Recenze (2 927)
Příběh Alvina Straighta (1999)
Tohle bych od Davida Lynche asi nečekal. Přímý děj s jasnými konturami u něj rozhodně nebývá zvykem. Tento příběh tvrdohlavého dědy se mi ale hluboce vryl. Například sjezd z kopce dolů považuji za jednu z nejakčnějších scén v historii filmu. Snímek je natočen perfektně, a jelikož mi v závěru i slza ukápla, nemůžu dát méně než 5*, ale nejraději bych dal 6!
Choking Hazard (2004)
Po druhém shlédnutí jsem nucen přidat čtvrtou hvězdičku. Snad za postavu pornoherce - jehovisty, snad za pravé české fousaté zombíky, nebo snad za film jako celek. Sice by filmu slušelo nějaké hlubší vypointování, ale mě se to líbilo i tak!
M*A*S*H (1970)
Asi nejde film a seriál srovnávat. Seriál je komerční záležitost a spousta situací v něm je účelových. Každopádně film se mě nijak hluboko nezaryl, a na seriál se klidně každý den rád dívám jako na večerníček.
Kytice (2000)
Nechápu tak nevyrovnané hodnocení. Autoři si naložili nelehké břemeno, ale zpracovali ho velmi osobitě, originálně a zároveň i s jasným odkazem na původní dílo. Casting mi přijde geniální, teď už pro mě polednice vypadá jako Bolek, vodník jako Dan Bárta atd. Věřím, že se Erben v hrobě neobrací.
Krotitelé duchů II (1989)
Dvojka se povedla minimálně stejně dobře jako jednička. V některých směrech, jako ve zvláštních efektech (logicky - je tu téměř 5 let rozdílu) nebo hereckých výkonech, je dvojka dokonce lepší. Celkově jsou oba díly legendární a neztrácejí nic ze své vyjímečnosti, i když byly nedávno v televizi uváděny jako "filmové návraty".
Krotitelé duchů (1984)
Můj nejoblíbenější americký film z dětství. VHSka s ním i s "dvojkou" je drahně ošoupaná. Nedokážu přesně popsat, čím mě ta partička tak zaujala, ale asi je to výbornou kombinací sci-fi pohádky, skvělého humoru, vynikajících herců a v neposlední řadě "návykové" písničky. V "Ghostbusterech" a "Spaceballech" byl navíc Rick Moranis ve hvězdné formě a minimálně jedna hvězdička je jen jeho!
Kouř (1990)
Tohle dílko lze skutečně považovat za legendu - takovou sklepní. Snažil jsem se pohlédnou na něj trošku s odstupem, ale mělo to za důsledek, že jsem ubral jednu hvězdičku, takže toho nechám. Všechno je skvěle provázané a postavičky notorika archiváře a sladouše Arnoštka jsou nezapomenutelné. Chybí tu trošku podobný film, s nímž by ho mohl člověk srovnávat, takže celkově výrazný nadprůměr.
Jeepers Creepers (2001)
Ježkovy voči... Dokud je zlo zahaleno tajemstvím, bylo by hodnocení i na 5 *. Pak z toho je jakýsi panák s čepicí a nakonec dokonce jakýsi přerostlý netopýr. Z toho mi vyplývá zhruba průměr. Ze začátku jsem se však i trochu bál, takže ty tři budou asi tak akorát.
Je třeba zabít Sekala (1998)
Člověk se musí trochu chtít ztotožnit s hlavním hrdinou ( tím "kladným" :-) a pak je film opravdu silným zážitkem. Dokážu pochopit, že necháte-li film jen tak mimoděk probíhat, se nemusí zdát tak dobrý. Pro mě je to ale jeden z vrcholů české tvorby 90. let, jak příběhem, kamerou, hereckými výkony, tak působivou atmosférou.
Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974)
Velice pěkná pohádková komedie, musím ale ubrat jednu hvězdičku, abych neurazil ty úplně nejlegendárnější komedie, které jsou přeci jen o stupíneček lepší.