Reklama

Reklama

Francouzova milenka

  • Velká Británie The French Lieutenant's Woman (více)
Trailer

Obsahy(1)

Světoznámé, na pět Oscarů nominované drama českého rodáka Karla Reisze, bylo natočeno podle bestselleru Johna Fowlese s Meryl Streepovou a Jeremy Ironsem v hlavních rolích. Vypráví o nerovné lásce mezi váženým biologem, který při návštěvě své snoubenky potkává melancholickou a záhadnou Sarah. Jejich vzplanutí svět viktoriánské Anglie odmítá rozumět a oba milence postupně dovede až na pokraj zkázy… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

Eleanor05 

všechny recenze uživatele

No, je fakt, že tak výborní herci jako Jeremy Irons a Meryl Streep by utáhli i daleko horší film. Francouzova milenka mě po celou dobu bavila, ačkoli to není žádné hlubokomyslné dílo, ale "jen" romantika ve dvou časových rovinách. Navíc potěší původem český režisér a uchvátí !naprosto úžasný! Jeremy Irons. Takže nakonec 3*. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

M. Streep a J. Irons ma zlákali a čas venovaný filmu neľutujem, len som akosi čakal silnejší atak na city vzhľadom na to, že ide o romantickú drámu. Zaujímavo prelínaný dej je málo vídaným postupom, zvlášť v tomto žánri, ale celkom to šlo. Povaha M. Streepovej v tej historickej časti príbehu bola dosť divná a občas ma rozčuľovala. Kto sa v nej má vyznať? Filmu chýbali silnejšie emócie a ak film ako celok hodnotím priemerne, tak pochválim aspoň ten záver, ktorý beriem za daných okolností v rozohratom príbehu ako za najlepší možný. 60%. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Naprosto nečekané, strhující překvapení. *** Podle zdejších hodnocení, komentářů a vlastně i zavádějící a reputaci filmu škodící anotace bych vůbec nepředpokládala, že se bude jednat o tak zásadní filmovou záležitost. Jako by nikomu nestálo za to důkladně zmínit, že se ve skutečnosti nejedná o žádný historický romantický snímek, ale o mnohem náročnější reflektivní žánr filmů o natáčení filmu, kde se složitě, ale pochopitelně a uhrančivě, propojuje a vzájemně ovlivňuje žitá realita herců s realitou postav natáčeného příběhu. *** Čili děj se rozumově vzato odehrává v moderních osmdesátkách 20. stol. - jenže s postupem času sledování je možné to úspěšně zpochybnit - co spolu oba hlavní protagonisté prožívají při studování rolí a nevěře, má zřejmě vliv i na to, co a jak uvěřitelně se odehrává mezi postavami v natáčeném filmu - a kam to povede (Jak to vlastně skončí? Slyšel jsem, že scénář se neustále přepisuje.). Pak je tedy těžké rozhodnout, která linie by měla být hlavní, anebo dokonce zda je vůbec možné je uvažovat oddělitelně. My lidé nežijeme nikdy mimo říši příběhů, jsme (bez)nadějně narativní, ať chceme nebo ne, a všechny příběhy jsou svým způsobem univerzální a všeplatné, v prostoru i čase, a posilují se v kontinuu navzájem. *** V obou rovinách však obecněji vzato muž i žena tíhnou k naději na nějaký opravdovější život, ať už jim k tomu má dopomoci jiný vztah, anebo pouhý únik z těch dosavadních - ať už reálných nebo smyšlených. A každá z obou zdvojených hlavních postav těm ostatním třem něčím přispěje k jejich finálnímu rozhodnutí - je to složitá escherovská čtverylka -, byť není vůbec jisté, pro koho se nakonec co a zdali vůbec změní k lepšímu a jaká nepoctivost koho nakonec stejně dožene. *** Otázka možnosti dosažení zralé upřímnosti výjimečných, citově i rozumově silně založených jedinců k sobě samým, jinak pojednaná ve fikční historické rovině, která odráží romantické ideály a naděje a kde je na všechno v životě ideální dostatek času a prostředků, a jinak v moderní době, kde není potřebný čas a klid vůbec na nic, a možnost následného dosažení zralého, upřímného naplňujícího vztahu s někým druhým - a s kým - se tu důkladně pojednává v archetypálních i stereotypních varietách v jediném plasticky propleteném obrazci, ale naštěstí se nijak jednoznačně a banálně nerozřeší. Tuhle otázku si musí každý položit ve svém životě sám, včas, a vydat se poctivě do téže nejistoty, aby měl na takový vztah vůbec naději, ač nikdy nebude mít záruku. *** Francouzova milenka je velké filmové dílo, ve světě zřejmě jednoznačněji ceněné a správněji uchopené, na ČSFD nespravedlivě nedoceněné, podhodnocené a především trestuhodně špatně anotované. ***PS: V románové předloze je oním malířem, do jehož domu se Sarah uchýlí, aby se zde v ústraní zklidnila a našla, Dante Gabriel Rossetti - a když si vygooglíte, jaké obrazy žen tento prerafaelita maloval, bude vám jasné, odkud se vzala estetická stylizace postavy Sarah. *~ ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Pokus zkompilovat to nejzajímavější z Truffauta a Lelouche vyzněl jako Valeriánské kapky. Připouštím, že ze mě mluví předpojatost, neboť nedůvěřuji tomu, že by si jakákoliv vidoucí žena mohla o Ironse byť jen opřít nepotřebnou část zařizovacích předmětů domácnosti, nebyl-li by oděn do slušivé burky. ()

joker.george 

všechny recenze uživatele

Film jsem dokoukal spíš z nutnosti než díky tomu, že by mě nějakým způsobem uchvátil. Ale musím ho pochválit za nevšední pojetí, obě linie sice mají totožný námět, ale jsou vyprávěny rozdílně a krásně se doplňují i přesto, že ta modernější má méně prostoru. Škoda jen délky, která mě ukolébávala a trvalo delší dobu, než nadešel nějaký zlom. Streep i Irons jsou ve svých rolích charismatičtí. ()

Galerie (115)

Zajímavosti (9)

  • Autor předlohy John Fowles nebyl spokojený se zfilmovanými verzemi svých dvou předchozích románů Sběratel (1965) a The Magus (1968). Při filmové adaptaci Francouzovy milenky měl tedy podmínku, že si on sám vybere režiséra pro tento snímek. Jeho volba padla právě na Karla Reisze. (jezurka42)
  • Přestože jí role přinesla některé z nejlepších recenzí a několik ocenění, Meryl Streep považuje svůj výkon v tomto filmu za jeden ze svých nejslabších. (jezurka42)
  • Román „Francouzova milenka“ (1969) neobsahuje linie s herci a herečkami natáčející film o této novele. Kniha však má tři různé alternativní konce a čtenář má tak volbu toho, jak chce, aby příběh skončil. Vytvoření dvou paralelních příběhových linií umožnilo tvůrcům filmu zahrnout dvě z těchto zakončení, jedo šťastné a jedno tragické. (jezurka42)

Související novinky

47. Letní filmová škola Uherské Hradiště

47. Letní filmová škola Uherské Hradiště

07.07.2021

Od pátku 6. 8. až do čtvrtečního odpoledne 12. 8. 2021 nabídne Filmovka cestu historickým, současným a česko/slovenským filmem. Do srdce Slovácka opět zamíří hvězdy stříbrného plátna, s nimi dojde na… (více)

Reklama

Reklama