Reklama

Reklama

Birth/Rebirth

  • USA After Birth (pracovní název) (více)
Trailer

Technik v márnici úspěšně oživí tělo malé holčičky, ale aby jí zachoval dýchání, musí odebrat biologický materiál těhotným ženám. Když dívčina matka, zdravotní sestra, zjistí, že její dítě žije, uzavřou dohodu, která je oba donutí vydat se na temnou cestu bez návratu. (FunDinDung)

Videa (1)

Trailer

Recenze (32)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Modern Frankenstein Daughter! Laura Moss natočila solidní psychologické Drama řízlé Thrillerem, které čerpá inspiraci z klasické hororové literatury i Cronenberga a byť se nedočkáme žádné hororové divočiny, tak k mému překvapení jsem byl příjemně zaháčkovaný po celou stopáž a to hlavně díky hercům,dialogům a námětu. Film si mne získal hned od úvodu. Matka nechá pohlídat své 6 leté dítě sousedce, jenže se nedožije rána. ( Ta představa, že se tohle nějakému rodiči stane je fakt šílená). Dítě skončí na stole Patoložky Marin Ireland, která tu podává fakt chladný a silný herecký výkon ( je svým způsobem zajímavě zvrácená- masturbace random týpka na wc, jehož sperma využije na své oplodnění LOL a silný zájem o biologii, smrt apod už od 6 let). Která si dceru vezme domů a rozhodne se z ní udělat lékařský experiment- Lék na SMRT! Konfrontace dvou žen, shodou okolností obě pracují v lékařském odvětví se stejným záměrem, zachránit dítě. Bavily mě obě hlavní herecké představitelky, jsou zde dobře napsané dialogy, funguje znepokojivá atmosféra, řemeslně jde o podařenou věc, zaujaly i všechny ty lékařské experimenty, je to podáno rozhodně víc realističtěji a věrohodněji než Sci-Fi Frankenstein a finální porod je taky docela intenzivní. Škoda, že se to ve finále více nevyhrotilo, ale i tak jsem spokojen. Kdo však čeká horor, bude krajně zklamaný. 7/10. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Doktorka Rose je nezapomenutelná filmová postava, myslím že jedna z nejpozoruhodnějších postav z desítek posledních mnou zhlédnutých filmů. Kdyby byl Sheldon Cooper žena, kdyby nebyl tak zimperlich a měkkejš, ale takřka schizoidně otrlý a tvrdý jako žula, a kdyby neměl ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ smysl pro humor, tedy ani pro ten "sheldonovský", tak by byl doktorka Rose. Vlastně třeba i taková Wednesday Addams, kdyby někdy dospěla, by mohla být doktorka Rose. Jenom to vegetariánství mi k ní nějak neštymovalo. Nejvýživnější epizodou filmu je jistě způsob jejího získání lidské zárodečné tkáně, pupkáčovou hoňbou na hospodském hajzlu počínaje. Nářez. A jelikož o další nečekaný nářez se postarala její kumpánka Celie v samém závěru filmu, nečekaně přihazuju i pátou hvězdu. Pí rejžová Moss musí být hodně zajímavá dáma. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Spíš thrillerové drama, než horor. Když se to tak vezme kolem a kolem, tak primárně tu jde o to dostat se k látkám nutným pro léčbu dítěte tak, aby se pokud možno nikomu nic nestalo. Nicméně prakticky po celou dobu tu funguje taková znepokojivá atmosféra, což mají na svědomí tři aspekty. Divák absolutně netuší, co se stane s dítětem až a jestli se pořádně probere. To zaprvé. Zadruhé je tu zoufalá matka, která sice působí řekněme rozumně, ale ani náhodou si člověk nemůže být jist, že to tak zůstane. A nakonec je tu doktorka Rose, která působí jako totální psycho s občasnými záchvěvy lidskosti, což její diagnózu jen podtrhuje. Marin Ireland jsem poprvé viděl v seriálu The Divide a tam jsem jí považoval za docela hezkou holku, ale po tomhle bych před ní klidně utekl do Ruska. Celkově hodně slušná práce a výborný režijní debut. 80% ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Temný, lehce Hororový Thriller, spíše pro ženské publikům. Zdravotní sestra, přijde o svojí dceru, ale má štěstí, jelikož patoložka (dost zvrácená postava), ke který se mrtvá dívka dostane, provádí jisté experimenty a ta ji přivede zpět na svět. No, tak na půl. První polovina byla skvělá, v té druhé, už jsem se neubránil lehkému zívání. Každopádně, najde se tu několik (ne)chutných scén, ať už z patologie, u ní doma, či z porodnice (porod v závěru, byl celkem silný) a musím pochválit i velmi solidní atmosféru. (168. hodnocení) ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tomu se říká - jít přes mrtvoly! Když Celie ztratí dceru Lilu, která bleskově podlehne meningitidě, zjistí, že se mrtvého těla zmocnila doktorka Rose, co experimentuje s možností návratu mrtvých zpět do života. Neváhá a rozhodne se jí v ďábelském experimentu pomáhat, páč jde přece o její dceru. Neviděl bych v tom až tak Frankensteina, jako spíše Re-Animátora. Každopádně znalejší divák ví, že návraty ze záhrobí jsou vždycky problematické, jak by potvrdila nejen rodina ze Řbitova zviřátek. A tak čekáte, kdy bude z holčičky monstrum, což je čekání až mučivě dlouhé a rozhodně pomáhá k tomu, aby atmosféra houstla jak stydnoucí krev. Obě ženy jdou chladnokrevně za svým cílem, nehledí na normy etické, morální ani zákonné. Film má z větší části až dokumentární podobu, kdy se zkouší vše možné, aby se Lila navrátila k normálnímu životu. Syrový a chladný snímek s hrůznou Irelandovou, co se sama postupně mění v monstrum, má skvělou hudbu - namátkou - Laurie Andersonová, Lucrecia Dalt nebo Sunda Kelepa. Patologie, záchodky, nemocniční chodby a znovuzrozené prase. Více ocení menšinové publikum. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

  • Laura Moss a Brendan J. O'Brien spolu na scenároch dlhodobo spolupracujú, pričom Moss vysvetlila, že: "Fungujeme tak, že on zvyčajne napíše na ten istý príbeh dlhý scenár a ja zase krátky. Potom scény spoločne prerábame tu a tam a na konci procesu už ani nevieme, kto čo zmenil. Na konci toho sme skoro ako manželia." (Arsenal83)
  • Hotový scenár posielala Laura Moss do písacích laboratórií už v rokoch 2014 a 2015, ale zakaždým bola odmietnutá. V roku 2018 sa o projekt začalo zaujímať štúdio Cinestate, ale odstúpilo kvôli "kreatívnym rozdielom". V roku 2020 sa projekt stal súčasťou inštitútu Sundance a bol blízko začiatku výroby, až kým nebol odložený v dôsledku pandémie COVID-19. V tom istom roku sa Moss stretla s producentkou Emily Gotto, ktorá mala o film reálny záujem a zabezpečila financovanie. (Arsenal83)

Reklama

Reklama