Režie:
John CarpenterScénář:
Michael De LucaKamera:
Gary B. KibbeHrají:
Sam Neill, Jürgen Prochnow, Julie Carmen, Charlton Heston, John Glover, David Warner, Bernie Casey, Peter Jason, Wilhelm von Homburg, Hayden Christensen (více)Obsahy(1)
Pojišťovací vyšetřovatel John Trent (Sam Neill) je pověřen prozkoumáním náhlého zmizení fenomenálního hororového spisovatele Suttera Cane (Jürgen Prochnow). Ten má těsně před uzávěrkou své doposud nejlepší knihy, ale stále nedoručil poslední kapitolu. Trentovi se podaří lokalizovat zapomenuté městečko v němž spisovatel pravděpoodbně žije i čerpá inspiraci pro své zneklidňující příběhy. Spolu s Caneovou editorkou Lindou Styles (Julie Carmen) se vydávají po spisovatelových stopách. Začínají se kolem nich však dít podivné věci, občané městečka se chovají zvláštně a až nápadně připomínají postavy jednotlivých knih. Trent se domnívá, že jde jen o zvrhlý způsob jak upozornit na novou knihu, ale je tomu skutečně tak? (TobRieper)
(více)Recenze (377)
Snímek balancující na hranici těžkého klišé a geniálního využití žánrových lahůdek. Vzhledem k zajímavému příběhu a dusné atmosféře, určitou lacinost některých momentů s radostí přehlédnete. Ukázkové zpracování bezútěšné atmosféry a postupné budování depresivní atmosféry, která člověka neděsí pouze povrchně, ale především mu brnká na duší. Není to čistých 5 hvezdiček, ale na 4 je to až PŘÍLIŠ dobré... ()
No já vám nevím, není 77% trochu moc. Chvílemi to sice je výborná podívaná se super lekačkami, ale jinak mě film docela uspával. Přišlo mi to jako dílo z 80. let, ne z roku 1995. Sam Neill mi příjde po filmu "Horizont události" dost nechutný a nesympatický a tady mě nijak nezaujal. Děj je zajímavý, ale nakonec se nedá nijak logicky vysvětlit a to mi trochu vadí. Průměrný horor, ve kterém byla nejlepší atmosféra a sem tam nějaké ty lekačky. 60% ()
Zaujímavý príbeh, ktorý čerpá od dvojky Lovecraft & Stephen King. Atmosféra opusteného malomestečka (skoro) vždy zaberie! Jurgen Prochnow ala Sutter Cane je klasickým vzorom "devil" spisovateľa, načúvajúceho pekelné bytosti z iných časov a dimenzíí. Že sa tu niekto pohrával s myšlienkou "Great Old Ones"? ()
John Carpenter si trochu, svojim výrazne autorským spôsobom, zafilozofoval nad prelínaním fikcie a reality a je v tom cítiť aj značný cynizmus. Aký vplyv majú na nás knihy alebo filmy? A čo tie hollywoodske? Ešteže tu je, resp. vo svojich zlatých časoch, bol Carpenter a my sme sa mohli za prvé previnilo zabávať a za druhé ešte aj popremýšľať, okrem spomínaného aj nad potenciálnou predurčenosťou ľudského osudu či manipulatívnosťou spoločnosti. In the Mouth of Madness neposkytuje jednoduché odpovede a ak by ich poskytol, tak by vlastne stratil svoj skutočný zmysel. Nenapísal to De Luca náhodou ako nejaký interný fórik pre Kinga? VIDENÉ ZNOVA 6/23: Až na druhý krát som si všimol, že Neill pozerá v telke kúzeľné céčko Robot Monster. ()
Nikdo mi nevymluví, že z téhle geniality nebral Lynch pro Lost Higway. Obdivuhodné míchání různých rovin – hranice šílenství a normality, dějových vrstev (co je reálné – retrospektiva v psychiatrické léčebně, část v Hobb´s End - očividný děj knihy - nebo filmové zpracování?), metafora na ovlivňování člověka náboženskou fikcí nebo vliv umění na člověka, kterážto linie zůstane očividná, ať už film interpretujete jakkoliv. Nejinspirativnější snímek, jaký jsem viděla za dlouhou dobu. ()
Galerie (28)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (18)
- Sama Neilla pořezal na krku kus falešného skla, který odletěl při natáčení scény, kde je sklo v jeho cele proraženo. (D3VIL)
- Postava Suttera Canea je dle Carpentera založena na Stephenu Kingovi - ve filmu je ale řečeno, že je to autor populárnější než King. (gjjm)
- Sam Neill měl film původně režírovat. (D3VIL)
Reklama