Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Drama
  • Animovaný

Recenze (8)

plakát

Na maděru (2023) (seriál) 

Narazil jsem na Netflixu na seriál, který na papíře vypadal skvěle. Skupina speciálních agentů se ožere na šrot a dostanou za úkol s příšernou opicí zachránit Las Vegas před teroristickým útokem atomovkou. Což zní jako super zápletka pro krejzy akčňák řízlej starým Tarantinem. Prvních pár minut tak skutečně i působí. Dokonce je tam v jednu chvíli vidět i necenzurovaný péro, čímž autoři naznačují, že se nebudou štítit ničeho. Jenže pak přijde ta klíčová kalba, ve které se všichni mají zlískat na šrot a z celé té věci se stane naprostý WHAT THE FUCK. Spatřuji totiž poměrně zásadní problém v tom, když někdo natáčí seriál o ožralých zfetovaných lidech a režisér, scénáristé, nikdo ze štábu a především nikdo z herců, nikdy nebyl ožralý a nikdy nikoho ožralého ani neviděl, takže ve chvíli, kdy mají všichni být jakože ožralí a má začít prdel, jsou všichni víceméně střízliví a řeší klasické telenovelové vztahové americké píčoviny. Jediný zodpovědný agent kupříkladu omylem zkonzumuje mísu plnou lysohlávek namixovaných s několika dalšími drogami a poznat to je na jeho výkonu jak? NIJAK. Jeden by čekal nějaké ezo stavy, komunikaci s všehomírem a tak podobně, ale pán se chová zcela normálně. Po té, co všichni konzumují celý večer několik hodin tuny chlastu, marihuany, extáze a dalších drog nikdo nejeví příznaky jako motání, nekontrolované pohyby, blábolení, extatické stavy, neovladatelná vytlemenost, zvracení ani nic podobného. Snad s vyjímkou šíleného pyrotechnika, který jediný působí, že už si někdy v životě jedno, maximálně dvě pivka dal a ví co to s člověkem udělá. Místo zmiňovaných stavů pak postavy začínají uprostřed divoké párty řešit vztahy a traumata z dětství. Nikdo se při tom nepozvracel ani neměl halucinace. Team specialistů je za to samozřejmě patřičně diverní a zastoupena jsou všechna pohlaví gendery a rasy. Další díl jsem nedal. Dívat se film o alkoholu natočený abstinenty je utrpení.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Spojení ČESKÝ s jakýmkoliv jiným žánrem, než DEBILNÍ KOMEDIE, ROMANTICKÁ DEBILNÍ KOMEDIE, DEBILNÍ CRAZY PRODUCT PLACEMENT KOMEDIE, DRAMA O ROZLITÝM MLÍCE, případně FILM O CHARTISTECH JAK TO MĚLI TĚŽKÝ, smrdí průserem. U nás se už roky netočí nic jiného, než výše zmiňované žánry a když to někdo zkusí, je to sranec. Zatímco třeba Polákům jdou akční filmy, temná dramata, detektivky, ale i epické historické a válečné věci skvěle u nás jsme se zasekli někde mezi Špindlem, Ordinací a Nahotou na prodej. Jenže tohle vypadá od začátku vizuálně naprosto skvěle, točí to mladíci nezatížený minulostí a především nezatížený studiem na FAMU a tak jsem jim držel palce. Po 20 minutách, ale bohužel nevěřím, že se něco zásadně změní a troufnu si (opět) vynést rozsudek. Ano, vypadá to skvěle. Forma je dokonalá. Obzvlášť s přihlédnutím k tomu, kolik to asi stálo ( a nestálo to ve srovnání s podobnou produkcí v Hollywoodu nic). Mnoho scén je trikových a vůbec to není poznat. Futuristické Čechy vypadají skvěle. Vizuál, kamera, barvy, svícení... Všechno je top. A hlavně to nepůsobí jako komorní drama ve třech místnostech, ale opravdu jako velký film s pořádným rozpočtem. Jenže když ani po patnácti minutách netušíte o čem to všichni neustále žvaní a ANI JEDNA postava vám není sympatická, protože ANI o jedné nevíte NIC OSOBNÍHO, takže si k nim nemůžete vytvořit jakýkoliv vztah, tak je jasný, že scénárista neví co dělá. Což se mi neříká snadno, protože jeden ze scénáristů je kolega herní vývojář. A kdyby jste o tom i přesto pochybovali, tak vás v tom utvrdí fakt, že ani editor/dramaturg neví co dělá, protože dialogy jsou fakt špatný. První co člověka trkne je, že policistka v akci mluví spisovně. Tedy víceméně. Mluví spisovněnespisovně. Tradční české porevoluční zlo. Dvě věty spisovně, pak jedna hovorově a pak zase dvě spisovně. "Vy jste ale ošklivý divnej čurák pane." Zní to příšerně a ukazuje to, že scénáristé nemají cit pro rodný jazyk a tím pádem, že neumí psát. Nejvíc to do očí bije třeba v okamžiku, kdy se mladá policistka baví se svým šéfem, který mluví spisovně, protože je asi o 40 let starší a šéf a ona taky mluví spisovně a náhodně do toho hází hovorové výrazy z hospody. Takhle prostě lidi nemluví. Co je ovšem ještě horší, že dialogy působí jako náhodný shluk zcela nesouvisejících vět. Jako kdyby to psalo rozbité aičko. Pokud mi nevěříte tak příklad: Vědkyně: Mnohým připadá výstřední (o svém odcházejícím šéfovi). Prosím říkejte mi Petro. Hrdinka: M. Trochinowská (poprvé po 18 minutách slyšíme jak se jmenuje a opravdu řekne jenom EM.) V: Ale je hrozně chytrý. H: Zajímá mě hlavně David Kurlstat. Pracovala jste s ním? V: Ano je to... Byl to mj učitel. H: Všimla jste si něčeho podezřelÝHO. (nespisovná čeština veřejného činitele k vyslýchané vědkyni v úřední záležitosti je naprosto mimo) V: Byla jste někdy svědkem procesu obnovy? (nereaguje na dotaz a začne mluvit o něčem úplně jiném a odchází pryč. WHAT THE FUCKING FUCK?) Pokud máte pocit, že vám zcela uniká o čem je řeč a mohlo by to být tím, že jste film neviděli, tak mě taky uniká jakýkoliv smysl těchto vět a film jsem viděl. Většina dialogů je vedena v tomto duchu. Lidé říkají náhodné věty, naprosto nereagují na náhodné věty lidí co mluví na ně a pak odcházejí. A takhle se to prostě nedělá. Nezvládnuté je i vedení herců a bohužel musím říct, že mě neskutečně iritovala hlavní hrdinka, která prostě nemá charisma na utáhnutí filmu a celou dobu se tváří otravně zarputile vážně a sveřepě drsně a na všechny nepřátelsky vystrkuje svojí bradu. Je to první celovečerák tvůrců. Věřím, že když režisér Robert Hloz bude mít dobrý scénář, dokáže natočit něco řádově lepšího. Tohle je bohužel další film v řadě - na Čechy dobrý, ale i tak ztráta času.

plakát

Napoleon (2023) 

Tak jsem se konečně odvážil podívat na Napoleona. Měl jsem obavy, co Ridley Scott, který ve svých posledních dílech zcela rezignoval na jakoukoliv snahu o alespoň elementární logiku a točí v zásadě už jen fantasy, kde se všichni chovají jako debilové (Prometheus, Kingdom of Heaven), zase provede a jak se vysměje historikům. A obavy byly oprávněné. Sice mě potěšilo, že Phoenix vyjímečně nehrál svojí pózu psychotického pitvořícího se úchyla, který se nechal podle Stanislavského metody na pět let zavřít na ostrově Helena, aby se dokázal vžít do role exilovaného vojevůdce a zahrál ho vcelku civilně, ale to bylo tak všechno. V ději se nedalo vůbec vyznat. Je těžké obsáhnout život člověka, nějak protřídit ty stovky důležitých lidí, které se v něm za tu doby vyskytly, vypíchnout to nejdůležitější a nějak srozumitelně to zjednodušit, ale tady se to fakt nepovedlo. Absolutně jsme netušili kdo je kdo. Vrcholem bylo, když se po rozhovoru s ruským carem, se kterým si domlouval svatbu s jeho mladou sestrou oženil a já teprve na wikipedii zjistil, že ta mladá holka nebyla ruská kněžna, ale rakouská vévodkyně. Navíc kvůli tomu, co si tam Ridley navymýšlel za vlastní hovadiny neměl čas tam dát věci, které se skutečně staly a byly mnohem zajímavější. Napoleonova žena Josefína měla z minulosti dvě děti. Jedna její dceras se později provdala za Napoleonova bratra a jejich syn, Napoleon III pak vládl Francii. Do vztahu, který Scott prezentoval v zásadě jen jako vášnivé mrdání, by to možná vneslo něco zajímavého. A fakt, že váš bratr si vezme dceru vaší ženy a zplodí vašeho jmenovce a nástupce mi přijde do scénáře poměrně cool. Napoleon měl kromě druhé ženy i milenky, se kterými ještě před rozvodem zplodil dva syny. Jeden z nich se pak stal ministrem zahraničí Francie. Ve filmu nejsou nijak zvlášť vysvětleny ani motivy k většině válek a bitev, politická situace a vůbec tak nějak okolnosti toho, proč ten Napoleon dělal co dělal. No a pak jsou tu takové ty detaily, jakože podle Scotta se Slavkov nachází v Alpách a místo velké planiny to je údolí mezi obřími horami, kde jsou jezera hluboká desítky metrů (viz obrázek jak to tam vypadá doopravdy). Nebo že ruského cara zobrazeného jako nezralého cucáka hraje dvacetiletý herec, přičemž carovi tehdy táhlo na čtyřicet a nebyl o moc mladší než Napoleon. Scott podobě a snad ještě víc doprasil už Království nebeské, které nemělo s realitou křížových válek naprosto nic společného. A mě jakožto scénáristu se zkušeností s psaním podle historických událostí tohle americké ignorantství neskutečně sere. Proč si někdo vybere ke zfilmování nějakou skutečnou historickou látku, aby se pak naprosto vysral na jakoukoli snahu aspoň trochu se přiblížit realitě a vybleje fantasmagorické fantasy? Je to lenost načíst si zdroje a trochu víc přemýšlet o tom, jak to poskládat dohromady? Obvyklou výmluvu těchto lidí (on to dělal třeba i Forman, který třeba už navěky zostudil neprávem Salieriho), že to potřebují trochu změnit, aby to byl "dobrý příběh", což je to nejdůležitější, naprosto neberu. Jak Království nebeské tak Napoleon by šli udělat mnohem zábavněji i s držením se toho, co se skutečně stalo. No a v neposlední řadě mě vadil i vizuál filmu, který byl v podstatě černobílý a strašně zatmavený. Což v případě, že sledujete bitvy, ve kterých lze jednotlivé armády poznat primárně pouze podle barev, je dost problém. Nehledě na to, že právě ty pochodující masy v barevných extravagantních uniformách, jsou na tom celém vizuálně nejvíc cool a Scott to celé desaturoval do zahuleného černého oparu. Škoda.

plakát

Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023) 

Tak jsem zkouknul Zabijáky rozkvetlého měsíce. Scorseseho nejnovější kontroverzní epos. Pozor spoilery. Předem svého dopisu bych vám chtěl říct, že Scorsese je jeden z režisérů, kteří na mně měli zcela zásadní vliv. Nebýt jeho Goodfellas a Casina, nemáte Mafii. Zadem svého dopisu bych chtěl říct, že mně uklidňuje, že Martin, ale třeba i Spielberg, jsou důkazem, že géniové dokážou tvořit dobrý fláky i po padesátce. Nemusí vám změknout mozek, nemusíte ztratit styk s realitou a točit mimoňské srance, jak mnozí jiní tvůrci. Scorsesemu je 81 a natočil něco opravdu silného. Kéž by nám to taky v jeho věku takhle myslelo. Třetí věc je, že ten film je divný. A jsem si jistý, že to byl záměr, který víceméně vyšel. Zabijáci nemají jasného hrdinu. Prakticky nikdo v něm není sympatický, včetně indiánů, kteří rozhodně nejsou vykreslení jako nějací svatoušci a i když to není ve filmu explicitně řečeno, můžou si za to, co se jim děje, vlastně dost sami. I když hlavní hrdinka na první pohled působí jako vyrovnaná moudrá introvertní žena, je vlastně hloupá. Chlastá a cpe se nezdravým jídlem, přestože umírá na cukrovku a doktor jí to zakazuje, žije s dementem, kterého neprokoukne ani v okamžiku, kdy i naprostému retardovi musí být jasné co je zač... Celý film vlastně jen sledujete neuvěřitelné věci, co se okolo dějí a vnitřně tak nějak čekáte, že nakonec se to nějak zvrtne. V některém z hrdinů se pohne svědomí a postaví se zlu. Někdo něco udělá. Ukáže se, že za to je všechno nějak jinak a nakonec to dobře dopadne. Jenže o to právě jde. Neukáže, nepostaví, neudělá. Celý ten film je živoucí ukázka toho, jak funguje známý princip vaření žáby, která celou dobu netuší, že je vařena. Ukazuje jak funguje banální zlo. Jací jsou lidé tupé ovce s nadšením hýkáním kráčící na porážku. Jak dokáže zcela průměrný normální člověk bez problémů zároveň milovat, zabíjet a zcela spokojeně žít jako spoluviník strašlivých zločinů. A děsivé je, že se to všechno skutečně stalo. Pointou celého filmu, jako bohužel i podobných událostí ve skutečnosti je, že vy pomalu sledujete, jak se kolem vás dějí hrozné věci, ale tak nějak máte pocit, že je to jen nějaký omyl, nebo náhoda, že to někdo za vás vyřeší, že tohle přece nemůže být možné, že to nejspíš bude nějak jinak, že se to časem uklidní, nebo vysvětlí a najednou s hrůzou zjistíte, že nevyřeší, nevysvětlí, že je všechno naprosto v prdeli a už s tím nejde nic dělat. A vy jste ještě navíc spolupachatel. V tomhle je ten film neuvěřitelně silný. Otázkou ovšem je, jestli to ospravedlňuje jeho délku. Jestli po dvouhodinovém úvodu do děje není najednou konec nějak moc rychlý. Skoro to vypadá, že Scorsesemu došly peníze, takže posledních 15 minut vzal hopem a vyřešil je dost lišácky a podle mě nedostatečně. Mnoho lidí bude nejspíš film interpretovat jako ukázku odporného bílého kolonialismu. Já mám pocit, že to, co se stalo, by se mohlo stát v jakékoliv společnosti a popisuje to všeobecnou lidskou vlastnost, kdy silnější zneužívá slabšího či hloupějšího, za asistence všehoschopných sociopatických tupců a nezúčastněného přihlížení zbabělých. Tak jak to je o naftařích a indiánech, mohlo by to být o nástupu Nacismu v Německu, nástupu komunismu u nás, nástupu jakéhokoliv zla kdekoliv... Když bych tomu filmu dal 8/10, bylo by to vlastně nefér, protože už teď vím, že na rozdíl od mnoha jiných osmičkových filmů, na které člověk za měsíc zapomene, tenhle zanechá nesmazatelnou stopu a spousta důvodů k zamyšlení.

plakát

Pluk mizerů (2022) (seriál) 

Čekal jsem hodně. Produkčně docela dobrý, ale hrozný scénář, nuda, nic mě u toho nedrželo. Nedokoukáno.

plakát

Revír - Epizoda 1 (2023) (epizoda) 

Chorá vize toho, jak si pražští hipstři představují život na vesnici. Má to hezkou kameru, dobrý herce, ti herci skutečně hrají, je vidět, že to něco stálo, prostředí a některé nápady a detaily jsou vlastně docela cool (vytuněná pickup škůdka), ale jako celek je to naprosto katastrofální cringe. Ono totiž když píšete seriál o myslivcích, je dobré si do nich neprojektovat svý kámoše z reklamky v Holešovicích. Tak kupříkladu pravděpodobnost, že vylízana manželka myslivce z Prdelovic bude nosit tričko Ramones se blíží nule. Pravděpodobnost, že na vesnici budou mít chlapci hip hopovou experimentální kapelu, ve zkušebně po zdech rozvěšený kytary a budou to sdílet na youtubu, je nula. Na vesnici se stále stále jede především Ortel, Argema, Kabáti, eventuelně poslední disko hity. I když děláte komedii, je poměrně zásadní udržovat alespoň iluzi základní logiky a uvěřitelnosti postav. Kupříkladu když je sál narvaný nasranými myslivci a proti nim stojí asi 5 bodyguardů, nedává příliš smysl, když začne bitka myslivců s bodyguardy, aby se myslivci začali místo mlácení bodyguardů rvát mezi sebou. Sluchátka při střelbě z brokárny se používají k ochraně sluchu. Zvuk výstřelu je slyšet na větší vzdálenost než jeden metr a tak nedává příliš smysl, když střelec sluchátka má, vedle něj stojící Prachař je nemá na uších a o 5m vedle stojící je nemají vůbec. Seriál je naprosto zmatený chaos, který si na jednu stranu dělá z vesničanů prdel, jako z naprostých idiotů, na druhou stranu mezi ně roubuje zcela nepřirozenou městskou kulturu, vtipy jak z Kaměňáku a absolutně nezáleží na jakékoliv logice. Kouzlo Mostu, Okresního přeboru, nebo Chalupářů je v tom, že se v tom lidé poznávají, protože je to o nich. Tohle žádné kouzlo nemá, protože lidé jako v tom seriálu neexistují a skutečné myslivce to tím pádem může jen a pouze nasrat. Prostě a jednoduše, celé to působí jako když někdo, kdo neumí psát, ale točí dobré reklamy na jogurty, dostal nápad a měl pocit, že stvoří nový Most, nebo Okrasní přebor, což se skutečně nestalo. A je to docela škoda, protože potenciál by tam byl.

plakát

Star Trek: Picard (2020) (seriál) 

Star Trek v posledních letech zažíval naprosté dno. JJ Abrams udělal na velkém plátně ze science fiction klasiky, kde hrálo slovo SCIENCE podstatnou roli, debilní nesmyslnou sračku. Následovala naprosto příšerná megahrůza jménem Discovery. A první dvě série Picarda stály taky za vyližprdel. Teď ale zřejmě tvůrcům začlo týct do bot a zkusili tedy natočit Star Trek takový, jaký vždy byl. A "překvapivě" to má najednou 2x lepší hodnocení než Discovery (poslední série má 85 versus 44% Discovery). A já byl schopen dokoukat celou sezónu a ne jeden díl. Nicméně zas bych to s tím nadšením nepřeháněl. Tvůrci nahnali na scénu celou starou skvadru, přičemž věkový průměr posádky je cca 70 let. Picardovi je 82 a jeho herecké výkony už začínají opravdu působit jako týrání. Celé to působí jako příšerné retro. CGI vypadá úplně stejně, nebo dokonce hůř, než ve 30 let starém originálu TNG. Což je pro mě záhada, protože příšerné Discovery má zjevně o dost větší rozpočet. Choreografie soubojů, přestřelek a vesmírných soubojů je naprosto děsná. Přestřelky ve 24 století stále vypadají tak, že se "bojovníci" postaví doprostřed chodby, střílejí po sobě se skupinkou nepřátel taktéž stojících v prostředku chodby cca 10 metrů od nich a nikdo se nemůže zbraněmi budoucnosti trefit. No a pak tu samozřejmě klasický Star Trek pseudovědecký bulšit. Vždycky když scénáristé potřebují něco vyřešit, nebo posrat, někdo vykřikne: "Aktivujte aktivátory, stabilizujte stabilizátory, fázujte fázery!", eventuelně přemostí propojení legrangova tunelu čímž vytvoří symbiotický pulzátor deflektorů sifilidické pozitronové prosteofáze. Poslední díly nové série toho byly plné, doplněné ještě opravdu křečovitými proklamacemi pseudofilozofických krávovin pronášené s hereckou brilancí Troye McLůra. Průměrný díl starého Star Treku Enterprise, TNG, nebo Voyager je řádově lepší, než tohle. Což je naprosto zoufalý příklad toho, jak strašné jsou některé moderní seriály. Přesto to bylo asi 1000x lepší, než moderní srance, kde celá posádka trpí duševními poruchami a je cca podobně zábavná a sympatická jako adiktolog Nešpor na párty k uvedení nového rumu na trh.

plakát

BANGER. (2022) odpad!

Po 13minutác a 36 sekundách ten cringe fest opouštím a jdu raději koukat do zdi a rozdírat si varlata ocelovým kartáčem namazaným chilli pastou. Mišík neumí hrát, Bendig neumí hrát. Z kamery máme celá rodina epilepsii. Banger "Všechny bych je pochcal" je jak kdyby to natočil Maxim Turbulenc ve svým nejslabším období. Schizoidní atmosféru založenou na tom, že Mišík chce natočit "pochcal banger" s tragédem "Ferari ne Honda" a starou mu sbalil Révaj a proto se to tváří jako Prolomit vlny, je něco co nezvládám. Na světě umírají každý den miliony nevinných lidí a tady pan pochcal právě zažívá mentální brejkdaun kvůli tomu, že jeho bába z vejšky radši bude šoustat s Révajem. I když. Ono vlastně je naprosto příšerný, že někdo napsal scénář, kde vymaštěnej retard co dýluje piko chodí s bábou z vejšky, kterou šuká Révaj. Taky z toho zažívám mentální brejkdaun. A ty vole za tohle někdo dostal Lva za hereckej výkon? Filozofování na kapačce o Karloj Čapkoj a jeho gangu to dorazilo... Už aby scénáře psalo AIčko. Horší než tohle to nebude. Není to žádnej novej Trainspotting ani Pulp Fiction ani Šeptej. Není to vtipný, zápletka je zcela retardovaná, na všech je vidět, že předstírají, kombinace vypatlaných pseudo rapperů s pražskou hipstr smetánkou je naprostý scifi. Tohle je jako když si vesnickej Lojza vytuzí Fabii spojlerama z vlnitýho plechu a myslí si, že na Lambo srazu udělá velkou šou.