Kamera:
Kódži TanakaHudba:
Jóko KannoHrají:
Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Kóiči Jamadera, Ken Narita, Šin'ičiró Miki, Robert Axelrod, Tóru Šinagawa, Daran Norris, Murphy Dunne, Kazuja Ičidžó, Akiko Jadžima (více)Série(2) / Epizody(52)
Obsahy(1)
Kôkaku kidôtai: Stand Alone Complex je Japonský cyberpunkový anime seriál. Původní tvůrce manga předlohy Masanori Ota, známý pod svým pseudonymem Masamune Shirow, zasadil děj svého díla do Japonska ne až tak vzdálené budoucnosti. Hlavní postavou je mladá majorka ze speciální jednotky SEKCE 9 Motoko Kusanagi. SEKCE 9 slouží jako policejní jednotka, mající na starosti problémy spojené s hackery a zločiny, které páchají, což rozhodně nejsou pouhé úniky dat a převody peněz z konta na konto, ale například ovládání cybermozků ochranky prezidenta policie za účelem jeho atentátu a podobné. To vše je zabaleno do slušivého sci-fi kabátku. (Mr.Crowley)
(více)Recenze (74)
Podarený seriál ktorého najväčším nepriateľom je dĺžka jednotlivých dielov. Tých zhruba 23 min. (nepočítajúc záverečné titulky ) je plne postačujúce pre sitcom, ale trochu vražedný termín na serióznu cyberpunkovú historku. Takže to vyzerá asi tak, že v úvode je predostrený problém, hrdinovia potom chvíľu tápu a nakoniec príde bleskové rozuzlenie. Vyšetrovací tím sekcie 9 má síce tuším 8 členov, ale svoj priestor väčšinou dostane len ústredné trio Motoko-Batou-Togusa+vyčúraný šéf Aramaki s účesom Keitha Flinta. Našťastie sa tvorcovia každým dielom zlepšujú a hlavne je tu ten prípad smejúceho sa muža ktorý sa ťahá cez viacero dielov a môže byť teda poriadne vygradovaný. Posledných asi šesť dielov je naozaj parádnych, akurát že po tom nerváku príde zrazu finálny, veľmi pokojný, rýdzo vysvetľovací diel a musím sa priznať že som niektoré aspekty toho geniálneho plánu veľkého šéfa nepochopil. Animácia je veľmi solídna, najmä tie Tachikomi sa podarili ( až na tie odpudivo švitorivé hlásky, to si japončíci nemohli odpustiť ) a aj tie digitálne úvodné titulky sa mi na rozdiel od viacerých páčili. A samozrejme, podarená hudba. ()
Jedna z nejlepších detektviních sérií, co jsem kdy zřel. Famózní příběhové linie i drobnými odbočkami stimulují mé implantáty fantasie natolik, že častokrát trnu úžasem. To, že seriál si lehce hraje s filmovou předlohou a utváří jakýsi svébytný pohled na svět GiS jenom dokazuje zdatnost tvůrců. Způsob, myslím podoben i filmu, jakým střídají intimní drama a dokonalé bitky naplňuje mou touhu po vyprávění jako takovém. 1 série i 2nd Gig - ty aluze - ty myšlenky - ty postavy - síť a strupy. Jsem odvařen - totálně... ()
To je pro mě tak těžké ohodnotit, vážně sedím tu nad tím už celou věčnost a přemýšlím. Nabité prvotřídníma myšlenkama, občas to prostě můj mozek nepobíral, prostě jsem tak trochu nechápala, nemyslím sled událostí, ale například rozhovor v 26. dílem si zřejmě budu muset pustit ještě jednou, protože jsem prostě nestíhala, můj mozek na tohle ještě není připraven ;-) Ze začátku mě to nebavilo, pak tam byly sem tam velmi dobré díly, pak další, které mojí pozornosti nevoněly, ale ten konec... Lepší než Matrix, ale hůř se zpracovává v mozkovně, a to je skvělé, ne? Akce, pátračka, pohledný Vysmátý muž. Oishi! :-)) ()
Bezkonkurečne najlepšie animé aké som mal možnosť vidieť a to som videl rôzne skvosty - dokonca aj ultra akčného cowboya Bebopa. Lenže Ghost in the Shell je obrovským mixom francúzkych detektívnych filmov, futuristickej noirovitosti, japonského animé a americkej akčnosti. Stará banda zo sekcie 9 Batou, Major, Ishikawa, Boss, Togusa a ďalší riešia prípady kyber terorizmu a k tomu riešia základné existenčné otázky. Postava Vysmiateho muža patrí k najlepším záporákom ak to tak môžme nazvať v histórií animé. Okrem trocha otravných Tachikom je seriál priam dokonalý a ja som ho zhltol ako malinu. Je síce pravda, že ku koncu ma Tachikomy neskutočne prekvapili a práve o to viac si cením toto animé. Keď k tomu prirátam absolútne geniálnu hudbu a krasnú vypointovanosť deja, nemám inú možnosť len dať plný počet a dúfať, že je to dostačujúce. takéto niečo sa naozaj len tak nevidí. ()
Naprosto fantastické. Velmi slušná Animace a naprosto profesionálně kombinovaná s 3D generovanými, ale přitom velmi citlivě zasazenými prostředími (Knihovna, dlouhé chodby, ale i Auta, letadla apod). Dějově stojí zcela mimo filmy Ghost in the Shell a Innocence od Mamoru Oshího... Prních pár dílů bylo poněkud méně záživných, jejich účelem bylo hlavně seznámit diváky s filozofii vyvíjejícího se ducha ve stroji. Počínaje 10. dílem ovšem nastupuje naprosto famózní jízda. Akce je napínavá, díly jsou o "něčem", případ Vysmátého muže je skutečně brilantně vymyšlen, některé scény jsou prostě fenomenální, především Poslední boj Tachikom vás dojme skoro až k slzám.Nejslabším aspektem seriálu tak zůstavají komplet 3D generované úvodní titulky, které běžely od 3ho dílu. P.S. Po shlédnutí druhé série musím poněkud ubrat. Nebyla tak dobrá jako 1st GIG. Postrádá monumentální scény, které činili první sérii nezapomenutelnou a ke konci seriálu místy pozlobí odfláknutá animace. Také konec mohl být poněkud doslověnjší, více strhující amožná i zdrcující, byť tachikomy bodují. druhá série tedy spíše za 4, celkově si seriálový Ghost in the Shell odnáší 4,5 ()
Galerie (57)
Photo © Animax Broadcast Japan
Zajímavosti (10)
- Když Motoko v poslední epizodě kráčí dolů po schodech knihovny, jsou na zábradlí vidět vyrytá slova "Fuck You". Jedná se o odkaz na knihu J. D. Salingera "Kdo chytá v žitě". Celý úryvek z knihy zní: „V tom je celej ten problém. Na celým světě nenajdete místo, kde by bylo hezky a kde by byl klid a mír, poněvadž žádný takový místo neexistuje. Myslíte si, že třeba existuje, ale jednoho krásnýho dne se nebudete koukat a někdo se tam zatím vplíží a přímo vám před nosem tam napíše „KURVO!“ (Fuck You)." (Jigvell)
- Závěrečnou píseň „Lithium Flower“ složil zpěvák a písničkář Scott Matthew. (CarnTheNunya)
- Jméno jedné postavy pochází z povídky J. D. Salingera „Smějící se muž“. V seriálu je také odcitovaná pasáž ze Salingerova románu "Kdo chytá v žitě" ve znění: "Napadlo mě, že bych mohl předstírat, že sem jakože hluchoněmej. Tak bych se nemusel s nikým pouštět do žádnejch zatraceně blbejch a zbytečnejch rozhovorů. Když by se mnou chtěl někdo mluvit, tak by to musel napsat na kus papíru a ukázat mi to. Za chvíli by je to začlo pořádně nudit a pak bych z toho byl venku, měl bych s rozhovorama pokoj na celej zbytek života." (KlonyIlony)
Reklama