Recenze (99)
Sobík Niko (2008)
Roztomilé, předvidatelné, plytké. Pro děti, pro děti a ještě jednou pro děti. Nevím proč jsem od finsko-dánské koprodukce čekala něco, co se nebude podobat na všechny ty Nema, příběhy žraloků, madagaskary a podobně sladce se tvářící ptákoviny. Ale neurazí to, jen lehce znudí. Když se objevila scéna se "santovskou" rychlostí, trochu jsem obživla nadějí, že v tom filmu přece jenom najdu něco, co nebude určeno jen dětem do 6 let. Ale tou scénou to začalo i skončilo. Na oddech jako stvořené, mozek u toho skutečně potřebovat nebudete. A jinak musím souhlasit s ripem - chudáci vlci, nechtěla bych, aby generace dětí, která tento film zhlédla, měla na starosti jejich záchranu.
Howlův kráčející hrad (2004)
Velice roztomilé a plné magie
Východní přísliby (2007)
Mnohem lepší než Špína Londýna, která se zabývá podobnou tematikou. Výborně tady funguje kontrast mezi příběhem a místem a dobou, ve které se odehrává - krásně zdobené vánoční ulice, útulně a příjemně působící interiéry, ve kterých lidé bojují jednou o holý život, jiny o důstojnou existenci. Velice působivé.
VALL-I (2008)
S P O I L E R S: Mohl to být poměrně výjimečný film, kdyby jeho střed nevyplňovali infantilní honičky bez hlubšího smyslu a kdyby závěr, slibující katarzi plnou tragična nezabil jediným šmahem scénáristova pera roboticky kvílivý hlásek - Eva? (t.j. scéna, kdy i po změně základní desky Wall-e "rozeznal" svou robotickou lásku z důvodu velice prostého - protože proto, nebo, jak by mí spolukrajani řekli - lebo medveď. Mám pocit, že pro děti je tento film příliš nudný a pro dospělé příliš jednorozměrný, když to srovnám s takovým Ant Z. Opět jednou škoda promrhaného potenciálu.
Jakubův žebřík (1990)
Mnohovrstevný a symbolikou nabitý film, který se dá zkoumat a dešifrovat a kde můžete pořád přicházet na další vysvětlení a interpretace. Nechápu, proč si někteří lidi stěžují, že to nebyl čistý horor, nebo čistý thriller, nebo čisté drama, nebo čisté cokoliv. Copak když film není čistě v jedné přihrádce, sráží mu to hodnotu? Podle mě právě naopak, pokud nakombinované prvky spolu vytváří jednolitý celek, ve kterém se prvky navzájem obohacují a rozvíjí, není co dodat, jen blahopřát ke skvělému výsledku, kterým tento film rozhodně je.
A Caixa (1994)
Je až neskutečné, jak dobře v tomto filmu funguje vizuální stránka - v příběhu o povalečích, nezaměstnaných, alkoholicích a různě vyžitých lidech všichni tak nějak barevně ladí s pozadím, se světlem a ta šeď a obyčejnost jejích životů na nich vizuálně nejde poznat. Krásné zamyšlení se nad zvěřstvem, které se někdy tak dobře umí ukrývat pod skořápkou lidské kůže a lidské podoby. To vše doplněné velice jemnou a truchlivou hudbou a krásnou baletní pasáží.
Tango (1981)
Velice zajímavý a originálně zrealizovaný nápad.
Andělé všehomíra (2000)
Tak nějak mi přišlo, že nic objevného, ani převratného tento film nezkoumá. Hlavní myšlenka křehké rovnováhy mezi "normálním" a "nenormálním" je sice fajn, ale jak říkám, nic objevného. Koho už v životě nenapadlo, že jsme vlastně do jisté míry blázni všichni? Mě rozhodně ano a ne jenom jednou. Dialogy mezi obyvateli léčebny jsou místy naprosto skvělé, na druhou stranu mi byl hlavní hrdina vrcholně nesympatický, a to až do takové míry, že bych mu tu držku rozflákla ještě dřív, než tak udělal sám. Osudy hrdinů ve mě nedokázaly probudit ani zájem, ani hlubší pocity.
Jack a Sarah (1995)
Samostatnou hvězdu musím udělit za scénu s miminkem oblečeném do hnědého papírového sáčku, už dlouho jsem se tak nezasmála. Nicméně kromě toho nuda a klišé a laciné sentimentální útoky na diváka. Druhá půlka filmu, kde je dcerka již větší film postráda dynamiku i svěží nápady a dokoukáte to už jen kvůli tomu závěru, který po klasických peripetiích, typických pro snad všechny americké romantické komedie (o to víc překvapí v britsko-francouzské koprodukci) nakonec nevyhnutelně dokodrcá až k vám.
Panelák (2008) (seriál)
Nepozerateľné. Od Andyho Krausa by som takúto lacnú a primitívnu blbosť rozhodne nečakala, ale čo už, stalo sa. Dialógy a herecké výkony sú porovnateľné s latinskoamerickými telenovelami, už mi tam skutočne chýbajú len repliky typu - Nikdy som ťa nemilovala, Bernardo Emanuel! Ale kto vie, budúcnosť je neistá :-)