Režie:
Scott DerricksonKamera:
Brett JutkiewiczHudba:
Mark KorvenHrají:
Mason Thames, Madeleine McGraw, Ethan Hawke, Jeremy Davies, E. Roger Mitchell, James Ransone, Gina Jun, Banks Repeta, Megan Petersen, Kellan Rhude (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Finney Shaw je normální třináctiletý kluk, kterému změní život sadistický vrah, jenž ho unese a uvězní ve zvukotěsném sklepě, kde nemá smysl volat o pomoc. Jenže pak zazvoní na zdi visící odpojený telefon a na Finneyho začnou ze sluchátka mluvit předchozí únoscovy oběti. Ty mají jeden společný cíl – postarat se o to, aby Finneyho příběh neskončil tak tragicky jako ten jejich. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (458)
Nejsem tak kritická. Předlohu jsem četla a převést cca dvaceti stránkovou povídku do celovečerního filmu je obdobná výzva, jako tam nahustit tisíci stránkový román S. Kinga. Takže, atmosféra byla hutná, reálie přesné a vrah zdravě úchylný. O něm asi tolik. Co má rád: hrátky, přiměřeně zvídavé chlapce věkově tak akorát, vychechtané masky, mít vše pevně pod kontrolou i v rukách (a když se objeví kluk, který odmítá zlobit nastává problém). Co nenávidí: Pohled do zrcadla, hodné hochy a nejvíc ho vytáčí zazvonění telefonu (s obavou, že hovor je adresován jemu). A to nechce! ()
Chmaták unáší chlapce, Gwen má podivné sny a Finney je natolik neopatrný, že skončí v černé dodávce a následně ve sklepě. Solidní psychothriller podle J. Hilla, který se více než potatil. Jeho knihy jsou podobně jako u otce Kinga lákadlem pro filmaře, ale filmy bývají až příliš krotké, viz Rohy, anžto Hillovy fantazie jsou drsné a surové. Na povídku Černý telefon se chystám, tudíž zatím nemám srovnání, ale film se mi líbil. Stranger Things možná byly inspirativní, avšak retro (70. - 80. léta) už letí notně dlouho. Dětští herci připomenou Kingovo To, jenže tenhle příběh je sice o zlu, avšak lidském. Dětská šikana, násilí mezi teenagery, sadistický únosce. Velmi intenzivní bylo přepadení Finneye, kterému přiběhla na pomoc Gwen. Rady ze záhrobí byly výborný nápad. Závěr kupodivu lehce ztrácel mrazivé napětí, byť střet ho opět měl. Snad jen katarzi na konci jsem nepociťoval tak silnou, jak bych očekával, proto jednu hvězdu uberu. Nic to však nemění na mé celkové spokojenosti. Sweet: Fox On The Run! dodatek: film je kupodivu mnohem lepší než povídka, která mu dala opravdu jen základ. Ale počítám, že Hill, spolutvůrce scénáře, mnohé věci s chutí dotáhnul... ()
Podivná, veľmi pomalá “light” psycho žánrovka pre publikum so skromnými očakávaniami, ktorému postačí pár atmosférických pasáži, hudba či relatívne živší záver, na ktorý sa čaká takmer hodinu a pól. Nie som si úplne istý, či je tento “Telefón” vyslovene hororom, no podaktorých možno dostane aspoň do stavu, kedy budú mať “čierne” myšlienky. Priemer. ()
Instantní Královina dle dávno vyčpělého a po tisíci už těžce přejedeného receptu: Rozmíchejte v sedmdesátkovém / osmdesátkovém americkém maloměstě pár frustrovaných dětí, zahustěte trochou šikany, přidejte středně velkého domácího tyrana / alkoholika / traumatizovaného vidláka, nechejte tak hodinu probublat, sceďte, a pak mezi ty dušené fuckany pomalu další hodinu přimíchávejte vraha / úchyla / bubáka (možno i najednou), přiveďte opět k varu, jakmile vrah / úchyl / bubák vyplave na hladinu, seberte jej naběračkou, spláchněte do hajzlu a varem změklého tyrana / alkoholika / traumatizovaného vidláka podávejte s již daleko méně frustrovanými dětmi za zvuků přijíždějících sanitek a policejních aut. Okořeňte nějakým tím dobovým disco(s)hitem a ozdobte zapadajícím sluncem. Až mám opět podezření, že se před drahnou dobou kompletně vypsanému Štefanovi buď povedlo odchovat si v zajetí mládě plagiátora, anebo si v rámci píárka toho jakože syna prostě vymyslel, aby si pod pseudonymem do raqe nažidil ještě pár mrtvých prezidentů z čím dál tím omšelejších strojových vykrádaček sebe sama. Dřívější nesporný originální hororový talent a pozdější zkurvený bezpáteřní komerční zaprodanec Mrveláckého debilizátora – Skot - se sice opět téměř vrátil ke svému kopytu a dělal vše proto, aby ten po milionté vyluhovaný Královský steril udržel alespoň trochu svižný, zábavný a vizuálně přitažlivý, avšak kde nic není, ani zmrd nebere, a tak jej s odřenýma duchama dostrkal akorát tak na prémiové místo v regálu chemických čínských polívek. Ovšem stále je to tisíckrát záživnější, zábavnější i osmdesátkovější než například celá ta brutálně přeceňovaná a uměle natahovaná koncentrovaná pruda pro mongoloidní děti, co se xmrti rády otavují u televize, Neznámé věci, a to je třeba docenit alespoň povislýma trojkama útěchy. ()
Další komerční Horůrek s dětmi, na který se vrhnou především ti diváci, co se podívají na nějaký ten Horor, maximálně tak třikrát do roka. Nebylo to úplně nejhorší, pár pěkných, Hororových momentů to mělo (dojde i na krev), ale že bych po skončení filmu měl pocit, že jsem viděl něco, co pár dní nedostanu z hlavy, tak to asi úplně né. Ale za zhlédnutí to určitě stojí. Sinister, byl tenkrát od tohoto režiséra, větší peckou. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (14)
- Ve filmu v různých scénách v televizi běží filmy Emergency! (1972) a Třaslavec (1959). (noelcoward73)
- Režisér a spoluautor scénáře Scott Derrickson uvedl, že byl zásadně ovlivněn filmy Nikdo mě nemá rád (1959) a Devil (2001). (noelcoward73)
- Podlouhlá skvrna nacházející se ve sklepě, kde je držen Finney (Mason Thames), je odkazem na plakát k filmu Sinister (2012). (NiWi)
Reklama