Kamera:
Peter DemingHudba:
Trevor JonesHrají:
Johnny Depp, Heather Graham, Ian Holm, Robbie Coltrane, Ian Richardson, Jason Flemyng, Susan Lynch, Paul Rhys, Katrin Cartlidge, Terence Harvey, Lesley Sharp (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Londýn, rok 1888. Prostitutku Mary Kelly napadne McQueen, protože ona a jejích pět kamarádek mu měly zaplatit za ochranu už před několika dny. Mary mu vysvětluje, že nic nevydělaly, ačkoliv se snaží, a on jí dá lhůtu do druhého dne. Jedna z prostitutek Ann má malé dítě s bohatým přítelem Albertem, který se má večer vrátit z cest, a proto požádá Mary, aby jí dcerku pohlídala. Večer pak do jejich bytu vtrhnou muži, kteří odvezou jedním vozem Alberta a druhým Ann, od níž se u výslechu snaží zjistit, kdo všechno ví o jisté informaci. Mezitím je v noci zavražděna Marta, jedna z prostitutek. Seržant Godley si dojde do opiového doupěte pro inspektora Abberlinea, který má vidiny a který ve svém snu chvilku předtím viděl vraždu. Když společně dojedou do márnice, není Marta ženou, kterou Abberline viděl. Ann je zatím zavřena do psychiatrického ústavu, a protože je považována za šílenou a agresivní, doktor jí provede zásah do mozku, aby jí tím vyléčil. Mary Kelly, která únos Alberta a Ann viděla, nechala jejich dceru u Anniných rodičů. V noci je zavražděna další prostitutka Polly... Abberline pozná, že Polly zemřela na jiném místě a sem byla přivezena drožkou. Seržant Godley si myslí, že za vraždami stojí McQueenova banda, ale Abberline s ním nesouhlasí. Vše nasvědčuje tomu, že vrah umí zacházet se skalpelem a je velmi důmyslný. Větvička od hroznů, které našel Abberline pod Pollyiným tělem, navíc naznačuje, že vrah je bohatý, protože hrozny si nikdo z této čtvrti nemohl dovolit... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (583)
Ale ne, co Cool blbne... Sotva si získala moje velké sympatie originálním a nebojácným přístupem, najela na kolej vlaku Nova Cinema. Na trati tak máme dva expresy s příští stanicí Zatracení skutečného filmového diváka. Kdyby někdo netušil, nad čím tu hořekuji, tak jde o závěrečné titulky. Jak jinak... Co říci k filmu samotnému? Inu, pochopil jsem z něj, že Jack Rozparovač je první nám známý bojovník za odstranění prostituce z ulic. Atmosféra Londýna za jedna, ovšem napětí, se kterým bych očekával události příští, mizivé. Vydám se proto zlatou střední cestou a doufám, že na mě někde nečeká Jack s mačetou... ()
75%? No to teda nevím já se celou dobu nudil a žasnul jak lze překopat historii. Depp se mi do role vůbec nehodil a strašně ale strašně mě sralo jak se každýmu dělalo nad mrtvolou špatně a on jedinej se do ní štoural. Na to jak se o filmu mluvilo bych čekal i nějaké lepší vraždy než jen záběr na nůž a to je vše. Navíc nevím jestli to bylo naschvál nebo ne ale Rozparovače jsem poznal okamžitě jak se objevil. Opravdu moc nechápu takovýhle hodnocení. ()
Tento pokus o zpracování komiksu Alana Moora moc nevyšel. Režisérská dvojka Hughesových jednoduše nezapře svoji naprostou nezkušenost a nedostatek talentu a tak i když se mohou opřít o slušnou předlohu i o kvalitní herce tak nedokázali vytvořit nic jiného než pseudo temný konspirativní horor který vypadá jakoby vyhřeznul odněkud z televize a víc než že se u něj budete bát je pravděpodobné že usnete. ()
Nebýt posranýho scénáře, kterej se snažil odvděčit snad každý postavě ve filmu, mohl by film být i docela dobrý. Atmosféru má. Místo, kde se děj odehrává, taky není na škodu. Herci tu dokonce hrají vcelku solidní utkání proti Jacku Rozparovači. Ještě aby ne, když v hlavní úloze jede Johnny Depp. Škoda jen, že nemá tolik prostoru, kolik by mohl mít. To by režiséři nesměli být idioti a pokazit to celý dlouhými vraždícími scénami jednotlivých kurev. Dokonce se film snaží šokovat jistými scénami, který chtějí zajít až za hranici únosnosti, ale stejně se nakonec vrátí do tý průměrný šedi, odkud vychází většina amerických historických filmů. Ještě, že se to alespoň točilo v Praze. Ta je na ztvárnění Londýna stejně nejlepší. ()
Komiksovou předlohu od Moorea jsem dočetl pár dní nazpět a nebál bych se ji vřadit do školních čítanek. Problém je ten, že film nemá s komiksem nic společného. Z celé adaptace zůstal jen mooreovský trademark a název. Všechno dobré z komiksu - tzn. různé způsoby, jak ho číst: jako dobový demografický popis, spekulativní fikci o konspiračních praktikách královské rodiny, mystickou knihu plnou zednářské architektonické magie nebo nezapomenutelné introspektivní pohledy do vrahovy mysli - kdosi vyškvařil a prořezal na konfekční thriller. Určitě to nastalo i kvůli Deppovi, který si jako obvykle film přisvojil, donutil nepřímo scénáristy vykuchat předlohu, sloučil v sobě několik postav z komiksu a nenechal prostor ostatním. ____ Prvotní záběr míří po vertikále odshora dolů a sleduje okna baráku. Jinými slovy sestupujeme do londýnského podzemí. Po celý čas filmu je takových záběrů, kdy kamera začíná z nadhledu (ptačí perspektivy) a končí na úrovni oči, hodně, a všechny uvozují atmosféru a dávají nám najevo, že jsme v pekle. ____ Přes skrz naskrz chaboučký pahýl předlohy doporučuji sledovat pražské exteriéry, konkrétně Národní muzeum, Strahovský klášter a špitál U Apolináře. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (28)
- Severoamerické tržby filmu byly 31,6 mil. amerických dolarů, celosvětové 74,6 mil. (NIRO)
- Ve skutečnosti neexistoval žádný důkaz, podle kterého by se jednotlivé oběti znaly. (liquido26)
- Scotland Yard v dobe vrážd obdržal asi 600 listov, ktorých autori sa podpisovali ako Jack Rozparovač. Za pravé sú však uznávané len dva a jedna pohľadnica ("Vážený šéfe", "Smelý Jack" (pohľadnica) a "Z Pekla". Niektoré zdroje tvrdia, že pravý bol len list "Z Pekla". Prvý list, podpísaný ako Jack Rozparovač - podľa ktorého tento sériový vrah získal prezývku - bol adresovaný Central News Agency 27. septembera 1888. (Raccoon.city)
Reklama