cestu za úspěchem? Dostanete místo toho spousty a spousty nedůležitého tlachání s Josefínou o naprostých zbytečnostech! A to ani nemluvě o historických nepřesnostech a faktu, že každých cca 5-7 minut se děj posune klidně o roky dopředu. O Napoleonovi jsem se vlastně za celý film nic moc nedověděl a popravdě ani nevím, co tím celým chtěl Scott říci. Joaquin Phoenix má celou dobu jeden výraz a působí jako vedlejší postava ve vlastním filmu. Tenhle slizký nemluvný magor byl tím milovaným charismatickým generálem, po kterém šíleli jak vojáci a členové armády, tak i prostí občané? Vanessa Kirby výkonem neohromila, ale rozhodně nebyla tím nejhorším. Napoleon je zklamáním roku. Ukázkový příklad toho, jak nedělat historickou biografii. Verdikt: 3/10