poster

Šílenství

  • Česko

    Na pokraji šílenství

  • Česko

    Ve spárech šílenství

  • Česko

    V zajetí šílenství

  • USA

    In the Mouth of Madness

  • USA

    John Carpenter's In the Mouth of Madness

  • Slovensko

    Šialenstvo

  • Slovensko

    V zajatí šialenstva

  • Austrálie

    In the Mouth of Madness

  • Velká Británie

    In the Mouth of Madness

Fantasy / Horor / Thriller / Mysteriózní

USA, 1994, 95 min

  • choze
    ***

    Lovecraft se potkává s Kingem v ultimátní literárně/filmové hororové vizi Johna Carpentera. Co je realita, co fikce a jak fikce může ovlivnit realitu? Ve filmu je na jednu stranu hodně (klasických) motivů (uctívání, apokalyptická invaze a epidemické šíření zla, příběh v příběhu, šílenství), na druhou stranu málo děje, což jde na vrub četným hororovým výjevům, které mě ale moc nezaujaly. Zároveň se bere s nadhledem, což se odráží ve vtípcích i hereckých výkonech - Sam Neill si to dává, ale jeho zfetovaně působící sexy parťačka je na pár facek. Celkově z toho mám i po třetím zhlédnutí tytéž rozporuplné dojmy, ale zajímavý horor to rozhodně je.(10.10.2010)

  • EdaS
    ****

    Rozhodně jedna z těch lepších carpenterovek. Atmosféra mrazivá, Sam Neill přesvědčivě šílející, výborný ústřední nápad slušně rozvíjený - já jsem tedy spokojen.(12.4.2008)

  • Beckett51
    *****

    Carpenter je génius. Dokázal vzít Lovercraftovské téma a atmosféru a nabušit ho dokonalým mixem strachu, šílenství, beznaděje, zmatení, morbidnosti a bůchví čeho ještě. Doufám, že až někdo natočí At the Mountains of Madness bude to mít alespoň poloviční atmosféru, grády a děsu jako tenhle kult. P.S. Monstra skvělá.(31.1.2013)

  • Cappuccino
    ****

    Zaujímavý príbeh, ktorý čerpá od dvojky Lovecraft & Stephen King. Atmosféra opusteného malomestečka (skoro) vždy zaberie! Jurgen Prochnow ala Sutter Cane je klasickým vzorom "devil" spisovateľa, načúvajúceho pekelné bytosti z iných časov a dimenzíí. Že sa tu niekto pohrával s myšlienkou "Great Old Ones"?(5.3.2011)

  • ScreamJay
    ****

    Nejlepší Carpenter devadesátých let a současnosti vůbec. První polovina, či spíš třetina filmu není nic extrózního. Nabízí se jistá podobnost s nepříliš povedeným Městečkem prokletých z téhož roku, protože v těch pár úvodních minutkách trochu skřípe budování úderné atmosféry příběhu. Ovšem pak, stejně jako hlavní hrdina obrací stránky hororové knížky, tak divák stále více a více rozkrývá temná a neuvěřitelná zákoutí děje, celého překvapivého příběhu. S každou další minutkou ta zprvu se hledající atmosféra houstne a celičké snažení se začíná klonit k těm nejlepším kouskům téhle hororové legendy, jako je třeba Vládce temnot, včetně typické zrůdnosti postav, monster a pekelných stvůr. Efektová stránka filmu je nadprůměrné, nikoliv skvělá, monstra správně odporná, leckdy zdařile teatrální. Typická hudební složka pak jen dodává potřebnou oblohu k hlavnímu chodu. Herecky je film až překvapivě vyvážený, jak skvělý Sam Neill v hlavní úloze, tak i démonický a temný Jürgen Prochnow za tým zla. Až v závěru se v pavučině, kterou snová vaše podvědomí vymotáte ke středu, který vás překvapí ba možná až šokuje a co se v první třetině zdálo jako televizně střižený horůrek, to se dostává do zcela jiného světla. Nebo spíše temnoty temnější než ona mýtická zákoutí nejhlubší lidské mysli. Proč tedy dávám za 4 a půl? Vhledem k současným a nedávno minulým Johnovým filmům bych měl dát za 5, protože Šílenství / Ve spárech šílenství je o několik tříd lepší, ale zase s ohledem na doby dávno minulé, tak oproti Věci už jde přeci jen o trošku slabšího brášku. Klišé neklišé, tenhle film bych směle zařadil mezi 20 nejzdařilejších hororů druhé poloviny let devadesátých a současnosti. Johne, vyslyš motlitby fanoušků a natoč zase něco alespoň podobného. Amen.(12.12.2004)

  • - Postava Suttera Canea je dle Carpentera založena na Stephenu Kingovi - ve filmu je ale řečeno, že je to autor populárnější než King. (gjjm)

  • - Desítky monster, které se objevují ve scéně ke konci filmu, muselo obsluhovat 30 lidí. (D3VIL)

  • - Scénu, ve které Julie Carmen točí hlavou kolem dokola, ve skutečnosti natáčela hadí žena s maskou Juliina obličeje nasazenou obráceně. Při chůzi ji pak kvůli zakrytému výhledu naváděl štáb pomocí zvuků. (D3VIL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace