Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (6 983)

plakát

México Bárbaro (2014) 

Nebudu hodnotit jednotlivé povídky, ale musím říct, že všechny se mi více či méně líbily. Tedy kromě jedné. Každopádně je tu celkem velký záběr, takže se tu divák dočká bubáka strašícího v polorozpadlé haciendě kdesi v prérii, znásilnění lesním rarachem, pitvání dítěte či pomsty striptérek. No a také je tu entita, která vyhrožuje, že pokud děvče nevypustí krev z vaginy své sestry, tak jí vytáhne duší skrze řitní otvor. Sice jsem čekal trochu víc gore, ale i tak jsem víceméně spokojen. 70%

plakát

Hoax (2019) 

Odepisovaný televizní producent sestaví tým a vydá s ním na místo, kde podle jeho mínění proběhl útok v podání Bogfoota. Natočené je to slušně, exteriéry mají něco do sebe a herecky to také není úplně marné. Problém je, že pokaždé když se na scéně objeví Bigfoot, přepne kamera do FF módu v případě útoku nebo termovize při pouhém pozorování. A to mě dost štvalo. Částečně to vynahrazuje závěr s dvěma zvraty, který měl něco do sebe. Celkově nenáročná a koukatelná jednohubka. 60%

plakát

Spirála (2019) 

Částečně z toho čiší společenská objednávka, ale to by mi tady ani nevadilo. Problém jsem měl s celkovou formou a s hlavním hrdinou. To tápání mezi realitou a paranoidními stavy mi vůbec nesedělo a přišlo mi strašně průhledné. Ta nejistota, která se měla přenést i na diváka a na které film do určité míry stojí, na mě vůbec nezabírala. Představitel Malika mi pak byl silně protivný. Dal bych přednost klasickému pátracímu pojetí bez jakýchkoliv halucinačních sekvencí. Poměrně drastické finále se mi naopak docela líbilo a to včetně Munroovy poučky, že předsudky jsou špatné. Celkově snadno zapomenutelná záležitost. 35%

plakát

Butchers (2020) 

Klišé s dvěma páry, porouchaným autem a vidláky, kteří čekají na svou příležitost. To by mi ani nevadilo, ale od něčeho, co se jmenuje Butchers, bych tedy čekal nějakou tu řezničinu. Ale ta nepřišla. Několik prchavých momentů tady sice bylo, ale to nejzásadnější se odehrávalo mimo záběr. Jediným malým plusem jsou postavy, které jsou sice šablonovité až běda, ale zahrané jsou celkem snesitelně. Nicméně to nestačí na víc než nějakých 30 % a to ještě s přivřenýma očima.

plakát

Naked Cannibal Campers (2020) 

Roztomile špatná amatérská blbina, ve které nahaté a pokérované holky plnějších tvarů oblizují okousanou nohu. Smál jsem se prakticky od začátku do konce a je znát, že všichni přítomní vědí, jakou hovadinu točí a baví se u toho také. Mimochodem na to, že to stálo asi dva dolary, to gore nepůsobí vůbec špatně. Přemýšlím mezi odpadem a plnou palbou, takže nakonec dávám průměr. 50%

plakát

Cid (2020) (seriál) 

Seriál tak trochu počítá se znalostí historie i samotné Písně o Cidovi, ale zvládne to i divák dějinami nepolíbený. První řadu beru jako takovou rozjezdovou a seznamovací. Cid tu vystupuje především jako panoš prince Sancha, který se dere pomalu kupředu. Zajímavější jsou palácové intriky, které si v ničem nezadají s těmi římskými, takže tu nechybí jed, zrada či nádech incestu. Tvůrci nastiňují i politickou situaci na Pyrenejském poloostrově, kdy nebylo nic výjimečného, když křesťané bojovali po boku muslimů proti jiným křesťanům. Samotná bitva u Zaragozy, která je vrcholem série, se dala zvládnout lépe, ale i tak se na ní dívalo dobře. Herecky solidní a na rozdíl od jiných jsem s Lorentem neměl větší problém. Ženský šmrnc tomu dodávaly Sarah Perles a nádherná Alicia Sanz v roli ifantky Urracy. Spokojenost a těším se na další řady. 85%

plakát

Za čárou (2021) 

Rusáci si u Američanů pomalu opět vydobývají pozici nepřítele číslo 1, což mě osobně vůbec nevadí. V tomto případě Ivani stále páchají neplechu na Ukrajině a schyluje se k jaderné katastrofě. Za mě béčko jak řemen, takže naivní, blbé a zábavné. Akce, o které je to především, je velmi slušná a to ve všech aspektech. Výbuchy, přestřelky i rvačky mají úroveň a díky solidnímu tempu je se pořád na co dívat. Interakce mezi ústřední dvojicí sice občas působí nuceně, ale jindy je zábavná a několikrát jsem se i zasmál. Díky výše zmíněnému se tak dá odpustit i poslední čtvrtina, ve které Håfström s divákem trochu vyjebává, i fakt, že hlavní klaďák je strašný ňouma. Za mě silně podhodnocená záležitost. 70%

plakát

Hunted (2020) 

Nejdřív to vypadalo na klasický rape and revenge, ale k rape vůbec nedošlo a zvrhlo se to v také klasickou lesní hru na honěnou a to tak že dobrou. Sychrává atmosféra sice nebyla nijak výjimečná, ale tady stačila. Co se nějakého gore týče, tak toho si tu divák moc neužije, ale čiší z toho taková ta zdravá brutalita, která nějaké ty létající končetiny hravě nahradí. Herecky výborné. Záporák je katalogový padouch a jeho představitel si to zjevně užívá a hlavní hrdinka dokáže sem tam vyčarovat božsky šílený výraz hodný keltské divoženky. Seděly mi i úlety jako byla bába s šípem, paintball a vlastně i samotný závěr. Jediné, co mě trošku vadilo, byl řetězec náhod, díky kterému záporák se svým nohsledem uprchlou holku vždycky našli. To prostě bilo do očí. Ale to je jen kosmetika. Frantíci umí. 75%

plakát

Don't Tell a Soul (2020) 

Securiťák ve studni a dva bráchové, kvůli kterým tam skončil, přičemž ten mladší má sklony k tomu, aby uvězněnému muži pomohl, zatímco ten druhý je klasická šikmá plocha a hlídače by nechal klidně zemřít. První cca půlhodina se nese v atmosféře napětí, které mezi bratry panuje a zároveň se je snaží oba sourozence nějak vyprofilovat. Tady vidím trochu rezervy, ale dalo se to. Pak přišel první ze zvratů a příběh nabral pro mě celkem neočekávaný směr. Sice jsem měl občas problém s tím, jak se jednotlivé postavy chovaly a jak píše J*A*S*M, s realitou to nemělo mnoho společného, ale bylo se pořád na co dívat. Závěr pak chrlil jeden obrat za druhým, ale zatímco jindy bych to nejspíš kritizoval, tady mi to celkem sedlo. Na to, co má, nebo spíš nemá, režisér za sebou, to zvládl slušně. 70%

plakát

30 stříbrných (2020) (seriál) 

Hned v úvodní sekvenci šílenec vystřílí banku a sám provrtán skrz na skrz odkráčí s jedním z 30 stříbrných v kapse a hned nato následuje scéna, ve které se krávě narodí lidské dítě. A k tomu ještě libové úvodní titulky s názornou ukázkou ukřižování. Po prvním díle jsem si mlaskal, protože seriál splňoval přesně to, co jsem od něj čekal. Jenže....... Álex de la Iglesia se zařadil po bok režisérů, kteří se nechtějí spokojit s jednoduchou zápletkou a proto se jí snaží skrýt za řadu odboček a kudrlinek, které mají dodat příběhu na košatosti. A tady toho je fakt hodně, takže kromě klasického boje s pekelnými mocnostmi se divák dočká třeba spiritistické tabulky, říše za zrcadlem, holubičího dronu nebo třeba islamistického vězení či hmyzoidních monster. Nic proti tomu, ale ono to prostě občas nedrželo pohromadě a byla tu řada logických bot, což korunoval závěrečný díl, za který bych Iglesiu nejradši nakopl. Co se naopak povedlo je mystická atmosféra a vůbec celkový nádech křesťanské mytologie, který byl cítit pokaždé, když se na scéně objevil někdo s kolárkem, což bylo prakticky pořád. Výborná je technická stránka věci a najde se tu několik nezapomenutelných ikonických záběrů. Stěžovat se nemůžu ani na gore, které bylo zcela dostatečné. A seděli mi herci a to všichni bez výjimky, přičemž vedle Fernándeze v roli kněze zářila Megan Montaner, na kterou se dívá dobře i když jen čumí do blba. Celkově jsem mírně zklamaný, ale případné druhé řadě dám určitě šanci a budu doufat, že ty mouchy alespoň částečně zmizí. 70%